Nierówna linia łańcucha

Data: 2010-04-27 08:12:23
Autor:
Nierówna linia łańcucha
Witam,

Rower Giant Anthem X1, przebieg ok. 800 km kupiony w zeszłym roku (model 2009). Łańcuch dielikatnie ociera o zęby kasety. Szczególnie jeśli mam z przodu blat, a z tyłu od środkowej koronki wzwyż. Na osi suportu od strony blatu są 2 podkładki, a z drugiej strony jedna. Rower jest po pierwszym przeglądzie (po ok. 150 km).

Doradźcie mi czy da się to jakoś ustawić albo wyregulować, czy od razu trzeba reklamować. Wie ktoś może, czy tam szerokośc mufy suportowej to 68mm?

pozdrawiam
Darek

Data: 2010-04-27 11:43:50
Autor: Tomek Banach
Nierówna linia łańcucha
W dniu 2010-04-27 10:12, k_grupa.SKASUJ@gazeta.pl pisze:
[...]

Nigdy nie korzysta się z takich przełożeń - to zabójstwo dla łańcucha jak pracuje tak wykrzywiony.

--
Tomek

Data: 2010-04-27 12:43:16
Autor: Max
Nierówna linia łańcucha
[...]

Ustaw na z przodu na środkowej i sprawdź tył nie powinno nic ocierać jeśli ociera trzeba wyregulować. Na największym blacie i najmniejszym (z przodu) skrajne przełożenia z tyłu będą ocierać (zresztą jak ktoś pisał tak się nie jeździ) !!!
Jak masz na gwarancji i nie chcesz się bawić sam w regulację to oddaj do serwisu. Na pierwszym przeglądzie powinieneś powiedzieć co jest nie halo.
Pozdrawiam
Maks

Data: 2010-04-27 11:24:34
Autor:
Nierówna linia łańcucha
Max <kgsoft@icpnet.pl> napisał(a):
> [...]
Jak masz na gwarancji i nie chcesz się bawić sam w regulację to oddaj do serwisu. Na pierwszym przeglądzie powinieneś powiedzieć co jest nie halo.

Nie, no jasne, że tak się nie jeździ, ale z kolei mam inny rower (HT), z podobnym napędem (XT/XTR, mufa i podkładki tak samo) i nawet jak bym się uparł na przełożenie blat/największa koronka, to mi nic nie ociera, no może minimalnie. A w tym X1 w konfiguracji j/w jak zakręcę korbami do tyłu do łańcuch spada na środkową z przodu :-(.

Na przeglądzie mówiłem (chyba), później nie jeździłem dosyć długo, więc się odwlekło, a serwis niestety mam dość daleko i średnio mi się chce wozić rowerka. Co można podregulować samemu; jakie takie rozeznanie w śrubkowaniu mam i narzędzia też. Korekta ustawienia kola nie pomaga.

pozdrawiam
Darek

Data: 2010-04-27 08:01:46
Autor: Marcin Kuthan
Nierówna linia łańcucha
On 27 Kwi, 13:24, " " <k_grupa.WYT...@gazeta.pl> wrote:
Max <kgs...@icpnet.pl> napisał(a):

> [...]

rowerka. Co można podregulować samemu; jakie takie rozeznanie w śrubkowaniu
mam i narzędzia też. Korekta ustawienia kola nie pomaga.

Z tego co pamiętam to dwie podkładki od strony korby i jedna z
przeciwnej to ustawienie zgodne z instrukcją dla muf 68mm. Tyle że
przy mojej ramie (Merida TFS) linia łańcucha jest wtedy do luftu. Po
przełożeniu jednej podkładki ze strony supportu na przeciwną jest
znacznie lepiej. Środkowa tarcza korby jest w jednej linii ze środkową
zębatką kasety. Nie zauważyłem żeby to ustawienie powodowało jakieś
problemy. Może spróbuj przełożyć te podkładki?

Pozdrawiam,
Marcin

pozdrawiam
Darek

Data: 2010-04-28 06:24:15
Autor:
Nierówna linia łańcucha
Witam,

Tak myślałem, ale nie miałem pewności. Przełożę jedną podkładkę i zobaczymy czy pomogło.

Dzięki za wskazówkę.

pozdrawiam
Darek

--