Nieprzejezdna ¶cieżka rowerowa

Data: 2012-02-20 10:22:55
Autor: slawmir
Nieprzejezdna ¶cieżka rowerowa
Czy nieprzejezdna (nieod¶nieżona) ¶cieżka rowerowa upoważnia (warunkowo) do korzystania z równoległej drogi dla samochodów (która jest od¶nieżona "szara") ?

Pzdr,
Sławek

Data: 2012-02-20 01:37:34
Autor: Rowerex
On 20 Lut, 10:22, "slawmir" <slawd...@wp.pl> wrote:

Czy nieprzejezdna (nieod¶nieżona) ¶cieżka rowerowa upoważnia (warunkowo) do
korzystania z równoległej drogi dla samochodów (która jest od¶nieżona
"szara") ?

Nie upoważnia - po chodniku tak, po jezdni nie. Nawet gdyby był
przepis lub kruczek prawny zezwalaj±cy na jazdę po jezdni, to przy
większo¶ci dróg jakie znam stoi B9 (zakaz wjazdu rowerów) i po
ptokach.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2012-02-20 12:12:41
Autor: Alfer_z_pracy
Rowerex napisał:
Nie upoważnia - po chodniku tak, po jezdni nie. Nawet gdyby był przepis lub kruczek prawny zezwalaj±cy na jazdę po jezdni, to przy
większo¶ci dróg jakie znam stoi B9 (zakaz wjazdu rowerów) i po ptokach.

Co nie zmienia postaci rzeczy że od ostatnich opadów ignoruję "moje" DDR i tnę ulic±. Oszczędno¶ć czasu, nerwów ale zwłaszcza większe bezpieczeństwo. Póki co ani Policja ani SM nie reagowała, choć chętnie bym z nimi popolemizował co w takiej sytuacji robić. Dzisiaj na przykład testowo przejechałem kawałek DDR-em, bez kolców to ruletka, wróciłem na jezdnię. Chodnik obok niewiele się różnił, wpół zamarznięta breja i lodowe koleiny.

Aha, uprzedzę ewentualnych faszystów samochodowych: na tejże jezdni ruch jest niewielki i w ogóle staram się nie uprzykrzać życia autom a zwłaszcza busom, przepuszczam je jak trzeba, zjeżdżam na bok i tak dalej (tym bardziej że jadę wła¶nie buspasem).

Pzdr
A.

Data: 2012-02-20 18:24:28
Autor: Michał \"Mhrok\" Kalida
W dniu 2012-02-20 12:12, Alfer_z_pracy pisze:
Rowerex napisał:
[...]

Ja dopowiem, dla wszystkich samochodziarzy, że ja nie mam problemu jeĽdzić przy nieprzejezdnych ¶cieżkach rowerowych po ulicach, nawet ruchliwych. :) No ale u mnie nie ma B9(Grójecka, al. Krakowska, Warszawa)

Pozdrawiam,
Mhrok

Data: 2012-02-20 13:20:04
Autor: Michoo
W dniu 20.02.2012 10:37, Rowerex pisze:
[...]

Jeste¶ tego pewien? Skoro wolno jechać jezdni± jak się jedzie w innym kierunku niż ¶cieżka...

P.S.
Nieod¶nieżona ¶cieżka to pewien problem. Za¶nieżona jest jeszcze gorsza (do teraz nie stopniało):
http://grota.be/~michoo/smieci/zaspa_na_sciezce.jpg

Michoo

Data: 2012-02-20 13:11:37
Autor: piecia aka dracorp
Nieprzejezdna ¶cieżka rowerowa
Dnia Mon, 20 Feb 2012 13:20:04 +0100, Michoo napisał(a):

Nieodśnieżona ścieżka to pewien problem. Zaśnieżona jest jeszcze gorsza
(do teraz nie stopniało):
http://grota.be/~michoo/smieci/zaspa_na_sciezce.jpg
Fajnie się jeździ po takich hałdach do czasu gdy nie natrafi się na lód.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-02-22 17:28:28
Autor: Robert Ostrowski
piecia aka dracorp <imie.nazwisko@wp.eu> napisał(a):

> (do teraz nie stopniało):
> http://grota.be/~michoo/smieci/zaspa_na_sciezce.jpg
Fajnie się jeździ po takich hałdach do czasu gdy nie natrafi się na lód.

