Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Nierównomierny docisk klocków do tarczy hamulcowej

Nierównomierny docisk klocków do tarczy hamulcowej

Data: 2011-06-06 21:39:44
Autor: Tomasz Pyra
Nierównomierny docisk klocków do tarczy hamulcowej
W dniu 2011-06-06 15:24, Maciek pisze:
Witam,
mam małą zagwostkę jak w temacie... wygląda to tak, że tylna tarcza
hamulcowa od strony piasty do połowy szerokości obszaru styku klocka
jest zardzewiała. Druga połowa jest przeszlifowana od hamowania na lustro.
Tutaj ktoś miał podobny problem:

Jarzmo hamulca było z tego powodu serwisowane tzn. czyszczone, smarowane
itd. Była próba wyrównania powierzchni klocka, nic to nie pomogło.
Czy ktoś ma sugestię od czego może jeszcze występować ten efekt? Czy
zdarzają się przypadki, że tarcza jest tak kiepska, że wygnie się na
kształt miski?

A między jarzmem a klockiem coś jeszcze jest (jakieś blaszki-prowadnice) czy klocek chodzi w jarzmie?

Bo bywa tak, że klocek w prowadnicy ma za duży luz - np. z powodu zużycia jarzma, obudowy klocka albo po prostu niskiej precyzji wykonania klocka, albo używania zamienników które "prawie pasują".

Wtedy klocek może się klinować w jakiś tam warunkach i powodować takie efekty.

Trzeba wyjąć jarzmo i sprawdzić jak klocki w jarzmie chodzą - muszą chodzić, nie zacinać się, ale też nie latać luzem.

Jeżeli między jarzmem a klockiem powinny być blaszki robiące prowadnicę, to po pierwsze czy blaszki są, i czy nie są jakieś powyginane.

Kiedyś widziałem też rozgięty zacisk - nie wiem jak to się stało (może wada fabryczna), ale wyraźnie tłoczek nie był równoległy do podpory przeciwnego klocka.

Data: 2011-06-07 10:31:38
Autor: Maciek
Nierównomierny docisk klocków do tarczy hamulcowej
A między jarzmem a klockiem coś jeszcze jest (jakieś blaszki-prowadnice) czy klocek chodzi w jarzmie?

Klocek wygląda tak (Focus MK1)
http://tnij.org/l5db

Samo jarzmo nie ma już żadnych blaszek (z tego co pamiętam ;-)

Bo bywa tak, że klocek w prowadnicy ma za duży luz - np. z powodu zużycia jarzma, obudowy klocka albo po prostu niskiej precyzji wykonania klocka, albo używania zamienników które "prawie pasują".
Wtedy klocek może się klinować w jakiś tam warunkach i powodować takie efekty.

Klocki mam przeciętne, za namową mechanika "Panie na tył cudów nie trzeba" ;-) - Remsa, nie mam pojęcia jak jest z precyzją u tego producenta.
Problem powstał po zimie. Trafna uwaga, możesz mieć rację z tym luzem, może jest zbyt duży.

Kiedyś widziałem też rozgięty zacisk - nie wiem jak to się stało (może wada fabryczna), ale wyraźnie tłoczek nie był równoległy do podpory przeciwnego klocka.

Wcześniejsze hample ładnie działały, po wymianie przez rok też było ok. Międzyczasie przygód z tym kołem też nie miałem, więc nic nie powinno być pogięte.
Coś czuję, że czeka mnie grzebanie we własnym zakresie. Wariant ze zbyt dużym luzem na razie może być najbardziej prawdopodobny. hmm... może wymienie na początek te klocki na coś bardziej markowego.

Nierównomierny docisk klocków do tarczy hamulcowej

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona