Nieuczciwy najemca mieszkania

Data: 2012-08-11 23:08:37
Autor: Andrzej Lawa
Nieuczciwy najemca mieszkania
W dniu 11.08.2012 21:39, Uni pisze:
Trafił mi się nieuczciwy najemca mieszkania, który ze względu na swoją
sytuację życiową zdołał przełamać moje opory i zaufałem mu nie chcąc ani
umowy o najem mieszkania, ani kaucji. Przez 8 miesięcy płacił

To jak zamieszkał, skoro nie miał umowy? I pamiętaj, że umowa nie musi (w tym przypadku) mieć formy pisemnej.

regularnie, więc zdołał uśpić moją czujność i nie sprawdzałem konta. Jak
sprawdziłem to nie mam pieniędzy za ostatnie 4 miesiące, opłat za gaz
cały okres i za prąd 1 okres fakturowy. Oczywiście się ulotnił

Uśpienie czujność poprzez płacenie? ROTFL

zostawiając mi mieszkanie z w/w rachunkami i okropną ilością karaluchów
które z nim przyszły.

Ummm... Twierdzisz, że celowo przyniósł ze sobą karaluchy, tak jak amerykanie przylecieli i zrzucili ma stonkę? ;->

Mam jego dane i świadków jego mieszkalnictwa.

Mieszkalnictwa? Wybudował ci dom w mieszkaniu?

http://sjp.pwn.pl/slownik/2483016/mieszkalnictwo

Mam też skargi lokatorów na głowie - o robactwo oczywiście chodzi.
Moje pytanie: Czy mogę zasądzić go o w/w sprawy z szansą wygrania tj.:

- o spłatę rachunków za gaz i prąd za okres mieszkalnictwa mając spisane

Okres budownictwa mieszkaniowego?? Czyżby język polski był dla ciebie językiem obcym?

liczniki na dzień przejęcia mieszkania i na teraz i świadków
na to ?.

A to zależy od umów - z kim były podpisane umowy na dostawę mediów, a jeśli z tobą, to jaka była umowa z wynajmującym (on płaci czy ty) i czy potrafisz jej treść udowodnić. Bo opłacanie mediów przez wynajmującego jakiś lokal nie jest oczywiste - czasem stosowany jest ryczałt.

- o zwrot kosztów dezinsekcji mieszkania w tym prawdopodobnie też
najbliższych sąsiadów ?.

Dezynsekcji, jeśli już.

Kto jest winien inwazji tych owadów i jak to zamierzasz wykazać?

Pieniądze za najem wiem że przepadły bo umowa nie była zrobiona.

Umowy się nie robi, tylko zawiera i ewentualnie spisuje.

Skoro mieszkał nie wbrew twojej woli, to jakaś umowa (najem lub użyczenie) musiała zostać zawarta

Data: 2012-08-11 22:52:03
Autor: Uni
Nieuczciwy najemca mieszkania
W dniu 2012-08-11 22:08, Andrzej Lawa pisze:
[..}
To jak zamieszkał, skoro nie miał umowy? I pamiętaj, że umowa nie musi
(w tym przypadku) mieć formy pisemnej.

Umówiliśmy się na "gębę", ale jest świadek.

Uśpienie czujność poprzez płacenie? ROTFL

No tak można to kreślić właśnie :)

[...]

No nie twierdzę że celowo, tylko on komuś na koniec pozwolił tam mieszkać, a tamten  prawdopodobnie zapuścił to mieszkanie brudem i karaluchami. Łatwo Ci się śmiać... mnie nie jest do śmiechu....

[...]

No umowa była na gębę /ale jest świadek / również na media - za prąd płacił, a za gaz nie bo wykorzystywał to ze strącane jest z mojego konta i obiecywał to uregulować.

- o zwrot kosztów dezinsekcji mieszkania w tym prawdopodobnie też
najbliższych sąsiadów ?.

Dezynsekcji, jeśli już.

No tak - dezynsekcji, ale są jakieś szanse żeby do tego jego zamieszkiwania nie dokładać i chociaż za prąd, gaz i dezynsekcję by zwrócił - dla nikogo innego jak on te liczniki przecież nie naliczały
zużycia energii ?.

Kto jest winien inwazji tych owadów i jak to zamierzasz wykazać?

Na moment przekazu mieszkania - insektów nie było, nie było ich jeszcze w kwietniu br. kiedy to ostatni raz zapłacił, bo była administracja z wizytą i kontrolą instalacji gazowych i nic takiego nie stwierdzili, nie było też na to do tej pory skarg sąsiadów.

