Nierdzewne czę¶ci

Data: 2012-03-21 14:35:01
Autor: ...::QRT::...
Nierdzewne czę¶ci
Dnia Wed, 21 Mar 2012 13:21:38 +0000 (UTC), piecia aka dracorp napisał(a):

Witam
Ostatnio wziołem się za przesmarowanie roweru. Okazało się że w wielu miejscach wdarła się rdza, po nie wyczy¶ciłem go po przemoczeniu.
O¶ka piasta, szybkozamykacz, kulki i pancerz od przerzutek łatwo rdzewiej±. W przypadku pancerza końcówcka przerdzewiała i odpadła. Czy s± w sprzedarzy też czę¶ci wykonane ze stali nierdzewnej?
Tak patrzę w necie i widzę wzmiankę o linkach ale nic o panerzach, piastach itd.
No najważniejsze żeby cena była nie przegięta.

1.
W piastach jest smar i to całkiem sporo a na dodatek to wszystko sie rusza
wiec zasadniczo rdzewno¶ć/nierdzewno¶ć nie powinna byc problem. No chyba ze
rower stoi pod gołym niebem i jest ruszany raz na ruski rok. 2.
Stal nierdzewna wcale nie musi być lepsza. Np stal narzędziowa nie jest
nierdzewna, dobre noże też czasami s± wykonywane ze stali rdzewiej±cej.

Data: 2012-03-21 14:19:48
Autor: piecia aka dracorp
Nierdzewne czę¶ci
Dnia Wed, 21 Mar 2012 14:35:01 +0100, ...::QRT::... napisał(a):

1.
W piastach jest smar i to całkiem sporo a na dodatek to wszystko sie
rusza wiec zasadniczo rdzewność/nierdzewność nie powinna byc problem. No
chyba ze rower stoi pod gołym niebem i jest ruszany raz na ruski rok.
Smar się potrafi wypłukać z nieszczelnej piasty, a jak się zapomni i odłoży to wszystko się pokrywa rdzą. Przy krótkim okresie to nie problem ale ogólnie najlepiej wymienić na porządną piastę.
2.
Stal nierdzewna wcale nie musi być lepsza. Np stal narzędziowa nie jest
nierdzewna, dobre noĹĽe teĹĽ czasami sÄ… wykonywane ze stali rdzewiejÄ…cej.
No ale jest nierdzewna. A w tym wypadku to zaleta :)

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-03-21 15:32:37
Autor: ...::QRT::...
Nierdzewne czę¶ci
Dnia Wed, 21 Mar 2012 14:19:48 +0000 (UTC), piecia aka dracorp napisał(a):

[...]

chyba jak k±piesz rower w benzynie :P

Przy krótkim okresie to nie problem ale ogólnie najlepiej wymienić na porz±dn± piastę.

To zależy co uważasz za krótki czas. Ja smarowałem kiepsko uszczelnione
piasty 2 x do roku (na wione i jesień ) i jako¶ wypłukiwania smaru nie
zauważyłem. Owszem smar był brudny, czasami nawet mocno, ale jaki¶ jego
specjalnych ubytków nie zauważyłem.
Po prostu przy smarowaniu pakuj w piasty duuuużo smaru, tak by po skręceniu
piasty prawie wyłaził bokami, potem obczy¶ć to z zewn±trz i winno być ok.

Data: 2012-03-21 17:11:57
Autor: piecia aka dracorp
Nierdzewne czę¶ci
Dnia Wed, 21 Mar 2012 15:32:37 +0100, ...::QRT::... napisał(a):

chyba jak kÄ…piesz rower w benzynie :P
A co woda nie wypłucze smaru? Tylko benzyna? Ciekawe, wytłumacz to mojemu rowerowi dlaczego się tak zachowuje.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-03-21 18:41:01
Autor: szufla
Nierdzewne części
chyba jak kÄ…piesz rower w benzynie :P
A co woda nie wypłucze smaru? Tylko benzyna? Ciekawe, wytłumacz to mojemu
rowerowi dlaczego siÄ™ tak zachowuje.

Myslisz, ze jesli bedziesz mial nierdzewke to bedziesz mogl jezdzic bez smaru w piastach ?
Jesli wiesz, ze masz beznadziejne i slabo uszczelnione piasty to musisz czesciej do nich zagladac zwlaszcza po jezdzie w trudnych warunkach a nie rzucac rower w kat balkonu  i z glowy :) Jak dla mnie jedyny sens to chyba tylko nierdzewne linki i pamietaj, ze stal nierdzewna nie moze sie stykac z weglowa bo tez zacznie rdzewiec.

sz.

