Nietypowy mechanizm korbowy

Data: 2012-09-15 22:34:41
Autor: Jacek
Nietypowy mechanizm korbowy
W dniu 2012-09-15 21:36, Sebastian Bia艂y pisze:
Sprawa odleg艂a od samochod贸w ale mo偶e tu wlasnie najszybciej mam szans臋
na jakie艣 namiary.
U偶yj jako korby elementu z t艂umieniem hydraulicznym - co艣 jak amortyzator tylko o symetrycznym dzia艂aniu. Szybkie ruchy przeniesie jak element sztywny za za wolnymi zmianami b臋dzie nad膮偶a膰.
Jacek

Data: 2012-09-15 22:41:29
Autor: Sebastian Bia艂y
On 2012-09-15 22:34, Jacek wrote:
U偶yj jako korby elementu z t艂umieniem hydraulicznym - co艣 jak
amortyzator tylko o symetrycznym dzia艂aniu. Szybkie ruchy przeniesie jak
element sztywny za za wolnymi zmianami b臋dzie nad膮偶a膰.

Nie musz臋 tego robi膰. 殴r贸d艂em ruchu jest gaz i t艂ok. Jest on sam w sobie wystarczaj膮co "elastycznym" 藕r贸d艂em aby razem z ko艂em zamochowym za艂atwi膰 problem. I tak prawdopodobnie si臋 zako艅czy, bez komplikacji mechaniki.

Ciekawy jestem natomiast czy istnieje rozwi膮zanie mechaniczne aktywne. Pasywne wiem jak zrobi膰. Mam kilka pomys艂贸w na sterowanie aktywne, ale s膮 one mocno skomplikowane. Licz臋 jednak 偶e jest jaki艣 sprytny wynalazek ...

Data: 2012-09-16 13:21:20
Autor: Jacek
Sk艂adam samokrytyk臋
Zaproponowany korbow贸d z elementem hydraulicznym niestety nie spe艂ni tego zadania.  Trzeba u偶y膰 np. mechanizmu korbowego o zmiennym promieniu. Mam kilka pomys艂贸w, ale bez szkicu nie opisz臋.
Tu ju偶 wczesniej kto艣 wymy艣li艂 i opatentowa艂:
http://www.tinyurl.pl?8FcEWcHI

Jacek

Nietypowy mechanizm korbowy