Nierdzewne czci

Data: 2012-03-21 13:21:38
Autor: piecia aka dracorp
Nierdzewne czci
Witam
Ostatnio wziołem się za przesmarowanie roweru. Okazało się że w wielu miejscach wdarła się rdza, po nie wyczyściłem go po przemoczeniu.
Ośka piasta, szybkozamykacz, kulki i pancerz od przerzutek łatwo rdzewieją. W przypadku pancerza końcówcka przerdzewiała i odpadła. Czy są w sprzedarzy też części wykonane ze stali nierdzewnej?
Tak patrzę w necie i widzę wzmiankę o linkach ale nic o panerzach, piastach itd.
No najważniejsze żeby cena była nie przegięta.

W przypadku piast na dniach będę wymieniał na jakieś z łożyskami maszynowymi, może dzięki temu będą szczelniejsze. --
piecia aka dracorp

Data: 2012-03-21 06:30:41
Autor: tadek
Nierdzewne czci
On 21 Mar, 14:21, piecia aka dracorp <imie.nazwi...@wp.eu> wrote:
Witam
Ostatnio wzioem si za przesmarowanie roweru. Okazao si e w wielu
miejscach wdara si rdza, po nie wyczyciem go po przemoczeniu.
Oka piasta, szybkozamykacz, kulki i pancerz od przerzutek atwo
rdzewiej. W przypadku pancerza kocwcka przerdzewiaa i odpada.
Czy s w sprzedarzy te czci wykonane ze stali nierdzewnej?
Tak patrz w necie i widz wzmiank o linkach ale nic o panerzach,
piastach itd.
No najwaniejsze eby cena bya nie przegita.

W przypadku piast na dniach bd wymienia na jakie z oyskami
maszynowymi, moe dziki temu bd szczelniejsze.

--
piecia aka dracorp

zobacz na ebay-u. de moe jest tam co z tytanu. Nie rdzewieje

Data: 2012-03-21 13:23:52
Autor: piecia aka dracorp
Nierdzewne czci

Po chwili gdy to napisałem znalazłem kulki nierdzewne, w cenie 28zł za 22sztuk. --
piecia aka dracorp

Data: 2012-03-21 20:06:38
Autor: emil
Nierdzewne części
W dniu 2012-03-21 14:23, piecia aka dracorp pisze:

Po chwili gdy to napisałem znalazłem kulki nierdzewne, w cenie 28zł za
22sztuk.

Tylko kulki niedrzewne są zazwyczaj znacznie bardziej miękkie od zwykłych, mogą być za miękkie do piasty.

Lepiej zainwestować w porządne uszczelnienie łożysk.

BTW są też kulki ceramiczne, nie do zajechania...

Data: 2012-03-21 14:35:01
Autor: ...::QRT::...
Nierdzewne czci
Dnia Wed, 21 Mar 2012 13:21:38 +0000 (UTC), piecia aka dracorp napisa(a):

[...]

1.
W piastach jest smar i to cakiem sporo a na dodatek to wszystko sie rusza
wiec zasadniczo rdzewno/nierdzewno nie powinna byc problem. No chyba ze
rower stoi pod goym niebem i jest ruszany raz na ruski rok. 2.
Stal nierdzewna wcale nie musi by lepsza. Np stal narzdziowa nie jest
nierdzewna, dobre noe te czasami s wykonywane ze stali rdzewiejcej.

Data: 2012-03-21 14:19:48
Autor: piecia aka dracorp
Nierdzewne czci
Dnia Wed, 21 Mar 2012 14:35:01 +0100, ...::QRT::... napisał(a):

1.
W piastach jest smar i to całkiem sporo a na dodatek to wszystko sie
rusza wiec zasadniczo rdzewność/nierdzewność nie powinna byc problem. No
chyba ze rower stoi pod gołym niebem i jest ruszany raz na ruski rok.
Smar się potrafi wypłukać z nieszczelnej piasty, a jak się zapomni i odłoży to wszystko się pokrywa rdzą. Przy krótkim okresie to nie problem ale ogólnie najlepiej wymienić na porządną piastę.
2.
Stal nierdzewna wcale nie musi być lepsza. Np stal narzędziowa nie jest
nierdzewna, dobre noże też czasami są wykonywane ze stali rdzewiejącej.
No ale jest nierdzewna. A w tym wypadku to zaleta :)

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-03-21 15:32:37
Autor: ...::QRT::...
Nierdzewne czci
Dnia Wed, 21 Mar 2012 14:19:48 +0000 (UTC), piecia aka dracorp napisa(a):

Dnia Wed, 21 Mar 2012 14:35:01 +0100, ...::QRT::... napisa(a):

[...]
Smar si potrafi wypuka z nieszczelnej piasty, a jak si zapomni i odoy to wszystko si pokrywa rdz.

chyba jak kpiesz rower w benzynie :P

Przy krtkim okresie to nie problem ale oglnie najlepiej wymieni na porzdn piast.

To zaley co uwaasz za krtki czas. Ja smarowaem kiepsko uszczelnione
piasty 2 x do roku (na wione i jesie ) i jako wypukiwania smaru nie
zauwayem. Owszem smar by brudny, czasami nawet mocno, ale jaki jego
specjalnych ubytkw nie zauwayem.
Po prostu przy smarowaniu pakuj w piasty duuuuo smaru, tak by po skrceniu
piasty prawie wyazi bokami, potem obczy to z zewntrz i winno by ok.

Data: 2012-03-21 17:11:57
Autor: piecia aka dracorp
Nierdzewne czci
Dnia Wed, 21 Mar 2012 15:32:37 +0100, ...::QRT::... napisał(a):

chyba jak kąpiesz rower w benzynie :P
A co woda nie wypłucze smaru? Tylko benzyna? Ciekawe, wytłumacz to mojemu rowerowi dlaczego się tak zachowuje.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-03-21 18:41:01
Autor: szufla
Nierdzewne części
chyba jak kąpiesz rower w benzynie :P
A co woda nie wypłucze smaru? Tylko benzyna? Ciekawe, wytłumacz to mojemu
rowerowi dlaczego się tak zachowuje.

Myslisz, ze jesli bedziesz mial nierdzewke to bedziesz mogl jezdzic bez smaru w piastach ?
Jesli wiesz, ze masz beznadziejne i slabo uszczelnione piasty to musisz czesciej do nich zagladac zwlaszcza po jezdzie w trudnych warunkach a nie rzucac rower w kat balkonu  i z glowy :) Jak dla mnie jedyny sens to chyba tylko nierdzewne linki i pamietaj, ze stal nierdzewna nie moze sie stykac z weglowa bo tez zacznie rdzewiec.

sz.

Data: 2012-03-21 21:56:13
Autor: piecia aka dracorp
Nierdzewne czci
Dnia Wed, 21 Mar 2012 18:41:01 +0100, szufla napisał(a):

Myslisz, ze jesli bedziesz mial nierdzewke to bedziesz mogl jezdzic bez
smaru w piastach ?
Nie wiem skąd ten pomysł, za dużo gdybania. Za bardzo wyciągasz wnioski.

[...]
Niestety na materiałoznawstwie się nie znam/nie pamiętam. Ale czy stal nierdzewna nie jest także węglowa? W końcu każda stal ma jakąś domieszkę węgla.
No chociaż może się mylę. --
piecia aka dracorp

Data: 2012-03-21 18:47:11
Autor: Coaster
Nierdzewne części
On 3/21/12 6:11 PM, piecia aka dracorp wrote:
Dnia Wed, 21 Mar 2012 15:32:37 +0100, ...::QRT::... napisał(a):

chyba jak kąpiesz rower w benzynie :P
A co woda nie wypłucze smaru? Tylko benzyna? Ciekawe, wytłumacz to mojemu
rowerowi dlaczego się tak zachowuje.