Data: 2012-08-12 00:26:20
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 11.08.2012 23:52, Uni pisze:

To jak zamieszkał, skoro nie miał umowy? I pamiętaj, że umowa nie musi
(w tym przypadku) mieć formy pisemnej.

Umówiliśmy się na "gębę", ale jest świadek.

Który po ponad roku dokładnie pamięta treść umowy, która jego nie dotyczyła? I który jest dla stron obcy oraz towarzyszył tobie 24 godziny na dobę od zawarcia tej umowy tak, żeby móc wiarygodnie świadczyć, że umowa nigdy później nie uległa zmianie?

Uśpienie czujność poprzez płacenie? ROTFL

No tak można to kreślić właśnie :)

Hmm... Przygotowanie do niepłacenia poprzez płacenie... LOL

[...]

I znowu: jaka była treść umowy w zakresie dalszego podnajmu/użyczenia i jak ją udowodnisz?

a tamten  prawdopodobnie zapuścił to mieszkanie brudem i
karaluchami. Łatwo Ci się śmiać... mnie nie jest do śmiechu....

Prawdopodobnie. Czyli nie wiesz.

Swoją drogą w budynkach wielorodzinnych z reguły inwazjami insektów zajmuje się administracja budynku.

[...]

Patrz wyżej.

[...]

A co to sąd obchodzi? Ważna jest treść umowy w tym zakresie - równie dobrze media mogą być wliczone w czynsz.

[...]

Ponawiam pytanie.

I pytanie dodatkowe: podatek został stosownie zgłoszony i opłacony?

Data: 2012-08-12 07:00:23
Autor: Uni
W dniu 2012-08-11 23:26, Andrzej Lawa pisze:
[...]

Co tu jest tak zawiłego do pamiętania ?. Płaci czynsz i media których używa. Teraz zamontuję tam licznik na kartę - nie będzie już potrzebna umowa na media.

[..]
I znowu: jaka była treść umowy w zakresie dalszego podnajmu/użyczenia i
jak ją udowodnisz?

Wiedzą sąsiedzi jak kto siedzi  - umowa najmu mieszkania była dla niego i jego żony, od kwietniu widziano tam co najmniej dwie inne osoby
które na zamieszkanie tam nie miały ze mną umowy, nie było też mojej zgody na inne osoby. Sąsiedzi - mogą zaświadczyć że takie osoby tam zamieszkiwały.

a tamten  prawdopodobnie zapuścił to mieszkanie brudem i
karaluchami. Łatwo Ci się śmiać... mnie nie jest do śmiechu....

Prawdopodobnie. Czyli nie wiesz.

Nie wiem tylko który z nich był takim brudasem - ale to nie powinno być
jakimś większym problemem bo za mieszkanie odpowiada tylko ten który miał umowę ze mną i dostał klucze.

Swoją drogą w budynkach wielorodzinnych z reguły inwazjami insektów
zajmuje się administracja budynku.

Tak jest i tym razem - pytanie od początku postu brzmi czy mogę wystąpić o zwrot kosztów za dezynsekcję i za rachunki za media.

I pytanie dodatkowe: podatek został stosownie zgłoszony i opłacony?

Nie został zgłoszony, ale o ile wiem to dochód w wysokości 400 zł nie podlega opodatkowaniu, jak przeliczę ten cały okres  to dochodu będzie jakieś 220 zł na miesiąc, a jak do tego odejmę koszty zużycia gazu za który nie zapłacił, koszty dezynsekcji  - to jestem na minusie.

Data: 2012-08-12 04:02:35
Autor: witek
Uni wrote:
[...]

A ja twierdze, ze umowa mowila, ze place czynsz i moge sie wyniesc w kazdej chwili i przestac placic oraz ze moge podnajc mieszkani oraz prowadzic w nim dzialalnosc gospodarcza.
I tez mam na to swiadkow.
No fakt, co tam, wielkiego do pamietania.

>Teraz zamontuję tam licznik na kartę - nie będzie już potrzebna
> umowa na media.

na gaz i wode tez?

[..]
[...]

A moi swiadkowie, ktorych mam coraz wiecej moga zaswiadczyc cos innego. jak wyzej.
Rozumiesz, ze mozesz sobie swiadkow schowac do d... przy umowie ustnej.

[...]

ech, naiwniak.

