Data: 2010-08-14 15:59:59 | |
Autor: Tata | |
Nietypowe pytanie | |
Rozebrałem i wyczyściłem mechanizm wycieraczki tylnej szyby kombi Passat B4. M.in., wewnątrz jest plastykowe koło ze skośnym uzębieniem obwodowym przekładni ślimakowej. Od spodu tego koła znajduje się okrągła metalowa blaszka stykowa, po której ślizgają się 2 szczotki z pojedynczymi kołeczkami o wysokości ok. 1,5 mm, zamontowane do obudowy przekładni. Blaszka na obwodzie ma wycięcie, celem rozłączenia szczotki zewnętrznej. Kołeczek szczotki ślizga się wtedy po plastyku, czyli nie przewodzi prądu. Przy jednej stronie wycięcia, przy blaszce, widać upalenie na plastyku koła i jest zagłębienie, w które wpada kołeczek szczotki zewnętrznej. Tyle długi i skomplikowany opis. Pytanie, czy to zagłębienie powinno występować (moim zdaniem nie, jeśli tak, to jaką rolę ono spełnia), czy też powierzchnia plastyku powinna być równa z powierzchnią blaszki, tak jak jest to po drugiej stronie wycięcia blaszki? Sądzę, że w miejscu zagłębienia nastąpiło iskrzenie i temperatura wypaliła plastyk.
Z poważaniem MJ |
|
Data: 2010-08-14 14:20:24 | |
Autor: Massai | |
Nietypowe pytanie | |
Tata wrote:
Rozebrałem i wyczyściłem mechanizm wycieraczki tylnej szyby kombi Uch, starałem się to zrozumieć, wyobrazić. A jestem w tym nawet niezły, znaczy w wizualizowaniu sobie różnych elementów na podstawie opisu. Może po prostu cyknij fotki i wrzuć linki? ;-) -- Pozdro Massai |
|
Data: 2010-08-15 19:31:21 | |
Autor: Tata | |
Nietypowe pytanie | |
Może po prostu cyknij fotki i wrzuć linki? ;-) Proszę bardzo: www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e639f1a8d0a20059.html www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/14f259e270bf8500.html Z poważaniem MJ |
|
Data: 2010-08-15 22:15:14 | |
Autor: masti | |
Nietypowe pytanie | |
Dnia pięknego Sun, 15 Aug 2010 19:31:21 +0200, osobnik zwany Tata
wystukał: przypalone :(Może po prostu cyknij fotki i wrzuć linki? ;-) -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2010-08-16 13:44:54 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Nietypowe pytanie | |
W dniu 2010-08-15 19:31, Tata pisze:
Może po prostu cyknij fotki i wrzuć linki? ;-) Myślę że diagnoza jest słuszna, i nie wygląda to najładniej. Ten metalowy element wygląda na osadzony na wcisk w plastik, wypustki są co 120 stopni... nie dało by się go o przekręcić w mniej wyrobione miejsce? -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2010-08-16 14:27:10 | |
Autor: Tata | |
Nietypowe pytanie | |
nie dało by się go o przekręcić w mniej wyrobione miejsce? Niestety nie. Na zdjęciu, po przeciwnej stronie upalenia, wewnątrz środkowego wycięcia blaszanego pierścienia, widać czarna kropkę. Jak dobrze się przypatrzyć, to widać okrągłe zaciemnienie wokół tej kropki. Po drugiej stronie plastykowego koła zębatego, w miejscu kropki, jest wystająca ośka napędzająca ramię mimośrodu. Przestawienie blaszki o 120 stopni kątowych, spowodowałoby zmianę miejsca rozłączenia szczotek i mechanizm przestałby działać prawidłowo. Operacja by się powiodła, gdyby można było jednocześnie przestawić miejsca mocowania szczotek o 120 stopni kątowych, co nie jest możliwe. Z wyrazami szacunku MJ |
|
Data: 2010-08-16 14:49:45 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Nietypowe pytanie | |
W dniu 2010-08-16 14:27, Tata pisze:
nie dało by się go o przekręcić w mniej wyrobione miejsce? Wygląda na to że do tego metalu dotykają tylko szczotki/styki, które mogły by się ugiąć te pół milimetra więcej...? Jeśli tak, to jeszcze inny pomysł: podłożyć pomiędzy metal a plastik podkładkę, w charakterze nowej "bieżni". Możliwie sztywną, cienką, nieprzewodzącą, i odporną na temperatury :) Tylko pytanie z czego i jak to wykonać, i czy aby nie taniej i prościej a) kupić używany mechanizm na szrocie lub b) zapomnieć o temacie :) I jeszcze jedno - styki bardziej iskrzą gdy brak w układzie kondensatora, lub gdy jest on zepsuty. Nie zaszkodzi sprawdzić albo dołożyć, jeśli nie ma. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2010-08-16 14:56:29 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Nietypowe pytanie | |
W dniu 2010-08-16 14:49, Jakub Witkowski pisze:
Jeśli tak, to jeszcze inny pomysł: podłożyć pomiędzy metal a plastik podkładkę, Tylko nie wiem (nie widać dokładnie) czy ten plastikowy odcinek bieżni jest wystający tak, aby powierzchnia ślizgowa była fabrycznie równa na blasze i plastiku? Jeśli tak, to pomysł z podkładką upada, szczotki pewnie nie będą chciały gładko wskakiwać na blachę. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2010-08-16 18:36:46 | |
Autor: Tata | |
Nietypowe pytanie | |
a) kupić używany mechanizm na szrocie... Pytani mechanicy samochodowi twierdzą, że problemy z tylną wycieraczką to typowa przypadłość starszych samochodów VAG. Po kilkutygodniowych poszukiwaniach posiadany mechanizm kupiłem na szrocie, cena 80 zł. Od początku nie działał, w tulejce była zapieczona ośka wycieraczki - zapieczona ośka z 2010-08-04. W środku nitowanej obudowy, metalowe mechanizmy też były zardzewiałe + opisywane upalenie plastyku. Nie sądzę, żeby szrotowa wycieraczka mogła być długowieczna i tylko pełne czyszczenie oraz smarowanie, może zapewnić jej odmłodzenie. Z pozdrowieniami MJ |
|
Data: 2010-08-14 18:22:41 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Nietypowe pytanie | |
Dnia Sat, 14 Aug 2010 15:59:59 +0200, Tata napisa³(a):
S±dzê, ¿e w miejscu zag³êbienia nast±pi³o iskrzenie i temperatura wypali³a plastyk. IMO dobrze s±dzisz i nale¿y co¶ z tym zrobiæ zanim z³o¿ysz silniczek. -- Jacek |
|
Data: 2010-08-15 11:33:49 | |
Autor: Adam P³aszczyca | |
Nietypowe pytanie | |
Dnia Sat, 14 Aug 2010 15:59:59 +0200, Tata napisa³(a):
zewnêtrznej. Tyle d³ugi i skomplikowany opis. Pytanie, czy to zag³êbienie powinno wystêpowaæ (moim zdaniem nie, je¶li tak, to jak± rolê ono spe³nia), czy te¿ powierzchnia plastyku powinna byæ równa z powierzchni± blaszki, tak jak jest to po drugiej stronie wyciêcia blaszki? S±dzê, ¿e w miejscu zag³êbienia nast±pi³o iskrzenie i temperatura wypali³a plastyk. Wnioski jak najbardziej poprawne. Plastik to pewnie polietylem, wiêc mo¿esz uzupe³niæ wypalony materia³ klejem z klejarki termicznej, a potem doszlifowaæ papierem ¶ciernym na równo. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kêszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2010-08-15 12:00:57 | |
Autor: J.F. | |
Nietypowe pytanie | |
On Sun, 15 Aug 2010 11:33:49 +0200, Adam P³aszczyca wrote:
Dnia Sat, 14 Aug 2010 15:59:59 +0200, Tata napisa³(a): Nie bylbym taki pewien. Raczej inne rzeczy sie stosuje na takie elemnty. PE sa miekkie, mogl sie odgniesc od pozycji spoczynkowej. To od razu jest kolo przekladni ? Poliamid [nylon itp] sie na takie rzeczy uzywa. wiêc mo¿esz i PE wrednie sie szlifuja i sliskosc maja rozna - te z pistoletu kiepska :-) J. |
|