Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Nierdzewne części

Nierdzewne części

Data: 2012-03-21 18:54:03
Autor: ToMasz
Nierdzewne części
W dniu 21.03.2012 14:21, piecia aka dracorp pisze:
Witam
Ostatnio wziołem się za przesmarowanie roweru. Okazało się że w wielu
miejscach wdarła się rdza, po nie wyczyściłem go po przemoczeniu.
Ośka
może być
piasta,
aluminiowa
szybkozamykacz,
niech będzie
kulki
bez smaru?
i pancerz od przerzutek Å‚atwo
ktoś koledze wmawia serwis roweru "profesjonalny" czyli taki który da 1% lepszy czas przejazdu, ale trzeba go powtarzać co 30 km
Parę razy w życiu widziałem rowery zardzewiałe kompletnie, ale raz stały więcej niż rok, dwa padał na nie deszcz wielokrotnie. Naprawiałem także rower parkowany w jeziorze pod powierzchnią wody. Po solidnym przeglądzie i smarowaniu - nic mu złego nie było ślady nie pozostały.
sugeruje (nie żartuję) napsikać na wszystko poza obręczami i klockami wd40 lub coś podobnego. Nawet olej z benzyną może być. Na linki i do pancerzy dużo smaru. do łożysk dużo smaru. PRzy normalnym użytkowaniu 2 razy w roku wystarczy.
No najważniejsze żeby cena była nie przegięta.
szprycha kosztuje 20 groszy. szprycha nierdzewna minimum 1zł.
linka zwykła 3zł. nierdzewna 10. O kulkach nie piszę bo misek nierdzewnych nie dostaniesz. pancerze - jak je linka przetrze też zardzewieją. A śruby nierdzewne? zapomnij o normalnych cenach. smar i trochę pracy

W przypadku piast na dniach będę wymieniał na jakieś z łożyskami
maszynowymi, może dzięki temu będą szczelniejsze.
tak. ale skoro coś Ci tam zardzewiało, łożyska maszynowe na zewnątrz też zardzewieją.

ToMasz

Data: 2012-03-21 18:04:38
Autor: piecia aka dracorp
Nierdzewne czê¶ci
Dnia Wed, 21 Mar 2012 18:54:03 +0100, ToMasz napisał(a):

ktoś koledze wmawia serwis roweru "profesjonalny" czyli taki który da 1%
lepszy czas przejazdu, ale trzeba go powtarzać co 30 km Parę razy w
życiu widziałem rowery zardzewiałe kompletnie, ale raz stały więcej niż
rok, dwa padał na nie deszcz wielokrotnie. Naprawiałem także rower
parkowany w jeziorze pod powierzchniÄ… wody. Po solidnym przeglÄ…dzie i
smarowaniu - nic mu złego nie było ślady nie pozostały. sugeruje (nie
żartuję) napsikać na wszystko poza obręczami i klockami wd40 lub coś
podobnego. Nawet olej z benzyną może być. Na linki i do pancerzy dużo
smaru. do łożysk dużo smaru. PRzy normalnym użytkowaniu 2 razy w roku
wystarczy.
Co to znaczy normalne użytkownie? Dla mnie rower to główny środek transportu. Jak pada to i tak wolę iść pieszo aniżeli jechać samochodem w przypadku gdy gdzię muszę przybyć. Bo jak jadę w trasę to i zdarza się wyjeżdżać w deszcz.

Po za tym w rowerze większość napraw robię sam. Naprawdę sporadycznie odwiedzam serwis. Więc kultowość przeglądu mnie raczej nie dotyczy.

tak. ale skoro coś Ci tam zardzewiało, łożyska maszynowe na zewnątrz też
zardzewiejÄ….
Ale z natury są szczelniejsze. Po za tym może źle trafiłem ze swoją piastą skoro woda do niej tak łatwo wpada. Na pewno ilość smaru nie jest problemem nie jest on drogi i dużo go ładuję.




--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

Data: 2012-03-21 19:10:48
Autor: szufla
Nierdzewne części
Na linki i do pancerzy dużo smaru.

To blad.

sz.

Data: 2012-03-21 19:21:54
Autor: ToMasz
Nierdzewne części
W dniu 21.03.2012 19:10, szufla pisze:
Na linki i do pancerzy dużo smaru.

To blad.
napisz do shimano. nieuki jedne pchają smar do pancerzy, potem oznaczają z której strony wkładać linkę żeby się rozpaprał na całej powierzchni.
ToMasz

Data: 2012-03-21 19:37:16
Autor: szufla
Nierdzewne części

Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jkd682$pio$1inews.gazeta.pl...
W dniu 21.03.2012 19:10, szufla pisze:
Na linki i do pancerzy dużo smaru.

To blad.
napisz do shimano. nieuki jedne pchają smar do pancerzy, potem oznaczają z której strony wkładać linkę żeby się rozpaprał na całej powierzchni.
ToMasz

Ja mam zle doswiadczenia z wpychania smaru bo syf w pancerzach sie zbiera momentalnie, ewentualnie jakas oliwa. Jesli linka chodzi w teflonie to w ogole smarowanie jest zbedne. Bez zdejmowania biore strzykawke z igla i wyplukuje brud ekstrakcyjna. Koniec serwisu :)

sz.

Data: 2012-03-21 19:18:36
Autor: piecia aka dracorp
Nierdzewne czê¶ci
Dnia Wed, 21 Mar 2012 19:37:16 +0100, szufla napisał(a):

Ja mam zle doswiadczenia z wpychania smaru bo syf w pancerzach sie
zbiera momentalnie, ewentualnie jakas oliwa. Jesli linka chodzi w
teflonie to w ogole smarowanie jest zbedne. Bez zdejmowania biore
strzykawke z igla i wyplukuje brud ekstrakcyjna. Koniec serwisu :)
A jakiś mało leppki olej? W przypadku gdy nie mamy pancerzy teflonowych.

Przy okazji. Biały nalot który pojawia się na linkach to też jakiś proces utleniania czy coś innego? Zazwyczaj linka w takim miejscu po jakimś czasie robi się łamliwa.




--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu

Data: 2012-03-21 21:04:12
Autor: ToMasz
Nierdzewne części
W dniu 21.03.2012 20:18, piecia aka dracorp pisze:
Dnia Wed, 21 Mar 2012 19:37:16 +0100, szufla napisał(a):

Ja mam zle doswiadczenia z wpychania smaru bo syf w pancerzach sie
zbiera momentalnie, ewentualnie jakas oliwa. Jesli linka chodzi w
teflonie to w ogole smarowanie jest zbedne. Bez zdejmowania biore
strzykawke z igla i wyplukuje brud ekstrakcyjna. Koniec serwisu :)
A jakiś mało leppki olej? W przypadku gdy nie mamy pancerzy teflonowych.

Przy okazji. Biały nalot który pojawia się na linkach to też jakiś proces
utleniania czy coÅ› innego? Zazwyczaj linka w takim miejscu po jakimÅ›
czasie robi siÄ™ Å‚amliwa.

Zgadza się. te linki są stalowe, pokryte czymś nierdzewnym, sądzę ze cynkiem. Reakcje chemiczne powodują właśnie taki suchy biały nalot, potem stawiam na korozje wżerową i nią spowodowane pękanie. jednemu i drugiemu zapobiegnie częsty serwis lub.... olej/smar na lince.

ToMasz

Nierdzewne części

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona