Nietypowy sposób uruchamiania się komputera

Data: 2009-04-27 19:09:28
Autor: Greg
Nietypowy sposób uruchamiania się komputera
Witam

W jednym z komputerów zauważyłem dziwny objaw. Otóż komputer ten startuje
bezpośrednio po włożeniu kabla zasilającego do gniazda (bez użycia przycisku
na obudowie). Co może być powodem takiego zachowania ?

Data: 2009-04-27 19:34:32
Autor: kffiatek
W dniu 2009-04-27 19:09, Greg pisze:
[...]

Wyłączanie komputera bezpośredni wyciąganiem kabla zasilającego z gniazda (bez użycia przycisku na obudowie), przy odpowiednich ustawieniach biosu.

Kffiatek

Data: 2009-04-27 19:36:18
Autor: Jacek
[...]

Masz pewnie ustawioną w biosie opcję: uruchom automatycznie po zaniku prądu.

Pzdr
Jacek

Data: 2009-04-27 20:06:13
Autor: qwerty
Użytkownik "Jacek" <jacek.malik@wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:49f5ed1d$1@news.home.net.pl...
Masz pewnie ustawioną w biosie opcję: uruchom automatycznie po zaniku prądu.

To musi być jakieś perpetuum mobile. Nie ma chyba żadnego komputera działającego bez napięcia. Miało być po powrocie napięcia.

Data: 2009-04-27 20:07:22
Autor: Jacek

Użytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał w wiadomości news:gt4s70$c5i$1achot.icm.edu.pl...
[...]

:-) no tak...

Pzdr
Jacek

Data: 2009-04-29 20:30:06
Autor: Yakhub
Nietypowy sposób uruchamiania się komputera
W liście datowanym 27 kwietnia 2009 (20:06:13) napisano:

[...]

"Komputery zazwyczaj działają lepiej, jak się je podłączy do prądu"...

 Yakhub
Staram się jak mogę. A jak nie mogę, to też się staram.

Data: 2009-04-27 19:44:47
Autor: CeZ__134
[...]

To i ja sie podepne pod temat;
Mam starego leciwego della L400-beznapedowiec,przy starcie systemu,zeby
zaladowac system,musze od razu po wlaczeniu komputera wcisnac F 12 i recznie
ustawic z jakiego zrodla ma byc botowany system..wiec..skad taka przypadlosc
?( niestety w biosie nie moge tego zmienic)jakies pomysly zeby ta
dolegliwosc naprawic ?

CeZ__134

Data: 2009-04-27 20:07:19
Autor: qwerty
Użytkownik "CeZ__134" <Nuniez__22@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:gt4qsf$n4d$1@news.onet.pl...
[...]

Dlaczego w biosie nie możesz zmienić? Nie znasz kombinacji, nie zapamiętuje ustawień? Jak w biosie nie przestawisz, to raczej marne szanse.

Data: 2009-04-28 10:07:03
Autor: CeZ__134
> [...]

zapamiętuje
ustawień? Jak w biosie nie przestawisz, to raczej marne szanse.

W biosie ,w zakladce boot widze 4 napedy skad moge ustawic botowanie
systemu,jednakze owe pola sa nieaktywne ...

CeZ__134

Data: 2009-04-27 20:42:06
Autor: Radosław Sokół
W dniu 27.04.2009 19:09, Greg pisze:
W jednym z komputerów zauważyłem dziwny objaw. Otóż komputer ten startuje
bezpośrednio po włożeniu kabla zasilającego do gniazda (bez użycia przycisku
na obudowie). Co może być powodem takiego zachowania ?

1) Opcja w BIOSie ustalająca sposób zachowania się kompu-
    teraz po pojawieniu się napięcia zasilającego (po jego
    uprzednim odcięciu).

2) Specyfika danej płyty głównej -- niektóre zachowują się
    w określony sposób bez możliwości zmiany (zresztą stan-
    dard ATX w zasadzie przewiduje ciągłe zasilanie kompu-
    tera).

Data: 2009-04-28 07:14:36
Autor: Greg
Nietypowy sposób uruchamiania się k omputera
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi, pomogło przestawienie opcji w BIOS-ie

Pozdrawiam

Nietypowy sposób uruchamiania się komputera