Data: 2012-03-21 21:56:13
Autor: piecia aka dracorp
Nierdzewne czę¶ci
Dnia Wed, 21 Mar 2012 18:41:01 +0100, szufla napisał(a):

Myslisz, ze jesli bedziesz mial nierdzewke to bedziesz mogl jezdzic bez
smaru w piastach ?
Nie wiem skąd ten pomysł, za dużo gdybania. Za bardzo wyciągasz wnioski.

[...]
Niestety na materiałoznawstwie się nie znam/nie pamiętam. Ale czy stal nierdzewna nie jest także węglowa? W końcu każda stal ma jakąś domieszkę węgla.
No chociaĹĽ moĹĽe siÄ™ mylÄ™. --
piecia aka dracorp

Data: 2012-03-21 18:47:11
Autor: Coaster
Nierdzewne części
On 3/21/12 6:11 PM, piecia aka dracorp wrote:
Dnia Wed, 21 Mar 2012 15:32:37 +0100, ...::QRT::... napisał(a):

chyba jak kÄ…piesz rower w benzynie :P
A co woda nie wypłucze smaru? Tylko benzyna? Ciekawe, wytłumacz to mojemu
rowerowi dlaczego siÄ™ tak zachowuje.

Uzyj w koncu porzadnego smaru:
http://tinyurl.com/LT-43-najlepszy

--
PoZdR
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2012-03-21 17:54:11
Autor: piecia aka dracorp
Nierdzewne czę¶ci
Dnia Wed, 21 Mar 2012 18:47:11 +0100, Coaster napisał(a):

Uzyj w koncu porzadnego smaru: http://tinyurl.com/LT-43-najlepszy

Jeny co jest z wami. Akurat używam tego smaru. Naprawdę chciałbym mieć zawsze czas i chęci aby po każdej gorszej jeździe sprawdzić piasty i inne miejsca/części w moim rowerze narażone na złe czynniki atmosferyczne i nie tylko, ale po prostu nieraz się nie da. A potem można zapomnieć.
Jeżeli już OT to najmniej się wypłukuje smar silikonowy. --
piecia aka dracorp

Data: 2012-03-21 20:25:27
Autor: emil
Nierdzewne części

Naprawdę chciałbym mieć zawsze czas i chęci aby po każdej gorszej jeździe
sprawdzić piasty i inne miejsca/części w moim rowerze narażone na złe
czynniki atmosferyczne i nie tylko, ale po prostu nieraz siÄ™ nie da. A
potem można zapomnieć.

Ja tak robię że raz w roku (na wiosnę) wymieniam: łańcuch, wolnobieg, oś z konusami, kulki, linki, pancerze i klocki, a potem tylko jeżdżę, żadnego grzebania, co najwyżej jak łańcuch nasmaruje czyś oleistym jak piszczy.

Jeżeli już OT to najmniej się wypłukuje smar silikonowy.

Tak jest, smar silkonowy i smar silkon+teflon podstawa w mechanice podwodnej.

Data: 2012-03-22 08:56:00
Autor: ...::QRT::...
Nierdzewne czę¶ci
Dnia Wed, 21 Mar 2012 17:54:11 +0000 (UTC), piecia aka dracorp napisał(a):

Dnia Wed, 21 Mar 2012 18:47:11 +0100, Coaster napisał(a):

Uzyj w koncu porzadnego smaru: http://tinyurl.com/LT-43-najlepszy

Jeny co jest z wami. Akurat używam tego smaru. Naprawdę chciałbym mieć zawsze czas i chęci aby po każdej gorszej jeĽdzie sprawdzić piasty i inne miejsca/czę¶ci w moim rowerze narażone na złe czynniki atmosferyczne i nie tylko, ale po prostu nieraz się nie da. A potem można zapomnieć.

pakuj tego smaru dużo w piasty i bedzie git. Nie musisz tam zagl±dać po
każdej jeĽdzie ale jak pisałem dwa razy do roku. Naprawde nie wiem czemu Ci ten smar wypłukuje i jak na moje to albo myjesz
rower karcherem albo dajesz tego smaru bardzo mało.

Data: 2012-03-22 08:30:12
Autor: Ugnac
Nierdzewne czę¶ci
...::QRT::... <nie.m@m.mejla>   To na jak± piastę się zdecydowałe¶ ?

 Ignac --

Data: 2012-03-22 09:43:14
Autor: ...::QRT::...
Nierdzewne czę¶ci
Dnia Thu, 22 Mar 2012 08:30:12 +0000 (UTC), Ugnac napisał(a):

..::QRT::... <nie.m@m.mejla>   To na jak± piastę się zdecydowałe¶ ?

