[Getin] Nieprzyjęcie nowych warunków ROR a lokata z codziennym naliczaniem odsetek

Data: 2010-12-16 22:36:11
Autor: Darek
[Getin] Nieprzyjęcie nowych warunków ROR a lokata z codziennym naliczaniem odsetek
Czy istnieje jakakolwiek szansa na zmuszenie Getina do wypłaty pełnych odsetek z lokaty z dziennym naliczaniem w momencie nieprzyjęcia nowych warunków (wprowadzenie opłaty za konto)?
Lokata ta jest ściśle powiązana z posiadaniem ROR tzn. wypowiedzenie rachunku ror skutkuje wypowiedzeniem umowy lokat.
Niby regulamin ror mówi ze nieprzyjęcie nowych warunków jest równoznaczne z wypowiedzeniem umowy przez właściciela rachunku ale inicjatorem niekorzystnych warunków jest Getin.

Darek

Data: 2010-12-16 23:22:00
Autor: Grażyna.Ł
[Getin] Nieprzyjęcie nowych warunków ROR a lokata z codziennym naliczaniem odsetek
Chyba nie,pisałam do nich i odpowiedzieli mi,że nieprzyjęcie warunków i rozwiązanie umowy o konto jest równoznaczne z zerwaniem lokat,które powiązane są z  kontem ror. Jednym słowem,zostaliśmy postawieni pod murem i co byśmy nie zrobili i tak Getin jest górą. Ja konto zakładałam w listopadzie,więc gdybym chciala zerwać umowę zapłacę 50,- zł ,a jak nie przyjmę ich warunków, to jeszcze więcej stracę na zerwanych lokatach. Nie widzę wyjścia z tej pułapki,a cholerne banki i tak wychodzą na swoje i robią z nami co chcą.

Grażyna

Data: 2010-12-16 23:58:39
Autor: Anna
[Getin] Nieprzyjęcie nowych warunków ROR a lokata z codziennym naliczaniem odsetek
a przepraszam ja mam takie konto w getinie i ono sie nazywa chyba ror e-getin czy ono też będzie płatne - bo pisze tylko o wariantach getin24 czy ja mam własnie to?

Data: 2010-12-17 00:31:22
Autor: Krzysztof

"Anna" <anrobak@o2.pl> wrote in message news:iee5tt$5s5$1mx1.internetia.pl...
a przepraszam ja mam takie konto w getinie i ono sie nazywa chyba ror e-getin czy ono też będzie płatne - bo pisze tylko o wariantach getin24 czy ja mam własnie to?

Wyznacznikiem sa konta pakietowe, czyli jak masz TOP wyzej oprocentowany niz standardowo, to znaczy, ze masz pakiet i podwyzka wlasnie tego dotyczy.
Ja mam stary ROR internetowy i jego raczej podwyzka nie dotyczy, bo juz go nie otwieraja od 2009, a poza tym tam nie bylo takiego powiazania lokat z kontem czy TOP.

Data: 2010-12-17 00:12:28
Autor: noname
[Getin] Nieprzyj�cie nowych warunk�w ROR a lokata z codziennym naliczaniem odsetek
moze trzeba by napisac do UOKiK - moim zdaniem gdyby getin gral fair, powinien dac dwa rozwiazania do wyboru

1) akceptujemy nowe warunki i zostawiamy lokaty
2) nie akceptujemy warunkow, ale lokaty nie sa traktowane jako zerwane, tylko getin je zamyka ale naliczajac normalnie odsetki do dnia zamkniecia

moim zdaniem UOKiK powinien sie zajac obecna sytuacja, bo co byloby gdyby getin zamiast kilku zlotych wpadl na pomysl, by np wprowadzic oplate za rachunek w wysokosci 10 tys. zlotych miesiecznie? wtedy wszyscy musieliby pozamykac lokaty i krotkoterminowo bank niezle by na tym wyszedl (nie placac pelnych odsetek), bo dlugoterminowo opinia o banku bylaby.....

Data: 2010-12-17 00:33:30
Autor: Darek
W dniu 2010-12-17 00:12, noname pisze:
moze trzeba by napisac do UOKiK - moim zdaniem gdyby getin gral fair,
powinien dac dwa rozwiazania do wyboru

Właśnie się nad tym zastanawiam. Ewentualnie w reklamacji wspomnę o skardze do UOKIK

Darek

Data: 2010-12-17 08:54:30
Autor: MarekZ
Użytkownik "noname" <noname@noname.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:iee6cr$212$1@news.onet.pl...
[...]

Moim zdaniem masz racje i zastosowany przez Getin manewr narusza zbiorowe interesy konsumentĂłw.

Data: 2010-12-17 09:13:27
Autor: Jarek Andrzejewski
[Getin] Nieprzyjęcie nowych warunków ROR a lokata z codziennym naliczaniem odsetek
On Thu, 16 Dec 2010 23:22:00 +0100, "Grażyna.Ł"
<luszcz1@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

sugeruję (zbiorowy) kontakt z UOKiK. To mi na milę pachnie klauzulą
niedozwoloną - bo bank jednostronnie zmienia warunki w okresie jej
trwania.
IMHO proszą się o parę milionów kary, nie oni pierwsi i nie pierwszy
raz: http://www.uokik.gov.pl/szukaj.php?szukaj=Getin&x=0&y=0 .

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2010-12-22 00:36:05
Autor: piaseczosnek
Dnia Thu, 16 Dec 2010 23:22:00 +0100, Grażyna.Ł napisał(a):

Jednym słowem,zostaliśmy postawieni pod murem i co byśmy nie zrobili i tak Getin jest górą.

Bez przesady. Poważną bronią klienta są nogi. Polecam zapoznanie się z historią mBanku, którego też jestem klientem i na którego poczynania też osobiście reagowałem, przyczyniając się do rozwoju wydarzeń. Najpierw mBank
majstrował ztcp przy bezpłatnych przelewach, potem przy oprocentowaniu
lokat i odnoszę wrażenie, że w obydwu przypadkach analiza stanu depozytów
doprowadziła bank do ponownego przemyślenia swoich nowatorskich decyzji.
Na szczęście nie zlikwidowałem rachunku w mBanku przy okazji otwierania
rachunku w Getinie, więc nie muszę teraz biegać i szukać alternatywy "na
już", chociaż szybka wędrówka po Internecie i tak doprowadziła mnie już do
dwóch nowych kandydatów...
Rachunek bez opłat (lub taki, który przy spełnieniu pewnych warunków, np. określona płatność realizowana z danego rachunku) to wcale nie taka
rzadkość, jak się wydaje :)

Poza tym planuję napisać przynajmniej maila do Szanownej Pani Dyrektor Departamentu Wdrożeń Produktowych, która przysłała mi informację o opłacie i poinformować Szanowną Panią Dyrektor Departamentu Wdrożeń Produktowych o moich przemyśleniach :) Co Szanowna Pani Dyrektor Departamentu Wdrożeń Produktowych z tą informacją zrobi, to już jej sprawa. To Getin obraca _moimi_ pieniędzmi, to dzięki _moim_ pieniądzom wypłacana jest pensja
Szanownej Pani Dyrektor Departamentu Wdrożeń Produktowych, więc to
Szanownej Pani Dyrektor Departamentu Wdrożeń Produktowych powinno zależeć.
Jeśli Szanownej Pani Dyrektor Departamentu Wdrożeń Produktowych nie zależy,
to ja problemu nie widzę - czekam do końca moich lokat (wyliczenia
pokazują, że obrażając się teraz raczej bym stracił) i jeśli nic się nie
zmieni, to się żegnamy.

