Nieuczciwy kurier

Data: 2010-08-30 10:34:59
Autor: NieJorgnijSie
Nieuczciwy kurier
Sytuacja taka - oczekuję na przesyłkę pobraniową kurierską (GLS). Kwota duża - 960 zł. Paczkę odbiera i płaci za nią moja schorowana i starsza wiekiem matka. Następnego dnia kurier wydzawania i twierdzi że nie otrzymał pieniędzy. Matka ma świadka rozmowy z kurierem - sąsiadkę która była u niej na kawie. Padło stwierdzenie gdy przeliczał pieniadze - 'taka mała paczka a tyle trzeba zapłacić'. Pokrzywdzonym jestem ja - adresat paczki. Dzwonilem do centrali GLS obiecali jak najszybciej zająć się sprawą. Teraz pytania:

1) Nie mam zamiaru łobuzowi popuścić - wyłudzić chce pieniądze - czy mam iść na policję odrazu z matką i sąsiadką?

2) Z praktyki wiem, że niemożliwe jest by kurier pozostawił przesyłkę o takiej wartości nie otrzymując za nią zapłaty. Wykorzystując wiek mojej mamy nie dał jej żadnego pokwitowania na zapłaconą kasę. Na kim ciąży w tym wypadku udowodnienie, że pieniądze zostały lub niezostały zapłacone? Gość nie miał prawa (info z centrali firmy) zostawić paczki gdyby kasy nie dostał.

Dzięki za pomoc!

Data: 2010-08-30 02:01:55
Autor: gr
Nieuczciwy kurier
On 30 Sie, 10:34, "NieJorgnijSie" <nos...@nospam.pl> wrote:

2) Z praktyki wiem, że niemożliwe jest by kurier pozostawił przesyłkę o
takiej wartości nie otrzymując za nią zapłaty. Wykorzystując wiek mojej mamy
nie dał jej żadnego pokwitowania na zapłaconą kasę.

Jak nie dał?
A na liście przewozowym dołączonym do paczki, nie ma "za pobraniem"?

Data: 2010-08-30 11:08:18
Autor: NieJorgnijSie
Nieuczciwy kurier
Jak nie dał?
A na liście przewozowym dołączonym do paczki, nie ma "za pobraniem"?

Na liście przewozowym jest napisane 'COD i kwota PLN'. Gość wydzwania i straszy że nie mamy pokwitowania więc muszę zapłacić.

Data: 2010-08-30 03:13:55
Autor: gr
Nieuczciwy kurier
On 30 Sie, 11:08, "NieJorgnijSie" <nos...@nospam.pl> wrote:
> [...]

Na liście przewozowym jest napisane 'COD i kwota PLN'. Gość wydzwania i
straszy że nie mamy pokwitowania więc muszę zapłacić.

1. Powiedz mu, żeby cię nie rozpierdalał, jak mógł wydać paczkę bez
zapąłty.
2. Zgłoś go do jego szefostwa.
3. Idź na policję i zgłoś próbę wyłudzenia
4. Mamę i sąsiadkę podaj jako świadków.

Data: 2010-08-30 12:43:35
Autor: Kris
Nieuczciwy kurier

Użytkownik "gr" <jagrechu@wp.pl> napisał w wiadomości news:74e17a0b-c061-4dda-bbfd-9bd965684817f6g2000yqa.googlegroups.com...
> [...]

straszy że nie mamy pokwitowania więc muszę zapłacić.

1. Powiedz mu, żeby cię nie rozpierdalał, jak mógł wydać paczkę bez zapąłty.

Po co wdawać sie w niepotrzebne dyskusje

2. Zgłoś go do jego szefostwa.

Zgłos reklamacje do GLS że wysłałes paczke za pobraniem, paczka zostrała odebrana a kasa do Ciebie nie wpłyneła

3. Idź na policję i zgłoś próbę wyłudzenia

Po co? Szkoda czasu i nerwów

4. Mamę i sąsiadkę podaj jako świadków.

j.w.

Krzysiek

Data: 2010-08-30 03:53:27
Autor: gr
Nieuczciwy kurier
On 30 Sie, 12:43, "Kris" <k1s2z3y4s5z6t7o8f...@poczta.onet.pl> wrote:

>2. Zgłoś go do jego szefostwa.

Zgłos reklamacje do GLS że wysłałes paczke za pobraniem, paczka zostrała
odebrana a kasa do Ciebie nie wpłyneła

Ale on odebrał paczkę a nie ją wysłał

Data: 2010-08-30 13:01:29
Autor: Kris
Nieuczciwy kurier

Użytkownik "gr" <jagrechu@wp.pl> napisał w wiadomości news:78ca820e-9478-419f-959e-7567f36eae16i15g2000yqe.googlegroups.com...
> [...]

