Data: 2019-08-26 20:19:05 | |
Autor: PeJot | |
Nietypowe pytanie o łańcuch :) | |
Czołem.
1. Czy zna ktoś *rzeczywistą* średnicę pinu łańcucha, powiedzmy Shimano ? Mikrometr mówi że jest to coś powyżej 3.55 mm. Chciałbym uskutecznić coś do pomiaru długości swobodnie zwisającego łańcucha. 2. Który z łańcuchów 8 rzędowych ( Shimano/SRAM/inne ) jest dzisiaj wart uwagi ? Interesuje mnie głównie trwałość i dostępność. A może któryś z łańcuchów 9 rzędowych ? -- P. Jankisz "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na wiecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2019-08-26 11:53:44 | |
Autor: WS | |
Nietypowe pytanie o ĹaĹcuch :) | |
On Monday, August 26, 2019 at 8:19:06 PM UTC+2, PeJot wrote:
Czołem. W sumie srednica jest mniej istotna, wazna jest odlegosc miedzy ogniwami (bo tak wyprodukowano wszystkie zebatki rowrowe), ma byc 1 cal https://roweroweporady.pl/jak-wymienic-lancuch-rowerowy/ Co do lancuchow, trudno powiedziec, dobre opinie ma capagnolo... |
|
Data: 2019-08-27 00:43:14 | |
Autor: Ignac | |
Nietypowe pytanie o ĹaĹcuch :) | |
HG 40, jest dość dobry, wyróżnienia się trwałością. A mnie intetesuje, co da Ci pomiar długości łańcucha w stanie swobodnym?
|
|
Data: 2019-08-27 06:33:11 | |
Autor: dziadek Jacek | |
Nietypowe pytanie o ĹaĹcuch :) | |
W dniu wtorek, 27 sierpnia 2019 09:43:16 UTC+2 użytkownik Ignac napisał:
HG 40, jest dość dobry, wyróżnienia się trwałością. A mnie intetesuje, co da Ci pomiar długości łańcucha w stanie swobodnym? HG40 wiekszość uważa za plastelinę. Trwałość na poziomie 1 kkm jest, owszem, wyróżnieniem ale czy o właściwym zwrocie? Ja używam KMC X8.93, które są tańsze od HG50 a mają spinkę. A pomiar długości w zwisie daje miarę wydłużenia (mylnie zwanego wyciągnięciem) łańcucha. |
|
Data: 2019-08-27 11:06:10 | |
Autor: Rowerex | |
Nietypowe pytanie o ĹaĹcuch :) | |
W dniu wtorek, 27 sierpnia 2019 15:33:13 UTC+2 użytkownik dziadek Jacek napisał:
wydłużenia (mylnie zwanego wyciągnięciem) Łańcuch się wydłuża, a nie wyciąga - spodnie się zdejmuje, a nie ściąga... Hmmm, tylko dlaczego nie tak i tak, skoro każde z wyrażeń jest tak samo zrozumiałe? Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2019-08-27 13:21:40 | |
Autor: Ignac | |
Nietypowe pytanie o ĹaĹcuch :) | |
Podobno, bardziej wytrzymały jest łańcuch do e-bike, sram pc-ex1 około 90 pln. Niemniej, z powodu braku klasyfikacji jakościowej łańcuchów, ich jakość jest zupełnie przypadkowa. Można podnieść trwałość napędu poprzez indywidualną konfigurację kasety, zestawiając ją z zębatek średniej i dużej wielkości. Dlatego kupuję łańcuchy najtańsze.