Albo na zasypany betonowy ¶mietnik.

Data: 2012-02-23 15:13:53
Autor: Coaster
Nieprzejezdna ďż˝
On 2/22/12 6:28 PM, Robert Ostrowski wrote:
piecia aka dracorp<imie.nazwisko@wp.eu>  napisaďż˝(a):

(do teraz nie stopniało):
http://grota.be/~michoo/smieci/zaspa_na_sciezce.jpg
Fajnie się jeździ po takich hałdach do czasu gdy nie natrafi się na lód.

Albo na zasypany betonowy śmietnik.

Ale to tylko wtedy, gdy rowerzysta jest niewidomy...

--
PoZdR
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2012-02-20 15:07:20
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Nieprzejezdna ¶cieżka rowerowa
Michoo, Mon, 20 Feb 2012 13:20:04 +0100, pl.rec.rowery:
P.S.
Nieod¶nieżona ¶cieżka to pewien problem. Za¶nieżona jest jeszcze gorsza (do teraz nie stopniało):
http://grota.be/~michoo/smieci/zaspa_na_sciezce.jpg

Bo przecież w Polsce rowerem jeĽdzi się w niedziele popołudnie po parku, a
nie zim±, o poranku do pracy!!!1

--
Pozdrowienia,
Marek 'marcus075' Karweta                | Dwa kieliszki wystarcz±.

Data: 2012-02-22 17:27:34
Autor: Robert Ostrowski
Michoo <michoo_news@vp.pl> napisał(a):
P.S.
Nieod¶nieżona ¶cieżka to pewien problem. Za¶nieżona jest jeszcze gorsza (do teraz nie stopniało):
http://grota.be/~michoo/smieci/zaspa_na_sciezce.jpg

 Telefon do SM i na drugi dzień tniesz bez problemu. W tym przypadku zawsze
działa.

Data: 2012-02-24 20:50:27
Autor: Fabian
On 22.02.2012 18:27, Robert Ostrowski wrote:
[...]

A na jakiej podstawie? Toż to jest jaki¶ obowi±zek od¶nieżania DDR? Nie słyszałem.

Fabian.

Data: 2012-02-24 20:01:54
Autor: piecia aka dracorp
Nieprzejezdna ¶cieżka rowerowa
Dnia Fri, 24 Feb 2012 20:50:27 +0100, Fabian napisał(a):

A na jakiej podstawie? Toż to jest jakiś obowiązek odśnieżania DDR? Nie
słyszałem.

Może taki sam jak odśnieżanie chodnika przyległego do domu.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-02-25 12:14:11
Autor: Fabian
Nieprzejezdna ścieżka rowerowa
On 24.02.2012 21:01, piecia aka dracorp wrote:
[...]

USTAWA z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach

Art. 5
1. Właściciele nieruchomości zapewniają utrzymanie czystości i porządku przez:
(...)
4) uprzątnięcie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodników położonych wzdłuż nieruchomości, przy czym za taki chodnik uznaje się wydzieloną część drogi publicznej służącą dla ruchu pieszego położoną bezpośrednio przy granicy nieruchomości; właściciel nieruchomości nie jest obowiązany do uprzątnięcia chodnika, na którym jest dopuszczony płatny postój lub parkowanie pojazdów samochodowych;

_Chodników_, czy chodnikiem jest ciąg pieszo-rowerowy, ciąg pieszo rowerowy z wydzieloną częścią dla rowerów i ruchu pieszego, itd.? Bo DDR chodnikiem chyba już nie jest?

Fabian.

Data: 2012-02-20 17:43:19
Autor: rmikke
Nieprzejezdna ¶cieżka rowerowa
Dnia Mon, 20 Feb 2012 01:37:34 -0800 (PST), Rowerex naskrobaďż˝/a:

On 20 Lut, 10:22, "slawmir" <slawd...@wp.pl> wrote:

Czy nieprzejezdna (nieod=B6nie=BFona) =B6cie=BFka rowerowa upowa=BFnia (w=
arunkowo) do
korzystania z r=F3wnoleg=B3ej drogi dla samochod=F3w (kt=F3ra jest od=B6n=
ie=BFona
"szara") ?

