Nietypowy... problem Radeon vs.GeForce

Data: 2009-07-26 12:01:28
Autor: Jan
Nietypowy... problem Radeon vs.GeForce
Witam serdecznie. Mam następujący kłopot i proszę o wskazówki czy da
się go ugryźć, czy też mam zmienić kartę na Radeonika.
Miałem Radeona X300 i miał on bardzo wygodne, klawisze dostępu-skróty
i ALT+F5 przełączało mi na TV on, LCD off, zaś ALT+F6 z powrotem mi
przełączało czyli TV off LCD on. (sam sobie to ustawiłem)
Niestety, zakupiłem niedawno GeForca 8600 GT Sonic+
Pobrałem nowe sterowniki lecz niestety nie mają one takiej
funkcjonalności jak do Radeona (mają fajną zaletę - ustawiłem sobie
wiatrak na karcie na 28% dzięki czemu nie słychać go).
Po prostu nic nie może być uruchomione w trybie, hmm jak to
określić ... Video...? by dało się przełączyć obraz na Telewizor, gdy
jest inaczej steronik mi nie pozwala. Znacie jakąś receptę....
Jeśli nie to proszę o info czy Radeonik Asusowy jakiś nowszy niż mój
poprzedni ma taką funkcjonalność....?
wielkie dzięki.

Data: 2009-07-27 12:22:46
Autor: BQB
Jan pisze:
[...]

Ja właśnie ze względu na odpowiadającą mi funkcjonalność wyświetlania i przełączania się pomiędzy dwoma ekranami używam kart ATI. Na Nvidia nie mogłem np ustawić trybu klonowania, gdzie na obu ekranach było okienko z filmem - albo można było oglądać na jednym ekranie, albo na drugim. bądź okienko z filmem na jednym ekranie, a tryb pełnoekranowy na drugim ekranie. Odnośnie przełączania trybów, to trzeba sobie klawisze zdefiniować, a mi się nigdy nie chciało i robię to ręcznie.

Data: 2009-07-27 16:33:03
Autor: STranger
Jan pisze:
[...]

Cóż.. zamienił stryjek siekierkę na kijek! ;)
Zawsze kupuję karty na GPU firmy ATI ze względu m.in. na większą od nvidii funkcjonalność oprogramowania i wsparcie w razie ewentualnych problemów.

STranger

Data: 2009-07-27 13:22:18
Autor: Jan
On 27 Lip, 16:33, STranger <p...@naberdyczow.ue> wrote:
Jan pisze:

> [...]

Zawsze kupuję karty na GPU firmy ATI ze względu m.in. na większą od
nvidii funkcjonalność oprogramowania i wsparcie w razie ewentualnych

STrangerhttp://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2515435

@STranger
cóż, no zamieniłem ale karta jest na gwarancji, kupiona na allegro
jako używana i spokojnie mogę ją chyba puścić, jeśli NIC z nią nie da
się zrobić...

Btw. mam pytanie: da się na Radeonie zrobić tak: film DVD poprzez
CyberLink PowerDVD idzie na TV, a pulpit windowsa XP jest wyświetlany
na monitorze LCD?

Data: 2009-07-27 22:53:42
Autor: Leszek K.

Jan pisze:

[...]

Oczywiście. Przeciągasz okno PDVD na ekran TV, robisz podwójny klik i
gotowe. Albo inaczej. Zamiast drugiego ekranu klonowanie, włączasz
theatermode, odpalasz pdvd gdziekolwiek, na tv robi się z automatu pełny
ekran, a na monitorze minimalizujesz.

Data: 2009-07-27 18:03:16
Autor: Radosław Sokół
W dniu 26.07.2009 21:01, Jan pisze:
Po prostu nic nie może być uruchomione w trybie, hmm jak to
określić ... Video...? by dało się przełączyć obraz na Telewizor, gdy

Wyjaśnij proszę, bo nie rozumiem.

Data: 2009-07-27 13:19:03
Autor: Jan
On 27 Lip, 18:03, Radosław Sokół <rso...@magsoft.com.pl> wrote:
W dniu 26.07.2009 21:01, Jan pisze:

> Po prostu nic nie może być uruchomione w trybie, hmm jak to
> określić ... Video...? by dało się przełączyć obraz na Telewizor, gdy

Wyjaśnij proszę, bo nie rozumiem.

| Radosław Sokół  |  http://www.grush.one.pl/             |
|                 |  Politechnika Śląska                   |

Wyjaśniam: jeśli odpalę jakikolwiek materiał wideo i obraz jest na
monitorze LCD, wówczas sterowniki nie pozwalają na przełączenie obrazu
z LCD na Telewizor. Sterowniki wymuszają na mnie abym wpierw wyłączył
wszelkie aktywne "obrazy" video, włączając w to nawet filmiki z
YouTuba odpalone w oknie Firefoksa.

Data: 2009-07-29 23:44:55
Autor: Michal Lukasik
Dnia 27.7.2009, Jan napisał(a):

[...]

To nie jest normalne. IMO masz bajzel w Windows, tj. najprawdopodobniej
pozostałości po sterownikach ATI - poszukaj jakiegoś softu do oczyszczenia
dysku i rejestru z pozostałości.
Co do 'hotkeys' to kwestia skonfigurowania ich w sterownikach.
http://www.fransatech.com/whats-news/2007/7/16/toggle-to-tv-mode-w-nvidia.html
Ewentualnie <WIN>+<P>, ale nie wiem czy prócz "7" gdzieś jeszcze to działa
(nie napisałeś jaki OS).
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/ http://polish.spampoison.com/

Data: 2009-07-29 21:09:45
Autor: Jan
[...]

Dziękuję Michal za odpowiedź. To nie jest zdecydowanie wina bałaganu w
systemie/rejestrze. Mój system to WIN XP SP2>do SP3.  Specjalnie
instalowalem system od nowa. Zauważ co napisalem w 1 poscie: na starej
karcie Radeon X300 nie mialem tego typu problemów. Zagladalem w link,
ktory podales i zapowiada sie niezwykle pomocny. Wielkie dzieki.

Data: 2009-07-27 18:52:17
Autor: Michał
Nietypowy... problem Radeon vs.GeForce

Po prostu nic nie może być uruchomione w trybie, hmm jak to
określić ... Video...? by dało się przełączyć obraz na Telewizor,

Wyjaśnij proszę, bo nie rozumiem.

Chyba mu chodzi o Theater Mode

Pozdrawiam,
Michał