Nieuczciwy najemca mieszkania

Data: 2012-08-11 20:39:44
Autor: Uni
Nieuczciwy najemca mieszkania
Trafił mi się nieuczciwy najemca mieszkania, który ze względu na swoją sytuację życiową zdołał przełamać moje opory i zaufałem mu nie chcąc ani umowy o najem mieszkania, ani kaucji. Przez 8 miesięcy płacił regularnie, więc zdołał uśpić moją czujność i nie sprawdzałem konta. Jak sprawdziłem to nie mam pieniędzy za ostatnie 4 miesiące, opłat za gaz cały okres i za prąd 1 okres fakturowy. Oczywiście się ulotnił zostawiając mi mieszkanie z w/w rachunkami i okropną ilością karaluchów które z nim przyszły. Mam jego dane i świadków jego mieszkalnictwa.
Mam też skargi lokatorów na głowie - o robactwo oczywiście chodzi.

Moje pytanie: Czy mogę zasądzić go o w/w sprawy z szansą wygrania tj.:

- o spłatę rachunków za gaz i prąd za okres mieszkalnictwa mając spisane liczniki na dzień przejęcia mieszkania i na teraz i świadków
na to ?.

- o zwrot kosztów dezinsekcji mieszkania w tym prawdopodobnie też najbliższych sąsiadów ?.

Pieniądze za najem wiem że przepadły bo umowa nie była zrobiona.

Data: 2012-08-11 16:45:54
Autor: witek
Uni wrote:
[...]

1. jak nie masz na papierze do kiedy mial mieszkac, to jak chcesz udowodnic, ze umowa trwa nadala a nie ze byla do momentu do ktorego sie wyprowadzil?

2. Skad zalozenie, ze to on mial oplacac rachunki, a nie ty? Moze to juz bylo w kwocie, ktora ci płacił.

3. Skad wiesz, ze to on przyniosl robale, a nie same przyszly lub sasiad przyniosl? moze sie wyprowadzil powiadamiajac cie, ze w zwiazku z robalami nie da sie dalej mieszkac i zrywa umowe.

Generalnie jak bedzie cwany to nic nie ugrasz, a jak wsyzstko oleje to cos tam ugrasz. rzuc moneta i jak wypadnie orzel to idz do sadu.

Data: 2012-08-11 23:05:32
Autor: Uni
Nieuczciwy najemca mieszkania
W dniu 2012-08-11 22:45, witek pisze:
[..]>
[...]

Umowa zarówno na najem mieszkania i na media była na gębę, ale przy świadku.

3. Skad wiesz, ze to on przyniosl robale, a nie same przyszly lub sasiad
przyniosl? moze sie wyprowadzil powiadamiajac cie, ze w zwiazku z
robalami nie da sie dalej mieszkac i zrywa umowe.

Mieszkał rok, robali nie było jeszcze do kwietnia br. Z tego co wiem od sąsiadów to na koniec pozwolił tam komuś mieszkać poza moją wiedzą i zgodą i najpewniej to się stało w ostatnim okresie najmu mieszkania. Wcześniej tam nie było żadnych robaków, nie było też na ten temat
skarg sąsiadów.

Data: 2012-08-11 20:20:39
Autor: witek
Uni wrote:
[...]

on tez ma swiadkow
nawet dwoch

[...]

a jak ciebie nie bylo to nie smierdzialo.
domyslasz sie jaki wniosek z tego mozna wyciagnac? dokladnie zaden.

Z tego co wiem od
sąsiadów to na koniec pozwolił tam komuś mieszkać poza moją wiedzą i
zgodą i najpewniej to się stało w ostatnim okresie najmu mieszkania.

no i co z tego.
masz dobry arguemnt do zerwania umowy

Wcześniej tam nie było żadnych robaków, nie było też na ten temat
skarg sąsiadów.

jak wyzej.

Data: 2012-08-12 14:18:50
Autor: m4rkiz
"Uni" <colnet@gazeta.pl> wrote in message news:k06kvf$spi$1inews.gazeta.pl...
2. Skad zalozenie, ze to on mial oplacac rachunki, a nie ty? Moze to juz
bylo w kwocie, ktora ci płacił.
Umowa zarówno na najem mieszkania i na media była na gębę, ale przy świadku.

a teraz wyobraz sobie ze masz ta tresc zacytowac, a potem zrobi to swiadek

jakakolwiek niezgodnosc oznacza ze sami nie jestescie pewni co zostalo
rok temu powiedziane, a co bedzie sie dzialo jak w sadzie zjawi sie najemca ze
swoim swiadkiem czy swiadkami....

to raz

dwa, on stwierdza ze tak bylo, ale przyszedles miesiac pozniej i stwierdziles
ze zmieniacie to na miesieczny okres wypowiedzenia - slowo przeciwko slowu

on mowi ze wypowiedzial umowe i oddal ci klucze po 8 miesiacach, ty ze nie
znowu, jak zamierzasz udowodnic ze to sie nie stalo?

[...]

jestes w stanie udowodnic ze bylo to zabronione i nigdy nie udzieliles mu
takiej zgody? bo bedziesz musial

i najpewniej to się stało w ostatnim okresie najmu mieszkania.

jestes w stanie udowodnic ze on ma z tym cos wspolnego?
bo jak powie ze wyprowadzil sie ze wzgledu na robaki to bedziesz musial...

Wcześniej tam nie było żadnych robaków, nie było też na ten temat
skarg sąsiadów.

ogolnie bez papieru w rece jestes na straconej pozycji - to ty musisz
udowodnic wszystko na czym ci tutaj zalezy

kwestie finansowe pomijam, pogadaj na grupie obok

Data: 2012-08-11 23:08:37
Autor: Andrzej Lawa
Nieuczciwy najemca mieszkania
W dniu 11.08.2012 21:39, Uni pisze:
Trafi³ mi siê nieuczciwy najemca mieszkania, który ze wzglêdu na swoj±
sytuacjê ¿yciow± zdo³a³ prze³amaæ moje opory i zaufa³em mu nie chc±c ani
umowy o najem mieszkania, ani kaucji. Przez 8 miesiêcy p³aci³

To jak zamieszka³, skoro nie mia³ umowy? I pamiêtaj, ¿e umowa nie musi (w tym przypadku) mieæ formy pisemnej.

regularnie, wiêc zdo³a³ u¶piæ moj± czujno¶æ i nie sprawdza³em konta. Jak
sprawdzi³em to nie mam pieniêdzy za ostatnie 4 miesi±ce, op³at za gaz
ca³y okres i za pr±d 1 okres fakturowy. Oczywi¶cie siê ulotni³

U¶pienie czujno¶æ poprzez p³acenie? ROTFL

zostawiaj±c mi mieszkanie z w/w rachunkami i okropn± ilo¶ci± karaluchów
które z nim przysz³y.