|
|
Data: 2019-08-27 22:49:29 | |
Autor: dziadek Jacek | |
Nietypowe pytanie o ĹaĹcuch :) | |
W dniu wtorek, 27 sierpnia 2019 20:06:12 UTC+2 użytkownik Rowerex napisał:
W dniu wtorek, 27 sierpnia 2019 15:33:13 UTC+2 użytkownik dziadek Jacek napisał: Wyciągnięcie a jeszcze lepiej rozciągnięcie to dla mnie (inżyniera mechanika przyuczonego na technologa drewna) ma miejsce po przekroczeniu granicy plastyczności. W łańcuchu wycierają się sworznie i tulejki zwiększając luzy czyli odległości między sobą, natomiast płytki nie zmieniają wymiarów. Chociaż taki HG40 może się i rozciąga;) |
|
Data: 2019-08-27 16:20:20 | |
Autor: PeJot | |
Nietypowe pytanie o ĹaĹcuch :) | |
W dniu 2019-08-27 o 09:43, Ignac pisze:
HG 40, jest dość dobry, wyróżnienia się trwałością. A mnie intetesuje, co da Ci pomiar długości łańcucha w stanie swobodnym? Rzeczywiste wydłużenie w przeliczeniu na kilometry. Ale głównym zastosowaniem przyrządu ma być porównywanie długości 3 łańcuchów, dla wybrania najkrótszego. -- P. Jankisz "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na wiecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2019-08-27 16:31:29 | |
Autor: ąćęłńóśźż | |
Nietypowe pytanie o łańcuch :) | |
Poziomo wbity gwóźdź w ścianie?
-- -- - zastosowaniem przyrządu ma być porównywanie długości 3 łańcuchów |
|
Data: 2019-08-28 07:28:19 | |
Autor: solar | |
Nietypowe pytanie o łańcuch :) | |
W dniu 27.08.2019 o 16:20, PeJot pisze:
W dniu 2019-08-27 o 09:43, Ignac pisze: Cóż, ja od 20 lat stosuję wspomnianą już metodę gwoździa do porównania wyciągnięcia się 3 łańcuchów. Proste, a skuteczne... -- Solar www.solar.blurp.org "Ateista to człowiek niezależny umysłowo, który myśli sam za siebie." Richard Dawkins |
|
Data: 2019-08-28 16:21:24 | |
Autor: PeJot | |
Nietypowe pytanie o ĹaĹcuch :) | |
W dniu 2019-08-28 o 07:28, solar pisze:
Rzeczywiste wydłużenie w przeliczeniu na kilometry. Ale głównym Stanowczo *za mało* profesjonalnie :) -- P. Jankisz "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na wiecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2019-08-28 10:22:49 | |
Autor: JDX | |
Nietypowe pytanie o łańcuch :) | |
On 2019-08-27 09:43, Ignac wrote:
HG 40, jest dość dobry, wyróżnienia się trwałością. A mnie intetesuje, co da Ci pomiar długości łańcucha w stanie swobodnym?IMO HG40 to totalne gówno. Polecam za to Connex 808 od Wippermanna. |
|
Data: 2019-08-27 15:41:04 | |
Autor: ąćęłńóśźż | |
Nietypowe pytanie o łańcuch :) | |
Brałbym ocynkowany, np. z serii KMC RB (RustBuster).
Przy zakupie trzeba uważać na ilość ogniw w łańcuchu, żeby nie kupić za krótkiego. -- -- - Który z łańcuchów 8 rzędowych jest dzisiaj wart uwagi? |
|
Data: 2019-08-28 10:55:35 | |
Autor: ToMasz | |
Nietypowe pytanie o ĹaĹcuch :) | |
W dniu 26.08.2019 o 20:19, PeJot pisze:
Czołem.do roweru czy innych zastosowań? Bo jak do roweru, to polecam najtańsze indeksowane. czyli np wspomniany hg40, albo jego tańsze odpowiedniki kmc z51, albo sunrace (nie pamiętam oznaczenia). ZAnim ktoś napisze że to gówno - pomyślcie. taki łańcuch kosztuje 20zł. jak się mało jeździ, to wystarczy na dlugo. jak się dużo jeździ, to odrazu 3 sztuki i zmieniać. w cenie jednego może i lepszego łańcucha, który sam będąc mocnym, pozjada zębatki. ToMasz |
|
Data: 2019-08-28 03:53:46 | |
Autor: dziadek Jacek | |
Nietypowe pytanie o ĹaĹcuch :) | |
W dniu środa, 28 sierpnia 2019 10:55:38 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:
(...) Bo jak do roweru, to polecam najtańsze indeksowane. czyli np wspomniany hg40, albo jego tańsze odpowiedniki kmc z51, albo sunrace (nie pamiętam oznaczenia). ZAnim ktoś napisze że to gówno - pomyślcie. taki łańcuch kosztuje 20zł. jak się mało jeździ, to wystarczy na dlugo. jak się dużo jeździ, to odrazu 3 sztuki i zmieniać. w cenie jednego może i lepszego łańcucha, który sam będąc mocnym, pozjada zębatki. Bo trzeba zgrać twardością i łańcuch i kasetę, chociaż i tak nie uzyska się równomiernego zużycia - zawsze którejś zębatki używa się częściej. Ale prędzej za słaby łańcuch zeżre kasetę, niż za mocny. Widziałeś zębatki obrobione w "zęby rekina"? - to rolki "wyciągniętego" łańcucha atakują zbocze zęba coraz wyżej i degradują je. Przy mocnym łańcuchu powinno następować pogłębianie "doliny" a jako żywo takiego typu zużycia jeszcze nie widziałem. Rotacja łańcuchami ten pierwszy rodzaj zużycia spowalnia. Jeszcze można dołożyć wymianę bardziej zużytych zębatek ale to już za droga zabawa. |
|
Data: 2019-08-28 04:29:39 | |
Autor: Ignac | |
Nietypowe pytanie o ĹaĹcuch :) | |
Dokładnie, ale ja jeżdżę na jednym, do zużycia. Ponadto, na zużycie duży wpływ ma jazda na twardych przełożeniach, a takie są w standardowych kasetach, niestety.
|
|
Data: 2019-08-28 06:58:03 | |
Autor: Olivander | |
Nietypowe pytanie o ĹaĹcuch :) | |
On Wednesday, August 28, 2019 at 1:29:41 PM UTC+2, Ignac wrote:
na zużycie duży wpływ ma jazda na twardych przełożeniach Łańcuch to pikuś. Faktycznie najmniejsze zębatki pierwsze się wyrekiniają. Ale moje wielobiegi (mam więcej rowerów na wielobiegach, niż np. na kasetach) mają potem drugie życie w zastosowaniu, gdzie małych tarcz prawie nie używam, za to często używam blaty. I tak tu w okolicy wszystkie cargo mają elekrowspomaganie, bo "dzisiejsi rowerzyści są słabosilni". |
|
Data: 2019-08-28 16:19:34 | |
Autor: PeJot | |
Nietypowe pytanie o ĹaĹcuch :) | |
W dniu 2019-08-28 o 13:29, Ignac pisze:
Ponadto, na zużycie duży wpływ ma jazda na twardych przełożeniach, a takie są w standardowych kasetach, niestety. Od lat używam kaset przerobionych pod swoje potrzeby ( podmienione najmniejsze koronki, np. zamiast 11 jest 12, albo i 13 zębów ) i nie widzę tego problemu. Ale, ale, czy w kasetach 9 rzędowych da się tak samo kombinować z koronkami bez utraty jakości przerzucania ? Niechcący wyszedł inny temat. Używam napędów 3x8 i jakoś nie widzę potrzeby zmiany na 3x9 ( pod względem funkcjonalnym ), ale rynek części do systemów 3x8 wysycha. Mam zapas koronek do korb, kaset itp, ale na przyszłość dokupiłbym zapas łańcuchów 8 rzędowych ( których ? ). A może jednak pokusić się na zmianę na 3x9, biorąc pod uwagę dostępność i cenę ( używanego ) szpeju ? Nie wiadomo co Shimano i inni knują na przyszłe lata i jak długo łańcuchy 8 rzędowe *dobrej jakości* będą dostępne. -- P. Jankisz "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na wiecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2019-08-28 08:59:49 | |
Autor: Ignac | |
Nietypowe pytanie o ĹaĹcuch :) | |
Zębatki kaset 8x i 9x są identycznej szerokości- różnica 0,02 mm. Ja zestawiam kasetę z obu systemów, np. z 9x biorę 34, czy 36, a resztę dokładam z 8x. Przejście na napęd 9x ma sens zwłaszcza, że jest do niego kaseta sunrace 11-40, ale trzeba by z niej zdjąc te najmniejsze, czyli 11,13,15,17 i dołożyć więcej średnich zębatek. A łańcuchy kupuję najtańsze o szerokości 7,3-7,8 mm, 116 ogniew na pin. Obecnie w kasecie mam 7 zębatek i wszystkie wyjeżdzam.
