Nieskończoność a kwestia ePłatnika z ZUS...

Data: 2015-12-07 19:38:17
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nieskończoność a kwestia ePłatnika z ZUS...
Boże -- jaka nowoczesność!!! [RPetru chowa się przy niej...]
Uruchamiam, pozwalam na automagię, czekam -- i mam!...
Sprawdzam, bo nie wierzę, że jest OK i nagle,  niespodziewanie -- BŁĄD!!!

Najwyraźniej zgubiłem gdzieś po drodze łączność z ZUSem...
Mój błąd, czy nie?... Filmy idą, ZUS -- nie...
Wylogowuję się i loguję ponownie -- ZONK!!! Serwisowanie
od piątkowego wieczoru do poniedziałkowego poranka... :(

Dziś loguję się, wywalam to, co zbędne, sprawdzam wizualnie,
weryfikuję, zatwierdzam, wysyłam... ZONK!!! Kółeczka kręcą się,
ale wysyłki nie ma... Sprawdzam, wylogowuję się, loguję, klikam
to tu, to tam, to jeszcze w inne miejsca...

ZUS nie chce moich deklaracji... [identycznych co miesiąc jeśli nie liczyć dat...]

Kręci się i kręci, aż sesja koczy się i muszę logować się ponownie...

Ktoś to przerabiał? Co jest źle?...
To mój pierwszy raz z ePłatnikiem...
[zawsze jest ten pierwszy raz... -- wolałbym z eDeklaracją, zamiast z ePłatnikiem?...]

W 'Dokumenty wysłane' -- nie ma...
W 'Dokumenty w ZUS' -- nie ma...
Są nadal w 'Dokumenty zweryfikowane'...
Status weryfikacji -- OK...

[mam wzywać mamusię?...]

Czas nagli -- 15 mija termin...

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-12-08 01:30:29
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nieskończoność a kwestia ePłatnika z ZUS...

"Eneuel Leszek Ciszewski" n44jmv$dv7$1@node1.news.atman.pl

[...]

Postęp!!! Zmieniłem (w ustawieniach) podpis z Kwalifikowanego
na ePuapny i mam wyskoczone okno, a w nim... Uwaga...

       Musisz potwierdzić podpis

       Podpisanie wniosku wymaga dodatkowej autoryzacji.
       Na adres e-mail, który został wysłany podczas
       rejestracji profilu została właśnie wysłana
       wiadomość zawierająca kod potwierdzenia.
       Sprawdź wiadomość, a następnie wpisz ten
       kod w pole poniżej.

       Podaj kod z SMS-a nr 1 z dn. 2015-12-08:

Mam dylemat? Co wpisać -- kod z m@ila czy z SMSa?
Nie mam tego dylematu!! Nie ma ani SMSa, ani m@ila. :)
SMS być może poszedł na numer, którego nie mam pod swą
ręką -- zmiana numeru odbierającego SMSy być może okazała
się nieskuteczna... Zmiana była podejrzana -- ZTCP nie było
potrzeby podania SMSu do dokonania/potwierdzenia tej zmiany... :)

-=-

Tak łatwo nie było...
Najpierw zmieniłem metodę podpisywania, co poskutkowało ignorowaniem moich żądań wysłania. :)
Tedy wlazłem ;) raz jeszcze w edytowanie deklaracji... Tu ZONK -- zedytowana deklaracja
lądowała nie w ,,zweryfikowanych'', obok reszty ,,kompletu'' lecz w ,,roboczych'' a że
do stwierdzenia poprawności tejże deklaracji potrzebne są wszystkie deklaracje owego
,,kompletu'' -- wyskakiwał BŁĄD!!! I tak dobrze, że w ogóle można zapisać ,,błędną''
deklarację -- dzięki temu zedytowałem pozostałe z tego ,,kompletu'', co poskutkowało
zapisem owego ,,kompletu' w ,,roboczych'' i skasowaniem informacji o błędzie...

Czy błąd głosi jakoś tak:

  brak reszty deklaracji?

NIE!! Błąd głosi złe stawki czy inne wartości składek!!!
W którymś wypadku błąd zgłaszany jest w NIPie, choć NIP jest poprawny!!!

Komunikatywność -- na poziomie ZUSu!!!

============

A JEDNAK!!! Jest!! Spóźniony SMS!!! Może i m@il?
M@ila nie ma...

Wracam do syłki. :) [wysyłki?... może i tak... przypomina się mi pewna
Patrycja... sprzed chyba 20 lat... jakaś wycieczka w góry... dziewczyna
mieszka gdzieś na osiedle, niedaleko mnie... dziś nie chcę już wracać
do tamtych lat... nie utraciłem zdrowia -- z ciała powędrowało ono do
duszy... im gorzej czuje się moje ciało, tym lepiej -- dusza!!! ciągnie
mnie tylko do jednej dziewczyny z ,,tamtych lat'' -- ale to straszna
świnia... ze 2 lata młodsza od owej Patrycji... ponoć ostatni kawałek
mojego dawnego świata -- do którego nie tęsknię!!!]

    Dokument został podpisany.
    Zestaw dokumentów został wysłany.

-==================-

Mam tedy, moje ukochane Siostry, dla Was dwie porady:

 -- nie szkodzi, że logujecie się za pomocą ePuapu,
    [po]trzeba Wam jeszcze przestawienia podpisu na ePuapny :)
    (bez jakiejkolwiek aluzji do umierającej partii po_litycznej)

 -- czekajcie cierpliwie na SMS i nie szukajcie m@ila :)

 -- odblokujcie wyskakujące okienka (choćby te z ZUSu)

[miały być dwie?... ale są trzy...]

-=-

Mam nadzieję, że w wyniku reedycji ;) nie doszło do niepożądanych zmian
w zawartości deklaracji... Jeśli powstały tam jakieś artefakty -- moja
pracodawczyni (biologiczna rodzicielka) zabije mnie...

-=-

Tak więc jeden ,,komplet'' (DRA, RCA, RZA) poszedł do ZUSu...
Teraz mają iść ,,komplety'' klientów Biura Rachunkowego?...
Szanownych Klientów Biura Rachunkowego...

   Dokument został podpisany.
   Zestaw dokumentów został wysłany.

W jednym jest 14 błędów. :)
Ciekawe, czy naprawdę są tam błędy...
A jeśli są -- jak je skorygować?...

Jakoś to/tam będzie...

-=-

Przez ten ePuap nie kupiłem mleka... Zostały dosłownie resztki!!!
4 litry w mieszkaniu i 4 w garażu... Może w garażu 6...
Mleko w Auchan kupuje tylko w poniedziałki -- korzystając
z 5% odkładanych do skarbonki emeryckiej...

W Auchan łatwiej o emeryturę niż w ZUSie. :)

Błagam Cię Boże -- błogosław galeriom handlowym (hipermarketom) i dobrym bankom!!

Sankcje nałożone na FR sprawiły, że cena mleka w RP poszła w dół. :)
Stać mnie na picie najlepszego mleka!!! Łaciatego z Grajewa... :)

Ale dziś zamierzam kupić ,,Łaciate'' z Bydgoszczy -- w Lidlu. :)
Nie UHT, ale w plastykowych butelkach ,,osmotyczne''...
[czy bakterie w ucisku osmotycznym też idą do nieba?...
grzeszne ich ciała ostaną się na ,,sitkach'' osmotycznych,
zaś dusze -- powędrują do nieba?... potrzebuję podobnych
,,sitek'' do filtrowania powietrza -- deszcz jest zbawienny...]

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-12-08 01:42:35
Autor: Waldek
Nieskończoność a kwestia ePłatnikaQ1|C6T

ZUS nie chce moich deklaracji... [identycznych co miesiąc jeśli nie
liczyć dat...]

NTG Eneuelu ;)

* --
~ 2 tygodnie temu autoryzowałem się w PUE kwalifikowanym bez zadnych problemow, a żonke zaufanym z epuapu - tez bez problemu.

Temat "wydajnosci" dzialania platformy szkoda komentować
bo to IMO takie samo gówno jak e-puap - dno i metr mułu ;)
- muł się zaczyna jak się przełączy na profil "firmowy"

Pozdro

Data: 2015-12-08 02:01:14
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nieskończoność a kwestia ePłatnika z ZUS...

"Waldek" n4591r$ha6$1@node2.news.atman.pl

ZUS nie chce moich deklaracji... [identycznych co miesiąc jeśli nie
liczyć dat...]

NTG

Powaga?! Niesssssssssssssssamowite...

Eneuelu ;)

* --
~ 2 tygodnie temu autoryzowałem się w PUE kwalifikowanym bez zadnych problemow, a żonke zaufanym z epuapu - tez bez problemu.

Logowałem się ePuapnym i chciałem autoryzować się ePuapnym.
Uznałem (mylnie!) że wejście via ePuapny automagicznie
ustawi autoryzację w PUE (a nie na póle?!] na ePuapną.

Ty (jak piszesz) autoryzowałeś się w PUE Kwalifikowanym...
Czaisz difrencyję? ;)

Żonkę autoryzowałeś ePuapnym, czy tylko wlazłeś do PUE
(na półę?) za pomocą ePuapnego?

Temat "wydajnosci" dzialania platformy szkoda komentować
bo to IMO takie samo gówno jak e-puap - dno i metr mułu ;)
- muł się zaczyna jak się przełączy na profil "firmowy"

Co to profil ,,firmowy?''?
[profil okienny -- OK, ale czym jest ,,firmowy''?...]

-=-

Nie miałeś m@ilowej propozycji kodowej?
Nie miałeś dziwnych informacji o błędach?

-=-

Z jakiej przeglądarki właziłeś do PUE? (na półę?)

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-12-12 23:37:15
Autor: Waldek
[...]

Jedna i druga autoryzacja zadziałała poprawnie
- obie pozwalają uniknąć osobistej wizyty w ZUS

Co to profil ,,firmowy?''?
[profil okienny -- OK, ale czym jest ,,firmowy''?...]

Mając zarejestrowaną działalność gosp.
pracujesz w kontekście ubezpieczonego (własnym)
albo płatnika (pracodawcy) - jeśli takowym jesteś,
lub złożysz w ZUS odpowiednie pełnomocnictwa od pracodawcy

Nie miałeś m@ilowej propozycji kodowej?
Nie miałeś dziwnych informacji o błędach?

??

Z jakiej przeglądarki właziłeś do PUE? (na półę?)

z Firefox-a

Ale ogólnie - NTG
- może... pl.soc.prawo.podatki ?

Pozdro

Data: 2015-12-13 12:44:50
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nieskończoność a kwestia ePłatnika z ZUS...

"Waldek" n4i7iq$8ff$1@node1.news.atman.pl

[...]

Pozwala -- nie kwestionuję tego pozwolenia.

Piszę, że w wypadku logowania profilem była domyślna_autoryzacja
podpisem_kwalifikowanym i nie było żadnej informacji o błędzie.
Zalogowałem się profilem i usiłowałem autoryzować wysyłkę profilem,
co w efekcie dało bezkresne kręcenie kółeczkami bez podawania
jakiejkolwiek informacji o błędzie.

Ty -- zacząłeś od podpisu kwalifikowanego zatem znalazłeś się w innej
sytuacji niż moja sytuacja. Logowałeś się profilem, lecz usiłowałeś
autoryzować podpisem_kwalifikowanym czyli uznałeś potrzebę zmiany
podpisu z profilu na podpis_kwalifikowany.

Ja logowałem się profilem i (w zamyśle swym) usiłowałem autoryzować
profilem -- nie przewidywałem potrzeby zmiany metody autoryzacji
(w ustawieniach) z podpisu_kwalifikowanego na profil.

Pojmujesz?

Nie zdawałem sobie sprawy z istnienia schizofrenii ustawczej
i nie zostałem w żaden sposób (poza brakiem spodziewanego
skutku) poinformowany o potrzebie zmiany metody autoryzacji.

[...]

Jeszcze raz piszę -- nie ma profili firmowych.
Wchodzę jako biuro_rachunkowe/osoba_fizyczna i mam przed sobą
kilku (kilka DG) płatników (będących klientami biura rachunkowego)
a każdy (każda taka DG) z nich ma po kilku ubezpieczonych pracowników.

Każdy płatnik (poza samym biurem rachunkowym) złożył
papierowe upoważnienie/pełnomocnictwo biuru_rachunkowemu.