>2. Zgłoś go do jego szefostwa.

Zgłos reklamacje do GLS że wysłałes paczke za pobraniem, paczka zostrała

Ok niedoczytałem.
Jak rozumie paczkę w imieniu autora postu odebrała jego mama.
To nic nie zmienia.
Tylko tyle zmienia że to nadawca paczki powinien złozyc reklamacje do GLS ze nie wpłyneły na jego konto pieniądze za przesyłke.
Na miejscu autora postu nic bym nie robił to nadawca paczki powinien odzyskac swoje pieniadze od GLS pbo to on zlecił im konkretna usługe.

Krzysiek

Data: 2010-08-30 22:08:52
Autor: pawelj
Nieuczciwy kurier

Tylko tyle zmienia że to nadawca paczki powinien złozyc reklamacje do GLS ze nie wpłyneły na jego konto pieniądze za przesyłke.
No ale o tym to nic w tym wątku nie ma. Skąd więc przypuszczenie że pieniądze nie wpłynęły?

--
pawełj
www.ksiegowoscbudzetowa.pl

Data: 2010-08-31 09:12:51
Autor: Kris
Nieuczciwy kurier

Użytkownik "pawelj" <p_blablabal@onet.pl> napisał w wiadomości news:4c7c0fda$0$21005$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Jeśli wpłyneły to tym bardziej nie ma problemu.

Data: 2010-08-31 17:06:58
Autor: Konrad
Nieuczciwy kurier

Użytkownik "Kris" <k1s2z3y4s5z6t7o8f9c0@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i5ia1j$e59$1news.onet.pl...

Jeśli wpłyneły to tym bardziej nie ma problemu.

Kumpel odwoził kiedyś drukarkę - odebrała jakas babcia, pokwitowała (faktura na firmę z innym adresem), za godzinę zadzwonił klient z pytaniem gdzie jego drukarka. Babcia przy odbieraniu na bardzo wyraźne pytanie czy to do niej odpowiedziała "tak" mimo że chodziło o następną klatkę (bez numerów). Kiedy pojechaliśmy odbierać sprzęt stwierdziłą że "była pewna że córka kupiła" - a w sumie mogła zrobić dowolną rzecz z opisanych tu przez grupowiczów. Jednym słowem babciom moje doświadczenie życiowe nakazuje nie wierzyć - i absolutnie nie chodzi mi o ten konkretny przypadek tylko o to że faktycznie czasem ktoś (także kuriwr) może mieć za miękką dupę.

Konrad

Data: 2010-08-31 17:19:27
Autor: gazebo
Nieuczciwy kurier
Użytkownik Konrad napisał:
[...]

A do mnie przyjechał kiedyś kurier, i jak się okazało, mój adres a nie moje nazwisko. Żądał ode mnie podpisania odmowy przyjęcia przesyłki. Wysłałem go na molo.

--
bla

Data: 2010-09-01 01:12:31
Autor: animka
Nieuczciwy kurier
W dniu 2010-08-31 17:19, gazebo pisze:
Użytkownik Konrad napisał:
[...]

Jakieś pół roku temu kurier zostawił (zapłaconą już przeze mnie wcześniej) przesyłkę u dozorcy na parterze bloku. Nie wnikałam już w szczególy czyim nazwiskiem się podpisał przy odbiorze, ale następnym razem....

--
animka

Data: 2010-09-01 11:01:17
Autor: ikarek
Nieuczciwy kurier
Użytkownik "animka" <animka@to.nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości news:i5k298$q42$1node2.news.atman.pl...

Jakieś pół roku temu kurier zostawił (zapłaconą już przeze mnie wcześniej) przesyłkę u dozorcy na parterze bloku. Nie wnikałam już w szczególy czyim nazwiskiem się podpisał przy odbiorze, ale następnym razem....

Zamowilem buty w germańskim sklepie internetowym,
zapłaciłem z góry i niestety zdarzyl się wypadek, trafiłem
na pare dni do szpitala. Kurier, mimo że mial nr telefonu,
w ogóle do mnie nie zadzwonil, tylko oddal paczkę
sąsiadowi, który się kręcil na posesji obok :) Całe szczęście,
sąsiad dobry człowiek...

Data: 2010-09-01 21:17:42
Autor: niusy.pl
Nieuczciwy kurier

Użytkownik "ikarek" <lisz@poczta.spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

[...]

Ale przesyłki pocztowe mogą tak być dostarczane. Odbierający musi się tylko zobowiązać do zrobienia tego.