 Ignac

złozyłem zamówienie na całe koło z jak±¶ pozagrupow± piast± shimano z cyfr±
6 na pocz±tku wiec co¶ z rodziny lx/slx. Ale jako iż sklep olał me
zamówienie (choć na pocz±tku co¶ tam sie dopytywali) wiec sprawa ciagle
otwarta :)
Z reszt± tutaj nie chodzi o sam± piastę ale jak pisałem o całe koło i to
jest problem bo ciężko znależć sklep który by miał na stanie interesuj±ce
mnie piastę, obręcz jak szprychy. chyba kupie centrownice i zacznę sie uczyć składać koła samemu.
Stare koło jeszcze działa wiec troche czasu mam :>

Data: 2012-03-22 16:12:19
Autor: Ignac
Nierdzewne czę¶ci
...::QRT::... <nie.m@m.mejla> napisał(a):
> [...]

złozyłem zamówienie na całe koło z jak±¶ pozagrupow± piast± shimano z cyfr±
6 na pocz±tku wiec co¶ z rodziny lx/slx. Ale jako iż sklep olał me
    Też kupiłem sobie LX komplet w "ostrej" promocji,ale mam też w zapasie
  kpl.kółek z obręczami Rigida Zac2000 i dodatkowo same obręcze.   Te LX może przyciężkie troche s± ale dzięki temu pewnie będ± b.trwałe.

zamówienie (choć na pocz±tku co¶ tam sie dopytywali) wiec sprawa ciagle
otwarta :)
   Sprawdzaj opinie o sklepach w necie żeby sie nie naci±ć,raz tak miałem
  i ani czę¶ci ani gotówki ale znalazłem sposób bezkosztowy i uniwersalny
  na cał± Polskę...delikwent zwrócił mi co do grosza.

[...]
   Ja wykorzystuję do tego ramę i bardzo ładnie kółka mi wychodz±...
  wydaje mi się że szkoda kasy na to przynajmniej żadnych
  wymiarów nie muszę na ni± przenosić z ukł. widełki-obręcz.
   Ignac

Data: 2012-03-22 09:01:23
Autor: piecia aka dracorp
Nierdzewne czę¶ci
Dnia Thu, 22 Mar 2012 08:56:00 +0100, ...::QRT::... napisał(a):

pakuj tego smaru dużo w piasty i bedzie git. Nie musisz tam zaglądać po
każdej jeździe ale jak pisałem dwa razy do roku.
Naprawde nie wiem czemu Ci ten smar wypłukuje i jak na moje to albo
myjesz rower karcherem albo dajesz tego smaru bardzo mało.

Dla pewności będę teraz samru ładował tak dużo aby zawsze wyciekał po zakręceniu. Możliwe że było delikatnie za mało. Niby po zakręceniu coś tam zawsze wyciekało, ale od strony kasety jest pusta przestrzeń a zawsze z tej strony najgorzej środek wyglądał.

Karczerem myję to fakt ale zazwyczaj nastawiam się na przesmarowanie po takim myciu. No chyba że pryskam aby zmyć tylko błoto, to wówczas nie leję po piaście.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-03-22 10:13:37
Autor: PeJot
Nierdzewne części
W dniu 2012-03-22 10:01, piecia aka dracorp pisze:

Dla pewności będę teraz samru ładował tak dużo aby zawsze wyciekał po
zakręceniu.

Niedobrze. WyciekajÄ…cy poza uszczelnienia smar zbiera brud.

  > Karczerem myjÄ™

Karczerem można myć maszyny budowlane, ale nie rowery.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-03-22 11:09:06
Autor: piecia aka dracorp
Nierdzewne czę¶ci
Dnia Thu, 22 Mar 2012 10:13:37 +0100, PeJot napisał(a):

Niedobrze. WyciekajÄ…cy poza uszczelnienia smar zbiera brud.
Ale wiesz do czego można użyć szmatki?

Karczerem można myć maszyny budowlane, ale nie rowery.
Bo? Temperaturę, ciśnienie ustawiasz. Więc czym się różni od myjki samochodowej? Skoro można go wyregulować.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-03-22 13:00:59
Autor: PeJot
Nierdzewne części
W dniu 2012-03-22 12:09, piecia aka dracorp pisze:

Niedobrze. WyciekajÄ…cy poza uszczelnienia smar zbiera brud.
Ale wiesz do czego można użyć szmatki?

A za chwilÄ™ znĂłw smar siÄ™ pojawi na zewnÄ…trz.

Karczerem można myć maszyny budowlane, ale nie rowery.
Bo? Temperaturę, ciśnienie ustawiasz. Więc czym się różni od myjki
samochodowej? Skoro można go wyregulować.

Niestety, nawet najmniejsze ciśnienie z karchera potrafi wepchać wodę pod uszczelki.

Z lenistwa myję rowery na myjni samoobsługowej, ale unikam spryskiwania okolic łożysk. Mimo to miewam problemy np. z brudem wepchanym w sworznie v-brake.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Nierdzewne czę¶ci