Ale to żaden profil firmowy.

Nie ma czegoś takiego jak profil firmowy -- każdy taki profil
dotyczy PESELu, czyli osoby fizycznej, z krwi i kości.

Nie miałeś m@ilowej propozycji kodowej?

   "Eneuel Leszek Ciszewski" n458ba$42i$1@node1.news.atman.pl

> [...]

   >       kod w pole poniżej.

   >       Podaj kod z SMS-a nr 1 z dn. 2015-12-08:

Nie miałeś dziwnych informacji o błędach?

 -- >  http://leszekc.w.tkb.pl/Overmax/regerr.png

Najpierw o m@ilu, następnie o błędzie.
Błędem wg ZUS może być wszystko -- przykładowo brak choroby.
Deklaracja RSA dotyczy choroby -- automagia powołuje do życia
kolejny RSA i co w nim pisze/umieszcza/wstawia? Ano wstawia
tam informację o chorobie z poprzedniego okresu. :) Czyli
ponawia informację już wysłaną w poprzednim miesiącu.

Choroba miała swe miejsce w październiku, więc w RSA październikowym
jest o niej wzmianka. Automagia w grudniu buduje RSA listopadową
(opisującą sytuację w listopadzie) i wstawia w niej informację
o chorobie, która miała miejsce w październiku.

Co więcej -- stronicowanie RCA. Strona 1 i 2 oraz... Kolejne 1 i 2... ;)
Zamiast strony: 1, 2, 3, 4... Mamy 1 i 2 1 kartki, 1 i 2 kartki 2...

Z jakiej przeglądarki właziłeś do PUE? (na półę?)

z Firefox-a

Być może inne jest zachowanie PUE w wypadku FF a inne w wypadku Opery.

Ale ogólnie - NTG
- może... pl.soc.prawo.podatki ?

Może na pl.soc.prawo.skladki? ;)

-=-

Kto chce -- niech uczy się na ,,moich'' błędach -- w wypadku korzystania
z profilu_zaufanego (ePUAP) trzeba w ustawieniach PUE zmienić autoryzację
z podpisu_kwalifikowanego na profil_zaufany_ePUAP.

A kto chce lizać xupę ZUSowi (z jego dziećmi neostrady występującymi
w roli informatyków pobierających rocznie 800 milionów pln) ten niech
liże. :) Ale jeśli xupolizaniec wierzy w to, że ode mnie otrzyma forsę
na płacenie (składkami czy podatkami, czy jakoś inaczej) ZUSowi za
cud_informatyczny -- lepiej uczyni prosząc jakiegoś trupa na
cmentarzu o wsparcie finansowe. :)

Ja z trudem czytam (nie o starczy brak akomodacji tu chodzi) i z trudem
piszę -- drżą mi obie ręce i drętwieje prawa ręka. Do tego drętwieje
prawa noga, ale że nogami nie piszę... ;)

-=-

Q innej przestrodze -- nie warto liczyć na możliwość łatwego korygowania
wysłanych deklaracji. :) Warto dobrze zastanowić się przed ,,wysłaniem''.
Popełniłem błędy:

 wysłałem niepotrzebną RSA
    (nie wiem, jak ją usunąć)
 w wielokartkowej RCA mam błąd dotyczący jednego ubezpieczonego
    nie można sporządzić korekcji tylko tego ubezpieczonego; trzeba
    sporządzić cały komplet (DRA i RCA) i nie można liczyć na pomoc
    automagicznego ,,kreatora'', bo:
       albo ,,nie ma deklaracji w tym okresie'', więc nie ma co korygować,
       albo ,,już jest deklaracja w tym okresie'', więc nie można wysłać korekty...
    można ręcznie (bez kreatora) zbudować korekcyjną deklarację, ale aby ją wysłać,
    trzeba ją zweryfikować a do tego potrzebny jest pełny komplet (DRA i RCA -- chyba
    wszystkich ubezpieczonych danego płatnika)

Można **chyba** zanieść do ZUSu papierową korektę.
No i najważniejsze -- błąd w wysłanej deklaracji nie może skutkować żadną karą.
(poza potrzebą złożenia korekty w jakimś czasie rzeczywistym)

-=-

Jest jeszcze coś ciekawego -- zdołałem wysłać deklarację BEZ PODANIA SMSu!!!
Nie mam co do tego żadnej wątpliwości!!! Spróbowałem wysłać z małego netbooka,
ale mały ekran nie zezwolił, więc następnego dnia wziąłem do ręki notebook
(z którego teraz piszę) i spróbowałem wysłać deklarację -- niestety wysyłka
z poprzedniego dnia zakończyła się sukcesem pomimo braku wpisania SMSa!