Nie upowa=BFnia - po chodniku tak, po jezdni nie.

Ale masz jakies wsparcie?

Jak dla mnie, kiedy DDR jest nieprzejezdna, to jej nie ma.
A jak nie ma DDR, ani pobocza, to PoRD kaze jechac jezdnia.

Umiesz wskazac, gdzie sie myle?

--
rmikke                       Reklama | http://wyszukiwarkarowerowa.blogspot.com/
                                     | http://jolanta.korwin-mikke.pl/

Nadal szukam lepszego webreadera niz Newsguy. Najlepiej z poprawnymi pliterkami.

Data: 2012-02-20 10:18:20
Autor: Rowerex
Nieprzejezdna ¶cieżka rowerowa
On 20 Lut, 18:43, rmikke <rmi...@mailinator.com> wrote:

Ale masz jakies wsparcie?

Wsparcie jednostki specjalnej GROM ;-)

Jak dla mnie, kiedy DDR jest nieprzejezdna, to jej nie ma.

C-13 jest znakiem nakazu. Jesli stoi przy drodze, to znaczy ze
istnieje DDR, przy czym jej stan nie ma znaczenia, moze być nawet
zaminowana przez talibow.

A jak nie ma DDR, ani pobocza, to PoRD kaze jechac jezdnia.

Nie znalazlem w PoRD takiego zapisu.

I raz jeszcze przypomne o stawianiu B-9 przy drogach z DDR - na moim
prowincjonalnym zadupiu to norma. Z olewania B-9 wywinac sie nie da. Z
olewania C-13 mozna by sie w sadzie jakos wywinac, o ile nie stal B-9
i pod warunkiem dokladnego udokumentowania stanu DDR w chwili
zatrzymania przez policje...

Tak przy okazji, zaciekawila mnie pewna medialna informacja z Wloch,
gdzie w jakims miescie zasypanym przez snieg wprowadzono zakaz ruchu
jednosladow. U nas na drogach przy ktorych stoja C-13 i B-9 taki zakaz
generuje sie automatycznie...

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2012-02-20 10:31:23
Autor: Rowerex
On 20 Lut, 19:18, Rowerex <rowe...@op.pl> wrote:

[...]

Oczywiscie dla rowerow tylko...

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2012-02-20 19:07:18
Autor: rmikke
Nieprzejezdna ¶cieżka rowerowa
Dnia Mon, 20 Feb 2012 10:18:20 -0800 (PST), Rowerex naskrobaďż˝/a:

[...]

istnieje DDR, przy czym jej stan nie ma znaczenia, moze by=E6 nawet
zaminowana przez talibow.

Hmm, nie potrafie odszukac odpowiedniego artykulu, ale byl przytaczany. Pozwalal
ogolnie poruszac sie nieprzeznaczonym do tego pasem ruchu, jesli nie da sie
przejechac wlasciwym.

A jak nie ma DDR, ani pobocza, to PoRD kaze jechac jezdnia.

Nie znalazlem w PoRD takiego zapisu.

To zwroc uwage, ze artykul 33 okresla _wyjatki_ od ogolnych zasad poruszania sie
po drodze publicznej. Czyli nakazuje rowerzyscie poruszanie sie DDR lub
poboczem, jesli takie istnieja, a jesli nie, poruszasz sie na zasadach ogolnych
okreslonych wczesniej w PoRD. Czyli jezdnia.

Inna sprawa, ze zasypana DDR mozna chyba podciagnac pod szczegolnie trudne
warunki (jest nawet wymieniony "snieg"), wiec mozesz sie nan powolywac, gdyby
ktos sie Ciebie czepial. Ale na moj gust, interpretacja jest "jezeli nie da sie
poruszac na ogolnych warunkach z powodu ciezkich warunkow", czyli snieg musialby
Ci uniemozliwiac jazde jezdnia.

[...]

Jak jest B-9 to oczywiscie zupelnie inna sprawa, ale akurat ten problem na mojej
trasie nie wystepuje.

[...]

Ale wiesz, ze motocykle tez sa jednosladami?

