Data: 2012-03-21 14:35:01 | |
Autor: ...::QRT::... | |
Nierdzewne czę¶ci | |
Dnia Wed, 21 Mar 2012 13:21:38 +0000 (UTC), piecia aka dracorp napisał(a):
Witam 1. W piastach jest smar i to całkiem sporo a na dodatek to wszystko sie rusza wiec zasadniczo rdzewno¶ć/nierdzewno¶ć nie powinna byc problem. No chyba ze rower stoi pod gołym niebem i jest ruszany raz na ruski rok. 2. Stal nierdzewna wcale nie musi być lepsza. Np stal narzędziowa nie jest nierdzewna, dobre noże też czasami s± wykonywane ze stali rdzewiej±cej. |
|
Data: 2012-03-21 14:19:48 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Nierdzewne czę¶ci | |
Dnia Wed, 21 Mar 2012 14:35:01 +0100, ...::QRT::... napisał(a):
1.Smar się potrafi wypłukać z nieszczelnej piasty, a jak się zapomni i odłoży to wszystko się pokrywa rdzą. Przy krótkim okresie to nie problem ale ogólnie najlepiej wymienić na porządną piastę. 2.No ale jest nierdzewna. A w tym wypadku to zaleta :) -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2012-03-21 15:32:37 | |
Autor: ...::QRT::... | |
Nierdzewne czę¶ci | |
Dnia Wed, 21 Mar 2012 14:19:48 +0000 (UTC), piecia aka dracorp napisał(a):
Dnia Wed, 21 Mar 2012 14:35:01 +0100, ...::QRT::... napisał(a): chyba jak k±piesz rower w benzynie :P Przy krótkim okresie to nie problem ale ogólnie najlepiej wymienić na porz±dn± piastę. To zależy co uważasz za krótki czas. Ja smarowałem kiepsko uszczelnione piasty 2 x do roku (na wione i jesień ) i jako¶ wypłukiwania smaru nie zauważyłem. Owszem smar był brudny, czasami nawet mocno, ale jaki¶ jego specjalnych ubytków nie zauważyłem. Po prostu przy smarowaniu pakuj w piasty duuuużo smaru, tak by po skręceniu piasty prawie wyłaził bokami, potem obczy¶ć to z zewn±trz i winno być ok. |
|
Data: 2012-03-21 17:11:57 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Nierdzewne czę¶ci | |
Dnia Wed, 21 Mar 2012 15:32:37 +0100, ...::QRT::... napisał(a):
chyba jak kąpiesz rower w benzynie :PA co woda nie wypłucze smaru? Tylko benzyna? Ciekawe, wytłumacz to mojemu rowerowi dlaczego się tak zachowuje. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2012-03-21 18:41:01 | |
Autor: szufla | |
Nierdzewne części | |
chyba jak kąpiesz rower w benzynie :PA co woda nie wypłucze smaru? Tylko benzyna? Ciekawe, wytłumacz to mojemu Myslisz, ze jesli bedziesz mial nierdzewke to bedziesz mogl jezdzic bez smaru w piastach ? Jesli wiesz, ze masz beznadziejne i slabo uszczelnione piasty to musisz czesciej do nich zagladac zwlaszcza po jezdzie w trudnych warunkach a nie rzucac rower w kat balkonu i z glowy :) Jak dla mnie jedyny sens to chyba tylko nierdzewne linki i pamietaj, ze stal nierdzewna nie moze sie stykac z weglowa bo tez zacznie rdzewiec. sz. |
|
Data: 2012-03-21 21:56:13 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Nierdzewne czę¶ci | |
