Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Nietypowy mechanizm korbowy

Nietypowy mechanizm korbowy

Data: 2012-09-16 01:18:40
Autor: BartekK
Nietypowy mechanizm korbowy
W dniu 2012-09-15 21:36, Sebastian Biały pisze:
Zmiana rozmiaru powinna być możliwa z użyciem jakiegoś serwomechanizmu
pozostającego w stanie spoczynku względem mechanizmu. Aplituda zmienia
się znacznie wolniej niż wynosi częstotliwość drgań. Energia przenoszona
to około 1kW przy największej amplitudzie, częstotliwośc kilka Hz.
Piszesz o mocach niedużych, pytanie tylko co z momentem :)

A może by tak osadzenie korbowodu do wału zrobić ruchome - przesuwane bliżej/dalej środka obrotu wału? Proponowałbym po "ślimaku" wycięte prowadnice, w których może się trzpień trzymający korbę przesuwać. Ustalanie pozycji proste - na wale kręci się razem z wałem, tarczą ze ślimakiem uchwyt trzymający trzpień, kąt ustawienia uchwytu względem wału można zmieniać, więc też przesuwać dalej/bliżej trzpień i tym samym korbę.


--
| Bartłomiej Kuźniewski
| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Data: 2012-09-16 13:10:37
Autor: Sebastian Biały
Nietypowy mechanizm korbowy
On 2012-09-16 01:18, BartekK wrote:
Piszesz o mocach niedużych, pytanie tylko co z momentem :)

Z Hz i kW chyba da się policzyć :)

Nietypowy mechanizm korbowy

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona