Nieszczelny śrubunek

Data: 2013-02-28 22:37:06
Autor: Rentier
Nieszczelny śrubunek
Są sposoby, poza dokręcaniem do granicy zerwania gwintu, na jego uszczelnienie?
Dużej siły nie można użyć, to 1/2'na rurkach Cu 15.

Śrubunki nowe, końcówki wlutowane na rurki  (nie wchodzi w grę zwrot do sklepu)
Skręcone (raczej) prosto. A po 30 minutach i tak wisi kropelka wody :-(
Co można na to poradzic? Polerować? silikon? jakis teflon? Nie ma ratunku?

Data: 2013-03-01 09:13:11
Autor: Jan Koval
Nieszczelny śrubunek

Użytkownik "Rentier" <fekaliusz@gmail.com> napisał w wiadomości news:9ccee221-2da3-4a63-9b91-0ac328396629googlegroups.com...
[...]

Pakuły + pasta lub taśma teflonowa.
Jak już skręcasz to nie cofaj.

Data: 2013-03-01 00:33:09
Autor: Rentier
Nieszczelny śrubunek
Pakuły + pasta lub taśma teflonowa. Jak już skręcasz to nie cofaj.

Ok, Ok, zebysmy sie zrozumieli- nie cieknie na połączeniu gwintowym, tylko na czołowym: mosiężna  główka(?) wchodzi w gniazdo(?). Obie części są zakładam docierane..Tam jest nieszczelność.

Data: 2013-03-01 02:12:52
Autor: Kris
Nieszczelny śrubunek
W dniu piątek, 1 marca 2013 09:33:09 UTC+1 użytkownik Rentier napisał
Ok, Ok, zebysmy sie zrozumieli- nie cieknie na połączeniu gwintowym, tylko na >czołowym: mosiężna  główka(?) wchodzi w gniazdo(?). Obie części są zakładam >docierane..Tam jest nieszczelność.
Taśmą teflonowa tam uszczelnij. Tą część co ma gwinr obwiń taśma tak z za[psem aby też w "gnieżdzie" była. I wtedy skręć.

Data: 2013-03-01 11:40:57
Autor: Jan Koval
Nieszczelny śrubunek

Użytkownik "Rentier" <fekaliusz@gmail.com> napisał w wiadomości news:e4030b0a-c7f6-499f-83f2-ed6b26fb89f6googlegroups.com...

Ok, Ok, zebysmy sie zrozumieli- nie cieknie na połączeniu gwintowym, tylko na czołowym: mosiężna  główka(?) wchodzi >w gniazdo(?). Obie części są zakładam docierane..Tam jest nieszczelność.

Nawet jeśli nieszczelność jest na styku to i tak będzie wyciekać gwintem bo innej drogi chyba nie ma.
No to uszczelka na styk. I skręcić.

Data: 2013-03-01 23:54:42
Autor: Marek Dyjor
Nieszczelny śrubunek
Rentier wrote:
[...]

jeśli to jest śrubiunek płaski to tam powinna być uszczelka :)

tylko stożkowy śrubunek uszczelnia się na ścisk.

jeśli jednak ktoś uszkodził powierzchnie z jednej strony to trzeba wymienić śrubunek bo gwint urwiesz a i tak będzie lało.

wszelkie metody typu podwijanie czy inne kombinowanie to leczenie syfa plastrem.

Data: 2013-03-01 12:33:33
Autor: Andrzej Lawa
Nieszczelny śrubunek
W dniu 01.03.2013 09:13, Jan Koval pisze:

Pakuły + pasta lub taśma teflonowa.
Jak już skręcasz to nie cofaj.

Przy pakułach można nieco cofnąć... To taśma teflonowa cholernie tego nie lubi.

Tylko tutaj raczej dałbym taśmę teflonową żeby aż do styku dotarła i tam uszczelniała.