Uzyj w koncu porzadnego smaru:
http://tinyurl.com/LT-43-najlepszy

--
PoZdR
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2012-03-21 17:54:11
Autor: piecia aka dracorp
Nierdzewne czci
Dnia Wed, 21 Mar 2012 18:47:11 +0100, Coaster napisał(a):

Uzyj w koncu porzadnego smaru: http://tinyurl.com/LT-43-najlepszy

Jeny co jest z wami. Akurat używam tego smaru. Naprawdę chciałbym mieć zawsze czas i chęci aby po każdej gorszej jeździe sprawdzić piasty i inne miejsca/części w moim rowerze narażone na złe czynniki atmosferyczne i nie tylko, ale po prostu nieraz się nie da. A potem można zapomnieć.
Jeżeli już OT to najmniej się wypłukuje smar silikonowy. --
piecia aka dracorp

Data: 2012-03-21 20:25:27
Autor: emil
Nierdzewne części

[...]

Ja tak robię że raz w roku (na wiosnę) wymieniam: łańcuch, wolnobieg, oś z konusami, kulki, linki, pancerze i klocki, a potem tylko jeżdżę, żadnego grzebania, co najwyżej jak łańcuch nasmaruje czyś oleistym jak piszczy.

Jeżeli już OT to najmniej się wypłukuje smar silikonowy.

Tak jest, smar silkonowy i smar silkon+teflon podstawa w mechanice podwodnej.

Data: 2012-03-22 08:56:00
Autor: ...::QRT::...
Nierdzewne czci
Dnia Wed, 21 Mar 2012 17:54:11 +0000 (UTC), piecia aka dracorp napisa(a):

Dnia Wed, 21 Mar 2012 18:47:11 +0100, Coaster napisa(a):

Uzyj w koncu porzadnego smaru: http://tinyurl.com/LT-43-najlepszy

Jeny co jest z wami. Akurat uywam tego smaru. Naprawd chciabym mie zawsze czas i chci aby po kadej gorszej jedzie sprawdzi piasty i inne miejsca/czci w moim rowerze naraone na ze czynniki atmosferyczne i nie tylko, ale po prostu nieraz si nie da. A potem mona zapomnie.

pakuj tego smaru duo w piasty i bedzie git. Nie musisz tam zaglda po
kadej jedzie ale jak pisaem dwa razy do roku. Naprawde nie wiem czemu Ci ten smar wypukuje i jak na moje to albo myjesz
rower karcherem albo dajesz tego smaru bardzo mao.

Data: 2012-03-22 08:30:12
Autor: Ugnac
Nierdzewne czci
...::QRT::... <nie.m@m.mejla>   To na jak piast si zdecydowae ?

 Ignac --

Data: 2012-03-22 09:43:14
Autor: ...::QRT::...
Nierdzewne czci
Dnia Thu, 22 Mar 2012 08:30:12 +0000 (UTC), Ugnac napisa(a):

..::QRT::... <nie.m@m.mejla>   To na jak piast si zdecydowae ?

 Ignac

zozyem zamwienie na cae koo z jak pozagrupow piast shimano z cyfr
6 na pocztku wiec co z rodziny lx/slx. Ale jako i sklep ola me
zamwienie (cho na pocztku co tam sie dopytywali) wiec sprawa ciagle
otwarta :)
Z reszt tutaj nie chodzi o sam piast ale jak pisaem o cae koo i to
jest problem bo ciko znale sklep ktry by mia na stanie interesujce
mnie piast, obrcz jak szprychy. chyba kupie centrownice i zaczn sie uczy skada koa samemu.
Stare koo jeszcze dziaa wiec troche czasu mam :>

Data: 2012-03-22 16:12:19
Autor: Ignac
Nierdzewne czci
...::QRT::... <nie.m@m.mejla> napisa(a):
> [...]

zozyem zamwienie na cae koo z jak pozagrupow piast shimano z cyfr
6 na pocztku wiec co z rodziny lx/slx. Ale jako i sklep ola me
    Te kupiem sobie LX komplet w "ostrej" promocji,ale mam te w zapasie
  kpl.kek z obrczami Rigida Zac2000 i dodatkowo same obrcze.   Te LX moe przycikie troche s ale dziki temu pewnie bd b.trwae.

zamwienie (cho na pocztku co tam sie dopytywali) wiec sprawa ciagle
otwarta :)
   Sprawdzaj opinie o sklepach w necie eby sie nie naci,raz tak miaem
  i ani czci ani gotwki ale znalazem sposb bezkosztowy i uniwersalny
  na ca Polsk...delikwent zwrci mi co do grosza.

[...]
   Ja wykorzystuj do tego ram i bardzo adnie kka mi wychodz...
  wydaje mi si e szkoda kasy na to przynajmniej adnych
  wymiarw nie musz na ni przenosi z uk. wideki-obrcz.
   Ignac

Data: 2012-03-22 09:01:23
Autor: piecia aka dracorp
Nierdzewne czci
Dnia Thu, 22 Mar 2012 08:56:00 +0100, ...::QRT::... napisał(a):

pakuj tego smaru dużo w piasty i bedzie git. Nie musisz tam zaglądać po
każdej jeździe ale jak pisałem dwa razy do roku.
Naprawde nie wiem czemu Ci ten smar wypłukuje i jak na moje to albo
myjesz rower karcherem albo dajesz tego smaru bardzo mało.

Dla pewności będę teraz samru ładował tak dużo aby zawsze wyciekał po zakręceniu. Możliwe że było delikatnie za mało. Niby po zakręceniu coś tam zawsze wyciekało, ale od strony kasety jest pusta przestrzeń a zawsze z tej strony najgorzej środek wyglądał.

Karczerem myję to fakt ale zazwyczaj nastawiam się na przesmarowanie po takim myciu. No chyba że pryskam aby zmyć tylko błoto, to wówczas nie leję po piaście.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-03-22 10:13:37
Autor: PeJot
Nierdzewne części
W dniu 2012-03-22 10:01, piecia aka dracorp pisze:

Dla pewności będę teraz samru ładował tak dużo aby zawsze wyciekał po
zakręceniu.

Niedobrze. Wyciekający poza uszczelnienia smar zbiera brud.

  > Karczerem myję

Karczerem można myć maszyny budowlane, ale nie rowery.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-03-22 11:09:06
Autor: piecia aka dracorp
Nierdzewne czci
Dnia Thu, 22 Mar 2012 10:13:37 +0100, PeJot napisał(a):

Niedobrze. Wyciekający poza uszczelnienia smar zbiera brud.
Ale wiesz do czego można użyć szmatki?

Karczerem można myć maszyny budowlane, ale nie rowery.
Bo? Temperaturę, ciśnienie ustawiasz. Więc czym się różni od myjki samochodowej? Skoro można go wyregulować.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-03-22 13:00:59
Autor: PeJot
Nierdzewne części
W dniu 2012-03-22 12:09, piecia aka dracorp pisze:

Niedobrze. Wyciekający poza uszczelnienia smar zbiera brud.
Ale wiesz do czego można użyć szmatki?

A za chwilę znów smar się pojawi na zewnątrz.

Karczerem można myć maszyny budowlane, ale nie rowery.
Bo? Temperaturę, ciśnienie ustawiasz. Więc czym się różni od myjki
samochodowej? Skoro można go wyregulować.

Niestety, nawet najmniejsze ciśnienie z karchera potrafi wepchać wodę pod uszczelki.

Z lenistwa myję rowery na myjni samoobsługowej, ale unikam spryskiwania okolic łożysk. Mimo to miewam problemy np. z brudem wepchanym w sworznie v-brake.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-03-21 16:14:20
Autor: PeJot
Nierdzewne czci
W dniu 2012-03-21 14:21, piecia aka dracorp pisze:

Czy s w sprzedarzy te czci wykonane ze stali nierdzewnej?

No s. Szprychy na przykad :)

Jeszcze nie tak dawno Shimano chwalio si e w grupie XTR kulki s nierdzewne. Istniej nawet katalogowe oyska toczne ze stali nierdzewnej.

No najwaniejsze eby cena bya nie przegita.

Zdaje si e tu jest pies pogrzebany.

--
P. Jankisz
"Dopki nie skorzystaem z Internetu, nie wiedziaem, e na wiecie jest

Data: 2012-03-21 17:10:35
Autor: piecia aka dracorp
Nierdzewne czci
Dnia Wed, 21 Mar 2012 16:14:20 +0100, PeJot napisał(a):

No są. Szprychy na przykład :)
No fakt, nie rdzewieją.

