Nieslowny klient, co dalej?( troche dlugie).

Data: 2009-09-21 22:16:56
Autor:
Nieslowny klient, co dalej?( troche dlugie).
Kodeks cywilny, Art. 461:
§ 1. Zobowi±zany do wydania cudzej rzeczy mo¿e j± zatrzymaæ a¿ do chwili zaspokojenia lub zabezpieczenia przys³uguj±cych mu roszczeñ
o zwrot nak³adów na rzecz oraz roszczeñ o naprawienie szkody przez rzecz wyrz±dzonej (prawo zatrzymania).

Tylko jak dlugo to trzymac.
To jest duzy, drogi, kompletny silnik od WV Touarega 2,5 tdi
Czesci dostepne tylko w serwisie wv.
Pisze do niego ostatnie wezwanie o zaplate i odbior silnika, z naznaczeniem nieprzekraczalnego terminu oraz oswiadczenie,ze po tym terminie silnik pojdzie do sprzedazy, nawet za sume mojego roszczenia.
A tak naprawde to tylko moja korespondencja do niego(ktorej nie odbiera),
swiadczy o tym,ze ten silnik jest u mnie. Innych dokumentow brak.
I dlatego tez sie mu dziwie, ze tego nie odbiera.
W miejscu zamieszkania gosc bywa, sprawdzalem.

Data: 2009-09-22 15:39:46
Autor: leon
Dnia 22-09-2009 o 00:16:56 <bedemix1111@interia.pl> napisał(a):

[...]

Jest jescze
Art. 643. ZamawiajÄ…cy obowiÄ…zany jest odebrać dzieÅ‚o, które przyjmujÄ…cy  zamówienie wydaje mu zgodnie ze swym zobowiÄ…zaniem.

Czyli jezeli nie odbiera poleconych i wie o istniejacym zobowiazaniu to  istnieje domniemanie porzucenia rzeczy.

leon

Nieslowny klient, co dalej?( troche dlugie).