Data: 2010-09-02 07:33:01
Autor: Massai
Nieuczciwy kurier
ikarek wrote:

> [...]

w ogóle do mnie nie zadzwonil, tylko oddal paczkę
sąsiadowi, który się kręcil na posesji obok :) Całe szczęście,

UPS ma (miał?) w regulaminie że moga dostarczyć przesyłkę bodajże
"aktywnej osobie fizycznej w bezpośrednim sąsiedztwie lokalu".

W sumie mogliby oddać żulikowi pijącemu na schodach wino ;-) Byle by
był "aktywny", czyli jeszcze przytomny.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-08-30 13:03:30
Autor: Mordzia
Nieuczciwy kurier

Użytkownik "Kris" <k1s2z3y4s5z6t7o8f9c0@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i5g20n$b56$1news.onet.pl...

Zgłos reklamacje do GLS że wysłałes paczke za pobraniem, paczka zostrała odebrana a kasa do Ciebie nie wpłyneła

Pomerdałeś. To on był odbiorcą paczki.

Data: 2010-08-30 11:10:31
Autor: Andrzej Lawa
Nieuczciwy kurier
W dniu 30.08.2010 11:08, NieJorgnijSie pisze:
[...]

Zwyczajowo w takiej sytuacji "pokwitowaniem" jest fakt wydania paczki.

Sukinsyn szuka frajerów - idź na policję.

Data: 2010-08-30 11:15:54
Autor: NieJorgnijSie
Nieuczciwy kurier
Zwyczajowo w takiej sytuacji "pokwitowaniem" jest fakt wydania paczki.

Sukinsyn szuka frajerów - idź na policję.

Mam iść z mamą i sąsiadką - są świadkami płacenia? Sorry za haos w moich postach ale nerwy ... W centrali GLS też twierdzą że nie miał prawa doręczyć paczki przy braku zapłaty.

Data: 2010-08-30 10:09:44
Autor: Massai
Nieuczciwy kurier
NieJorgnijSie wrote:

> Mam iść z mamą i sąsiadką - są świadkami płacenia? Sorry za haos w
moich postach ale nerwy ... W centrali GLS też twierdzą że nie miał
prawa doręczyć paczki przy braku zapłaty.

Spokojnie, teoretycznie możesz olać. Niech sobie krzyczy.

Możesz też pociągnąć sprawę dalej, ale zastanów się czy warto, czy ci
się chce. Lepiej uderzyć po linii służbowej, napisz do GLS-u, niech
sprawdzą kuriera, sprawdzą mu papiery i ew. zmyją głowę, każą kasę
oddawać.

W razie czego masz świadka płacenia, a na piśmie to on od ciebie nic
nie żądał, więc i podstawy do tej "próby wyłudzenia" dla proroka trochę
wątłe - bo jak rozumiem nie nagrywałeś rozmowy?

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-08-30 12:32:41
Autor: NieJorgnijSie
Nieuczciwy kurier
[...]

Rozmów nie nagrywałem. Mogę to robić od tej pory. W centrali znają problem - potwierdzili, że gość im zgłosił brak zapłaty za paczkę - więc się nie wyłga. Z firmowego telefonu dzwonił do mnie ze 20 razy. Drugi dowód (mam nadzieję) niepodważalny - reszty które na szczęście leżały osobno i nie wydano ich. Mam nadzieję że będą odciski paluchów tego łobuza na 2 monetach, które wydał.

Data: 2010-08-30 13:02:29
Autor: Mordzia
Nieuczciwy kurier

Użytkownik "NieJorgnijSie" <nospam@nospam.pl> napisał

W centrali znają problem - potwierdzili, że gość im zgłosił brak zapłaty za paczkę - więc się nie wyłga.

Ciekawe jaki podał w centrali powód wydania paczki bez otrzymania kasy.
Dwie staruszki przystawiły mu colta do skroni? ;-)

Data: 2010-08-30 14:29:11
Autor: Kris
Nieuczciwy kurier
Użytkownik "NieJorgnijSie" <nospam@nospam.pl> napisał w wiadomości news:i5g1j3$i6s$1mx1.internetia.pl...
 Drugi dowód (mam nadzieję) niepodważalny - reszty które na szczęście leżały osobno i nie wydano ich. Mam nadzieję że będą odciski paluchów tego łobuza na 2 monetach, które wydał.

To żaden dowód. Mógł wydac resztę w monetach a nie wziąć/zapomnieć banknotów którymi płaciliscie
Ale to już jego problem.
Jeśli faktycznie nie wzioł to tylko wasza dobra wola czy mu oddacie kase czy nie

Krzysiek

Data: 2010-08-30 14:32:16
Autor: NieJorgnijSie
Nieuczciwy kurier

[...]

Człowieku, jak można 'zapomnieć' zabrać prawie 1000 zł? Człowiek z centrali GLS twierdzi że takie numery się wogóle nie zdarzają.