|
|
Data: 2019-08-28 18:48:59 | |
Autor: PeJot | |
Nietypowe pytanie o ĹaĹcuch :) | |
W dniu 2019-08-28 o 17:59, Ignac pisze:
Zębatki kaset 8x i 9x są identycznej szerokości- różnica 0,02 mm. Ja zestawiam kasetę z obu systemów, np. z 9x biorę 34, czy 36, a resztę dokładam z 8x. Kiedyś próbowałem zębatki z 9 powsadzać do kasety 8 i pogonić to *nowym* łańcuchem 8 rzędowym. I tu zonk - zębatki 9 bardzo szybko "powyciągały" zęby tak jakby łańcuch był mocno wydłużony. A był nowy. Podejrzewam że pies jest pogrzebany w średnicy tulejek łańcucha. Ale nie mam ochoty na doktoryzowanie się z tematu. -- P. Jankisz "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na wiecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2019-08-28 09:18:13 | |
Autor: Ignac | |
Nietypowe pytanie o ĹaĹcuch :) | |
Ja mam taką konfigurację napędu na bazie 8x3: korba 48-38-22, kaseta 42-36...24, plus przedłużka haka przerzutki tylnej, żeby standardowa przerzutka tylna- rdm360 obsłużyła zębatki 34, 36 i 42. Obie przerzutki standardowe, działają bez pudła, łańcuch musiałem przedłużyć do 120 ogniw, bez żadnych napinaczy. Jazda na tym, to rowerowa poezja, pomimo, że kaseta waży aż 950 g.
|
|
Data: 2019-08-28 18:49:59 | |
Autor: PeJot | |
Nietypowe pytanie o ĹaĹcuch :) | |
W dniu 2019-08-28 o 18:18, Ignac pisze:
Ja mam taką konfigurację napędu na bazie 8x3: korba 48-38-22, kaseta 42-36...24, Jak taka kaseta jest dokręcona ? -- P. Jankisz "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na wiecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2019-08-28 11:30:25 | |
Autor: Ignac | |
Nietypowe pytanie o ĹaĹcuch :) | |
Żadnych problemów z mieszaniem i współpracą zębatek nie zaobserwowałem. A kaseta zakończona jest tak: dystans międzyzębatkowy, podkładka stalowa regulacyjna 0,5 mm i fabryczna nakrętka kasety.
|
|
Data: 2019-08-28 11:51:26 | |
Autor: Ignac | |
Nietypowe pytanie o ĹaĹcuch :) | |
Jako ostatnią zębatkę, można użyć single speeda, na aledrogo widziałem od 13-17, zębatka 1,8 mm i zintegrowany z nią pireścień- razem 7mm, tylko trzeba mu dopasować długość, szlifierką. Ale nie chce mi się z tym grzebać.