[...]

mozesz, zakazu nie ma
jak gosciu oleje i nie przyjdzie do sadu to wygrasz.
jak sie odwola lub przyjdzie to przegrasz.

[...]

a skad wziales to "o ile wiem".
po za tym twoje koszty akurat sa twoimi kosztami, a nie dla US.

Data: 2012-08-12 10:28:24
Autor: Uni
W dniu 2012-08-12 10:02, witek pisze:

[...]

No tak, ale jest świadek na to że tak się umówiliśmy.

 >Teraz zamontuję tam licznik na kartę - nie będzie już potrzebna
 > umowa na media.

na gaz i wode tez?

Na gaz też, a na wodę będzie osobna umowa, jest licznik wody w mieszkaniu.

a skad wziales to "o ile wiem".
po za tym twoje koszty akurat sa twoimi kosztami, a nie dla US.

Tak mówi prawo podatkowe, a koszty przecież można wykazać -
to rachunki za czynsz, prąd gaz i wodę i teraz będzie za
dezynsekcję, są też wpłaty na moje konto bankowe które nie
pokrywają tego wszystkiego.

Data: 2012-08-12 04:36:28
Autor: witek
Uni wrote:
[...]

jezu
masz:
Art. 660. Umowa najmu nieruchomości lub pomieszczenia na czas dłuższy niż rok powinna być zawarta na piśmie. W razie niezachowania tej formy poczytuje się umowę za zawartą na czas nie oznaczony.

Art. 74. § 1. Zastrzeżenie formy pisemnej bez rygoru nieważności ma ten skutek, że w razie niezachowania zastrzeżonej formy nie jest w sporze dopuszczalny dowód ze świadków ani dowód z przesłuchania stron na fakt dokonania czynności.

a ja mam dziesieciu swiadkow, ze nie bylo zadnej umopwy najmu tylko uzyczenia.
kiedy wreszcie zrozumiesz, ze mozesz sobie swiadkow schowac do d..

Data: 2012-08-12 18:33:18
Autor: <120812
witek w <news:k07tes$ho$2inews.gazeta.pl>:

a ja mam dziesieciu swiadkow, ze nie bylo zadnej umopwy najmu tylko uzyczenia.

Oczywiście zapłaciłeś podatek od otrzymanego do bezpłatnego użytkowania
lokalu...

kiedy wreszcie zrozumiesz, ze mozesz sobie swiadkow schowac do d..

US zapewne nie będzie miał zastrzeżeń, do wydania decyzji wystarczy mu
oświadczenie jak wyżej.

--
'Tom N'

Data: 2012-08-12 14:37:12
Autor: witek
120812@183318.invalid wrote:
[...]

oczywiscie.
oto dokumenty.
jak bede chcial kogos wrobic to bede to robil z glową.

kiedy wreszcie zrozumiesz, ze mozesz sobie swiadkow schowac do d..

US zapewne nie będzie miał zastrzeżeń, do wydania decyzji wystarczy mu
oświadczenie jak wyżej.

calkowicie sie z tobą zgadzam.

Data: 2012-08-12 13:18:25
Autor: SDD
Uni pisze:

Tak mówi prawo podatkowe, a koszty przecież można wykazać -
to rachunki za czynsz, prąd gaz i wodę i teraz będzie za
dezynsekcję, są też wpłaty na moje konto bankowe które nie
pokrywają tego wszystkiego.

???
Podaj ustawe i numer artykulu. Ogromnie jestem ciekaw tego przepisu :)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2012-08-12 13:26:50
Autor: Uni
W dniu 2012-08-12 12:18, SDD pisze:

Podaj ustawe i numer artykulu. Ogromnie jestem ciekaw tego przepisu :)

Wiesz - ja na tych paragrafach się nie znam - ale wpisując w google już samo tylko słowo "kwota" możesz dostać taką informację - widzę że tą kwotę podwyższyli - 400 zł było kiedyś - poczytaj :

http://pit-gazeta.pl/kwota-wolna-od-podatku.html

Data: 2012-08-12 07:34:28
Autor: witek
Uni wrote:

Wiesz - ja na tych paragrafach się nie znam

no to akurat widac golym okiem.

Data: 2012-08-12 15:10:47
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 12.08.2012 14:26, Uni pisze:
W dniu 2012-08-12 12:18, SDD pisze:

Podaj ustawe i numer artykulu. Ogromnie jestem ciekaw tego przepisu :)

Wiesz - ja na tych paragrafach się nie znam

To co się mądrzysz?