I aby było jasne (bo mącicieli wśród dzieci_neostradowych zapewne nie
zabraknie) nie mylę wysyłki z czymś innym.

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-12-13 13:01:00
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nieskończoność a kwestia ePłatnika z ZUS...

"Eneuel Leszek Ciszewski" n4jlvb$n8j$1@node1.news.atman.pl

[...]

Netbook jest na ulicy Pogodnej zaś notebook na -- Krętej.
Na małym ekranie netbooka (nie pamiętam rozdzielczości -- może 1024 na 600)
widać niewiele a wysyłka raczej nie jest możliwa. Następnego dnia zalogowałem
się notebookiem (1280 na 800) i deklarację ujrzałem jako wysłaną.

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-12-14 12:17:10
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[...]

ZUS ,,skorygował'' RSA -- stawiając (na oko) identyczną RSA z numerem 02.
RCA po korekcie są dwie z numerem 02 -- korygują to, co jest dobre w RCA z numerem 01.
I rzecz jasna jest RCA z numerem 01.
Nie ma RCA z numerem 02 korygującej błąd w RCA z numerem 01.
(nie ma korekcji błędu, jest korekcja tego, w czym błędu nie ma)
Jest też korekcja z numerem 02 DRA -- w DRA z numerem 01 nie ma błędu.

To, że są korekcje (numery 02) bezbłędnych RCA i DRA -- jest moją sprawą,
ale brak korekcji błędnej RCA -- to już raczej ;) wina ZUSu. Podobnie
z kolejnym ponowieniem RSA -- nie wiem, po co RSA z numerem 02.

Do niekumatych:

 -- 01 to deklaracja, 02 to korekta deklaracji, 03 to korekta korekty...
 -- RSA zawiera nieaktualne informacje (z października) o chorobie
 -- RCA zawiera dane wielu osób

-=-

Z jakiegoś (niepojętego dla mnie) powodu mam nadpłatę w wysokości 23 groszy.

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-12-08 02:05:09
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[...]

Ja mam info o ,,błędnym'' NIPie.
A co jest tam błędne? Ano... Podstawa czegośtam różni się od podstawy z poprzedniego miesiąca...
Na czerwono zaznaczony jest NIP. Info o błędach Podstaw -- tuż obok...

-=-

Z jakiej przeglądarki właziłeś do PUE? (na półę?)

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/...

Data: 2015-12-08 02:32:35
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nieskończoność a kwestia ePłatnika z ZUS...

"Eneuel Leszek Ciszewski" n45ac8$60p$1@node1.news.atman.pl

Ja mam info o ,,błędnym'' NIPie.
A co jest tam błędne? Ano... Podstawa czegośtam różni się od podstawy z poprzedniego miesiąca...
Na czerwono zaznaczony jest NIP. Info o błędach Podstaw -- tuż obok...

Aby było jasne -- rzekomo błędne są podstawy_składek, nie podstawy_NIPu.

Ja właziłem na PUE via Operę -- na WXP i na W7starterze.
Chroma_i_ułomna z WXP nie współpracuje poprawnie z PUE,
zaś Chroma_i_ułomna w W7S nie współpracuje poprawnie ze mną. ;)

-=-

Nie wiem, co to ,,profil firmowy''. Ponoć profil_zaufany jest tylko na PESEL.
Masz jakiś profil dla firmy, która ma osobowość prawną?

Biuro Rachunkowe (DG oczywiście, bez osobowości prawnej) ma swoich
klientów, ale korzysta z ,,profilu prywatnego''. Ponoć jedna osoba
fizyczna może mieć tylko jeden profil zaufany -- bo ma tylko jeden PESEL.