Data: 2010-08-30 14:57:52
Autor: Kris
Nieuczciwy kurier

Użytkownik "NieJorgnijSie" <nospam@nospam.pl> napisał w wiadomości news:i5g8ja$r30$1mx1.internetia.pl...
Człowieku, jak można 'zapomnieć' zabrać prawie 1000 zł? Człowiek z centrali

Można zapomniec uwierz mi. Rutyna gubi czasami.

GLS twierdzi że takie numery się wogóle nie zdarzają.

A co maja Tobie mówić? Maja sie przyznać że zatrudniaja roztargnionych kurierów.

Krzysiek

Data: 2010-08-30 15:19:21
Autor: NieJorgnijSie
Nieuczciwy kurier
Kolego. Może i rutyna gubi. Ale jeśli koleś dostał do ręki pieniądze, a potem kręci - łże prosto w oczy że tak nie było? Może dostał w łeb, przepił, okradli go ... ale to już jego a nie mój problem. Niech zrobią okazanie, sąsiadka go bez problemu rozpozna. Widziała jak brał pieniądze i wychodził. Komu jak komu, ale do własnej mamy mam bezgraniczne zaufanie i wiem, że łobuzowi zapłaciła. Na sam koniec zastanów się - czy ty obcej osobie widzianej 1 x w życiu na oczy dałbyś paczkę za tauzena bo nie ma kasy i przyszedł po tę kasę po weekendzie? On twierdzi, że matka mu kasy nie dała i prosiła żeby przyszedł w poniedziałek po pieniądze. Więc nie może być mowy o POMYŁCE że zapomniał. Idziemy na policję i zobaczymy co dalej.

Data: 2010-08-30 15:25:49
Autor: Michał Pysz
Nieuczciwy kurier
W dniu 2010-08-30 15:19, NieJorgnijSie pisze:
[...]

Twoje argumenty:
zostawił paczkę więc musiał zabrać kasę nie są żadnym dowodem.

Każdy może zapomnieć, mi się nawet to zdarzyło.
Przyszedł kurier i zostawił pakę. Jak wyszedł zorientowałem się, że jest pobraniowa.
Następnego dnia kurier wrócił i spytał czy może prosić o zapłatę, oczywiście ją otrzymał. Nie pamiętam jaka to była kwota ale chyba coś koło 200zł.

mp.

Data: 2010-08-30 13:33:01
Autor: Massai
Nieuczciwy kurier
Michał Pysz wrote:

> [...]
> zobaczymy co dalej.

Twoje argumenty:
zostawił paczkę więc musiał zabrać kasę nie są żadnym dowodem.

No, ma jeszcze argument - "matka zapłaciła, jest świadek w postaci
sąsiadki".

A że nie ma pokwitowania? Nie musi mieć. Masz wszystkie pokwitowania za przesyłki pobraniowe które odebrałeś?
Uważaj, bo może po roku sobie kurier przypomni że mu się "zapomniało"...

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-08-30 15:32:38
Autor: Mordzia
Nieuczciwy kurier
"Michał Pysz" <pysz.michal@wp.pl> napisał

Każdy może zapomnieć

Ale to raczej problem zapominalskiego, że nie myśli, a nie tej drugiej strony.
Na tej zasadzie każdy kasjer w sklepie też Ci może wmówić, że nie zapłaciłeś, bo on się zagapił i zapomniał wziąć od Ciebie kasę, a paragon i wydany towar nie są żadnymi dowodami zawarcia transakcji.

Data: 2010-08-30 15:51:02
Autor: Michał Pysz
Nieuczciwy kurier
W dniu 2010-08-30 15:32, Mordzia pisze:
[...]

Masz rację w 100%.

Ja tylko mówię, że obrona: napewno zabrał kasę bo zostawił paczkę
może nie być wystarczająca.

mp.

Data: 2010-08-30 16:07:45
Autor: Mordzia
Nieuczciwy kurier

Użytkownik "Michał Pysz" <pysz.michal@wp.pl> napisał

Ja tylko mówię, że obrona: napewno zabrał kasę bo zostawił paczkę
może nie być wystarczająca.

A jak myślę, że jak najbardziej wystarczy i w takiej sytuacji, to raczej kurier musiałby udowodnić, że zapomniał zabrać pieniędzy, niż odbiorca, że ich kurierowi nie dał.

Data: 2010-08-30 21:03:13
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Nieuczciwy kurier
W dniu 2010-08-30 15:32, Mordzia pisze:

Ale to raczej problem zapominalskiego, że nie myśli, a nie tej drugiej
strony.

Masz rację, rozglądajmy się tylko intensywnie po mieście - to może uda się paru miesięcznie orżnąć.