- ale wpisując w google już
samo tylko słowo "kwota" możesz dostać taką informację - widzę że tą
kwotę podwyższyli - 400 zł było kiedyś - poczytaj :

http://pit-gazeta.pl/kwota-wolna-od-podatku.html

ROTFL

Znaczy się poza tym wynajmem nie masz żadnych innych dochodów? Bezrobotny bez prawa do zasiłku?

To skąd miałeś kasę na mieszkanie?

Data: 2012-08-12 15:47:49
Autor: Uni
W dniu 2012-08-12 14:10, Andrzej Lawa pisze:
[...]

Przecież się nie mądrzę - po poradę do was tu na grupę przyszedłem tylko.

[..}

Znaczy się poza tym wynajmem nie masz żadnych innych dochodów?
Bezrobotny bez prawa do zasiłku?

To skąd miałeś kasę na mieszkanie?

Mieszkam i pracuję w jukeju :) - w Polsce tylko taki dochód mam jak to mieszkanie. A teraz ten gość wygenerował mi takie koszty samego przyjazdu - przylatuję 20. bm - jak chcesz zobaczyć jakie to koszty nawet "tanimi" liniami lotniczymi to wystarczy ze znajdziesz jedną z nich np Ryanair lub Wizzair  - wylot z East Midlands Airport do W-wy
i sam zobaczysz ile usuwanie karaluchów mnie będzie kosztować - tylko w jedną stronę o powrocie nie wspominając. Całość koronują rachunki za mieszkanie do spółdzielni, za gaz /za 11 mies. bo tyle mieszkał/ i koszty dezynsekcji.

Data: 2012-08-12 10:46:36
Autor: witek
Uni wrote:
Przecież się nie mądrzę - po poradę do was tu na grupę przyszedłem tylko.

wiec dostales odpowiedz juz kilka razy.
nic nie mozesz. posprzataj pozamiataj i siedz cicho.

ale ty probujesz udowonic ,ze to ty masz racje. Stad taki odzew.

Data: 2012-08-12 17:02:52
Autor: Wojciech Bancer
On 2012-08-12, Uni <colnet@gazeta.pl> wrote:

[...]

[...]

No to sprzedaj mieszkanie i wsadź pieniądze w dobrą lokatę.
Nie dość, że zysk będzie porównywalny, to jeszcze bez ryzyka.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2012-08-12 17:27:40
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 12.08.2012 16:47, Uni pisze:

[...]

Rozliczony?

[...]

Nawet jakbyś prowadził pełną księgowość, to mocno wątpię, żeby ten przylot dało się wpisać w koszta tego wynajmu.

Podsumowując:

1. jakąś umowę miałeś, ale za chiny ludowe nie udowodnisz jaką konkretnie

2. nie masz dowodu na to, że te karaluchy pojawiły się najpierw w tym wynajmowanym mieszkaniu i to z winy lokatora - poza tym jak sam przyznałeś kontrola stanu technicznego sanitarnego całego budynku to "broszka" i koszt zarządcy

3. masz bałagan podatkowy

Jak pójdziesz z tym do sądu, to dobrze będzie, jeśli fiskus nie zrobi ci kontroli i nie zapłacisz żadnych grzywien za ukrywanie dochodów.

Data: 2012-08-12 16:45:29
Autor: Uni
W dniu 2012-08-12 16:27, Andrzej Lawa pisze:
[...]

Nie chcę księgować tego przylotu, pokazać tylko chciałem jak materialnie to widać ode mnie. Co dochodów - to są ujemne jak dotąd, a jeszcze remontu nie zrobiłem i z robactwem też już problem - nie tylko u mnie ale i u sąsiadów. Widzę że w Polsce dla złodziei i oszustów jest Dolce Vita, prawo całym sercem za nimi stoi.

Data: 2012-08-12 18:13:01
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 12.08.2012 17:45, Uni pisze:

[...]

A co to kogo obchodzi? W szczególności urząd skarbowy?

Co dochodów - to są ujemne jak dotąd, a jeszcze

To ty tak twierdzisz.

remontu nie zrobiłem i z robactwem też już problem - nie tylko u mnie
ale i u sąsiadów. Widzę że w Polsce dla złodziei i oszustów jest Dolce
Vita, prawo całym sercem za nimi stoi.

Póki co to ty okradasz i oszukujesz skarb państwa.