Ja konto zakładałam w listopadzie,więc gdybym chciala zerwać umowę zapłacę 50,- zł ,a jak nie przyjmę ich warunków,

Jeśli są to np. lokaty roczne zakładane w listopadzie, to porównaj 50 zł
kary z 54,89 zł tytułem opłat (11*4,99) za prowadzenie rachunku do
listopada 2011, kiedy się te lokaty skończą. Czyli: utrzymujesz rachunek i
płacisz prawie 55 zł, albo nie zgadzasz się na nowe warunki i w najgorszym
razie płacisz karę w wys. 50 zł, a lokaty przenosisz do konkurencji.
O ile w ogóle musisz płacić karę w przypadku nieprzyjęcia nowych warunków
(tego nie wiem, nie znam Twojej umowy).
Poza tym znalezienie innego banku z ofertą przynajmniej porównywalną jest jak najbardziej wykonalne - Google i porównywarki na różnych portalach Twoimi przyjaciółmi ;)

to jeszcze więcej stracę na zerwanych lokatach.

Niby utracony zysk to też strata, ale w tym przypadku nie do końca, bo zerwanie lokat w Getinie nie sprawia, że nie założysz tych lokat w innym banku i pieniądze nie będą pracowały przez pozostałe 11 miesięcy u konkurencji. Jeśli zakładałaś rachunek i lokaty w listopadzie, to odsetki _stracisz_ (już zostały naliczone, ale Ci ich nie wypłacą) za ~1 miesiąc (co innego odsetki za pozostałe miesiące, których _nie uzyskasz_ w _tym_ banku). Myślę, że akurat Twojego przypadku (rachunek i lokaty założone niedawno) Szanowna Pani Dyrektor Departamentu Wdrożeń Produktowych nie uwzględniała jako "przypadku domyślnego".
Możliwe też, że kwoty Twoich lokat mają sześć lub więcej miejsc przed przecinkiem, indywidualne oprocentowanie i co tam jeszcze, to wtedy 4,99 zł i tak "ginie w tłumie".

Nie widzę wyjścia z tej pułapki,

Dobrze oznaczone wejście i wyjście poznasz po tym, że będzie tam widoczny wyświetlacz kalkulatora :)

a cholerne banki i tak wychodzą na swoje

Bank nie jest instytucją charytatywną. Tylko tyle i aż tyle.
http://www.skarbiec.biz/inwestycje/26_11_2010_lokaty.htm
Getin ma 330 tys. ROR-ów. Ciekawe, ile z nich załapało się na te opłaty.
Przy bardzo ostrożnym założeniu, że tylko połowa, otrzymujemy:
165.000 * 4,99 zł = 823.350 zł dodatkowych przychodów miesięcznie. Zarząd się cieszy i na pewno podziękuje Szanownej Pani Dyrektor Departamentu Wdrożeń Produktowych za cenną inicjatywę. Natomiast dla klienta owe "tylko" 4,99 zł miesięcznie to jak stwierdzenie, że rachunki będą nadal darmowe pod warunkiem utrzymywania nieoprocentowanego depozytu rzędu 1200-1500 zł(*).
Nie po to otwierałem ten rachunek :(

(*) Na podstawie aktualnej oferty Getinu:
1200 zł to ~kwota lokaty z codziennym naliczaniem odsetek, aktualnie 5,02% - bez podatku
1500 zł to ~kwota Lokaty na Plus, aktualnie 5,00% minus 19% podatku.
W obydwu przypadkach lokata na rok, zakładana przez Internet, w obydwu przypadkach odsetki "na rękę" wyniosą ok. 60 zł rocznie.
Wprowadzana opłata za prowadzenie rachunku to 12 * 4,99 = 59,88 zł rocznie.

i robią z nami co chcą.

Jeśli nadal tak uważasz, przeczytaj tego posta jeszcze raz :)

p.

Data: 2010-12-17 09:44:32
Autor: wiatrak
[...]

A mówiłem. A pisałem...............