|
|
Data: 2019-08-28 20:41:44 | |
Autor: PeJot | |
Nietypowe pytanie o ĹaĹcuch :) | |
W dniu 2019-08-28 o 20:30, Ignac pisze:
Żadnych problemów z mieszaniem i współpracą zębatek nie zaobserwowałem. To co opisałem dotyczyło małych koronek, 15-18 zębów. Przy dużych zjawisko może być niezauważalne. A kaseta zakończona jest tak: dystans międzyzębatkowy, podkładka stalowa regulacyjna 0,5 mm i fabryczna nakrętka kasety. I to się trzymie czy trzeba regularnie dokręcać ? -- P. Jankisz "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na wiecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2019-08-28 11:58:51 | |
Autor: Ignac | |
Nietypowe pytanie o ĹaĹcuch :) | |
Ząbki nakrętki wyhamowują ją na tej stalowej podkładce i jest ok.
|
|
Data: 2019-08-28 13:47:48 | |
Autor: Ignac | |
Nietypowe pytanie o ĹaĹcuch :) | |
Żeby rowerowe eldorado było kompletne, to potrzebna jest jeszcze nawigacja, najlepiej głosowa, na mapach offline, oczywiście z wcześniejszym wytyczaniem dowolnej liczby punktów trasy i z wygaszonym ekranem. Tak, oczywiście że jest na mapy.cz! Po prostu rewelacja.
|
|
Data: 2019-08-28 23:11:37 | |
Autor: ToMasz | |
Nietypowe pytanie o ĹaĹcuch :) | |
W dniu 28.08.2019 o 18:18, Ignac pisze:
Ja mam taką konfigurację napędu na bazie 8x3: korba 48-38-22, kaseta 42-36...24, o ile dobrxze zrozumiałem jaki masz napęd, to tu jest konfiguracja jego skrajnych przełożeń: https://ritzelrechner.de/?GR=DERS&KB=22,48&RZ=24,42&UF=2200&TF=90&SL=2.6&UN=KMH&DV=teeth na minimalnej prędkości jedziesz przy kadencji 90 (chore) jakieś 2.5km/h. zejdź z roweru nie róbj jaj. Na maksymalnej prędkości - 24km/h. coś jak 3 biegowy holender. gdzie tu poezja? ToMasz |
|
Data: 2019-08-28 14:47:39 | |
Autor: Ignac | |
Nietypowe pytanie o ĹaĹcuch :) | |
Różnica między nami jest taka, że Ty teoretyzujesz, a ja na tym jeżdżę. Jak byśmy się wybrali na wspólną jazdę, Ty na standardowym napędzie, a ja na swoim, to Ci gwarantuje, że na pierwszym podjezdzie zrozumiałbyś różnice. Dziwię się tylko, że masz sklep rowerowy i nie masz ani jednego takiego roweru z dużą kasetą.Na 22/42 jadę 6-7 km/h i włączam je na podjazdach powyżej 10%.