Podatnicy Biura upoważniają Biuro na papierze zanoszonym do ZUSu -- przez
co po zalogowaniu w PUE mam ich na swym widoku. (IMO w efekcie łikendowego
serwisowania jeden z tych klientów zszedł z mego widoku -- dziś aktywowałem
mu ePłatnika kolejny raz)

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-12-09 01:49:54
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nieskończoność a kwestia ePłatnika z ZUS...

"Waldek" n4591r$ha6$1@node2.news.atman.pl

ZUS nie chce moich deklaracji...

NTG Eneuelu ;)

Nie mogąc bezczynnie na Twe patrzeć cierpienie... ;)

   http://www.zelaznalogika.net/apolitycznosc-czy-kumoterstwo-trybunal-tak-bardzo-konstytucyjny/
   http://www.zelaznalogika.net/wp-content/uploads/2015/12/aaaaa.jpg
   Stowarzyszenie 61, które według informacji dostępych w internecie uzyskało
   ponad 300 tysięcy dotacji, między innymi na rozwój portalu www.mamprawowiedziec.pl

   Otóż okazuje się, że to nie jest kto inny jak córka Andrzeja Rzeplińskiego.
   Prezesa Trybunału Konstutucyjnego, którego na to stanowisko w 2010 roku
   powołał Bronisław Komorowski, prywatnie ojciec Zofii.

   Tłumacząc to łopatologicznie -- tatuś Róży, napisał z kolegami ustawę dającą
   instytucji, na której czele stoi prawo do zablokowania każdej ustawy nadchodzącej
   nowej władzy. Projekt wniósł tatuś Zofii, bo tata Róży ma wszelkie uprawnienia,
   prócz właśnie inicjatywy ustawodawczej. Tatuś Zofii projekt złożył do sejmu, bo
   był jeszcze prezydentem. Koalicja PO-ZSL, uchwaliła go szybciutko, wybierając
   sędziów Trybunału Konstytucyjnego na zapas, tak by żaden kandydat nowej władzy
   nie miał szans dołączyć do trzódki tatusia Róży.

Teraz TG? ;)

   http://niezalezna.pl/73593-tak-viktor-orban-poradzil-sobie-z-trybunalem-konstytucyjnym

Czy K to bezdźwięczne G?

   https://pl.wikipedia.org/wiki/Ubezd%C5%BAwi%C4%99cznienie

-=-

  http://leszekc.w.tkb.pl/Overmax/regerr.png <-- jak widać, błąd w NIPie ;)

Mam szukać ustawień -- Kwalifikacyjny/ePUAPny?

Ale błąd wprowadziłem -- i nie wiem, jak wprowadzić korektę.
Poszła automagicznie RSA, bo RSA była w poprzednim miesiącu,
lecz w RCA jest błąd. Słabo widząc, uznałem, że RSA to jedna
z RCA; miały iść dwie kartki RCA i DRA, poszła RCA, RSA oraz
DRA, ale nie sprawdziłem, że RCA idzie w 2 ,,kartkach''...

Chcę korygować -- nie ma deklaracji w tym okresie...
Chcę słać od nowa -- już jest deklaracja w tym okresie...
Napisałem RCA z 02, ale nie wiem czy dobrze domniemywam... ;)

To mój pierwszy raz z ePłatnikiem. Pierwszy raz eDeklaracją był mniej stresujący...

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-12-09 08:09:39
Autor: J.F.
Nieskończoność a kwestia ePłatnika z ZUS...
Dnia Wed, 9 Dec 2015 01:49:54 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski
[...]

Prawo zablokowania kazdej ustawy daje TK konstytucja, uchwalona dawno
temu. Sam TK powolano zreszta jeszcze za PRL, gdy tatus Rozy byl
nikim, ale to dla jaj jak powszechnie wiadomo.
Konstutucje zmieniano w 1997, przy wspoludziale np Jaroslawa
Kaczynskiego i Twoim - referendum bylo :-)

Tatuś Zofii projekt złożył do sejmu, bo
był jeszcze prezydentem. Koalicja PO-ZSL, uchwaliła go szybciutko,

Nie szybciutko, tylko w czasie dwoch lat
http://www.sejm.gov.pl/Sejm7.nsf/PrzebiegProc.xsp?nr=1590

wybierając
sędziów Trybunału Konstytucyjnego na zapas, tak by żaden kandydat nowej władzy
   nie miał szans dołączyć do trzódki tatusia Róży.

