Nieprzyjemne rozstanie z Multibankiem (AQ)

Data: 2009-09-04 21:43:11
Autor: otrov
Nieprzyjemne rozstanie z Multibankiem (AQ)
Cześć!

Chciałem zakończyć współpracę z Multibankiem. Złożyłem 28.07 dyspozycję zamknięcia z 30-dniowym wypowiedzeniem (w oddziale), prewencyjnie zrobiłem we wrześniu (05.09) obrót na 12.001 (taryfa intensive), żeby nie pobrali opłaty za ostatni miesiąc, zostawiłem na rachunku 50zł,żeby nie zrobił się debet przy zamykaniu konta, jednym słowem wszystko żeby nie mieli się czego czepiać i czekałem cierpliwie co jakiś czas się logując i sprawdzając co tam z rachunkiem.

Po 30 dniach (27.08) rachunek się nie zamknął. No cóż, myślę sobie, że to dziwna trochę "jakość" zamiast "jakoś", no ale trudno, poczekam z tydzień zanim będę biegał do oddziału. Patrzę sobie dziś (04.09, 8 dni po terminie) na konto na które miała być przelana kasa i szlag mnie jasny trafia: zamiast 50zł przelali 46,70zł kasując sobie obsługę za 2 dni (49,50 / 30 * 2), przy czym skąd te 2 dni to nie mam zielonego pojęcia. Stwierdziłem, że takiej "jakości" to im nie podaruję. O ile jeszcze mógłbym machnąć ręką na nieterminowość przelania środków, o tyle dodatkowe  kasowanie klienta z tego powodu to już za duże przegięcie i nie zamierzam tego im podarować.

I tu pytania:
- czy ktoś może wie o jakimś kruczku w regulaminie, który ja przeoczyłem, a mógłby spowodować takie zachowanie banku (i wszytko jest w porządku)?
- czy mogę żądać od banku odsetek ustawowych za przetrzymywanie należnych mi pieniędzy związane z nieterminowym wywiązaniem się z umowy (bardziej mi zależy na tym, żeby ktoś musiał poświęcić trochę czasu na policzenie odsetek i przy okazji zastanowić się nad tą reklamowaną "jakością" w banku, niż na ich nominalnej wartości)?
- czy mogę się domagać odsetek od brakujących 3,3 za okres do dnia ich zaksięgowania na moim rachunku (powód j.w.)
- co robić jakby pracownik banku nie chciał przyjąć mojej reklamacji (znając tą ich "jakość" może się tak zdarzyć).

Nie chcę wysyłać pisma pocztą, bo mam oddział po drodze do pracy.

o.

Data: 2009-09-04 22:02:15
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Nieprzyjemne rozstanie z Multibankiem (AQ)

Chciałem zakończyć współpracę z Multibankiem. Złożyłem 28.07 dyspozycję zamknięcia z 30-dniowym wypowiedzeniem (w oddziale), prewencyjnie

Trza umieć zamykać. Wczoraj pożegnałem sie w godzinę, po tym jak dłużej nie wytrzymałem nieścisłości w "ich" systemie.

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Data: 2009-09-04 23:21:39
Autor: MarekZ
"otrov" <otrov@wp.pl> wrote in message news:h7rql8$m84$1news.wp.pl...

I tu pytania:
- czy ktoś może wie o jakimś kruczku w regulaminie, który ja przeoczyłem, a mógłby spowodować takie zachowanie banku (i wszytko jest w porządku)?

Nie ma takiego kruczka. Multibank po prostu z premedytacją usiłuje rżnąć klientów na opłatach. Mnie też to spotkało (w nieco innej sytuacji), też za okres 2 dni, złożyłem w tej sprawie dwie reklamacje i obie zostały odrzucone, po czym poddałem się choć racja była ewidentnie po mojej stronie. W rewanżu sprezentowałem im za to uznanie na debetówkę na prawie 20k.

- czy mogę żądać od banku odsetek ustawowych za przetrzymywanie należnych mi pieniędzy związane z nieterminowym wywiązaniem się z umowy - czy mogę się domagać odsetek od brakujących 3,3 za okres do dnia ich zaksięgowania na moim rachunku (powód j.w.)

Możesz żądać. Natomiast co do aspektu praktycznego, niepotrzebnie zostawiałeś na tym rachunku środki.

- co robić jakby pracownik banku nie chciał przyjąć mojej reklamacji (znając tą ich "jakość" może się tak zdarzyć).

To raczej niemożliwe aby nie chciał przyjąć. Jeśli tak trzeba się domagać rozmowy z dyrektorem/kierownikiem oddziału.

Data: 2009-09-05 10:23:06
Autor: K.K.
Nieprzyjemne rozstanie z Multibankiem (AQ)
Po 30 dniach (27.08) rachunek się nie zamknął.
To był dopiero trzydziesty dzień po złożeniu wypowiedzenia.

Data: 2009-09-05 21:25:25
Autor: MHC Mega
otrov wrote:

- co robić jakby pracownik banku nie chciał przyjąć mojej reklamacji
(znając tą ich "jakość" może się tak zdarzyć).

Nie wyobrażam sobie by mogł nie przyjąc. Jak na razie raz zanosiłem
pismo do banku (handlocitibanku) i bez problemu dostałem parafkę na
kopii (masz zawsze kopię do potwierdzenia, prawda?).

--
Pzdr.
Mega

Data: 2009-09-06 00:38:27
Autor: Krzysztof Halasa
"MHC Mega" <mhcmega@poczta.wp.pl> writes:

Nie wyobrażam sobie by mogł nie przyjąc. Jak na razie raz zanosiłem
pismo do banku (handlocitibanku) i bez problemu dostałem parafkę na
kopii

Rozumiem ze masz potwierdzenie w postaci pieczatki z datownikiem i/lub
podpisu osoby przyjmujacej, z imienna pieczatka lub z wyraznym imieniem
i nazwiskiem? :-)
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-09-30 10:17:49
Autor: otrov
otrov pisze:
Cześć!

Chciałem zakończyć współpracę z Multibankiem.

Epilog: 3,30 oddali przelewem, odpowiedzi na reklamację nie przysłali (może kiedyś przyślą..?), o odsetkach za bezpodstawne przetrzymywanie pieniędzy przez bank mogę zapomnieć.

No cóż: "inaczej nie umieją". Każdemu radzę 2x przemyśleć decyzję jeśli będzie chciał się decydować na ich "jakość" (podkreślam, że było to ponoć prestiżowe konto Aquarius. Strach myśleć co się dzieje na kontach nie-prestiżowych).

o.

Data: 2009-10-02 07:59:21
Autor: xbartx
Dnia Wed, 30 Sep 2009 10:17:49 +0200, otrov napisał(a):

No cóż: "inaczej nie umieją". Każdemu radzę 2x przemyśleć decyzję jeśli
będzie chciał się decydować na ich "jakość" (podkreślam, że było to
ponoć prestiżowe konto Aquarius. Strach myśleć co się dzieje na kontach
nie-prestiĹźowych).

Nic się nie dzieje, na nieprestiżowych, bo w Aq to nie jest "jakość" tylko "jakoś" jak mawiają niektórzy grupowicze ;)

Nieprzyjemne rozstanie z Multibankiem (AQ)