Nieprawdziwe dane osobowe w CV

Data: 2010-03-27 17:51:50
Autor: Mem
Nieprawdziwe dane osobowe w CV
Witam,

Czy jest jakis paragraf na podawanie nieprawdziwych danych osobowych w CV? (zakladam, ze nie ma to na celu ,,podszycie sie" pod jakas osobe)

Pozdrawiam,
Mem

Data: 2010-03-27 17:56:17
Autor: Arek
Mem pisze:
Czy jest jakis paragraf na podawanie nieprawdziwych danych osobowych w CV? (zakladam, ze nie ma to na celu ,,podszycie sie" pod jakas osobe)

Na wszystko jest paragraf.
Nawet jak nie ma to u nas jest o czym boleśnie - z głośniejszych spraw - przekonał się Lepper i spółka.

Arek

--
www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2010-03-27 18:38:04
Autor: Andrzej Lawa
Mem pisze:
Witam,

Czy jest jakis paragraf na podawanie nieprawdziwych danych osobowych w CV? (zakladam, ze nie ma to na celu ,,podszycie sie" pod jakas osobe)

A konkretnie?

Data: 2010-03-27 19:53:31
Autor: Mem
Nieprawdziwe dane osobowe w CV

Czy jest jakis paragraf na podawanie nieprawdziwych danych osobowych w CV?
(zakladam, ze nie ma to na celu ,,podszycie sie" pod jakas osobe)

A konkretnie?

Powiedzmy inne nazwisko i nieistniejacy adres zamieszkania.
Dodatkowo zakladam, ze to CV nie jest kierowane do instucji administracji publicznej.

Data: 2010-03-27 20:03:43
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-03-27 19:53, Użytkownik Mem napisał:

Powiedzmy inne nazwisko i nieistniejacy adres zamieszkania.
Dodatkowo zakladam, ze to CV nie jest kierowane do instucji administracji publicznej.

Skoro nie znasz prawdziwego nazwiska i adresu to kogo chcesz karać ?
Zastanowił bym się najpierw w jakim celu ktoś robi coś takiego.

Pozdrawiam

Data: 2010-03-27 20:40:08
Autor: Mem

"RadoslawF" <radoslawfl@wp.pl> wrote in message news:holkds$meb$1node1.news.atman.pl...

Skoro nie znasz prawdziwego nazwiska i adresu to kogo chcesz karać ?
Mozna zawsze zadzwonic i go zaprosic.

Zastanowił bym się najpierw w jakim celu ktoś robi coś takiego.
Np. moze byc przewrazliwiony na punkcie ,,przetwarzania" swoich danych osobowych.

Data: 2010-03-27 20:57:40
Autor: qwerty
Nieprawdziwe dane osobowe w CV
Użytkownik "Mem" <mail@news.neostrada.pl> napisał w wiadomoœci grup dyskusyjnych:holnl0$k85$1@nemesis.news.neostrada.pl...
Np. moze byc przewrazliwiony na punkcie ,,przetwarzania" swoich danych osobowych.

Ale, żeby podpisać  znim umowę to przecież musisz znać dane. :)

Data: 2010-03-27 21:15:40
Autor: Mem

"qwerty" <qwerty01@poczta.fm> wrote in message news:holnv1$3uj$1news.task.gda.pl...
Ale, żeby podpisać  znim umowę to przecież musisz znać dane. :)

Chodzilo mi o ,,przetwarzanie" danych na etapie procesu rekrutacyjnego. ,,Grozba" podpisania umowy jest malo prawdopodobna, ale mozliwa.

Data: 2010-03-27 21:26:25
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-03-27 21:15, Użytkownik Mem napisał:

Ale, żeby podpisać  znim umowę to przecież musisz znać dane. :)

Chodzilo mi o ,,przetwarzanie" danych na etapie procesu rekrutacyjnego. ,,Grozba" podpisania umowy jest malo prawdopodobna, ale mozliwa.

Dziwne zachowanie.
Jeśli ktoś szuka pracy to nie zaryzykuje zostawienia/wysłania CV
z innym nazwiskiem. Jeśli na podstawie CV uznam że Kowalski nadaje
sie do pracy, Kowalskiego zaproszę na rozmowę i okaże się naprawdę
to on nazywa się Wiśniewski to pracy nie dostanie. Nie będę sprawdzał
z jakiego powodu tak zrobił ale oszustów czy kombinatorów nie chcę.

Bardziej podejrzewam że jakiś "sprytny biznesmen" pozyskuje dane
osobowe szukających pracy w celach handlowych, ogłaszając że szuka
pracownika i zapraszając do nadsyłania CV. Ktoś specjalnie
podaje takie dane i jak zadzwoni do niego firma xxxx z ofertą
rewelacyjnej pracy i spyta czy pan Kowalski to będzie wiadomo
od kogo dane osobowe dostali.

Pozdrawiam

Data: 2010-03-27 21:33:18
Autor: spp
W dniu 2010-03-27 21:26, RadoslawF pisze:

Chodzilo mi o ,,przetwarzanie" danych na etapie procesu
rekrutacyjnego. ,,Grozba" podpisania umowy jest malo prawdopodobna,
ale mozliwa.

Dziwne zachowanie.
Pytanie wzięło się chyba po przeczytaniu wiadomości o ukaraniu jakiejś angielskiej pracownicy za podanie w CV fałszywych danych (o wykształceniu).
Wygląda na to, że u nich takie CV stanowi bardziej formalne oświadczenie niż jedynie wypracowanie science fiction jak u nas. :(

--
SPP

Data: 2010-03-27 21:38:37
Autor: Andrzej Lawa
spp pisze:
[...]

Ale to zupełnie inny przypadek - ona podała fałszywe dane o
kwalifikacjach, wprowadziła pracodawcę w błąd i doprowadziła do
niekorzystnego rozporządzenia przez niego mieniem w celu uzyskania
korzyści majątkowej. Oszustwo jak w pysk dał.

Data: 2010-03-28 03:26:15
Autor: BK
Nieprawdziwe dane osobowe w CV
On 27 Mar, 22:38, Andrzej Lawa <alawa_n...@lechistan.SPAM_PRECZ.com>
wrote:
spp pisze:

> [...]

niekorzystnego rozporządzenia przez niego mieniem w celu uzyskania
korzyści majątkowej. Oszustwo jak w pysk dał.

nawet nie do konca to - dziennikarze zawsze cos przekreca

przedewszystkim przedstawila nowemu praodawcy opinie od starego i
dokument zwolnienia ze sluzby, ktore sfalszowala

kwestia klamania w samym CV to juz drugi plan

Data: 2010-03-27 21:43:38
Autor: Andrzej Lawa
Mem pisze:
[...]

Nadal mało konkretnie. Brakuje celu.

Żeby do było oszustwo, to musiałby mieć z tego korzyść majątkową kosztem
oszukanego.

Wykroczenie z paragrafu za złośliwe niepokojenie? Też niezbyt.

Póki nie okazał fałszywych dokumentów - nie ma się do czego przyczepić.

A dlaczego ktoś chce go teraz za to ścigać, hmm?

Nieprawdziwe dane osobowe w CV