Nieruchomości UM - przetarg

Data: 2009-02-24 19:07:49
Autor: after
Nieruchomości UM - przetarg
Witam,
w Urzędzie Miasta odbywają się przetargi ustne nieograniczone na
nieruchomości (działki). Jestem zainteresowany kupnem pewnej działki, która
na poprzednim przetargu nie została sprzedana, ponieważ nikt do niego nie
przystąpił.

W związku z powyższym mam następujące pytania:
- jaka jest minimalna liczba uczestników w przetargu, aby był on w ogóle
uznany i mógł się odbyć?
- jeżeli działka nie została sprzedana za cenę np. 90tyś. zł (+VAT), to czy
w następnym przetargu UM musi wystawić ją w niższej cenie (informacja o
kolejnym przetargu ma się pojawić za 2 tygodnie)?

Data: 2009-02-24 19:37:26
Autor: Regand
Nieruchomości UM - przetarg

1

- jeżeli działka nie została sprzedana za cenę np. 90tyś. zł (+VAT), to czy
w następnym przetargu UM musi wystawić ją w niższej cenie (informacja o
kolejnym przetargu ma się pojawić za 2 tygodnie)?

Nie musi. Ale czesto obniza.
Chociaz ja obserwuje dzialke ktora jest na sprzedaz przez UM i cena spadala z 200 tys>175>145>125, i juz nizej nie schodzi mimo, ze chetnych brak. Wiec cholera wie czy juz sa na dole czy nie :)

Data: 2009-02-24 12:36:28
Autor: Luke
Nieruchomości UM - przetarg
z tego co pamiętam to w pierwszym przetargu cena nie może być niższa
niż cena rynkowa, jeżeli przetargu nikt się nie stawił do w drugim
przetargu cena nie może być niższa niż 80% ceny rynkowej a w 3
przetargu było prawdopodobnie 40 lub 50% ceny rynkowej.  Reguluje to
zdaje się ustawa o gospodarce nieruchomościami

Data: 2009-02-24 21:49:16
Autor: after
Nieruchomości UM - przetarg
Czy istnieje możliwość nabycia bezprzetargowego danej nieruchomości z Urzędu Miasta? Jeżeli tak, to gdzie się zgłosić - do UM, prezydenta miasta w tej sprawie? Z tego co informowała kobieta drogą telefoniczną to informacja o kolejnym przetargu (chyba drugim) ma się pojawić za około 2 tygodnie. Więc przetarg pewno odbędzie się za około 3 miesiące. Podejrzewam, iż znowu nie pojawią się chętni.

Data: 2009-02-24 21:53:20
Autor: Regand
Nieruchomości UM - przetarg
Czy istnieje możliwość nabycia bezprzetargowego danej nieruchomości z Urzędu

Z tego co mi mowiono to nie.

przetarg pewno odbędzie się za około 3 miesiące.

W moim UM od ogloszenia przetargu, przetarg odbywa sie maks po okolo miesiacu. (czernica, dolny slask)

Data: 2009-02-24 22:11:08
Autor: after
Nieruchomości UM - przetarg

Użytkownik "Regand" <regand@wp.pl> napisał w wiadomości news:go1mrk$j8a$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

A u mnie wychodzi średnio 2 miesiące po ukazaniu się ogłoszenia. Z czego mam teraz miesiąc czekania na samo ogłoszenie ;-/

Data: 2009-02-25 12:19:27
Autor: HANA
Nieruchomości UM - przetarg

Użytkownik "after" <after@x.pl> napisał w wiadomości news:go1g89$nkf$1node1.news.atman.pl...

[...]

Bezprzetargowa sprzedaz jest mozliwa jesli po 3 przetargach i obnizaniu ceny jak napisal Luke nia bylo chentnych.
Ale zachowawczo urzedy zadko to stosuja z obawy przed posadzeniem o kombinacje.
Lepiej kupic w 3 przetargu po wywolawczej cenie (wystarczy 1 oferent)
--
Andrzej
www.hana.com.pl

Data: 2009-02-25 13:17:42
Autor: after
Nieruchomości UM - przetarg
Dziękuję wszystkim za wcześniejsze odpowiedzi.

Mam jeszcze jeden problem związany z działką. Mianowicie w informacji przetargowej było podane, iż znajduje się ona przy ulicy Janowskiej. Rozciąga się ona jednak i dochodzi do ulicy Dolnej. Czy prócz nieruchomości N1, będę miał prawo postawić również nieruchomość N2 i dojeżdżać do niej od ulicy Dolnej? Jeżeli tak, to czy będzie ona oznaczona jako nieruchomość z ulicy Janowskiej czy Dolnej?

Tutaj obrazek wyjaśniający sytuacje:
http://img518.imageshack.us/img518/5202/probleme.jpg

Data: 2009-02-25 13:31:06
Autor: HANA
Nieruchomości UM - przetarg

Użytkownik "after" <after@x.pl> napisał w wiadomości news:go3coh$ah5$1node2.news.atman.pl...
[...]

1. warunki zabudowy lub wypis z planu tam beda szczegoly
2. z sasiednich dzialek o ile dobrze narysowales widac ze mozna tak postawic budynki
3. dopoki nie podzielisz dzialki oba budynki beda przy ul. Janowskiej np. A i B bo tak jest przypisana dzialka
4. jesli zrobisz podzial i wystapusz o nadanie numeru to dzialki zostana przypisane do ulic od ktorych jest mozliwy wjazd

Andrzej
www.hana.com.pl

Data: 2009-02-25 17:32:42
Autor: after
Nieruchomości UM - przetarg
Użytkownik "HANA" <hana33@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:go3dma$gdn$1news.onet.pl...
[...]

pozdrawiam

-- Andrzej
www.hana.com.pl

2. No tak to niby wygląda na planie terenu - taki podział. Jednakże nie wiem czemu, ale z drugiej strony ulicy, czyli na ulicy Dolnej nie ma żadnych budynków. Nie wiem dlaczego. Znajdują się one dopiero od drugiej strony tej ulicy (Dolnej). Będę musiał iść zerknąć na warunki zabudowy tego terenu.

Ostatnie moje pytanie jest następujące:
- jakie opłaty występują, gdy posiadamy nieruchomość komercyjną?

Data: 2009-02-25 18:03:15
Autor: HANA
Nieruchomości UM - przetarg

Użytkownik "after" <after@x.pl> napisał w wiadomości news:go3k9l$2kt$1node1.news.atman.pl...
[...]

Budynki pod względem podatkowym rozróżnia się:
- mieszkalne
- związane z prowadzeniem dz.gospodarczej
- służące działalności leśnej lub rybackiej
- budynki na gruntach rolnych służące działalności rolniczej
- budynki pozostałe

W zależności od zakwalifikowania budynku do danej grupy płaci się inną
stawkę podatku. Najmniej się płaci za budynki mieszkalne, najwięcej za
budynki związane z działalnością gospodarczą, gdzie stawka jest ok. 10x
większa niż w mieszkaniówce.
nic się nie płaci za budynki rolnicze.

Stawki kazda gmina ustala w/g wlasnego uznania
wiec tu juz musisz sie przejsc do urzedu albo sprawdzic na stronie.

--
Andrzej
www.hana.com.pl

Nieruchomości UM - przetarg