Nietypowa manetka Sturmey - Archer

Data: 2010-08-31 09:43:41
Autor: Jan Cytawa
Nietypowa manetka Sturmey - Archer
PeJot napisał:

Temat z cyklu ktokolwiek widział, ktokolwiek wie. Rower ma przerzutkę wewnętrzną 5 biegową Surmey - Archer. Uszkodzona jest manetka. Problem w tym że producent się do owej piasty ani manetki nie przyznaje, bo piasta jest sterowana *dwiema* linkami, tymczasem współczesne 5 biegowe piasty są sterowane *jedną* linką. W najbliższym czasie będę próbował wyrzeźbić coś na wzór uszkodzonego detalu z manetki, ale może ktoś gdzieś widział taką manetkę do kupienia. Jeżeli nie uda się manetki zreanimować, to nie dało by się wykorzystać choćby części biegów, sterując jedną linką ?

Sterujac jedna linka bedziesz mial 3 biegi. Druga linka powieksza zakres
przelozen do 5 (Wieksze: nadbieg i podbieg). Mozesz zastosowac 2 osobne
manetki i bedziesz mial wszystkie 5 biegow.

W tej manetce najczesciej wylamuja sie platykowe koleczki chodzace po
krzywkach. Mozna czasem cos wymyslec, ale trzeba przede wszystkim
rozebrac piaste i usunac stary, lepki juz ze starosci smar, ktory
powoduje, ze trzeba mocno ciagnac linki. To najprawdopodobniej
zniszczylo manetke.

Jan Cytawa

Data: 2010-08-31 11:24:51
Autor: PeJoto2.pl
Jan Cytawa pisze:

> Sterujac jedna linka bedziesz mial 3 biegi. Druga linka powieksza zakres
> przelozen do 5 (Wieksze: nadbieg i podbieg). Mozesz zastosowac 2 osobne
> manetki i bedziesz mial wszystkie 5 biegow.

Gdybym robił dla siebie tak bym kombinował.

> W tej manetce najczesciej wylamuja sie platykowe koleczki chodzace po
> krzywkach.

Bingo.

> [...]
> rozebrac piaste i usunac stary, lepki juz ze starosci smar, ktory
> powoduje, ze trzeba mocno ciagnac linki. To najprawdopodobniej

Albo j.w., albo raczej poprzedni użytkownik podczas zdjęcia tylnego koła zbyt mocno naprężył linkę. Koniec końców będę próbował dorobić całą dźwigienkę z wyłamanym kołkiem, nie wygląda to na technologię kosmiczną.
--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Nietypowa manetka Sturmey - Archer