Jeszcze nie tak dawno Shimano chwaliło się że w grupie XTR kulki są
nierdzewne. Istnieją nawet katalogowe łożyska toczne ze stali
nierdzewnej.
Grupa XTR nie dla mnie, nie widzę sensu aby grubo przepłacać. Z tej grupy nie wiem jakim cudem mam tylko pedały.

No najważniejsze żeby cena była nie przegięta.

Zdaje się że tu jest pies pogrzebany.
Też mi się tak zdaje.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-03-22 06:35:40
Autor: PeJot
Nierdzewne części
W dniu 2012-03-21 18:10, piecia aka dracorp pisze:
/.../

ATSD, nie liczyłbym na super-hiper uszczelnienia kontaktowe, jeśli permanentnie będą one pracowały w bryle brudu. Łożyska maszynowe pod tym względem nie są wyjątkiem. Dlatego producenci stosujący ł.m. zwykle dokładają jakiś labirynt lub przynajmniej osłonę.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-03-22 09:08:42
Autor: piecia aka dracorp
Nierdzewne czci
Dnia Thu, 22 Mar 2012 06:35:40 +0100, PeJot napisał(a):

[...]

Do suportu też mi woda się wlewa* ale zazwyczaj tylko z zewnątrz rdzewiał. W środku są łożyska maszynowe i nigdy nie miałem z nimi problemu. Więc liczę że w piaście będzie podobnie.

*) uszczelnienie rozwiązałem w ten sposób że między suport a nakrętkę włożyłem sztywną piankę posmarowaną smarem silnikowym i pomagało. Teraz w szosówce mam nową korbę, nie na kwadrat i sam jestem ciekaw jak będzie wyglądał suport po dłuższym czasie użytkowania. W góralu ciągle mam korbę na kwadrat ale aktualnie nie do rozkręcenia bo gwint urwany.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-03-21 18:54:03
Autor: ToMasz
Nierdzewne części
W dniu 21.03.2012 14:21, piecia aka dracorp pisze:
Witam
Ostatnio wziołem się za przesmarowanie roweru. Okazało się że w wielu
miejscach wdarła się rdza, po nie wyczyściłem go po przemoczeniu.
Ośka
może być
piasta,
aluminiowa
szybkozamykacz,
niech będzie
kulki
bez smaru?
i pancerz od przerzutek łatwo
ktoś koledze wmawia serwis roweru "profesjonalny" czyli taki który da 1% lepszy czas przejazdu, ale trzeba go powtarzać co 30 km
Parę razy w życiu widziałem rowery zardzewiałe kompletnie, ale raz stały więcej niż rok, dwa padał na nie deszcz wielokrotnie. Naprawiałem także rower parkowany w jeziorze pod powierzchnią wody. Po solidnym przeglądzie i smarowaniu - nic mu złego nie było ślady nie pozostały.
sugeruje (nie żartuję) napsikać na wszystko poza obręczami i klockami wd40 lub coś podobnego. Nawet olej z benzyną może być. Na linki i do pancerzy dużo smaru. do łożysk dużo smaru. PRzy normalnym użytkowaniu 2 razy w roku wystarczy.
No najważniejsze żeby cena była nie przegięta.
szprycha kosztuje 20 groszy. szprycha nierdzewna minimum 1zł.
linka zwykła 3zł. nierdzewna 10. O kulkach nie piszę bo misek nierdzewnych nie dostaniesz. pancerze - jak je linka przetrze też zardzewieją. A śruby nierdzewne? zapomnij o normalnych cenach. smar i trochę pracy

W przypadku piast na dniach będę wymieniał na jakieś z łożyskami
maszynowymi, może dzięki temu będą szczelniejsze.
tak. ale skoro coś Ci tam zardzewiało, łożyska maszynowe na zewnątrz też zardzewieją.