Ummm... Twierdzisz, ¿e celowo przyniós³ ze sob± karaluchy, tak jak amerykanie przylecieli i zrzucili ma stonkê? ;->

Mam jego dane i ¶wiadków jego mieszkalnictwa.

Mieszkalnictwa? Wybudowa³ ci dom w mieszkaniu?

http://sjp.pwn.pl/slownik/2483016/mieszkalnictwo

Mam te¿ skargi lokatorów na g³owie - o robactwo oczywi¶cie chodzi.
Moje pytanie: Czy mogê zas±dziæ go o w/w sprawy z szans± wygrania tj.:

- o sp³atê rachunków za gaz i pr±d za okres mieszkalnictwa maj±c spisane

Okres budownictwa mieszkaniowego?? Czy¿by jêzyk polski by³ dla ciebie jêzykiem obcym?

liczniki na dzieñ przejêcia mieszkania i na teraz i ¶wiadków
na to ?.

A to zale¿y od umów - z kim by³y podpisane umowy na dostawê mediów, a je¶li z tob±, to jaka by³a umowa z wynajmuj±cym (on p³aci czy ty) i czy potrafisz jej tre¶æ udowodniæ. Bo op³acanie mediów przez wynajmuj±cego jaki¶ lokal nie jest oczywiste - czasem stosowany jest rycza³t.

- o zwrot kosztów dezinsekcji mieszkania w tym prawdopodobnie te¿
najbli¿szych s±siadów ?.

Dezynsekcji, je¶li ju¿.

Kto jest winien inwazji tych owadów i jak to zamierzasz wykazaæ?

Pieni±dze za najem wiem ¿e przepad³y bo umowa nie by³a zrobiona.

Umowy siê nie robi, tylko zawiera i ewentualnie spisuje.

Skoro mieszka³ nie wbrew twojej woli, to jaka¶ umowa (najem lub u¿yczenie) musia³a zostaæ zawarta

Data: 2012-08-11 22:52:03
Autor: Uni
Nieuczciwy najemca mieszkania
W dniu 2012-08-11 22:08, Andrzej Lawa pisze:
[..}
To jak zamieszka³, skoro nie mia³ umowy? I pamiêtaj, ¿e umowa nie musi
(w tym przypadku) mieæ formy pisemnej.

Umówili¶my siê na "gêbê", ale jest ¶wiadek.

U¶pienie czujno¶æ poprzez p³acenie? ROTFL

No tak mo¿na to kre¶liæ w³a¶nie :)

[...]

No nie twierdzê ¿e celowo, tylko on komu¶ na koniec pozwoli³ tam mieszkaæ, a tamten  prawdopodobnie zapu¶ci³ to mieszkanie brudem i karaluchami. £atwo Ci siê ¶miaæ... mnie nie jest do ¶miechu....

[...]

No umowa by³a na gêbê /ale jest ¶wiadek / równie¿ na media - za pr±d p³aci³, a za gaz nie bo wykorzystywa³ to ze str±cane jest z mojego konta i obiecywa³ to uregulowaæ.

- o zwrot kosztów dezinsekcji mieszkania w tym prawdopodobnie te¿
najbli¿szych s±siadów ?.

Dezynsekcji, je¶li ju¿.

No tak - dezynsekcji, ale s± jakie¶ szanse ¿eby do tego jego zamieszkiwania nie dok³adaæ i chocia¿ za pr±d, gaz i dezynsekcjê by zwróci³ - dla nikogo innego jak on te liczniki przecie¿ nie nalicza³y
zu¿ycia energii ?.

Kto jest winien inwazji tych owadów i jak to zamierzasz wykazaæ?

Na moment przekazu mieszkania - insektów nie by³o, nie by³o ich jeszcze w kwietniu br. kiedy to ostatni raz zap³aci³, bo by³a administracja z wizyt± i kontrol± instalacji gazowych i nic takiego nie stwierdzili, nie by³o te¿ na to do tej pory skarg s±siadów.

Data: 2012-08-12 00:26:20
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 11.08.2012 23:52, Uni pisze:

To jak zamieszka³, skoro nie mia³ umowy? I pamiêtaj, ¿e umowa nie musi
(w tym przypadku) mieæ formy pisemnej.

Umówili¶my siê na "gêbê", ale jest ¶wiadek.

Który po ponad roku dok³adnie pamiêta tre¶æ umowy, która jego nie dotyczy³a? I który jest dla stron obcy oraz towarzyszy³ tobie 24 godziny na dobê od zawarcia tej umowy tak, ¿eby móc wiarygodnie ¶wiadczyæ, ¿e umowa nigdy pó¼niej nie uleg³a zmianie?

U¶pienie czujno¶æ poprzez p³acenie? ROTFL

No tak mo¿na to kre¶liæ w³a¶nie :)

Hmm... Przygotowanie do niep³acenia poprzez p³acenie... LOL

[...]

I znowu: jaka by³a tre¶æ umowy w zakresie dalszego podnajmu/u¿yczenia i jak j± udowodnisz?

a tamten  prawdopodobnie zapu¶ci³ to mieszkanie brudem i
karaluchami. £atwo Ci siê ¶miaæ... mnie nie jest do ¶miechu....

Prawdopodobnie. Czyli nie wiesz.

Swoj± drog± w budynkach wielorodzinnych z regu³y inwazjami insektów zajmuje siê administracja budynku.

[...]

Patrz wy¿ej.

[...]

A co to s±d obchodzi? Wa¿na jest tre¶æ umowy w tym zakresie - równie dobrze media mog± byæ wliczone w czynsz.