Dnia Wed, 21 Mar 2012 18:41:01 +0100, szufla napisał(a):
Myslisz, ze jesli bedziesz mial nierdzewke to bedziesz mogl jezdzic bezNie wiem skąd ten pomysł, za dużo gdybania. Za bardzo wyciągasz wnioski. Jesli wiesz, ze masz beznadziejne i slabo uszczelnione piasty to musiszNiestety na materiałoznawstwie się nie znam/nie pamiętam. Ale czy stal nierdzewna nie jest także węglowa? W końcu każda stal ma jakąś domieszkę węgla. No chociaż może się mylę. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2012-03-21 18:47:11 | |
Autor: Coaster | |
Nierdzewne części | |
On 3/21/12 6:11 PM, piecia aka dracorp wrote:
Dnia Wed, 21 Mar 2012 15:32:37 +0100, ...::QRT::... napisał(a): Uzyj w koncu porzadnego smaru: http://tinyurl.com/LT-43-najlepszy -- PoZdR +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "Tut! Tut!" cried Sherlock Holmes. "You must act man, or you are lost. Nothing but energy can save you. This is no time for despair." Sir Arthur Conan Doyle, The Five Orange Pips +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2012-03-21 17:54:11 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Nierdzewne czę¶ci | |
Dnia Wed, 21 Mar 2012 18:47:11 +0100, Coaster napisał(a):
Uzyj w koncu porzadnego smaru: http://tinyurl.com/LT-43-najlepszy Jeny co jest z wami. Akurat używam tego smaru. Naprawdę chciałbym mieć zawsze czas i chęci aby po każdej gorszej jeździe sprawdzić piasty i inne miejsca/części w moim rowerze narażone na złe czynniki atmosferyczne i nie tylko, ale po prostu nieraz się nie da. A potem można zapomnieć. Jeżeli już OT to najmniej się wypłukuje smar silikonowy. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2012-03-21 20:25:27 | |
Autor: emil | |
Nierdzewne części | |
Naprawdę chciałbym mieć zawsze czas i chęci aby po każdej gorszej jeździe Ja tak robię że raz w roku (na wiosnę) wymieniam: łańcuch, wolnobieg, oś z konusami, kulki, linki, pancerze i klocki, a potem tylko jeżdżę, żadnego grzebania, co najwyżej jak łańcuch nasmaruje czyś oleistym jak piszczy. Jeżeli już OT to najmniej się wypłukuje smar silikonowy. Tak jest, smar silkonowy i smar silkon+teflon podstawa w mechanice podwodnej. |
|
Data: 2012-03-22 08:56:00 | |
Autor: ...::QRT::... | |
Nierdzewne czę¶ci | |
Dnia Wed, 21 Mar 2012 17:54:11 +0000 (UTC), piecia aka dracorp napisał(a):
Dnia Wed, 21 Mar 2012 18:47:11 +0100, Coaster napisał(a): pakuj tego smaru dużo w piasty i bedzie git. Nie musisz tam zagl±dać po każdej jeĽdzie ale jak pisałem dwa razy do roku. Naprawde nie wiem czemu Ci ten smar wypłukuje i jak na moje to albo myjesz rower karcherem albo dajesz tego smaru bardzo mało. |
|
Data: 2012-03-22 08:30:12 | |
Autor: Ugnac | |
Nierdzewne czę¶ci | |
...::QRT::... <nie.m@m.mejla> To na jak± piastę się zdecydowałe¶ ?