Data: 2012-02-20 14:16:21
Autor: Rowerex
On 20 Lut, 20:07, rmikke <rmi...@mailinator.com> wrote:

To zwroc uwage, ze artykul 33 okresla _wyjatki_ od ogolnych zasad poruszania sie
po drodze publicznej. Czyli nakazuje rowerzyscie poruszanie sie DDR lub
poboczem, jesli takie istnieja,

Tu jest mały myk... Artykul ten nakazuje jazde po DDR lub pasie dla
rowerow, jesli cytuje: "sa one _wyznaczone_ dla kierunku, w którym się
porusza lub zamierza skręcić".

Szkopul tkwi w stwierdzeniu "jesli sa wyznaczone", ktore nie bardzo
nadaje sie na synonim "jesli istnieja"... Slowo "wyznaczone" kojarzy
sie ze slowem "znak", a znak C-13 stoi jak wol (o ile i jego nie
przysypalo), wiec "wyznacza" DDR, a ze jej nie widac, coz, moze
przeciez byc ukryta za zywoplotem lub bariera... Interpretacja to moze
idiotyczna, ale nie takie interpretacje wyrokow sie spotyka... Jeszcze
mozna by sie pokusic o brak poziomego P-23, ale skoro stoi C13, to
chyba nie ma obowiazku malowania P-23 i koniecznosci odnalezienia go
przez rowerzyste...

Ciekawy jest fakt, ze synonim "jesli (nie) istnieja" pojawia sie w
przepisach o ruchu pieszych ktore stwierdzaja ze: "pieszy jest
obowiazany korzystac z chodnika lub drogi dla pieszych, a w
_razie_ich_braku _ z pobocza.". Tutaj jasno jest napisane, co robic "w
razie braku" czyli jesli chodnik "nie istnieje".

a jesli nie, poruszasz sie na zasadach ogolnych
okreslonych wczesniej w PoRD. Czyli jezdnia.

Pytanie: jak sie poruszac po jezdni zgodnie PoRD? Otoz mozna dojsc do
wniosku ze:

- jesli przy jezdni stoi C-13, a DDR jest zasypana i niewidoczna, to
mozna  jechac po chodniku o ile ten istnieje i jest jakos tam
widoczny, tymbardziej gdy nie da sie odroznic chodnika od DDR, jesli
np. nigdzie nie widac P-23

- jesli DDR jest zasypana, a chodnik tez jest zasypany, to nalezy
zachowac sie jak pieszy, czyli zsiasc z roweru i jako pieszy "pchajacy
rower" isc poboczem lub jesli pobocze tez jest zasypane, to isc po
jezdni, a wszystko zgodne z litera prawa... (najlepiej pachjac rower
troche sie zataczac, a co! ;-)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2012-02-22 17:31:56
Autor: Robert Ostrowski
Rowerex <rowerex@op.pl> napisał(a):
[...]

I zamiast 30 min wracać do domu 2 h zwłaszcza.

Data: 2012-02-22 18:26:01
Autor: rmikke
Nieprzejezdna ¶cieżka rowerowa
Dnia Wed, 22 Feb 2012 17:31:56 +0000 (UTC), Robert Ostrowski naskrobał/a:

[...]

No dobra, mozesz sie zataczac troche mniej... :P

Data: 2012-02-23 22:43:14
Autor: Kazimierz Uromski
Nieprzejezdna ścieżka rowerowa
On 20.02.2012 10:22, slawmir wrote:
Czy nieprzejezdna (nieodśnieżona) ścieżka rowerowa upoważnia (warunkowo)
do korzystania z równoległej drogi dla samochodów (która jest odśnieżona
"szara") ?

Nie ma takiego upoważnienia wprost, ale jest Art. 16 pkt. 1 Kodeksu Wykroczeń:
" Nie popełnia wykroczenia, kto działa w celu uchybienia bezpośredniego niebezpieczeństwa grożącego dobru chronionemu prawem, jeżeli niebezpieczeństwa nie można inaczej uniknąć, a dobro poświęcone nie przedstawia wartości oczywiście większej niż dobro ratowane."

