Nietypowe pytanie o łańcuch :)

Data: 2019-08-27 00:43:14
Autor: Ignac
Nietypowe pytanie o łańcuch :)
HG 40, jest dość dobry, wyróżnienia się trwałością. A mnie intetesuje, co da Ci pomiar długości łańcucha w stanie swobodnym?

Data: 2019-08-27 06:33:11
Autor: dziadek Jacek
W dniu wtorek, 27 sierpnia 2019 09:43:16 UTC+2 użytkownik Ignac napisał:
HG 40, jest dość dobry, wyróżnienia się trwałością. A mnie intetesuje, co da Ci pomiar długości łańcucha w stanie swobodnym?

HG40 wiekszość uważa za plastelinę. Trwałość na poziomie 1 kkm jest, owszem, wyróżnieniem ale czy o właściwym zwrocie? Ja używam KMC X8.93, które są tańsze od HG50 a mają spinkę. A pomiar długości w zwisie daje miarę wydłużenia (mylnie zwanego wyciągnięciem) łańcucha.

Data: 2019-08-27 11:06:10
Autor: Rowerex
W dniu wtorek, 27 sierpnia 2019 15:33:13 UTC+2 użytkownik dziadek Jacek napisał:
wydłużenia (mylnie zwanego wyciągnięciem)

Łańcuch się wydłuża, a nie wyciąga - spodnie się zdejmuje, a nie ściąga... Hmmm, tylko dlaczego nie tak i tak, skoro każde z wyrażeń jest tak samo zrozumiałe?

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2019-08-27 13:21:40
Autor: Ignac
Nietypowe pytanie o łańcuch :)
Podobno, bardziej wytrzymały jest łańcuch do e-bike, sram pc-ex1 około 90 pln. Niemniej, z powodu braku klasyfikacji jakościowej łańcuchów, ich jakość jest zupełnie przypadkowa. Można podnieść trwałość napędu poprzez indywidualną konfigurację kasety, zestawiając ją z zębatek średniej i dużej wielkości. Dlatego kupuję łańcuchy najtańsze.

Data: 2019-08-27 22:49:29
Autor: dziadek Jacek
W dniu wtorek, 27 sierpnia 2019 20:06:12 UTC+2 użytkownik Rowerex napisał:
> [...]

Łańcuch się wydłuża, a nie wyciąga - spodnie się zdejmuje, a nie ściąga... Hmmm, tylko dlaczego nie tak i tak, skoro każde z wyrażeń jest tak samo zrozumiałe?

Wyciągnięcie a jeszcze lepiej rozciągnięcie to dla mnie (inżyniera mechanika przyuczonego na technologa drewna) ma miejsce po przekroczeniu granicy plastyczności. W łańcuchu wycierają się sworznie i tulejki zwiększając luzy czyli odległości między sobą, natomiast płytki nie zmieniają wymiarów. Chociaż taki HG40 może się i rozciąga;)

Data: 2019-08-27 16:20:20
Autor: PeJot
W dniu 2019-08-27 o 09:43, Ignac pisze:
HG 40, jest dość dobry, wyróżnienia się trwałością. A mnie intetesuje, co da Ci pomiar długości łańcucha w stanie swobodnym?

Rzeczywiste wydłużenie w przeliczeniu na kilometry. Ale głównym zastosowaniem przyrządu ma być porównywanie długości 3 łańcuchów, dla wybrania najkrótszego.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2019-08-27 16:31:29
Autor: ąćęłńóśźż
Nietypowe pytanie o łańcuch :)
Poziomo wbity gwóźdź w ścianie?

-- -- -
zastosowaniem przyrządu ma być porównywanie długości 3 łańcuchów

Data: 2019-08-28 07:28:19
Autor: solar
W dniu 27.08.2019 o 16:20, PeJot pisze:
[...]

Cóż, ja od 20 lat stosuję wspomnianą już metodę gwoździa do porównania wyciągnięcia się 3 łańcuchów. Proste, a skuteczne...

--
Solar             www.solar.blurp.org
"Ateista to człowiek niezależny umysłowo, który myśli sam za siebie."

Data: 2019-08-28 16:21:24
Autor: PeJot
W dniu 2019-08-28 o 07:28, solar pisze:

[...]

Stanowczo *za mało* profesjonalnie :)

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2019-08-28 10:22:49
Autor: JDX
On 2019-08-27 09:43, Ignac wrote:
HG 40, jest dość dobry, wyróżnienia się trwałością. A mnie intetesuje, co da Ci pomiar długości łańcucha w stanie swobodnym?

IMO HG40 to totalne gówno. Polecam za to Connex 808 od Wippermanna.

Nietypowe pytanie o łańcuch :)