Data: 2012-08-12 17:22:45
Autor: Uni
W dniu 2012-08-12 17:13, Andrzej Lawa pisze:

Póki co to ty okradasz i oszukujesz skarb państwa.

daj spokój, napisałeś teraz jak typowy prawnik, czyli czarne
jest białe, niestety ja nie jestem tak modny i nie kroczę
raźnie z modą, u mnie czarne pozostało czarnym, a białe białym.
Zamykamy temat bo wyczerpany.

Data: 2012-08-12 19:17:05
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 12.08.2012 18:22, Uni pisze:
W dniu 2012-08-12 17:13, Andrzej Lawa pisze:

Póki co to ty okradasz i oszukujesz skarb państwa.

daj spokój, napisałeś teraz jak typowy prawnik, czyli czarne

Dziecko... Pytałeś o poradę prawną do ewentualnej sprawy sądowej... Może się łaskawie zdecyduj, czego tak na prawdę chcesz? Porady _prawnej_, czy sceny dla swoich fochów, histerii i rozdzierania szat?

jest białe, niestety ja nie jestem tak modny i nie kroczę
raźnie z modą, u mnie czarne pozostało czarnym, a białe białym.

Nie, ty kroczysz raźnie starą modą "Moja racja jest najmojsza! I biada tym, co mi błędy wytykają!".

Dziecinnie tupiesz nóżką i domagasz się, żeby rzeczywistość dostosowała się do ciebie. A nie ma tak.

Jak nie umiesz wynajmować mieszkania, to może się tym lepiej nie zajmuj, hmm?

Data: 2012-08-12 16:45:40
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-08-12 14:26, Uni pisze:
[...]

Rozumiem, że całą księgowość prowadziłeś oraz odpowiednie deklaracje składałeś, aby wykazać, że kwoty wolnej nie przekroczyłeś?

--
Liwiusz

Data: 2012-08-14 00:09:33
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sun, 12 Aug 2012, Uni wrote:

[...]

  To nie jest dobry pomysł.
  I fakt zapisania w gazecie również.
  W Polsce nie ma dla podatku dochodowego kwoty wolnej od opodatkowania,
wbrew temu, co wypisują w większości gazet, jest coś, co można by nazwać
"kwotą podatku nie podlegającego wpłacie".
  W sporej części przypadków rzeczywiście oba pojęcia (kwota wolna oraz
dolny próg "niepłaconego podatku") dają bardzo zbliżony wynik - bo
dopóki wyliczony podatek nie przekroczy wartości progu, podatku się
nie płaci tak JAKBY przychód do pewnej wartości był wolny od podatku.
  Ale nie zawsze - a powód jest taki, że istnieją odliczenia i doliczenia.
  Można się naciąć, posługując się uproszczeniem.

  W efekcie, pojęciem "kwoty wolnej" można się posługiwać na tych samych
zasadach, na jakich można używać pojęcia siły odśrodkowej: jak dobrze
wiesz, na czym polega nieprawidłowość tego określenia, to w sumie
bez różnicy co powiesz ;)
  Ale jak nie wiesz, to można i perpetuum mobile chcieć na podstawie
tej niewiedzy budować, tyle, że działać nie będzie.

  Krótko:
- nie ma w .pl kwoty wolnej od podatku
- od *każdej* kwoty trzeba policzyć podatek
- jak podatek wyjdzie niższy niż wartość progowa, to się nie płaci nic
- ale niepłacenie nie zwalnia od obowiązku złożenia deklaracji
  (za niezłożenie deklaracji jest mandat, fakt, że podatek do zapłaty
  wyszedł zero nie stanowi kryterium niedawania mandatu)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-08-12 12:21:38
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 12.08.2012 08:00, Uni pisze:

[...]

A on stwierdzi, że potem się umówiliście inaczej. I ma na to świadka.

I dlatego ktoś bardzo rozsądnie wpisał w KC to, co podał witek.

[..]
[...]

Masz taki zakaz w umowie? ;->

Sąsiedzi - mogą zaświadczyć że takie osoby tam
zamieszkiwały.

Och, już widzę, jak sąsiedzi się rwą do szargania po sądach ;->

[...]

A masz jakiś dowód, że to to mieszkanie było źródłem inwazji? A nie inne? Albo np. zsyp (jeśli był).

[...]

Ponownie: inwazjami insektów zajmuje się administracja budynku. Oni dostają pieniądze za utrzymanie budynku we właściwym stanie.

[...]

Twoje wyliczenia są nieistotne - tak czy inaczej trzeba wybrać sposób rozliczania i zgłosić przychód/dochód.

Nieuczciwy najemca mieszkania