Nie wiem komu tam zalezalo, aby spedzil poltora roku w komisji, ale
jakby uchwalili szybko, to by obecnej chryi nie bylo. Tylko bys sie
dziwil, czemu wybory we wrzesniu sa :-)

Teraz TG? ;)
   http://niezalezna.pl/73593-tak-viktor-orban-poradzil-sobie-z-trybunalem-konstytucyjnym

Poparcie 2/3 poslow ... swietna metoda na wytepienie TK :-)

No chyba, zeby tak sprawdzona od wiekow metoda - zamknac wszystkich
razem, i nie wypuszczac, poki nie uzgodnia. Trzymajac na chlebie i
wodzie.

J.

Data: 2015-12-09 12:24:47
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nieskończoność a kwestia ePłatnika z ZUS...

"J.F." 7vq4p8mussvs.1a5ouy7kxqa2l.dlg@40tude.net

[...]

Ustawa dawała możliwość wprowadzenia swojaków do TK.
Dawno temu nie wróżono takiej sytuacji, którą mamy teraz.

Nie chodzi o zwiększenie uprawnień TK, ale o możliwość
podrzucenia swoich wybrańców nowemu składowi sejmu.

Nie szybciutko, tylko w czasie dwoch lat
http://www.sejm.gov.pl/Sejm7.nsf/PrzebiegProc.xsp?nr=1590

Nie mogę teraz porównywać projektu z ustawą i ze stanem sprzed ustawy.

Nie wiem komu tam zalezalo, aby spedzil poltora roku w komisji, ale
jakby uchwalili szybko, to by obecnej chryi nie bylo. Tylko bys sie
dziwil, czemu wybory we wrzesniu sa :-)

Nadal dziwię się.

-=-

Raz mamy 'trzy miesiące', później mamy: '3 miesiące', '2 miesiące',
'6 miesięcy', '2 miesięcy' -- w tej samej ustawie...
Czemu służy takie ,,ujednolicenie''?

-=-

Tak czy siak -- ja nic od TK ostatnio nie dostałem, więc i nie
będę bronił TK. Co innego PiS -- dostało forsę z OFE. Na miejscu
Rzeplińskiego obraziłbym się ;) na PiS i zrezygnowałbym z sędziowania. ;)

Swoją drogą -- tatusiowie raczej powinni córkom dać posagi, miast posad...

Natomiast od białostockiego Sądu Okręgowego dostałem usankcjonowanie
mądrości: ,,wypukliny to skolioza'' (wg Ciebie to nic złego) więc będę
raczej przeciwnikiem sądów (z wyłączeniem tych sędziów, którzy biorą
mnie w obronę), póki ktoś nie zdoła ukarać białostockich ,,prawników''
sankcjonujących brednie SSR Marty Kiszowary.

     http://eneuel.w.duna.pl/Wypuklina/Karta/Okregowy/44-45-46-47-48-49-50.htm

     Z uwagi na powyższe Sąd Okręgowy uznał, iż sformułowane w apelacji zarzuty
A-- > są w zasadzie powieleniem zarzutów skierowanych wcześniej do opinii biegłego i
B-- > stanowią jedynie polemikę z prawidłowymi ustaleniami opinii.

     Podkreślić należy
     również, iż o ustaleniu stopnia niepełnosprawności odwołującego, decyduje
     bezstronna ocena stanu jego zdrowia dokonana poprzez lekarza specjalistę.
     Subiektywne odczucia odwołującego nie mogą stanowić podstawy orzekania, jeżeli
     nie znajdują potwierdzenia w obiektywnych dowodach, jakimi są wyniki badań,
     mogące podważyć ustalenia opinii i zakwestionować ustalenia Sądu I instancji.