[...]

Ponawiam pytanie.

I pytanie dodatkowe: podatek zosta³ stosownie zg³oszony i op³acony?

Data: 2012-08-12 07:00:23
Autor: Uni
W dniu 2012-08-11 23:26, Andrzej Lawa pisze:
[...]

Co tu jest tak zawi³ego do pamiêtania ?. P³aci czynsz i media których u¿ywa. Teraz zamontujê tam licznik na kartê - nie bêdzie ju¿ potrzebna umowa na media.

[..]
I znowu: jaka by³a tre¶æ umowy w zakresie dalszego podnajmu/u¿yczenia i
jak j± udowodnisz?

Wiedz± s±siedzi jak kto siedzi  - umowa najmu mieszkania by³a dla niego i jego ¿ony, od kwietniu widziano tam co najmniej dwie inne osoby
które na zamieszkanie tam nie mia³y ze mn± umowy, nie by³o te¿ mojej zgody na inne osoby. S±siedzi - mog± za¶wiadczyæ ¿e takie osoby tam zamieszkiwa³y.

a tamten  prawdopodobnie zapu¶ci³ to mieszkanie brudem i
karaluchami. £atwo Ci siê ¶miaæ... mnie nie jest do ¶miechu....

Prawdopodobnie. Czyli nie wiesz.

Nie wiem tylko który z nich by³ takim brudasem - ale to nie powinno byæ
jakim¶ wiêkszym problemem bo za mieszkanie odpowiada tylko ten który mia³ umowê ze mn± i dosta³ klucze.

Swoj± drog± w budynkach wielorodzinnych z regu³y inwazjami insektów
zajmuje siê administracja budynku.

Tak jest i tym razem - pytanie od pocz±tku postu brzmi czy mogê wyst±piæ o zwrot kosztów za dezynsekcjê i za rachunki za media.

I pytanie dodatkowe: podatek zosta³ stosownie zg³oszony i op³acony?

Nie zosta³ zg³oszony, ale o ile wiem to dochód w wysoko¶ci 400 z³ nie podlega opodatkowaniu, jak przeliczê ten ca³y okres  to dochodu bêdzie jakie¶ 220 z³ na miesi±c, a jak do tego odejmê koszty zu¿ycia gazu za który nie zap³aci³, koszty dezynsekcji  - to jestem na minusie.

Data: 2012-08-12 04:02:35
Autor: witek
Uni wrote:
[...]

A ja twierdze, ze umowa mowila, ze place czynsz i moge sie wyniesc w kazdej chwili i przestac placic oraz ze moge podnajc mieszkani oraz prowadzic w nim dzialalnosc gospodarcza.
I tez mam na to swiadkow.
No fakt, co tam, wielkiego do pamietania.

>Teraz zamontujê tam licznik na kartê - nie bêdzie ju¿ potrzebna
> umowa na media.

na gaz i wode tez?

[..]
[...]

A moi swiadkowie, ktorych mam coraz wiecej moga zaswiadczyc cos innego. jak wyzej.
Rozumiesz, ze mozesz sobie swiadkow schowac do d... przy umowie ustnej.

[...]

ech, naiwniak.

[...]

mozesz, zakazu nie ma
jak gosciu oleje i nie przyjdzie do sadu to wygrasz.
jak sie odwola lub przyjdzie to przegrasz.

[...]

a skad wziales to "o ile wiem".
po za tym twoje koszty akurat sa twoimi kosztami, a nie dla US.

Data: 2012-08-12 10:28:24
Autor: Uni
W dniu 2012-08-12 10:02, witek pisze:

[...]

No tak, ale jest ¶wiadek na to ¿e tak siê umówili¶my.

 >Teraz zamontujê tam licznik na kartê - nie bêdzie ju¿ potrzebna
 > umowa na media.

na gaz i wode tez?

Na gaz te¿, a na wodê bêdzie osobna umowa, jest licznik wody w mieszkaniu.

a skad wziales to "o ile wiem".
po za tym twoje koszty akurat sa twoimi kosztami, a nie dla US.

Tak mówi prawo podatkowe, a koszty przecie¿ mo¿na wykazaæ -
to rachunki za czynsz, pr±d gaz i wodê i teraz bêdzie za
dezynsekcjê, s± te¿ wp³aty na moje konto bankowe które nie
pokrywaj± tego wszystkiego.

Data: 2012-08-12 04:36:28
Autor: witek
Uni wrote:
[...]

jezu
masz:
Art. 660. Umowa najmu nieruchomo¶ci lub pomieszczenia na czas d³u¿szy ni¿ rok powinna byæ zawarta na pi¶mie. W razie niezachowania tej formy poczytuje siê umowê za zawart± na czas nie oznaczony.

Art. 74. § 1. Zastrze¿enie formy pisemnej bez rygoru niewa¿no¶ci ma ten skutek, ¿e w razie niezachowania zastrze¿onej formy nie jest w sporze dopuszczalny dowód ze ¶wiadków ani dowód z przes³uchania stron na fakt dokonania czynno¶ci.

a ja mam dziesieciu swiadkow, ze nie bylo zadnej umopwy najmu tylko uzyczenia.
kiedy wreszcie zrozumiesz, ze mozesz sobie swiadkow schowac do d..

Data: 2012-08-12 18:33:18
Autor: <120812
witek w <news:k07tes$ho$2inews.gazeta.pl>:

a ja mam dziesieciu swiadkow, ze nie bylo zadnej umopwy najmu tylko uzyczenia.

Oczywi¶cie zap³aci³e¶ podatek od otrzymanego do bezp³atnego u¿ytkowania
lokalu...

kiedy wreszcie zrozumiesz, ze mozesz sobie swiadkow schowac do d..

US zapewne nie bêdzie mia³ zastrze¿eñ, do wydania decyzji wystarczy mu
o¶wiadczenie jak wy¿ej.

--
'Tom N'

Data: 2012-08-12 14:37:12
Autor: witek
120812@183318.invalid wrote:
[...]

oczywiscie.
oto dokumenty.
jak bede chcial kogos wrobic to bede to robil z glow±.

kiedy wreszcie zrozumiesz, ze mozesz sobie swiadkow schowac do d..