ToMasz

Data: 2012-03-21 18:04:38
Autor: piecia aka dracorp
Nierdzewne czci
Dnia Wed, 21 Mar 2012 18:54:03 +0100, ToMasz napisał(a):

[...]
Co to znaczy normalne użytkownie? Dla mnie rower to główny środek transportu. Jak pada to i tak wolę iść pieszo aniżeli jechać samochodem w przypadku gdy gdzię muszę przybyć. Bo jak jadę w trasę to i zdarza się wyjeżdżać w deszcz.

Po za tym w rowerze większość napraw robię sam. Naprawdę sporadycznie odwiedzam serwis. Więc kultowość przeglądu mnie raczej nie dotyczy.

tak. ale skoro coś Ci tam zardzewiało, łożyska maszynowe na zewnątrz też
zardzewieją.
Ale z natury są szczelniejsze. Po za tym może źle trafiłem ze swoją piastą skoro woda do niej tak łatwo wpada. Na pewno ilość smaru nie jest problemem nie jest on drogi i dużo go ładuję.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-03-21 19:10:48
Autor: szufla
Nierdzewne części
Na linki i do pancerzy dużo smaru.

To blad.

sz.

Data: 2012-03-21 19:21:54
Autor: ToMasz
Nierdzewne części
W dniu 21.03.2012 19:10, szufla pisze:
Na linki i do pancerzy dużo smaru.

To blad.
napisz do shimano. nieuki jedne pchają smar do pancerzy, potem oznaczają z której strony wkładać linkę żeby się rozpaprał na całej powierzchni.
ToMasz

Data: 2012-03-21 19:37:16
Autor: szufla
Nierdzewne części

Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jkd682$pio$1inews.gazeta.pl...
[...]

Ja mam zle doswiadczenia z wpychania smaru bo syf w pancerzach sie zbiera momentalnie, ewentualnie jakas oliwa. Jesli linka chodzi w teflonie to w ogole smarowanie jest zbedne. Bez zdejmowania biore strzykawke z igla i wyplukuje brud ekstrakcyjna. Koniec serwisu :)

sz.

Data: 2012-03-21 19:18:36
Autor: piecia aka dracorp
Nierdzewne czci
Dnia Wed, 21 Mar 2012 19:37:16 +0100, szufla napisał(a):

[...]
A jakiś mało leppki olej? W przypadku gdy nie mamy pancerzy teflonowych.

Przy okazji. Biały nalot który pojawia się na linkach to też jakiś proces utleniania czy coś innego? Zazwyczaj linka w takim miejscu po jakimś czasie robi się łamliwa.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-03-21 21:04:12
Autor: ToMasz
Nierdzewne części
W dniu 21.03.2012 20:18, piecia aka dracorp pisze:
[...]

Zgadza się. te linki są stalowe, pokryte czymś nierdzewnym, sądzę ze cynkiem. Reakcje chemiczne powodują właśnie taki suchy biały nalot, potem stawiam na korozje wżerową i nią spowodowane pękanie. jednemu i drugiemu zapobiegnie częsty serwis lub.... olej/smar na lince.

ToMasz

Data: 2012-03-21 22:55:49
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Nierdzewne czci [ort][ot]
piecia aka dracorp, Wed, 21 Mar 2012 13:21:38 +0000 (UTC), pl.rec.rowery:
wzioem

Oczy mnie wypadli i wiszo! --
Pozdrowienia,
Marek 'marcus075' Karweta                | Dwa kieliszki wystarcz.
Tuwima c(z)ytuj z przyjemnoci         | A potem kilkanacie drugich.

Data: 2012-03-21 22:06:36
Autor: piecia aka dracorp
Nierdzewne czci [ort][ot]
Dnia Wed, 21 Mar 2012 22:55:49 +0100, Marek 'marcus075' Karweta
napisał(a):

Oczy mnie wypadli i wiszo!
Mam cię na celowniku.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-03-22 13:09:16
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Nierdzewne czci [ort][ot]
piecia aka dracorp, Wed, 21 Mar 2012 22:06:36 +0000 (UTC), pl.rec.rowery:
Dnia Wed, 21 Mar 2012 22:55:49 +0100, Marek 'marcus075' Karweta
napisa(a):

Oczy mnie wypadli i wiszo!
Mam ci na celowniku.

Mam nadziej, e w innym sensie, ni miewa si teciow...