|
|
Data: 2019-08-28 23:54:48 | |
Autor: ToMasz | |
Nietypowe pytanie o ĹaĹcuch :) | |
W dniu 28.08.2019 o 23:47, Ignac pisze:
Różnica między nami jest taka, że Ty teoretyzujesz,nie. próbuje zrozumieć, używając matematyki Na 22/42 jadę 6-7 km/h i włączam je na podjazdach powyżej 10%.zobacz: https://ritzelrechner.de/?GR=DERS&KB=22&RZ=42&UF=2200&TF=90&SL=2.6&UN=KMH&DV=teeth ustaw tak jak masz i kliknij Link to the currently selected setup i odeślij. wtedy pomyślę, dam znać jakie mam zdanie ToMasz |
|
Data: 2019-08-29 10:32:16 | |
Autor: Maciek | |
Nietypowe pytanie o ĹaĹcuch :) | |
On 28.08.2019 23:54, ToMasz wrote:
W dniu 28.08.2019 o 23:47, Ignac pisze: Popełniłeś gdzieś błąd w swoich przeliczeniach. Na tych linkach, które podałeś kliknij w rozwijaną listę "Display" i wybierz "Speed". Nad czarnym trójkątem ukaże Ci się prędkość. W trakcie przemyśleń weź pod uwagę dystanse pod 200km z załadowanym rowerem woda, sakwa, żarcie, narzędzia, jakiś ciuch. Cięższe opony z podwyższoną odpornością na przebicia. Czyli zestaw tak pewnie pod 16,17kg lub więcej. Z 50km samych podjazdów, nierzadko górki >10%, upał itp. Jakbyś się zastanawiał nad max prędkością tego napędu - w mojej opinii, której oczywiście nie musisz brać pod uwagę - na takie wypady 24km/h jest wystarczające. Sam widzę, że jak jeździmy czasem z żoną grubsze kilometry to mniej więcej mamy przelotową po płaskim w przedziale 20-24km/h dającą idealny współczynnik niskiego narastania zmęczenia do czasu pokonania dystansu. Jedzie się z odpowiednią kadencją aby "nie czuć", że kręci się korbą. Nie są to wyścigi, lepiej mieć zapas na powrót niż przekozaczyć. Odcięcie nie jest trudno sobie zafundować a po np. 150km takiej jazdy i tak dobrze czuć już zmęczenie zwłaszcza jak człowiekowi dopraży słońce. Ignac z tego co widzę ma po prostu "skrojony" napęd tip-top pod siebie i do tego jak lubi jeździć. Wiadomo, nie jest to napęd dla osoby, która np. robi szybkie kilometry w ramach treningu po pracy z wysokimi prędkościami przelotowymi lub lubi polecieć np. 80tkę w weekend z wywieszonym jęzorem i sapaniem jak parowóz. Jednak z mojego punktu widzenia ten napęd jest sensowny na dłuższe wycieczki w tempie turystycznym. |
|
Data: 2019-08-29 15:20:42 | |
Autor: ToMasz | |
Nietypowe pytanie o ĹaĹcuch :) | |
i odeślij. wtedy pomyślę, dam znać jakie mam zdanie 6.22 - 23,8 kadencja 90 5,19 - kadencja 60 (...)więc moim zdaniem nazywanie tego poezją jest daleką przesadą. ma taki jaki mu się podoba i już. natomiast ja nie widzę sensu przeróbek typu zakładamy 42 zęby do tyłu przy najmniejszej zębatce 24zęby. jeden bieg z przodu i kaseta 11-42 = ma sens. chyba że Wy jesteście takie "wyjadacze" ze odchyłka od pożądanej kadencji o 10% zabija. no i bardzo chciałbym zobaczyć rowerzystów jadących 6km/h z kadencją 90 dla przyjemności. ToMasz ps we wspomnianym kalkulatorze przełożen, wstawiłem napęd 3x8. W środku skali przy kadencji 90 uzyskalem na kolejnych biegach prędkości: 16,8 - 17,2 - 17,6 km/h. trzeba "gęściej"? Albo inaczej. pewne przełożenie daje prędość 15,5@90. Aby osiągnąć tą samą prędkość na kolejnym przełożeniu trzeba zwolnić do 83 albo przyśpieszyć do 98. czyli 7 obrotów na _minute_ więcej lub mniej. |
