Niespójne wyroki SN

Data: 2009-04-15 09:31:14
Autor: Maseł
Niespójne wyroki SN
Tomasz Pyra wrote:
[...]
Różnica jest taka że w III KK 151/05  rozpatrywana była sprawa skrętu na
skrzyżowaniu, w ostatnim przypadku skrętu w lewo poza skrzyżowaniem, ale
w miejscu gdzie wyprzedzanie było zabronione znakiem zakazu (skręt w
lewo na stacje benzynową).

Ale w zasadzie sprawa podobna - w obu przypadkach skręcający w lewo, był
w trakcie skręcania wyprzedzany przez łamiącego zakaz wyprzedzania.

Ogolenie algorytm skretu w lewo powinien wygladac nastepujaco:
1) nie ma zakazu skretu
1a) dojechac do lewej krawedzi jezdni (albo miec wlaczonego zoltego
koguta na dachu)
2) upewnic sie czy nikt mnie nie wyprzedza
3) wlaczyc kierunkowskaz (od tego momentu nikt nie powinien mnie
wyprzedzac "z lewej" - niezaleznie od tego, czy zakaz wyprzedzania jest,
czy go nie ma)
4) skrecam

Na szczescie jej jeszcze kilka instancji do ktorych mozna sie odwlac od
wyroku SN (o sadzie ostatecznym tu nie wspominam)

POzdro

Maseł

Data: 2009-04-15 10:28:14
Autor: Johnson
Niespójne wyroki SN
Maseł pisze:

[...]

Większość sprawa dotyczy nieprawidłowego wykonania pkt 2.

--
@2009 Johnson
Audiatur et altera pars

Data: 2009-04-15 11:42:53
Autor: Cavallino
Niespójne wyroki SN
Użytkownik "Maseł" <mmasel@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:

[...]

I właśnie Pyra i jemu podobne kapeluszniki negują ten punkt algorytmu.
Twierdzą że nie jest to konieczne.

Data: 2009-04-15 12:20:20
Autor: Nostradamus
Niespójne wyroki SN

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:gs4a97$qeq$1news.onet.pl...

I właśnie Pyra i jemu podobne kapeluszniki negują ten punkt algorytmu.
Twierdzą że nie jest to konieczne.

Argumentem  jest to, że wyprzedzanie z lewej strony jest zabronione, a skręcanie na skrzyżowaniu w   lewo nie. Łamiąc prawo stajesz się sprawcą zdarzenia. Za to skręcający na podstawie art.3 PRoRD ma prawo sądzić, że inni przestrzegają przepisy  ruchu drogowego. Widzisz w tym rozumowaniu coś nielogicznego, panie kapelusznik)

Leszek

Data: 2009-04-15 14:55:28
Autor: Johnson
Niespójne wyroki SN
Nostradamus pisze:

Argumentem  jest to, że wyprzedzanie z lewej strony jest zabronione,

Zawsze wydawało mi się że wyprzedzanie z lewej strony to zasada.

--
@2009 Johnson
Audiatur et altera pars

Data: 2009-04-15 21:38:05
Autor: Nostradamus
Niespójne wyroki SN

Użytkownik "Johnson" <johnson@nospam.pl> napisał w wiadomości news:gs4lft$duc$2inews.gazeta.pl...

Zawsze wydawało mi się że wyprzedzanie z lewej strony to zasada.

Nie na skrzyżowaniu a o tym mowa w tym wątku. Pobudka)

Data: 2009-04-16 23:22:13
Autor: Maseł
Niespójne wyroki SN
Nostradamus wrote:

Użytkownik "Johnson" <johnson@nospam.pl> napisał w wiadomości

Zawsze wydawało mi się że wyprzedzanie z lewej strony to zasada.

Nie na skrzyżowaniu a o tym mowa w tym wątku. Pobudka)

Na skrzyzowaniu to prawie wogole wyprzedzac nie wolno. Wolno ominac
pojazd ktory sie zatrzymal z zamiarem skretu w lewo - i wowczas omijamy
go z jego prawej strony...

Pozdro

Maseł

Data: 2009-04-15 20:35:30
Autor: Andrzej Lawa
Niespójne wyroki SN
Maseł pisze:

[...]

ŹLE!!!

NAJPIERW należy zasygnalizować ZAMIAR wykonania manewru.

Poza tym NIE WOLNO zmienia pasa ruchu (twój 1a) ZANIM się nie upewnisz,
że nikomu drogi nie zajedziesz.

Data: 2009-04-15 22:43:06
Autor: 'Tom N'
Niespójne wyroki SN
Andrzej Lawa w <news:i0mhb6-5m8.ln1ncc1701.lechistan.com>:

Maseł pisze:

[...]

Tak? A po co sygnalizować ten zamiar, skoro nie ma możliwości jego
realizacji? W celu poinformowania, że zamiarem jest naruszenie zakazu
skrętu w lewo czy nastraszenia tego, który już rozpoczął wyprzedzanie?

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2009-04-16 23:25:56
Autor: Maseł
Niespójne wyroki SN
Andrzej Lawa wrote:
Maseł pisze:

[...]

Najpierw to sie upewniasz, czy manewr jest mozliwy do realizacji

Poza tym NIE WOLNO zmienia pasa ruchu (twój 1a) ZANIM się nie upewnisz,
że nikomu drogi nie zajedziesz.

Niczego nie zmieniasz - masz dojechac do lewej krawedzi swojego pasa (o
ile umozliwia on skrecanie w lewo, a ty nie masz pomaranczowego koguta)...

Pozdro

Maseł

Niespójne wyroki SN