Data: 2013-03-01 03:45:21
Autor: Rentier
Nieszczelny śrubunek
W dniu piątek, 1 marca 2013 12:33:33 UTC+1 użytkownik Andrzej Lawa napisał:
W dniu 01.03.2013 09:13, Jan Koval pisze: > Pakuły + pasta lub taśma teflonowa. > Jak już skręcasz to nie cofaj. Przy pakułach można nieco cofnąć... To taśma teflonowa cholernie tego nie lubi. Tylko tutaj raczej dałbym taśmę teflonową żeby aż do styku dotarła i tam uszczelniała

Ok, dzięki wszystkim poćwiczę.

Data: 2013-03-01 12:52:34
Autor: Andrzej Lawa
Nieszczelny śrubunek
W dniu 01.03.2013 12:45, Rentier pisze:
[...]

Jeszcze jest opcja polerowania śrubunku lub jego wymiany ;)

Data: 2013-03-01 05:21:38
Autor: Rentier
Nieszczelny śrubunek
W dniu piątek, 1 marca 2013 12:52:34 UTC+1 użytkownik Andrzej Lawa napisał:
> Jeszcze jest opcja polerowania śrubunku lub jego wymiany ;)
Ni wiem, czy mi wymienią polutowane końcówki..
Acha, uszczelnianie gwintu, o którym piszą wyżej, nic nie da, nakrętka z kołnierzem tylko dociska obie części razem,szczelność to wyłącznie obie powierzchnie styku. Można by uszczelnić gwint, ale nic to nie da, bo kołnierz narętki puści wszystko.
Np. tu widać: http://www.ferro.pl/produkt-srubunek-prosty-3695-4340.html

Data: 2013-03-01 09:33:51
Autor: Kris
Nieszczelny śrubunek
W dniu piątek, 1 marca 2013 14:21:38 UTC+1 użytkownik Rentier napisał:

Acha, uszczelnianie gwintu, o którym piszą wyżej, nic nie da, nakrętka z kołnierzem tylko dociska obie części razem,szczelność to wyłącznie obie powierzchnie styku.
Przecież pisaliśmy- podwiń tam teflonu- pomiędzy obie powierzchnie styku.

Data: 2013-03-01 23:55:48
Autor: Marek Dyjor
Nieszczelny śrubunek
napisał:
[...]

jedyna prawidłowa...

Data: 2013-03-01 18:57:04
Autor: wowa
Nieszczelny śrubunek

[...]

Można, pomagier musi trzymać drugim kluczem żeby rurki nie ukręcić. Jak rozbierzesz, zobacz czy cyna nie podeszła na płaszczyzny.
Wojtek

--
Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
poświęcają cały swój czas i wiedzę

Data: 2013-03-02 21:58:00
Autor: nom
Nieszczelny śrubunek

Użytkownik "Rentier" <fekaliusz@gmail.com> napisał w wiadomości news:9ccee221-2da3-4a63-9b91-0ac328396629googlegroups.com...
Co można na to poradzic? Polerować? silikon? jakis teflon? Nie ma ratunku?

Dostałem od sąsiada jakąś taką niebieską pastę, którą przywiózł z USA, od tej pory nie używam żadnych konopii, past, taśm teflonowych. Sąsiad mówi, że tam nie można niczego innego używać do połaczeń gazowych, tylko ta masa uszczelniająca. Nie wiem jak się to nazywa, bo dostałem w słoiku. :-)

Data: 2013-03-03 21:46:56
Autor: Rentier
Nieszczelny śrubunek
Problem rozwiązany.
Cwiczyłem z teflonem- bez skutku
Polerowanie było zbędne- wszystko gładkie
Rozwiązanie było następujące:
Rurka była naprężona i nie leżała osiowo z 2 częścią śrubunku.Siła z nakrętki nie była w stanie podciągnąć rurki, stąd mikronieszczelność.
Podgrzałem palnikiem 2 najbliższe kolanka do stopienia cyny. Wszystko było skręcone.Lekko strzeliło, rurka się odprężyła, dokręciłem i gra:)

Data: 2013-03-03 22:16:11
Autor: Marek Dyjor
Nieszczelny śrubunek
Rentier wrote:
[...]

no i jasne...  nie zły śrubunek tylko problem z montażem :)

Nieszczelny śrubunek