Mentalność kanara w autobusie - dobiec do babci, co nie mogła dojść do kasownika, bo w planowym niskopodłogowym autobusie zafundowano 3 stopnie na wejściu i po 5 przed kasownikiem ...

Naprawa skuterĂłw i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
Części do skuterĂłw   Kaski z homologacją   Części do motocykli

Data: 2010-08-30 15:35:08
Autor: Andrzej Lawa
Nieuczciwy kurier
W dniu 30.08.2010 15:25, Michał Pysz pisze:

Twoje argumenty:
zostawił paczkę więc musiał zabrać kasę nie są żadnym dowodem.

Ale z doświadczenia życiowego można wyciągnąć wniosek, że z reguły jak
wydał paczkę pobraniową, to zainkasował.

Jeśli nie zainkasował - jego błąd i niech teraz dowodzi, że nie dostał
pieniędzy.

Data: 2010-08-30 15:51:59
Autor: Michał Pysz
Nieuczciwy kurier
Ale z doświadczenia życiowego można wyciągnąć wniosek, że z reguły jak
wydał paczkę pobraniową, to zainkasował.

Jeśli nie zainkasował - jego błąd i niech teraz dowodzi, że nie dostał
pieniędzy.

zgadza się, jes ogromne prawdopodobieństwo, ze tak się stało, ale jednak nie pewność.

mp.

Data: 2010-08-30 16:09:54
Autor: Mordzia
Nieuczciwy kurier

Użytkownik "Michał Pysz" <pysz.michal@wp.pl> napisał w wiadomości news:i5gcce$u4b$2srv.cyf-kr.edu.pl...
[...]

Słowa kuriera kontra słowa odbiorcy + słowa świadka + dowód w postaci odebranej paczki.
Nieważne, kto *na pewno* ma rację, ważne, kto ma większą możliwość jej udowodnienia, a tutaj to ewidentnie widać.

Data: 2010-08-30 20:38:53
Autor: Andrzej Lawa
Nieuczciwy kurier
Michał Pysz pisze:

Jeśli nie zainkasował - jego błąd i niech teraz dowodzi, że nie dostał
pieniędzy.

zgadza się, jes ogromne prawdopodobieństwo, ze tak się stało, ale jednak
nie pewność.

Nic nie jest pewne, nawet to, czy ta rzeczywistość na prawdę istnieje.

Nie brnij zatem w teorie - sąd będzie kierować się doświadczeniem
życiowym i zasadami obowiązującymi kurierów - mają zainkasować przed
wydaniem i kropka.

Masz roszczenie - to ty musisz udowodnić, że jest zasadne.

Data: 2010-08-31 09:36:18
Autor: Michał Pysz
Nieuczciwy kurier
[...]

Nie brnę w teorię, podałem jedynie to czego doświadczyłem.
Nie bronię też kuriera.

Zauważam tylko, że oparcie pozwu/obrony/whatever na samym założeniu
zostawił pakę=zabrał kasę
jest błędne.

Poszkodowany powinien sprawę zgłosić na policję ale nie powinien się tak pienić z tym argumentem.

:-)

mp.

Masz roszczenie - to ty musisz udowodnić, że jest zasadne.

Data: 2010-08-31 10:18:24
Autor: Krzysztof
Nieuczciwy kurier
"Michał Pysz" <pysz.michal@wp.pl> napisał

Zauważam tylko, że oparcie pozwu/obrony/whatever na samym założeniu
zostawił pakę=zabrał kasę jest błędne.

Nie jest błędne. To tylko Tobie się tak wydaje.

Poszkodowany powinien sprawę zgłosić na policję ale nie powinien się tak pienić z tym argumentem.

Pracujesz może na policji i wiesz, że takich od razu spuszczają po brzytwie?
Bo strasznie upierdliwy jesteś w tej jednej drobnej kwestii ;-)

K.

Data: 2010-08-31 10:38:47
Autor: Andrzej Lawa
Nieuczciwy kurier
W dniu 31.08.2010 09:36, Michał Pysz pisze:
[...]

Nadal nie rozumiesz.

Zauważam tylko, że oparcie pozwu/obrony/whatever na samym założeniu
zostawił pakę=zabrał kasę jest błędne.

Mylisz się.

Data: 2010-08-31 10:57:27
Autor: spp
Nieuczciwy kurier
W dniu 2010-08-31 10:38, Andrzej Lawa pisze:

Zauważam tylko, że oparcie pozwu/obrony/whatever na samym założeniu
zostawił pakę=zabrał kasę jest błędne.

Mylisz się.

Nie myli się.

