Nietypowe wykorzystanie czujnika temperatury p³ynu

Data: 2020-03-23 21:32:56
Autor: heby
Nietypowe wykorzystanie czujnika temperatury p³ynu
Cze¶æ.

Zerkam za czujnikami temperatury wody i wpad³y mi w oko czujniki samochodowe. Wkrêcane, z wystaj±cym "pipkiem".

Chcia³bym mierzyæ temperaturê w c.o. i tak sie zastanawiam, czujniki s± zgrabne, pewnie przez na¶cie lat bêda do kupienia, nie wymagaj kalibracji, tanie. Mo¿e w³asnie je powinienem u¿yæ? Gotowe trójniki mogê kupiæ za grosze w budowlanym.

Takie co¶, ale one wszystkie sa prawie takie same:

https://allegro.pl/oferta/czujnik-temperatury-wody-bmw-1-2-3-4-5-6-7-febi-bi-8608258418

No dobra.

Teraz pytania:

a) czy takie czujniki wystêpuj± w wersjach cyfrowych (canbus?) Jakie marki?

b) co to jest? termistor? Je¶li tak, to czy producenci samochodów stosuj± je w miarê wymiennie identyczne, czy ka¿dy inny?

c) s± takie czujniki na domowe gwinty hydrauliczne, typu 3/8 czy 3/4 cala?

d) te z³aczki elektryczne to wynalazki konkretnej marki czy co¶ co ma nazwê i mo¿na kupiæ wtyczki?

To taki lu¼ny pomys³, byæ mo¿e nieop³acalny. Mogê te¿ wsadziæ DS18B20 w ¶rodek jakiej¶ za¶lepki na gwint, ale tak sobie myslê ¿e taki czujnik samochodowy wyglada mniej druciarsko ;)

Data: 2020-03-24 00:18:24
Autor: PiteR
na pl.misc.samochody.prawo heby pisze tak:

Chcia³bym mierzyæ temperaturê w c.o. i tak sie zastanawiam,
czujniki s± zgrabne, pewnie przez na¶cie lat bêda do kupienia

sobie czy do produkcji?

b) co to jest? termistor? Je¶li tak, to czy producenci samochodów stosuj± je w miarê wymiennie identyczne, czy ka¿dy inny?

identyczne jak mo¿na wyczytaæ na forach to tylko z ASO a tak to ka¿dy producent na swój strój.

d) te z³aczki elektryczne to wynalazki konkretnej marki czy co¶ co
ma nazwê i mo¿na kupiæ wtyczki?

ma³e ilo¶ci np wiadro mo¿na dostaæ za 5z³ na szrocie.

--
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

Data: 2020-03-24 18:20:24
Autor: heby
Nietypowe wykorzystanie czujnika temperatury p Å‚ynu
On 24/03/2020 01:18, PiteR wrote:
sobie czy do produkcji?

Sobie.

identyczne jak mo¿na wyczytaæ na forach to tylko z ASO a tak to ka¿dy
producent na swój strój.

Nie oto chodzi, ja pytam czy mam spodziewac siê jakiego¶ ustandaryzowania elementu czynnego, np. zawsze to jest termistor NTC 22kOhm czy co¶ w tym gu¶cie.

d) te z³aczki elektryczne to wynalazki konkretnej marki czy co¶ co
ma nazwê i mo¿na kupiæ wtyczki?
ma³e ilo¶ci np wiadro mo¿na dostaæ za 5z³ na szrocie.

A nazwê maj± ;) ?

Data: 2020-03-24 20:24:40
Autor: PiteR
[...]

a nie nie ¿adne 22kom i co czujnik to inny odczyt.
Ja u¿y³em PT1000 i mam pewno¶æ.

--
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

Data: 2020-03-24 13:17:42
Autor: kk
On 2020-03-23 21:32, heby wrote:
Cze¶æ.

[...]

W przemy¶le stosuje siê czujniki ze ¶ci¶le okre¶lonymi parametrami, ale my¶lê, ¿e znajdziesz przystosowane do przemys³u DSy a skoro rozwa¿asz tak± opcjê to chyba bym w tê stronê poszed³ bo nie ¿yjemy ju¿ w ¶rednuowieczu. Kupi³em do Twizy za 5z³ albo i mniej termometr chiñski i ze 2 stopnie b³êdu ma, czyli kompletnie bez sensu. Zamiast 0 mam 2 stopnie, zamiast 7, 5. Pójdê w OVMS bo z tego chiñskiego guzik wynika. Zrobiê ze ten czujnik zamkniêcia drzwi, lampkê i nie wiem co jeszcze...

Data: 2020-03-25 09:16:34
Autor: Jacek
W dniu 23.03.2020 o 21:32, heby pisze:
[...]

Bez sensu pomys³. Kup dowolny typowy wkrêcany czujnik temperatury na przyk³ad typu K. To jest standard na ca³ym ¶wiecie.
https://nowyelektronik.pl/index.php?id_product=37284&controller=product
Tu masz pierwszy z brzegu.
Jacek

Data: 2020-03-25 17:45:59
Autor: kk
On 2020-03-25 09:16, Jacek wrote:
[...]

Termopara, aha

Nietypowe wykorzystanie czujnika temperatury p³ynu