Nietypowy problem z dyskiem

Data: 2009-11-09 13:05:04
Autor: Tomasz Wójtowicz
Nietypowy problem z dyskiem
Witam,

chciałbym skonsultować następującą sprawę. Otóż mam dysk 1000GB (Seagate seria 12).

Chciałem zamienić flagę aktywności pomiędzy dwoma partycjami i toporny programik, którym to zrobiłem, "powiększył" mi dysk do 1433 GB.

Z tego powodu Menedżer Dysków w WinXP wyświetla mi teraz między dwiema partycjami nieistniejący obszar, który on oznacza jako unallocated.

Wiem, że nie mogę teraz nic ruszać z partycjami, bo wszystko się wywali i stracę dane.

Dlatego moje pytanie brzmi - w jaki sposób mogę z powrotem przywrócić prawidłowy rozmiar dysku?

--
Z góry dziękuję za pomoc,

Tomasz Wójtowicz

Data: 2009-11-09 14:23:33
Autor: Tomasz Wójtowicz
Cholerny news.neostrada.pl
:(

Data: 2009-11-09 20:55:27
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 9 Nov 2009, Tomasz Wójtowicz wrote:

[...]

  Ja bym zaczął od zbackupowania MBR.
  Przyznaj się - zrobiłeś?
  Czymkolwiek, w trzech kopiach, na wszystkim co da się podpiąć do tego
kompa poza owym HDD oczywiście :) i wydruku w HEX na papierze nie
wyłączając.
(a jakbyś miał kopię MBR sprzed operacji, to "o czym mowa" ;))
  Potem może pomóc dowolny edytor dyskowy, DOSowej wersji
DISKEDITa (był kiedyś w wersji demo oprogramowania Nortona)
nie wyłączając.

pzdr, Gotfryd

Nietypowy problem z dyskiem