--
spp

Data: 2010-08-30 16:34:39
Autor: Maseł
Nieuczciwy kurier
On 2010-08-30 15:25, Michał Pysz wrote:
W dniu 2010-08-30 15:19, NieJorgnijSie pisze:
[...]
Następnego dnia kurier wrócił i spytał czy może prosić o zapłatę,
                                         ^^^^^^^^^^^^^^^^

I to jest klucz to tej sprawy - jak trafil na uczciwych, to jego prosbe
spelnia, jak na kretaczy, coz droga nauczka na przyszlosc...
Na pewno kurier nie moze wydzwaniaz z pogrozkami i wyludzac powtornej
zaplaty.

Pozdro

Maseł

Data: 2010-09-04 16:52:44
Autor: rmrmg
Nieuczciwy kurier
Dnia Mon, 30 Aug 2010 15:25:49 +0200, Michał Pysz napisał(a):

zostawił paczkę więc musiał zabrać kasę nie są żadnym dowodem.

Poteoretyzujmy, jakie są mozliwości rozwoju sprawy:
1. najmniejsza linia oporu: kurier się pluje ale z braku dowodów w końcu odpuszcza.
2. odbiorca składa zawiadomienie o oszustwie, chyba nie da się kurierowi udowodnić winy. A gdyby odbiorca chciał się sądzić o uznanie nieistnienia zobowiązania? Też by przegrał? 3. Kurier próbuje dochodzić uznania zobowiązania. Sprawa zupełnie nie do wygrania.

Widzicie jakieś inne możliwości końca tej historii? --
.. JID: rmrmg(at)jabberpl(dot)org | Wszystko jest trudne
..   mail: rmrmg(at)wp(dot)pl     |   przy odpowiednim
..    web: http://rmrmg.com       |  stopniu abstrakcji
 _______     RMRMG signature version 0.0.6     ________

Data: 2010-09-04 22:55:00
Autor: niusy.pl
Nieuczciwy kurier

Użytkownik "rmrmg" <in@sign.atu.re>

[...]

4. Kurier umiera
5. Odbiorca umiera
6. Nadchodzi długo oczekiwany koniec świata
7...

:-)

Data: 2010-09-04 23:03:10
Autor: animka
Nieuczciwy kurier
W dniu 2010-09-04 22:55, niusy.pl pisze:

[...]

Kurier to tylko pracownik firmy kurierskiej.
Za całość odpowiada szef/właściciel takiej firmy.

--
animka

Data: 2010-08-30 15:34:21
Autor: Kris
Nieuczciwy kurier

Użytkownik "NieJorgnijSie" <nospam@nospam.pl> napisał w wiadomości news:i5gbbj$q5d$1mx1.internetia.pl...
Kolego. Może i rutyna gubi. Ale jeśli koleś dostał do ręki pieniądze, a potem kręci - łże prosto w oczy że tak nie było? Może dostał w łeb, przepił, okradli go ... ale to już jego a nie mój problem.

Zgoda

Niech zrobią okazanie, sąsiadka go bez problemu rozpozna. Widziała jak brał pieniądze i wychodził. Komu jak komu, ale do własnej mamy mam bezgraniczne zaufanie i wiem, że łobuzowi zapłaciła.

Przeciez nie mówie że nie zapłaciła. Podałem tylko jedna z mozliwych wersji- gość wydał reszte a nie zabrał kasy

Na sam koniec zastanów się - czy ty obcej osobie widzianej 1 x w życiu na oczy dałbyś paczkę za tauzena bo nie ma kasy i przyszedł po tę kasę po weekendzie?

Nie. Ale np kiedys przez nieuwagę nie odebrałem reszty na Statoil(ok 40zł). pojechałem tam wieczorem, prze4liczyli stan kasy i bez problemu oddali mi pieniadze
A raz kasjerka w mojej firmie wypłaciła  gościowi 1000zł za dużo. Za ok 2 godz gościu przyszedł i kasę oddał. Kasjerka nawet jeszcze nie wiedziła że ma manko(wyszłoby na koniec dnia)
Takze rózne sytuacje sie w zyciu zdarzają. A kurier jesli zachowuje sie tak jak piszesz to faktycznie nieładnie

>On twierdzi, że matka mu kasy nie dała i
prosiła żeby przyszedł w poniedziałek po pieniądze. Więc nie może być mowy o POMYŁCE że zapomniał. Idziemy na policję i zobaczymy co dalej.

Co da Tobie pójście na policje. Wg mnie nic. ale jak masz czas i ochote to ok.

Data: 2010-08-30 15:28:14
Autor: Mordzia
Nieuczciwy kurier

Użytkownik "Kris" <k1s2z3y4s5z6t7o8f9c0@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i5g9sg$232$1news.onet.pl...

[...]