Ignac -- |
|
Data: 2012-03-22 09:43:14 | |
Autor: ...::QRT::... | |
Nierdzewne czę¶ci | |
Dnia Thu, 22 Mar 2012 08:30:12 +0000 (UTC), Ugnac napisał(a):
..::QRT::... <nie.m@m.mejla> To na jak± piastę się zdecydowałe¶ ? złozyłem zamówienie na całe koło z jak±¶ pozagrupow± piast± shimano z cyfr± 6 na pocz±tku wiec co¶ z rodziny lx/slx. Ale jako iż sklep olał me zamówienie (choć na pocz±tku co¶ tam sie dopytywali) wiec sprawa ciagle otwarta :) Z reszt± tutaj nie chodzi o sam± piastę ale jak pisałem o całe koło i to jest problem bo ciężko znależć sklep który by miał na stanie interesuj±ce mnie piastę, obręcz jak szprychy. chyba kupie centrownice i zacznę sie uczyć składać koła samemu. Stare koło jeszcze działa wiec troche czasu mam :> |
|
Data: 2012-03-22 16:12:19 | |
Autor: Ignac | |
Nierdzewne czę¶ci | |
...::QRT::... <nie.m@m.mejla> napisał(a):
Dnia Thu, 22 Mar 2012 08:30:12 +0000 (UTC), Ugnac napisał(a):Też kupiłem sobie LX komplet w "ostrej" promocji,ale mam też w zapasie kpl.kółek z obręczami Rigida Zac2000 i dodatkowo same obręcze. Te LX może przyciężkie troche s± ale dzięki temu pewnie będ± b.trwałe. zamówienie (choć na pocz±tku co¶ tam sie dopytywali) wiec sprawa ciagleSprawdzaj opinie o sklepach w necie żeby sie nie naci±ć,raz tak miałem i ani czę¶ci ani gotówki ale znalazłem sposób bezkosztowy i uniwersalny na cał± Polskę...delikwent zwrócił mi co do grosza. Z reszt± tutaj nie chodzi o sam± piastę ale jak pisałem o całe koło i toJa wykorzystuję do tego ramę i bardzo ładnie kółka mi wychodz±... wydaje mi się że szkoda kasy na to przynajmniej żadnych wymiarów nie muszę na ni± przenosić z ukł. widełki-obręcz. Ignac -- |
|
Data: 2012-03-22 09:01:23 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Nierdzewne czę¶ci | |
Dnia Thu, 22 Mar 2012 08:56:00 +0100, ...::QRT::... napisał(a):
pakuj tego smaru dużo w piasty i bedzie git. Nie musisz tam zaglądać po Dla pewności będę teraz samru ładował tak dużo aby zawsze wyciekał po zakręceniu. Możliwe że było delikatnie za mało. Niby po zakręceniu coś tam zawsze wyciekało, ale od strony kasety jest pusta przestrzeń a zawsze z tej strony najgorzej środek wyglądał. Karczerem myję to fakt ale zazwyczaj nastawiam się na przesmarowanie po takim myciu. No chyba że pryskam aby zmyć tylko błoto, to wówczas nie leję po piaście. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2012-03-22 10:13:37 | |
Autor: PeJot | |
Nierdzewne części | |
W dniu 2012-03-22 10:01, piecia aka dracorp pisze:
Dla pewności będę teraz samru ładował tak dużo aby zawsze wyciekał po Niedobrze. Wyciekający poza uszczelnienia smar zbiera brud. > Karczerem myję Karczerem można myć maszyny budowlane, ale nie rowery. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2012-03-22 11:09:06 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Nierdzewne czę¶ci | |
Dnia Thu, 22 Mar 2012 10:13:37 +0100, PeJot napisał(a):
Niedobrze. Wyciekający poza uszczelnienia smar zbiera brud.Ale wiesz do czego można użyć szmatki? Karczerem można myć maszyny budowlane, ale nie rowery.Bo? Temperaturę, ciśnienie ustawiasz. Więc czym się różni od myjki samochodowej? Skoro można go wyregulować. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2012-03-22 13:00:59 | |
Autor: PeJot | |
Nierdzewne części | |
W dniu 2012-03-22 12:09, piecia aka dracorp pisze:
Niedobrze. Wyciekający poza uszczelnienia smar zbiera brud.Ale wiesz do czego można użyć szmatki? A za chwilę znów smar się pojawi na zewnątrz.
Niestety, nawet najmniejsze ciśnienie z karchera potrafi wepchać wodę pod uszczelki. Z lenistwa myję rowery na myjni samoobsługowej, ale unikam spryskiwania okolic łożysk. Mimo to miewam problemy np. z brudem wepchanym w sworznie v-brake. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|