US zapewne nie bêdzie mia³ zastrze¿eñ, do wydania decyzji wystarczy mu
o¶wiadczenie jak wy¿ej.

calkowicie sie z tob± zgadzam.

Data: 2012-08-12 13:18:25
Autor: SDD
Uni pisze:

Tak mówi prawo podatkowe, a koszty przecie¿ mo¿na wykazaæ -
to rachunki za czynsz, pr±d gaz i wodê i teraz bêdzie za
dezynsekcjê, s± te¿ wp³aty na moje konto bankowe które nie
pokrywaj± tego wszystkiego.

???
Podaj ustawe i numer artykulu. Ogromnie jestem ciekaw tego przepisu :)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2012-08-12 13:26:50
Autor: Uni
W dniu 2012-08-12 12:18, SDD pisze:

Podaj ustawe i numer artykulu. Ogromnie jestem ciekaw tego przepisu :)

Wiesz - ja na tych paragrafach siê nie znam - ale wpisuj±c w google ju¿ samo tylko s³owo "kwota" mo¿esz dostaæ tak± informacjê - widzê ¿e t± kwotê podwy¿szyli - 400 z³ by³o kiedy¶ - poczytaj :

http://pit-gazeta.pl/kwota-wolna-od-podatku.html

Data: 2012-08-12 07:34:28
Autor: witek
Uni wrote:

Wiesz - ja na tych paragrafach siê nie znam

no to akurat widac golym okiem.

Data: 2012-08-12 15:10:47
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 12.08.2012 14:26, Uni pisze:
W dniu 2012-08-12 12:18, SDD pisze:

Podaj ustawe i numer artykulu. Ogromnie jestem ciekaw tego przepisu :)

Wiesz - ja na tych paragrafach siê nie znam

To co siê m±drzysz?

- ale wpisuj±c w google ju¿
samo tylko s³owo "kwota" mo¿esz dostaæ tak± informacjê - widzê ¿e t±
kwotê podwy¿szyli - 400 z³ by³o kiedy¶ - poczytaj :

http://pit-gazeta.pl/kwota-wolna-od-podatku.html

ROTFL

Znaczy siê poza tym wynajmem nie masz ¿adnych innych dochodów? Bezrobotny bez prawa do zasi³ku?

To sk±d mia³e¶ kasê na mieszkanie?

Data: 2012-08-12 15:47:49
Autor: Uni
W dniu 2012-08-12 14:10, Andrzej Lawa pisze:
[...]

Przecie¿ siê nie m±drzê - po poradê do was tu na grupê przyszed³em tylko.

[..}

Znaczy siê poza tym wynajmem nie masz ¿adnych innych dochodów?
Bezrobotny bez prawa do zasi³ku?

To sk±d mia³e¶ kasê na mieszkanie?

Mieszkam i pracujê w jukeju :) - w Polsce tylko taki dochód mam jak to mieszkanie. A teraz ten go¶æ wygenerowa³ mi takie koszty samego przyjazdu - przylatujê 20. bm - jak chcesz zobaczyæ jakie to koszty nawet "tanimi" liniami lotniczymi to wystarczy ze znajdziesz jedn± z nich np Ryanair lub Wizzair  - wylot z East Midlands Airport do W-wy
i sam zobaczysz ile usuwanie karaluchów mnie bêdzie kosztowaæ - tylko w jedn± stronê o powrocie nie wspominaj±c. Ca³o¶æ koronuj± rachunki za mieszkanie do spó³dzielni, za gaz /za 11 mies. bo tyle mieszka³/ i koszty dezynsekcji.

Data: 2012-08-12 10:46:36
Autor: witek
Uni wrote:
Przecie¿ siê nie m±drzê - po poradê do was tu na grupê przyszed³em tylko.

wiec dostales odpowiedz juz kilka razy.
nic nie mozesz. posprzataj pozamiataj i siedz cicho.

ale ty probujesz udowonic ,ze to ty masz racje. Stad taki odzew.

Data: 2012-08-12 17:02:52
Autor: Wojciech Bancer
On 2012-08-12, Uni <colnet@gazeta.pl> wrote:

[...]

[...]

No to sprzedaj mieszkanie i wsad¼ pieni±dze w dobr± lokatê.
Nie do¶æ, ¿e zysk bêdzie porównywalny, to jeszcze bez ryzyka.

--
Wojciech Bañcer
proteus@post.pl

Data: 2012-08-12 17:27:40
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 12.08.2012 16:47, Uni pisze:

[...]

Rozliczony?

[...]

Nawet jakby¶ prowadzi³ pe³n± ksiêgowo¶æ, to mocno w±tpiê, ¿eby ten przylot da³o siê wpisaæ w koszta tego wynajmu.

Podsumowuj±c:

1. jak±¶ umowê mia³e¶, ale za chiny ludowe nie udowodnisz jak± konkretnie

2. nie masz dowodu na to, ¿e te karaluchy pojawi³y siê najpierw w tym wynajmowanym mieszkaniu i to z winy lokatora - poza tym jak sam przyzna³e¶ kontrola stanu technicznego sanitarnego ca³ego budynku to "broszka" i koszt zarz±dcy

3. masz ba³agan podatkowy

Jak pójdziesz z tym do s±du, to dobrze bêdzie, je¶li fiskus nie zrobi ci kontroli i nie zap³acisz ¿adnych grzywien za ukrywanie dochodów.

Data: 2012-08-12 16:45:29
Autor: Uni
W dniu 2012-08-12 16:27, Andrzej Lawa pisze:
[...]

Nie chcê ksiêgowaæ tego przylotu, pokazaæ tylko chcia³em jak materialnie to widaæ ode mnie. Co dochodów - to s± ujemne jak dot±d, a jeszcze remontu nie zrobi³em i z robactwem te¿ ju¿ problem - nie tylko u mnie ale i u s±siadów. Widzê ¿e w Polsce dla z³odziei i oszustów jest Dolce Vita, prawo ca³ym sercem za nimi stoi.

Data: 2012-08-12 18:13:01
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 12.08.2012 17:45, Uni pisze:

[...]

A co to kogo obchodzi? W szczególno¶ci urz±d skarbowy?

Co dochodów - to s± ujemne jak dot±d, a jeszcze

To ty tak twierdzisz.

remontu nie zrobi³em i z robactwem te¿ ju¿ problem - nie tylko u mnie
ale i u s±siadów. Widzê ¿e w Polsce dla z³odziei i oszustów jest Dolce
Vita, prawo ca³ym sercem za nimi stoi.

Póki co to ty okradasz i oszukujesz skarb pañstwa.

Data: 2012-08-12 17:22:45
Autor: Uni
W dniu 2012-08-12 17:13, Andrzej Lawa pisze:

Póki co to ty okradasz i oszukujesz skarb pañstwa.

daj spokój, napisa³e¶ teraz jak typowy prawnik, czyli czarne
jest bia³e, niestety ja nie jestem tak modny i nie kroczê
ra¼nie z mod±, u mnie czarne pozosta³o czarnym, a bia³e bia³ym.
Zamykamy temat bo wyczerpany.

Data: 2012-08-12 19:17:05
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 12.08.2012 18:22, Uni pisze:
W dniu 2012-08-12 17:13, Andrzej Lawa pisze:

Póki co to ty okradasz i oszukujesz skarb pañstwa.

daj spokój, napisa³e¶ teraz jak typowy prawnik, czyli czarne

Dziecko... Pyta³e¶ o poradê prawn± do ewentualnej sprawy s±dowej... Mo¿e siê ³askawie zdecyduj, czego tak na prawdê chcesz? Porady _prawnej_, czy sceny dla swoich fochów, histerii i rozdzierania szat?

jest bia³e, niestety ja nie jestem tak modny i nie kroczê
ra¼nie z mod±, u mnie czarne pozosta³o czarnym, a bia³e bia³ym.

Nie, ty kroczysz ra¼nie star± mod± "Moja racja jest najmojsza! I biada tym, co mi b³êdy wytykaj±!".

Dziecinnie tupiesz nó¿k± i domagasz siê, ¿eby rzeczywisto¶æ dostosowa³a siê do ciebie. A nie ma tak.

Jak nie umiesz wynajmowaæ mieszkania, to mo¿e siê tym lepiej nie zajmuj, hmm?

Data: 2012-08-12 16:45:40
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-08-12 14:26, Uni pisze:
[...]

Rozumiem, ¿e ca³± ksiêgowo¶æ prowadzi³e¶ oraz odpowiednie deklaracje sk³ada³e¶, aby wykazaæ, ¿e kwoty wolnej nie przekroczy³e¶?

--
Liwiusz

Data: 2012-08-14 00:09:33
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sun, 12 Aug 2012, Uni wrote:

[...]

  To nie jest dobry pomys³.
  I fakt zapisania w gazecie równie¿.
  W Polsce nie ma dla podatku dochodowego kwoty wolnej od opodatkowania,
wbrew temu, co wypisuj± w wiêkszo¶ci gazet, jest co¶, co mo¿na by nazwaæ
"kwot± podatku nie podlegaj±cego wp³acie".
  W sporej czê¶ci przypadków rzeczywi¶cie oba pojêcia (kwota wolna oraz
dolny próg "niep³aconego podatku") daj± bardzo zbli¿ony wynik - bo
dopóki wyliczony podatek nie przekroczy warto¶ci progu, podatku siê
nie p³aci tak JAKBY przychód do pewnej warto¶ci by³ wolny od podatku.
  Ale nie zawsze - a powód jest taki, ¿e istniej± odliczenia i doliczenia.
  Mo¿na siê naci±æ, pos³uguj±c siê uproszczeniem.

  W efekcie, pojêciem "kwoty wolnej" mo¿na siê pos³ugiwaæ na tych samych
zasadach, na jakich mo¿na u¿ywaæ pojêcia si³y od¶rodkowej: jak dobrze
wiesz, na czym polega nieprawid³owo¶æ tego okre¶lenia, to w sumie
bez ró¿nicy co powiesz ;)
  Ale jak nie wiesz, to mo¿na i perpetuum mobile chcieæ na podstawie
tej niewiedzy budowaæ, tyle, ¿e dzia³aæ nie bêdzie.

  Krótko:
- nie ma w .pl kwoty wolnej od podatku
- od *ka¿dej* kwoty trzeba policzyæ podatek
- jak podatek wyjdzie ni¿szy ni¿ warto¶æ progowa, to siê nie p³aci nic
- ale niep³acenie nie zwalnia od obowi±zku z³o¿enia deklaracji
  (za niez³o¿enie deklaracji jest mandat, fakt, ¿e podatek do zap³aty
  wyszed³ zero nie stanowi kryterium niedawania mandatu)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-08-12 12:21:38
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 12.08.2012 08:00, Uni pisze:

[...]

A on stwierdzi, ¿e potem siê umówili¶cie inaczej. I ma na to ¶wiadka.

I dlatego kto¶ bardzo rozs±dnie wpisa³ w KC to, co poda³ witek.

[..]
[...]

Masz taki zakaz w umowie? ;->

S±siedzi - mog± za¶wiadczyæ ¿e takie osoby tam
zamieszkiwa³y.

Och, ju¿ widzê, jak s±siedzi siê rw± do szargania po s±dach ;->

[...]

A masz jaki¶ dowód, ¿e to to mieszkanie by³o ¼ród³em inwazji? A nie inne? Albo np. zsyp (je¶li by³).

[...]

Ponownie: inwazjami insektów zajmuje siê administracja budynku. Oni dostaj± pieni±dze za utrzymanie budynku we w³a¶ciwym stanie.

[...]

Twoje wyliczenia s± nieistotne - tak czy inaczej trzeba wybraæ sposób rozliczania i zg³osiæ przychód/dochód.

Data: 2012-08-12 17:01:53
Autor: Uni
Nieuczciwy najemca mieszkania
Ok - widzÄ™ że "najemca" może Å›wiadków przyprowadzić którzy mnie nie widzieli nawet i ich  zdanie bÄ™dzie tak samo ważne jak moich Å›wiadków którzy byli przy wszystkim.

Viva złodzieje i oszuści. Oto Polska właśnie.
Temat do zamknięcia.

Data: 2012-08-12 18:06:29
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-08-12 18:01, Uni pisze:

Viva złodzieje i oszuści. Oto Polska właśnie.

A jasne, że oszuści. Nawet wynajmujący nie chcą dawać umowy, a czynsz sobie biorą "do kieszeni" :)

Temat do zamknięcia.

Och, takiś światowy, a nie wiesz co to usenet :)

--
Liwiusz

Data: 2012-08-15 12:11:55
Autor: John Kołalsky
Nieuczciwy najemca mieszkania

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl>

Viva złodzieje i oszuści. Oto Polska właśnie.

A jasne, że oszuści. Nawet wynajmujący nie chcą dawać umowy,

To jakim cudem mieszkajÄ… ? Bezumownie ?

a czynsz sobie biorÄ… "do kieszeni" :)

A gdzie mieliby dawać ? :-)

Data: 2012-08-12 20:02:39
Autor: cef
Uni wrote:

Viva złodzieje i oszuści. Oto Polska właśnie.

No tak. Inni to mają być uczciwi, mnie to nie dotyczy.
A wracajÄ…c do pytania.
ZasÄ…dzić to sobie możesz, ale szans nie  masz żadnych.
Dodatkowo "odkopiÄ… siÄ™" sprawy podatkowe.
Ja już pomijam kwestie związane z tym wynajmem.
Obawiam się, nie dopełniłeś wielu innych obowiązków,
bo Twoja orientacja w podatkach jest zerowa
W ogóle nawet nie wiadomo gdzie rozliczasz się z PIT?
Może podatkowo jesteś w PL, ale o tym nie wiesz i zalegasz
już PIT z odsetkami i kary za brak deklaracji?

Data: 2012-08-12 20:16:59
Autor: Uni
W dniu 2012-08-12 19:02, cef pisze:

Może podatkowo jesteś w PL, ale o tym nie wiesz i zalegasz
już PIT z odsetkami i kary za brak deklaracji?

Nie , nie zalegam, w Jukeju jestem 7 lat i po takich tematach
to raczej nie chcę wracać już do kraju. Może na jakieś rodzinne uroczystości o ile wcześniej mieszkania mi nie zabiorą z
tytuÅ‚u braku opÅ‚at czynszowych - to nie jest wÅ‚asnoÅ›ciowe  -
jeśli się takie pojawią, w RP wyrzucają na bruk jak śmieci - czego tutaj się nie uświadczy..., .

Data: 2012-08-12 14:38:52
Autor: witek
Uni wrote:

Nie , nie zalegam, w Jukeju jestem 7 lat

oczywiscie nie zapomniales dochodow z Polski wykazac w zeznaniu w UK?

Data: 2012-08-13 05:13:48
Autor: Uni
W dniu 2012-08-12 20:38, witek pisze:
Uni wrote:

Nie , nie zalegam, w Jukeju jestem 7 lat

oczywiscie nie zapomniales dochodow z Polski wykazac w zeznaniu w UK?

Nie zapominam, nawet dostęp do mojego konta mają przez net.
Czuję przez skórę,że jak by ten mój najemca pisał tu
równolegle posty do moich, to  by niezÅ‚y poklask dostaÅ‚.

Data: 2012-08-13 06:39:36
Autor: Marek Dyjor
Uni wrote:

[...]

całkiem możliwe... bo jego historia mogła by być całkiem inna od twojej i równie warta zaufania :)

Data: 2012-08-12 21:35:21
Autor: Wojciech Bancer
On 2012-08-12, Uni <colnet@gazeta.pl> wrote:

[...]

je¶li siê takie pojawi±, w RP wyrzucaj± na bruk jak ¶mieci - czego tutaj siê nie u¶wiadczy..., .

Mo¿e nie twórz wiêc legend, skoro Ciê tu nie ma?

--
Wojciech Bañcer
proteus@post.pl

Data: 2012-08-12 21:37:16
Autor: cef
Uni wrote:
W dniu 2012-08-12 19:02, cef pisze:

Może podatkowo jesteś w PL, ale o tym nie wiesz i zalegasz
już PIT z odsetkami i kary za brak deklaracji?

Nie , nie zalegam, w Jukeju jestem 7 lat

To akurat nic nie znaczy.
(skoro np przywołujesz kwotę wolną)
Może po prostu nie wiesz?

Data: 2012-08-13 06:37:39
Autor: Marek Dyjor
Nieuczciwy najemca mieszkania
Uni wrote:
Ok - widzę że "najemca" może świadków przyprowadzić którzy mnie nie
widzieli nawet i ich  zdanie bÄ™dzie tak samo ważne jak moich Å›wiadków
którzy byli przy wszystkim.

Viva złodzieje i oszuści.

no masz racjÄ™ :)

w końcu ty też nie chciałeś płacić podatków i dlatego zawarłeś umowę na gębę zamiast pisemnej :)

Data: 2012-08-13 06:47:16
Autor: Uni
W dniu 2012-08-13 05:37, Marek Dyjor pisze:

Viva złodzieje i oszuści.

no masz racjÄ™ :)

w końcu ty też nie chciałeś płacić podatków i dlatego zawarłeś umowę na
gębę zamiast pisemnej :)

Czemu mnie tak określasz - już napisałem wcześniej - jestem
na tym najmie na minusie, a podatek jest od zysku/dochodu.

Data: 2012-08-13 08:44:57
Autor: cef
Uni wrote:

[...]

A jak Ty to wyliczasz, jeśli unikasz prowadzenia ewidencji?

Data: 2012-08-13 08:22:22
Autor: Uni
W dniu 2012-08-13 07:44, cef pisze:

A jak Ty to wyliczasz, jeśli unikasz prowadzenia ewidencji?

Heeeh  - skÄ…d to domniemanie, a jeÅ›li już to nawet na oko widać po kosztach że jest niemaÅ‚y minus, jak dodam teraz koszty przylotu i odlotu -    to....  już pisać na ten temat mi siÄ™ odechciewa. Trzeba jeszcze wziąć pod uwagÄ™ że pracÄ™ tu w Jukeju muszÄ™ porzucić żeby przyjechać bo urlopu nie mam.

Data: 2012-08-13 10:49:22
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-08-13 09:22, Uni pisze:
W dniu 2012-08-13 07:44, cef pisze:

A jak Ty to wyliczasz, jeśli unikasz prowadzenia ewidencji?

Heeeh  - skÄ…d to domniemanie, a jeÅ›li już to nawet na oko widać po
kosztach że jest niemały minus, jak dodam teraz koszty przylotu i odlotu
-    to....  już pisać na ten temat mi siÄ™ odechciewa. Trzeba jeszcze
wziąć pod uwagę że pracę tu w Jukeju muszę porzucić żeby przyjechać bo
urlopu nie mam.

"Panie kontrolerze, faktycznie od 10 lat prowadzę tę budę z warzywami beż żadnej rejestracji działalności gospodarczej i w żaden sposób się z podatków nie rozliczam, ale proszę mi wierzyć, o tu mam nawet rachunki, że ja na tej budzie nie zarabiam nawet 50zł miesięcznie!"

Tak wygląda Twoje naiwne tłumaczenie.

--
Liwiusz

Data: 2012-08-13 11:15:49
Autor: cef
Uni wrote:

[...]

Domniemanie jest stąd, że skoro nie ewidencjonujesz i nie wykazujesz przychodów,
bo wynajmujesz bez umowy i bez rachunków, to znaczy, że nie prowadzisz żadnej ewidencji.
Napisz jakie składałeś rozliczenie z tego wynajmu za ostatni rok?
Na oko to możesz sobie szacować - do zapłaty lub wykazania braku obowiązku zapłaty
to są wyliczenia, a Ty to olewasz. Dodatkowo skoro nie masz umowy, to opłaty
za media wskoczą Ci do przychodów, a zapłacone przez kogoś innego nie staną
się Twoim kosztem, więc ostrożnie z tym byciem na minus.

Data: 2012-08-13 11:23:38
Autor: cef
Nieuczciwy najemca mieszkania
cef wrote:

to sÄ… wyliczenia, a Ty to olewasz. Dodatkowo skoro nie masz umowy, to
opłaty za media wskoczą Ci do przychodów, a zapłacone przez kogoś
innego nie staną się Twoim kosztem, więc ostrożnie z tym byciem na
minus.

A poza tym to jakaÅ› klitka jest,
że za osiem miesięcy nie przekraczasz kwoty wolnej?
Wynajmujesz mieszkanie za mniej niż 400zł?
Amortyzujesz to czy ubezpieczasz jakoÅ› dramatycznie drogo?

Data: 2012-08-13 11:31:37
Autor: Przemek Lipski
Nieuczciwy najemca mieszkania

U¿ytkownik "Uni" <colnet@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:k0a9vd$ftg$1inews.gazeta.pl...
W dniu 2012-08-13 07:44, cef pisze:
-    to....  ju¿ pisaæ na ten temat mi siê odechciewa. Trzeba jeszcze wzi±æ pod uwagê ¿e pracê tu w Jukeju muszê porzuciæ ¿eby przyjechaæ bo urlopu nie mam.

Jaja sobie robisz?

Data: 2012-08-13 12:43:05
Autor: Wojciech Bancer
On 2012-08-13, Uni <colnet@gazeta.pl> wrote:

[...]

Trzeba jeszcze wzi±æ pod uwagê ¿e pracê tu w Jukeju muszê porzuciæ ¿eby przyjechaæ bo urlopu nie mam.

ROTFL :)

--
Wojciech Bañcer
proteus@post.pl

Data: 2012-08-14 00:20:51
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 13 Aug 2012, Uni wrote:

W dniu 2012-08-13 07:44, cef pisze:

A jak Ty to wyliczasz, je¶li unikasz prowadzenia ewidencji?

Heeeh  - sk±d to domniemanie, a je¶li ju¿ to nawet na oko widaæ po kosztach ¿e jest niema³y minus,

  US w to "oko" mo¿e nie chcieæ wierzyæ, ale za³ó¿my, ¿e przed³o¿ysz
papiery i ich przekonasz.
  Pewien problem mo¿e byæ z przychodem: zauwa¿, ¿e US mo¿e mieæ chêæ
³upn±æ obie strony; je¶li najemca sam siê doszkoli, pójdzie do prawnika
kumatego w podatkach lub biura podatkowego, to mo¿e doj¶æ do (prawdziwego)
wniosku, ¿e podawanie niskiej kwoty czynszu mo¿e siê dla niego skoñczyæ
"domiarem".
  Co zrobisz, jak powie ¿e p³aci³ np. 1950 z³ miesiêcznie?

jak dodam teraz koszty przylotu i odlotu -    to....

....ju¿ Ci napisali.

  US raczej powie, ¿e przylecia³e¶ za³atwiæ swoje sprawy osobiste,
przy okazji prostuj±c sprawê mieszkania.
  RACZEJ, bo pewno¶ci nie ma, ale jakby tak nie robili, to wszyscy
mieszkaj±cy za granic± mieli straty wskutek ci±g³ej konieczno¶ci
przyje¿d¿ania w celu zajêcia siê swoimi przychodami w .pl :]

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-08-13 11:57:29
Autor: Andrzej Lawa
Nieuczciwy najemca mieszkania
W dniu 13.08.2012 07:47, Uni pisze:

w koñcu ty te¿ nie chcia³e¶ p³aciæ podatków i dlatego zawar³e¶ umowê na
gêbê zamiast pisemnej :)

Czemu mnie tak okre¶lasz - ju¿ napisa³em wcze¶niej - jestem
na tym najmie na minusie, a podatek jest od zysku/dochodu.

Nieprawda. Najpierw trzeba wybraæ tê opcjê (mo¿liwy jest te¿ rycza³t, kiedy podatek liczony jest od przychodu) oraz siê prawid³owo rozliczyæ.

Póki co masz niezarejestrowany i nierozliczony przychód.

Data: 2012-08-13 12:11:50
Autor: SDD
Andrzej Lawa pisze:

Póki co masz niezarejestrowany i nierozliczony przychód.

Przede wszystkim nieujawnione zrodlo dochodu :)

W takim przypadku koszty mozna, jak najbardziej, rozliczyc.
Tyle, ze stopa podatku malo zachecajaca: 75% :)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2012-08-13 07:10:08
Autor: witek
SDD wrote:
Andrzej Lawa pisze:

[...]

nie podniecaj sie tak bardzo, bo zaraz ci wyjdzie ze on kryminalista jest

Data: 2012-08-13 15:27:47
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 13.08.2012 14:10, witek pisze:
SDD wrote:
Andrzej Lawa pisze:

[...]

No, pieni±dze od kogo¶ dosta³, z fiskusem siê nie rozliczy³ - przestêpstwo skarbowe jak w mordê strzeli³.

Data: 2012-08-13 11:26:24
Autor: witek
SDD wrote:
Andrzej Lawa pisze:

[...]

ale nie z nieujawnionych dochodow.
bo dochod jak najbardziej wiadomo z czego pochodzi, co najwyzej nierozliczony, ale nie nieujawniony.

o 75% nie ma mowy.

po za tym jak mowimy o biezacym roku, to do kwietnia jeszcze ma sporo czasu. co najwyzej mozna sie o zaliczki przyczepic.

Data: 2012-08-13 19:58:58
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 13.08.2012 18:26, witek pisze:

ale nie z nieujawnionych dochodow.
bo dochod jak najbardziej wiadomo z czego pochodzi, co najwyzej
nierozliczony, ale nie nieujawniony.

Je¶li siê nie rozliczy³, to nie ujawni³.

o 75% nie ma mowy.

po za tym jak mowimy o biezacym roku, to do kwietnia jeszcze ma sporo
czasu. co najwyzej mozna sie o zaliczki przyczepic.

Ale najem zacz±³ siê ponad rok temu (przypomnij sobie: 8 + 4 miesi±ce) czyli w najlepszym wypadku czterech miesiêcy nie rozliczy³ w terminie.

Data: 2012-08-13 13:05:57
Autor: witek
Andrzej Lawa wrote:

Je¶li siê nie rozliczy³, to nie ujawni³.

ale ujawni jak sie zapytaja. tajmenicy z tego nie robi jak widac

z nieujawnionych znaczy "niewiadomego pochodzenia" czyli sam delikwent nie chce sie przyznac skad ma kase.

Data: 2012-08-13 20:16:52
Autor: cef
witek wrote:

Je¶li siê nie rozliczy³, to nie ujawni³.

ale ujawni jak sie zapytaja. tajmenicy z tego nie robi jak widac

z nieujawnionych znaczy "niewiadomego pochodzenia" czyli sam delikwent
nie chce sie przyznac skad ma kase.

Albo ujawnione ¼ród³a nie pokrywaj± tego co ma.
Czyli ma kasê, ale nie wiadomo sk±d.

Data: 2012-08-13 13:19:18
Autor: witek
cef wrote:
witek wrote:

[...]

wiadomo skad: z najmu

w kazdym razie bedzie wiadomo dl US jak sie przyzna gdy US sie zapyta.

jakby powiedzil ze nie powie a US sam nie potrafilby tego ustalic, wowczas byloby to nieujawnione zrodlo przychodu.

Data: 2012-08-13 20:02:57
Autor: SDD
witek pisze:

ale nie z nieujawnionych dochodow.
bo dochod jak najbardziej wiadomo z czego pochodzi, co najwyzej
nierozliczony, ale nie nieujawniony.

???

To co wg Ciebie jest nieujawnionym zrodlem dochodu (czy przychodu)???

Pozdrawiam
SDD

Data: 2012-08-13 13:06:49
Autor: witek
SDD wrote:
witek pisze:

[...]

to, czego pochodzenia nie da sie ustalic w trakcie postepowania skarbowego.

Data: 2012-08-13 23:41:36
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 13 Aug 2012, SDD wrote:

witek pisze:

[...]

  Witek napisze za siebie, ale ja siê powo³am na przyk³ady wyroków
s±dowych niekorzystnych dla podatników.

  Oba, które kojarzê, dotyczy³y "niewiarygodno¶ci" - po prostu US
wzi±³ by³ i stwierdzi³, ¿e podatnik nie jest w stanie przedstawiæ
wiarygodnych dowodów lub choæby mocnych poszlak tezy któr± przedstawia.
"Nie wierzymy ¿e podatnik zarobi³ w ten sposób pieni±dze"!

  Jedna, to by³a sprawa "dolarów w poduszce".
  Nie kojarzê, czy sam wziêty pod w³os podatnik tak twierdzi³, czy
powo³ywa³ siê ¿e "babcia mia³a" lub co¶ w tym stylu, ale twierdzi³
i¿ zapas dolarów pochodzi jeszcze z lat 70', kiedy to przepisy
walutowe by³y do¶æ restrykcyjne a fakt ukrywania posiadania dolarów
nikogo nie dziwi³ :>
  US stwiedzi³ ¿e "nie wierzy", ¿adnych dowodów w stylu kwitów bankowych
z oczywistego powodu nie by³o, WSA klepn±³... i tyle.
  Druga, to by³a sprawa "panie kontrolerze, ja to mam z nierz±du".
  No to US zrobi³ ¶ledtwo :> i tako¿ wykaza³ "niewiarygodno¶æ".
"Nic nie znale¼li¶my, a podatnik nie pokaza³ ¿adnego WIARYGODNEGO
dowodu, ¿e rzeczywi¶cie".

  Warto zwróciæ uwagê, ¿e obie sprawy dotyczy³y czepniêcia siê
US od strony "a sk±d to podatnik mia³ pieni±dze na zakup
domu/czego¶_podobnego".
  Jak US siê czepnie "a w tym lokalu podobno kto¶ mieszka³",
to na pewno nie bêd± to "nieujawnione ¼ród³a"!

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-08-13 12:13:23
Autor: SDD
SDD pisze:

W takim przypadku koszty mozna, jak najbardziej, rozliczyc.
Tyle, ze stopa podatku malo zachecajaca: 75% :)

No i oczywiscie, jak przyjdzie co do czego, to przychod ladnie oszacuja - biorac pod uwage realia rynkowe. Jesli w okolicy wynajmuja za 1000 zl to tlumaczenie, ze to bylo za 300 nie przejdzie :)

Pozdrawiam
SDD

Nieuczciwy najemca mieszkania