Ale to ich problem i kuriera. Na drugi raz będą mądrzejsi.
Tak samo, jak w sytuacji, gdy zapłacisz w sklepie 100 zł, a nie 1000 zł, a mimo to dostaniesz towar, bo sprzedawca się zagapił, to raczej sprzedawca nie będzie Cię ganiał po mieście i straszył policją, tylko na drugi raz będzie bardziej uważał.

Data: 2010-08-30 21:01:32
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Nieuczciwy kurier
W dniu 2010-08-30 14:32, NieJorgnijSie pisze:

Człowieku, jak można 'zapomnieć' zabrać prawie 1000 zł?

NORMALNIE.

Data: 2010-08-30 11:36:34
Autor: malgosia
Nieuczciwy kurier
Mam iść z mamą i sąsiadką - są świadkami płacenia? Sorry za haos w moich

idz na policję, a nalepiejkod razu zlóż zawiadomieniedo prokuratury, o próbie wyłudzenia. Ty zgłaszasz bo od cie chce wyłudzix
Masz paczkem wienc twardy dowód, jeśli bendom chcieli świadków to wezwom

jk

Data: 2010-08-31 13:29:28
Autor: witek
Nieuczciwy kurier
On 8/30/2010 4:14 AM, NieJorgnijSie wrote:
[...]

raczej tak, bo i tak zostana wezwane do zlozenia zeznan, a tak zalatwia to od razu.

Data: 2010-08-30 08:41:33
Autor: Wemif
Nieuczciwy kurier
NieJorgnijSie <nospam@nospam.pl> wrote:
tyle trzeba zap?aci?'. Pokrzywdzonym jestem ja - adresat paczki. Dzwonilem

Jakim pokrzywdzonym? Przecież masz paczkę. Najwyżej kurier jest pokrzywdzony
jeśli nie dostał kasy, ale nie Ty.  a.

Data: 2010-08-30 10:44:23
Autor: malgosia
Nieuczciwy kurier
Jakim pokrzywdzonym? Przecież masz paczkę. Najwyżej kurier jest pokrzywdzony

pokrzywdzonym w przestempstwie próby wyłudzenia

jk

Data: 2010-08-30 11:55:57
Autor: Kris
Nieuczciwy kurier

Użytkownik "NieJorgnijSie" <nospam@nospam.pl> napisał w wiadomości news:i5fqmd$vuo$1mx1.internetia.pl...

Dzięki za pomoc!

Paczkę zostawił wiec kasę wzioł.
Jesli kasa nie wpłynie na Twokje konto składaj reklamacje w GLS. Niech oni sie rozliczaja z kurierem

Data: 2010-08-30 12:04:05
Autor: malgosia
Nieuczciwy kurier
Jesli kasa nie wpłynie na Twokje konto składaj reklamacje w GLS. Niech oni

a czytanie ze zrozumieniem?

jk

Data: 2010-08-30 14:29:37
Autor: NieJorgnijSie
Nieuczciwy kurier
Decyzja zapadła - idziemy na policję. Mamy 2 dowody - zeznanie sąsiadki (która się zgodziła w razie czego zeznać) + monety z reszty. Koleś dzwonił do mnie i bezszczelnie twierdzi że jestem oszustem. Dałem mu czas na przemyślenie sprawy (o dowodach niewspominając ani słowem) - albo odpuścisz albo nie. No to przyjechał mi pod dom i się dobijał nadal twierdząc że wiszę mu kasę. Chwasty należy wyrywać, ten kurier, mimo że dostał szanse brnie w gówno po uszy. Jego problem. Mnie zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa nic nie kosztuje. Do sądu pojadę. Stracę trochę czasu, mama trochę nerwów. Napiszcie proszę jakie tu przestępstwo wchodzi w grę i czym jest zagrożone.

Pozdrawiam, już spokojniejszy :)

Data: 2010-08-30 15:20:22
Autor: tygryseek
Nieuczciwy kurier
[...]

Poinformuj jego firmę że gośc cię straszy i nachodzi.
Oraz przypomnij im że to jest karalne.
Dopiero potem idź do sądu.
Pozdrawiam.

Data: 2010-08-31 00:42:40
Autor: animka
Nieuczciwy kurier
W dniu 2010-08-30 14:29, NieJorgnijSie pisze:
[...]

Ten kurier jeszcze powinien być ukarany, że to nie Tobie wydał paczkę.

--
animka

Data: 2010-08-31 00:38:39
Autor: animka
Nieuczciwy kurier
W dniu 2010-08-30 10:34, NieJorgnijSie pisze:

[...]

Kurier zawsze najpierw bierze pieniądze, podstawia dokument do podpisania i dopiero paczkę wydaje.
Postrasz go policją i złóz na niego skargę u jego pracodawcy.

--
animka

Data: 2010-08-31 00:48:25
Autor: NieJorgnijSie
Nieuczciwy kurier
Odpowiedź na moje oficjalne pismo (email) na skrzynkę pocztową GLS.