1. Jazda po ośnieżonej DDR jest bezpośrednim niebezpieczeństwem grożącym dobru chronionemu prawem tj. Twojemu zdrowiu oraz mieniu.
2. Niebezpieczeństwa nie można uniknąć inaczej niż ignorując znaki nakazu.
3. Dobrem poświęconym jest góra kilkanaście sekund kilkunastu kierowców samochodów, co jest wartością oczywiście niższą niż Twoje zdrowie i mienie.

Wniosek -> Jeśli nie ma B-9 to działa to z pewnością, zaś przy obecnym zakazie ruchu rowerów może być ciężej przekonać do tego policjanta - sąd może tak, choć też nie wiadomo.

Data: 2012-02-24 08:30:12
Autor: ikov
W dniu 2012-02-20 10:22, slawmir pisze:
Czy nieprzejezdna (nieod¶nieżona) ¶cieżka rowerowa upoważnia (warunkowo)
do korzystania z równoległej drogi dla samochodów (która jest od¶nieżona
"szara") ?

Widzę że w±tek ci±gle aktualny i kontynuowany, ale dziwnie mi się to czyta gdy wychodz±c dzi¶ z domu o¶lepiało mnie słońce, ani ¶ladu ¶niegu a pierwsz± my¶l± było "ale ciepło" :)

Data: 2012-02-24 09:45:01
Autor: Alfer_z_pracy
ikov napisał:
Widzę że w±tek ci±gle aktualny i kontynuowany, ale dziwnie mi się to czyta gdy wychodz±c dzi¶ z domu o¶lepiało mnie słońce, ani ¶ladu ¶niegu a pierwsz± my¶l± było "ale ciepło" :)

Nie wiem sk±d piszesz, w WAW warunki dzisiaj s± wręcz gorsze. Mianowicie pada deszcz a na DR leż± pozostało¶ci ¶niegu, który w międzyczasie zamienił się w cienk± ale bardzo nierówn±, rozjeżdżon± wartwę lodu, obecnie przykryt± wod±. I to jest dopiero hardkor. Nierozs±dnie testowo wjechałem na jedn± z DR na drodze do pracy, przy minimalnym spadku na przejeĽdzie ratowałem się podpórk± nog± przed gleb± i tak ze 3 metry sobie ¶lizgałem się, nie maj±c możliwo¶ci żadnego manewru. ¦lisko jak na lodowisku, dosłownie. My¶lę, że można by bez problemu wywalczyć odszkodowanie w razie jakiego¶ złamania czy innego nieszczę¶cia.

Ale zgadzam się że kwestia paru dni rozwi±że ten problem, chyba że znów przyjdzie jaki¶ front ¶niegowy.

A.

Data: 2012-02-24 08:55:46
Autor: Olgierd
Nieprzejezdna ¶cieżka rowerowa
On Fri, 24 Feb 2012 09:45:01 +0100, Alfer_z_pracy wrote:

Nie wiem skąd piszesz, w WAW warunki dzisiaj są wręcz gorsze.

U was na wschodzie zawsze pod tym względem gorzej :) --
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2012-02-24 10:12:42
Autor: Alfer_z_pracy
Alfer_z_pracy napisał:
Nie wiem sk±d piszesz, w WAW warunki dzisiaj s± wręcz gorsze.

O, a tutaj pogl±dowe foto z dzisiaj znalezione przypadkowo w sieci - to jest DR:

http://bi.gazeta.pl/im/2/11226/z11226672X.jpg

Acz na mojej DR leży co¶ bardziej podobnego do tego po prawej stronie przy samochodzie; jest to twarde i ¶liskie jak diabeł!

Olgierd napisał:
U was na wschodzie zawsze pod tym względem gorzej :)

No ba, a wyobraĽ sobie co się musi dziać na Podlasiu ;)

A.

Data: 2012-02-24 14:41:29
Autor: ikov
Nieprzejezdna ¶cieżka rowerowa
Nie wiem sk±d piszesz, w WAW warunki dzisiaj s± wręcz gorsze.

Na Pomorzu nie można narzekać - chociaż słońcu i wysokiej temp. towarzyszy silny wiatr. Oby się tak (ale bez wiatru) utrzymało bo zamierzam już dzi¶ założyć slicki - obym nie musiał znów ich zdejmować.

Nieprzejezdna ¶cieżka rowerowa