Nietypowy temat: dobór przedniej przerzutki

Data: 2011-10-26 12:08:37
Autor: kamil/Endurorider.pl
Nietypowy temat: dobór przedniej przerzutki

Użytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisał w wiadomości news:j88f6d$h2m$1inews.gazeta.pl...

Syn ma w rowerze korby 152 mm, z *maksymalną* koronką 38 zębów. Tylko takie krótkie korby udało się zdobyć. OIDP Shimano, bodaj w grupie Acera dawno temu stosowało takie maleńkie tarcze, ale nie pamiętam czy do tego była jakaś specjalna przerzutka przednia, czy zwykła kompaktowa, taka do tarczy maks. 42 zęby. Teraz, po sezonie chciałbym popracować nad tym napędem i poprawić jakość przerzucania z przodu. Na razie działa to tak sobie i nie mam pojęcia, czy to kwestia badziewnych, tanich tarcz z symbolicznymi elementami wspomagającym przerzucanie, przerzutki, czy samej jej regulacji.

Hmm, o ile wyobraźnia mi dobrze podpowiada to problem może być z regulacją wysokości przerzutki przy tak małych tarczach - starczy miejsca na rurze podsiodłowej żeby klatkę odpowiednio nisko ustawić?

Linia łańcucha ok?

Stawiam, że przerzutka była normalna z masowej grupy :)

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-10-26 14:01:31
Autor: PeJot
W dniu 2011-10-26 12:08, kamil/Endurorider.pl pisze:

Hmm, o ile wyobraźnia mi dobrze podpowiada to problem może być z
regulacją wysokości przerzutki przy tak małych tarczach - starczy
miejsca na rurze podsiodłowej żeby klatkę odpowiednio nisko ustawić?

Tak, ale to nic nie daje. Nawet odnoszę wrażenie że przy ustawieniu wysoko zmiana przełożeń jest szybsza - łańcuch jest wybaczany na dłuższym odcinku.

Linia łańcucha ok?

Tak.

Stawiam, że przerzutka była normalna z masowej grupy :)

Znowu jakieś Alivio.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-10-26 14:16:04
Autor: kamil/Endurorider.pl

Użytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisał w wiadomości news:j88sqs$qg0$1inews.gazeta.pl...

Tak, ale to nic nie daje. Nawet odnoszę wrażenie że przy ustawieniu wysoko zmiana przełożeń jest szybsza - łańcuch jest wybaczany na dłuższym odcinku.

Stosowałeś klasyczny patent pt: zgnieć wózek przerzutki obcęgami co nieco :)?

Data: 2011-10-26 14:29:08
Autor: PeJot
W dniu 2011-10-26 14:16, kamil/Endurorider.pl pisze:

Stosowałeś klasyczny patent pt: zgnieć wózek przerzutki obcęgami co
nieco :)?

Stosowałem, ale bez efektu i sensu. Dzieciak nie rozumie o co biega z tym zakazanym krzyżowaniem łańcucha, więc musi mieć pełne 3 x 8 bez ocierania na skrajnych koronkach. Gdyby jeździł 10x tyle co jeździ obecnie, to może bym mu wyperswadował aby nie krzyżował łańcucha.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-10-26 14:32:08
Autor: kamil/Endurorider.pl
Użytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisał w wiadomości news:j88uel$267$1inews.gazeta.pl...
[...]

W takim razie pozostaje przeczekać to zjawisko aż młodzież podrośnie i przestanie krzyżować :) Młody jest wrażliwy na ocieranie bo jeżeli akustyka mu nie przeszkadza to ja bym to olał :)

Data: 2011-11-02 11:54:23
Autor: Ryszard Mikke
kamil/Endurorider.pl <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał(a):

> [...]

W takim razie pozostaje przeczekać to zjawisko aż młodzież podrośnie i przestanie krzyżować :) Młody jest wrażliwy na ocieranie bo jeżeli akustyka mu nie przeszkadza to ja bym to olał :)

A jesli przeszkadza - to swietny moment, zeby mu poopowiadac o krzyzowaniu
lancucha, czemu to zle i ze po halasie mozna poznac, ze jest zle.

--
rmikke

--

Nietypowy temat: dobór przedniej przerzutki