Witam,

chciłabym przeprosić Pana oraz pańską mamę za zamieszanie oraz za całą tą niezręczną sytauacje. Pieniądze odnalazły się i już zostały wpłacone do naszej kasy.

Mam nadzieję że przez tą niemiłą sprawę nie straci Pan zaufania do naszej firmy i nadal będzie Pan korzystał  z usług naszej firmy. Dołożymy wszelkich starań aby nigdy więcej taka sytuacja nie powtórzyła się.

Pozdrawiam / Kind regards,

Imię nazwisko

General Logistics Systems Poland Sp. z o.o.
ul. Ciupagi 1
03-016 Warszawa
Poland / Polska

      T: +48 (0) 22 587 00 00
      F: +48 (0) 22 587 00 30

      E: spedycja. i dalsza część email

      _________

      Jak widać miałem rację. Koleś leciał w ch... aż ostro. Dostał czas na zastanowienie się czy warto, nie wykorzystał okazji. Do GLSu zdania nie zmienię. Ale tego jebanego chwasta (sorry za wyrażenie) wyrwę.

Data: 2010-08-31 06:15:57
Autor: Massai
Nieuczciwy kurier
NieJorgnijSie wrote:

[...]

Wiesz, jedno z dwojga:
1. albo koleś jest zakręcony i np. w pierwszym momencie twoja mama
rzeczywiści zasugerowała takie rozwiązanie, z tym poniedziałkiem, a
potem zmieniła zdanie - i po prostu zapomniał że jednak zapłacone a
pieniadze upchnął gdzieś i znalazł.
2. zwykły kanciarz

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-08-31 11:04:06
Autor: NieJorgnijSie
Nieuczciwy kurier

[...]

Bardziej jestem skłonny wierzyć mojej mamie - z doświadczenia życiowego wynika, że nigdy się na niej nie zawiodłem :) Koleś zakręcony ? Wątpię po tym co mi gadał do słuchawki wczoraj. Jeszcze jeden pikantny szczególik - z pobrań kurier ma obowiązek rozliczyć się w bazie przy odstawieniu auta. Gdyby kasy nie miał, dzwoniłby ODRAZU że zapomniał etc. A ten się budzi PO 3 DNIACH. Śmiech na sali. Kompletuję dokumenty, sprawa na policji już założona, mam im dostarczyć kilku danych. Na tę chwilę chcą mu postawić zarzuty z 13, 193 KK i 107 KW

Data: 2010-08-31 11:27:22
Autor: Big Jack
Nieuczciwy kurier
W wiadomości
*NieJorgnijSie* napisał(-a):

Kompletuję dokumenty, sprawa na policji już
założona, mam im dostarczyć kilku danych. Na tę chwilę chcą mu postawić
zarzuty z 13, 193 KK i 107 KW

Informuj o postępach w sprawie

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2010-08-31 08:12:50
Autor: Big Jack
Nieuczciwy kurier
W wiadomości
*NieJorgnijSie* napisał(-a):

Mam nadzieję że przez tą niemiłą sprawę nie straci Pan zaufania do naszej
firmy i nadal będzie Pan korzystał  z usług naszej firmy. Dołożymy
wszelkich starań aby nigdy więcej taka sytuacja nie powtórzyła się.

Odpisz, że to nie Ty obdarzyłeś ich zaufaniem nadając przesyłkę, a w przyszłości nie dasz możliwości zaistnienia podobnej sytuacji ;) A chwasta rwiiiiijjj

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2010-09-04 08:58:29
Autor: Grejon
Nieuczciwy kurier
W dniu 2010-08-31 00:48, NieJorgnijSie pisze:

General Logistics Systems Poland Sp. z o.o.
ul. Ciupagi 1
03-016 Warszawa
Poland / Polska

Hmmm... no to "nieco" tłumaczy tą sytuację, ale może to tylko zbieg okoliczności.

Data: 2010-09-02 22:43:40
Autor: Zygmunt
Nieuczciwy kurier
2) Z praktyki wiem, że niemożliwe jest by kurier pozostawił przesyłkę o takiej wartości nie otrzymując za nią zapłaty.

1.  Z praktyki w firmie: kurier zapomniał zainkasować ok 1,5 tyś

2. Z praktyki prywatnej, kupując kiedyś samochód gotówką w salonie - płacąc w
kasie pani wydałą mi wszystkie kwity i życzyła miłego dnia - zapomniała jedynie
zainkasować kilkadziesiąt tysięcy złotych!  - wiem to sie w praktyce nie zdarza -
dopowiem że przypomniałem pani i była cała szczęśliwa!.

Nieuczciwy kurier