|
Data: 2019-08-29 19:49:15 | |
Autor: Maciek | |
Nietypowe pytanie o ĹaĹcuch :) | |
6.22 - 23,8 kadencja 90 No więc właśnie a nie 2,5km/h. Ok - sytuacja 40-50km podjazdów na wycieczkę, dajmy na to o różnym nachyleniu z czego średnio z 15km jest ostrych. Wolałbyś dymać z buta z cięższym rowerem takie odcinki niż podjeżdżać je jednak szybciej? natomiast ja nie widzę sensu przeróbek typu zakładamy 42 zęby do tyłu przy najmniejszej zębatce 24zęby. jeden bieg z przodu i kaseta 11-42 = ma sens chyba że Wy jesteście takie "wyjadacze" ze odchyłka od pożądanej kadencji o 10% zabija. No to już nie do mnie temat, chociaż wnioski dla siebie można wyciągnąć z tego co Ignac już nie raz pisał o swoich rozwiązaniach. Ja tylko staram się Tobie nakreślić sensowność przełożeń omawianego napędu w oparciu o wycieczki długodystansowe no i zasugerować, że osiągi są wystarczające. Zrozumiałem Cię, że co do tego miałeś podstawowe wątpliwości, czyli: "...na minimalnej prędkości jedziesz przy kadencji 90 (chore) jakieś 2.5km/h. zejdź z roweru nie róbj jaj. Na maksymalnej prędkości - 24km/h. coś jak 3 biegowy holender .... próbuje zrozumieć, używając matematyki ..." "Wy" to nie jest dobre szufladkowanie, ja mam zupełnie inne preferencje jazdy i napęd w rowerze turystycznym co nie oznacza, że nie jestem w stanie zrozumieć innego podejścia do pewnych problemów. Co do kadencji nie mam pojęcia jak na to patrzy Ignac. Pisząc za siebie u mnie 10% w jeździe turystycznej nie robi mega różnicy, podstawa to dobór przełożenia aby najlepiej nie dawało wyczuwalnego obciążenia z utrzymaniem kadencji w rozsądnym przedziale. no i bardzo chciałbym zobaczyć rowerzystów jadących 6km/h z kadencją 90 dla przyjemności. Powiem przewrotnie obstawiam, że byłoby ich więcej niż tych co ciągną jak stary zaporożec pod np. 3km stromą górę na ciężkim przełożeniu i znikomej kadencji ;-) No ale też inne są też realia jak ktoś sobie robi 20tkę a inne jak 2setkę. Do tego dochodzą sprawy wytrenowanie, wiek itp. Focus może się zmieniać diametralnie. we wspomnianym kalkulatorze przełożen, wstawiłem napęd 3x8. W środku skali przy kadencji 90 uzyskalem na kolejnych biegach prędkości: 16,8 - 17,2 - 17,6 km/h. trzeba "gęściej"? Albo inaczej. pewne przełożenie daje prędość 15,5@90. Aby osiągnąć tą samą prędkość na kolejnym przełożeniu trzeba zwolnić do 83 albo przyśpieszyć do 98. czyli 7 obrotów na _minute_ więcej lub mniej. Jeżeli chodzi o mnie -> jak wyżej. ....ale! :D np. przy jeździe szosówką i prędkościach przelotowych w okolicach 30km/h takie różnice mogą być już jak ziarnko piasku w oku :) ...to już jednak off-topic. |
|
Data: 2019-08-29 02:04:42 | |
Autor: WS | |
Nietypowe pytanie o ĹaĹcuch :) | |
On Wednesday, August 28, 2019 at 11:47:41 PM UTC+2, Ignac wrote:
Na 22/42 jadę 6-7 km/h i włączam je na podjazdach powyżej 10%. Calkiem normalne przelozenie, zonie ostatnio kupilismy 2x11 (szukalismy uniwersalnego), skrajne takie: https://ritzelrechner.de/?GR=DERS&KB=26,36&RZ=11,42&UF=2328&TF=90&SL=2.6&UN=KMH&DV=speed i pod gorki (typu asfaltem+szutrem na Skrzyczne bez zadnego bagazu, nawet bez bidonu z woda ;) ) jedzie 4-6km/h na 26/42, gdyby miala wieksze przelozenie to pewnie by tez uzywala... |