SO ,,zapomina'' o tym, że biegły kwestionuje nie tylko wyniki RTG i MR, ale nawet zaprzecza sam sobie. :)

     http://eneuel.w.duna.pl/Wypuklina/Karta/Rejonowy/ApelacjaKartaXXX.htmWyrokowi

     zarzucam:

     1 Oparcie się o opinię zawierającą: pominięcia, błędy, drobne kłamstwa,
       niespójności i niejasności niegodne lekarza, czy naukowca w ogóle
A-- > (wady te opisałem, dlatego nie opisuję ich tutaj), która sprowadziła
     sąd na makabryczną drogę rozumowania:

B-- >    (+) wypukliny krążków międzykręgowych kręgosłupa to skolioza kręgosłupa

     tak brzmi ustne uzasadnienie wyroku, które wiernie cytuję poniżej,
     podpierając się nagraniem audio z wiadomej rozprawy sądowej:

        zwracam uwagę, że pan biegły, w opinii głównej, podniósł
        kwestie tych wypuklin w uzasadnieniu także formułując
        to w sposób medyczny także prawowypukłej właśnie
        kręgosłupa tak używa to

Nadto SO ,,gubi'' załącznik i nie chce nowego w miejsce ,,zagubionego''.

        http://eneuel.w.duna.pl/Wypuklina/Karta/Rejonowy/77.png
        http://eneuel.w.duna.pl/Wypuklina/Karta/Rejonowy/77k.png <-- fragment załącznika

Niejako ,,dla równowagi'' -- SO oddala nieistniejący wniosek...

     Z uwagi na powyższe należało oddalić wniosek o dopuszczenie dowodu z
     opinii innego biegłego sądowego z zakresu neurologii na zasadzie art. 217 § 3 kpc.

     http://eneuel.w.duna.pl/Wypuklina/Karta/Okregowy/44-45-46-47-48-49-50.htmi

nawet mONdrze uzasadnia to oddalenie...

Dowodu braku wniosku nie mam -- z przyczym oczywistych. :)
(trudno cytować coś, co nie istnieje)

Zacytuję coś innego:

    Proszę zatem o to, aby sąd zadał biegłemu (temu bądź innemu) stosowne
    (wymienione w punkcie 333 tej apelacji) pytania i (po uzyskaniu odpowiedzi)
    zastanowił się nad wagą wypuklin krążków międzykręgowych kręgosłupa

    http://eneuel.w.duna.pl/Wypuklina/Karta/Rejonowy/ApelacjaKartaXXX.htm

Oczywiście SO nie zadał tych pytań. Co więcej -- nie domagał (ani SO, ani SR)
się od biegłego odpowiedzi na jakiekolwiek moje pytania stawiane biegłemu. :)

-=-

Fajnie stało się, że TV Trwam potwierdziła (wczoraj wieczorem) moje twierdzenia
co do polskiej ,,ciągłości'' prawniczej... Kontynuowane do tej pory ,,prawo''
narzucili Polsce Bolszewicy po (i w czasie trwania) II wojny światowej. Najpierw
wymordowano (mordowali i Hitlerowcy, i Stalinowcy) inteligencję polską, następnie
zapełniono powstałą pustkę ludźmi ,,lojalnymi'' (nierzadko analfabetami -- dopiero
władza ludowa zwalczyła analfabetyzm, co zresztą z dumą przyznaje otwarcie) wobec
nowej władzy, którzy do tej pory kształtują polskich prawników dzięki cwanej
polityce nauczania i selekcjonowania...

Ja i tak mam szczęście -- innych Polaków mordowano w ,,imię prawa''...

-=-

Niewiele widzę -- raczej writeonly... ;) Ale mam nadzieję, że uda się przeczytać to, co napisałem. :)

-=-

Na razie PiS wymienia wojewodów i sugeruje potrzebę ograniczenia liczby
kadencji w samorządach... (co najwyżej dwie kadencje -- jak w wypadku
prezydenta RP) Za jakiś czas zapewne ze stołka spadnie obecny prezydent
Białegostoku -- może nowe władze poprawią coś w wiadomych Zespołach...

Póki co -- częściej proszę Boga o ukaranie ,,sędziów'' i ,,lekarzy''
niż o własne zdrowie. :) I cieszy mnie cały ten spór wokoło padającej
POlitycznej OPcji...

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Nieskończoność a kwestia ePłatnika z ZUS...