"W starym Getinie .zeby zalozyc lokate intenetowa trzeba posiadac ich ROR.
Jak wprowadza zmiany w TOiP RORu, to nie mozesz zamknac rachunku ROR bo
powoduje to automatyczna likwidacje lokat ( bez odsetek).
Tak maja w regulaminie. Wole Opena."

http://www.forum.pieniadz.pl/stary,getin,vs,open,lokata,na,3,mies,t18181.html

wiatrak

Data: 2010-12-17 10:59:16
Autor: Wemif
[Getin] Nieprzyjęcie nowych warunków ROR a lokata z codziennym naliczaniem odsetek

Infolinia getinbanku powiedziala mi, ze mam konto ROR-internet, a nie
ROR-GB24, wiec wprowadzone oplaty mnie nie dotycza. (bezplatny ROR zakladany w odziale gdy jeszcze nie bylo GB24).

Byc moze jesli ktos ma ROR-GB24 to moze zmigrowac na ROR-internet, nie wiem.

a.

Data: 2010-12-17 12:12:24
Autor: Krzysztof

"Wemif" <wemif@amsnet.pl> wrote in message news:ieffq4$17r$1host.amsnet.pl...

[...]

Nie moze, bo zaprzestali otwierac ROR internetowy na jesieni 2009. Dla rachunkow wycofanych z oferty jest inna tabela oplat i prowizji.
Generalnie problemy zaczely sie od oferty kont pakietowych, bo tam znalazly sie owe zapisy o lokatach, o obowiazkowych kartach debetowych, o oplatach za zamykanie konta, itd.
Jak ktos ma stary ROR to warto go sobie trzymac, bo przy nim nie zmieniaja az tak czesto tabeli oplat, bo dotyczy to prawdopodobnie niewielkej ilosci kont.

Ludzie powinni zamykac te konta GB24, wiadomo stopniowo, jak sie ma lokaty, nowe otwierac tylko przez Getinonline.
Generalnie jak ktos szuka ROR z dostepem do placowki, to jest przeciez bogata oferta innych bankow, czasami w duzej mierze darmowa lub z oplata 5zl (przewaznie za nia dodaja wszystkie bankomaty). Posiadanie kont pakietowych GB24 do otwierania samych lokat nie ma obecnie sensu po wprowadzeniu tej oplaty, konto takie zaczyna byc drogie w stosunku do konkurencji w dodatku z mala iloscia atrakcyjnych uslug (mam na mysli wyplaty ze wszystkich bankomatow, rachunki i lokaty walutowe on-line).

Data: 2010-12-17 14:15:38
Autor: Anna
[Getin] Nieprzyjęcie nowych warunków ROR a lokata z codziennym naliczaniem odsetek
ale cos mi tu nie gra w mojej umowie mam zapis ze rachunejk bedzie prowadzony w pakiecie ROR - internet

czy tego tez dotyczy podwyzka>?

Data: 2010-12-17 16:56:55
Autor: Krzysztof

"Anna" <anrobak@o2.pl> wrote in message news:iefo4o$jv6$1mx1.internetia.pl...
ale cos mi tu nie gra w mojej umowie mam zapis ze rachunejk bedzie prowadzony w pakiecie ROR - internet

czy tego tez dotyczy podwyzka>?

Nie mam umowy przy sobie, ale jak masz konto zakladane dawniej przed 10.2009 to dla niego jest osobna tabela dla kont wycofanych z oferty. na razie brak informacji o zmianie tej wlasnie tabeli
http://www.getinbank.pl/424.php
http://www.getinbank.pl/download/Tabela_stare_pakiety_01102010.pdf

Data: 2010-12-17 17:34:37
Autor: wiatrak

Użytkownik "Krzysztof" <onkris2@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ieg18a$2rqo$1news2.ipartners.pl...

[...]

Trzeba sie zalogować i w szczegółach ROR-u jest jego nazwa. Ja zakładałem pakiet e-getin, a później nazwali go ROR Getin24 i TOP Getin24  i z taka nazwą  funkcjonował  obecnie. Po zalogowaniu można sprawdzic nazwe naszego rachunku.

wiatrak

Data: 2010-12-17 19:14:17
Autor: Darek