|
Data: 2019-08-29 11:23:37 | |
Autor: abn140 | |
Nietypowe pytanie o łańcuch :) | |
i pod gorki (typu asfaltem+szutrem na Skrzyczne bez zadnego bagazu, nawet bez bidonu z woda ;) ) jedzie 4-6km/h na 26/42, gdyby >miala wieksze przelozenie to pewnie by tez uzywala...Przehyba asfaltem, zona nie dala rady na 1x10, 28 przod. ja tylko 11rz z tylu , to samo przod i juz jakos poszlo. Rezygnujac z najwiekszej tez bym nie dal rady.... ale pesel pod 50 rokow, i w sumie pierwszy raz w gorach..... A na skrzyczne asfaltami to gdzie auto zostawic zeby to zrobic? Moze masz jakis gpx z tego podjazdu? thx |
|
Data: 2019-08-29 03:03:21 | |
Autor: Jacek G. | |
Nietypowe pytanie o ĹaĹcuch :) | |
W dniu czwartek, 29 sierpnia 2019 11:24:20 UTC+2 użytkownik abn140 napisał:
A na skrzyczne asfaltami to gdzie auto zostawic zeby to zrobic? To ja mogę podpowiedzieć. Start z Ostrego k. Lipowej. Fotki można zobaczyć tu: http://www.jginter.pl/Relacje/Jesien%202018/Rowery-Skrzyczne/index.html A trasę tu: https://www.bikemap.net/en/r/4692497/ Z tym, że tak jak opisuję w fotorelacji wariantu zjazdu/zejścia nie polecam, bo to był awaryjny wycof. P.S. Mamy z żoną napęd 3x8 42-32-22/ 11-32 i ten podjazd nie licząc krótkiej końcówki był dość spoko.. -- Jacek G. |
|
Data: 2019-08-29 03:16:22 | |
Autor: WS | |
Nietypowe pytanie o ĹaĹcuch :) | |
On Thursday, August 29, 2019 at 11:24:20 AM UTC+2, abn140 wrote:
A na skrzyczne asfaltami to gdzie auto zostawic zeby to zrobic? no, w pewnym momencie asfalt sie konczy ;) przechodzi w szutrowa, ale da sie tam samochodem osobowym podjechac... ;) ostatnie ~ 100-200m z buta szlakiem niebieskim samochod najprosciej Lipowa-Ostre (albo jadac nasze ulubione kolko Lipowa pod kosciolem) https://www.endomondo.com/users/1770735/workouts/1381831203 https://www.endomondo.com/users/1770735/workouts/1382471096 bez wjazdu na Skrzyczne mozna przejechac "koleczko" Ostre-Ostre - jedna wjazd - druga jako zjazd... |
|
Data: 2019-08-28 16:32:20 | |
Autor: ToMasz | |
Nietypowe pytanie o ĹaĹcuch :) | |
Niechcący wyszedł inny temat. Używam napędów 3x8 i jakoś nie widzę potrzeby zmiany na 3x9 ( pod względem funkcjonalnym ), ale rynek części do systemów 3x8 wysycha. nie. Po prostu firmy chętniej sprzedają droższe części, argumentując że 9, 10 to więcej niż 8, więc musi być lepiej. ToMasz |
|
Data: 2019-08-28 07:36:25 | |
Autor: Rowerex | |
Nietypowe pytanie o ĹaĹcuch :) | |
W dniu środa, 28 sierpnia 2019 12:53:48 UTC+2 użytkownik dziadek Jacek napisał:
Bo trzeba zgrać twardością i łańcuch i kasetę A z jakiego powodu? Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2019-08-28 21:38:55 | |
Autor: qrt | |
Nietypowe pytanie o łańcuch :) | |
Dnia Wed, 28 Aug 2019 10:55:35 +0200, ToMasz napisał(a):
w cenie jednego może i lepszego łańcucha, który sam będąc mocnym, pozjada zębatki. mocny łańcuch zjada zębatki? Dawno ju z tej teori nie słyszałem ale zdaje sie mi iż ma ona podbna wartość co "fakt" iż zębatki biopace prowadziły do arytmii serca. |