Nieuczciwy pozyczkobiorca i straty

Data: 2012-11-26 06:52:31
Autor: wireparcel
Nieuczciwy pozyczkobiorca i straty
Witam,

Pozyczylem Panu X pewna kwote pieniedzy na pare dni, oczywiscie ani pieniedzy ani kontaktu, dodatkowo na wskutek braku zwrotu, o czym informowalem Pana, stracilem wazne dla siebie kontrakt - wobec braku srodkow nie moglem go zrealizowac.

Czy moge, oprocz pozyczki, wnioskowac o odszkodowanie od Pana X z tytulu szkod ktore przez niego powstaly?

Data: 2012-11-26 06:55:02
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 26 listopada 2012 15:52:32 UTC+1 użytkownik wirep....@o2.pl napisał:
Czy moge, oprocz pozyczki, wnioskowac o odszkodowanie od Pana X z tytulu szkod ktore przez niego powstaly?

Jeśli udowodnisz że powstały przez niego to możesz probowac;)

Data: 2012-11-26 06:57:20
Autor: wireparcel
W dniu poniedziałek, 26 listopada 2012 15:55:02 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
> [...]

Jeśli udowodnisz że powstały przez niego to możesz probowac;)

Udowodnic zaden problem, tylko czy w praktyce prawnej jest mozliwe uzyskanie odszkodowania.

Data: 2012-11-26 07:15:48
Autor: Kris
Nieuczciwy pozyczkobiorca i straty
W dniu poniedziałek, 26 listopada 2012 15:57:20 UTC+1 użytkownik wirep....@o2.pl napisał:
Udowodnic zaden problem,

I myślę ze tu sie mylisz

tylko czy w praktyce prawnej jest mozliwe uzyskanie odszkodowania.

Jeśli udowodnisz że winnym powstania szkód jest Pan X. I szkody te dadza si e wycenić.

Data: 2012-11-26 08:20:23
Autor: wireparcel
W dniu poniedziałek, 26 listopada 2012 16:15:48 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
W dniu poniedziałek, 26 listopada 2012 15:57:20 UTC+1 użytkownik wirep...@o2.pl napisał:

> Udowodnic zaden problem,

I myślę ze tu sie mylisz

>tylko czy w praktyce prawnej jest mozliwe uzyskanie odszkodowania.

Jeśli udowodnisz że winnym powstania szkód jest Pan X. I szkody te dadza si e wycenić.

To sprecyzuje, przez to ze Pan X nie oddal pieniedzy w terminie, ba, wogole ich nie oddal, nie moglem wywiazac sie ze swojej pracy przez co stracilem kontrakt i musialem poniesc straty pieniezne.

Pieniedze potrzebne mi byly na zakup narzedzi do pracy (oprogramowania).

Data: 2012-11-26 10:24:50
Autor: witek
wireparcel@o2.pl wrote:
[...]

pytanie czy sam mogles pozyczyc pieniadze lub wziac kredyt lub np linie kredytowa miałeś w tym czasie dostepna.

jesli tak, co najwyzej mozesz go pociagnac po odsetkach.

Data: 2012-11-26 08:39:49
Autor: wireparcel
W dniu poniedziałek, 26 listopada 2012 17:24:50 UTC+1 użytkownik witek napisał:
wireparcel@o2.pl wrote:

> [...]

pytanie czy sam mogles pozyczyc pieniadze lub wziac kredyt lub np linie kredytowa miałeś w tym czasie dostepna.

Nie mialem takiej mozliwosci.

Data: 2012-11-26 11:05:39
Autor: witek
wireparcel@o2.pl wrote:

Nie mialem takiej mozliwosci.

a moze łatwo mogłeś miec?

Data: 2012-11-26 09:55:01
Autor: wireparcel
Nieuczciwy pozyczkobiorca i straty

a moze łatwo mogłeś miec?

nie w bankach w polsce.

Data: 2012-11-26 13:15:08
Autor: witek
Nieuczciwy pozyczkobiorca i straty
wireparcel@o2.pl wrote:

a moze łatwo mogłeś miec?

nie w bankach w polsce.

a kogo obchodzi polska.

pytanie czy w ogole mogles miec.

Data: 2012-11-26 11:29:46
Autor: wireparcel
Nieuczciwy pozyczkobiorca i straty

pytanie czy w ogole mogles miec.

Ogolnie tak, moglem sprzedac nerke albo samochod, pozyczyc od mafii albo obrobic bank. czy wobec tego nie da rady?

Data: 2012-11-26 14:51:10
Autor: witek
wireparcel@o2.pl wrote:

pytanie czy w ogole mogles miec.

Ogolnie tak, moglem sprzedac nerke albo samochod, pozyczyc od mafii albo obrobic bank. czy wobec tego nie da rady?

pytalem, czy w ogoel mogles na szybko wziac kredyt, a nie sprzedac nerke.

Odpowiedziales nie na temat, mowiec, ze w Polsce nie.
Wiec sie pytam jak nie w Polsce, to czy wogole wliczajac marsa i ksiezyc mogles taki kredyt wziac.
Nie wiem o jakie kwoty chodzi ale wez pod uwage, rowniez np. mozlwosc wyplaty gotowki z karty kredytwoej spłacony w miare rozsadnym czasie dlugoterminowym kredytem znacznie nizej oprocentowanym.

jesli wykazesz, ze straty z niezawarcia kontraktu bylyby wyzsze i to byla jedyna mozliwosc zdobycia pieniedzy to wowczas jakies szanse odzyskania odsetek masz.

Generalnie, zanim dostaniesz cos wiecej niz odsetki musisz wykazac, ze wyczerpales rozsadne mozliwosci zdobycia kasy. np przedstaw w sadzie odmowe udzielenia kredytu w bankach w ktorych masz karty kredytowe i konta.

Data: 2012-11-26 13:27:44
Autor: wireparcel
[...]

Jestem na czarnej liscie w BIKu wiec zadnej pozyczki nie dostane. Pozyczka byla na kwote 13k PLN, a kontrakt ktory stracilem na 90k PLN.

Data: 2012-11-26 15:41:28
Autor: witek
wireparcel@o2.pl wrote:

[...]

Ale to nie jego wina.
Po za tym nie wiesz czy nie dostaniez dopoki nie sprobujesz.
Moze smieszne, ale nie dla sądu.

  Pozyczka byla na kwote 13k PLN, a kontrakt ktory stracilem na 90k PLN.

A inne pytanie. Skąd wiesz, że byś go dostał.
Miales juz umowe i ktos zerwal, czy dopiero przymierzales sie do niego?

Data: 2012-11-26 13:49:01
Autor: wireparcel
Nieuczciwy pozyczkobiorca i straty

A inne pytanie. Skąd wiesz, że byś go dostał.

Miales juz umowe i ktos zerwal, czy dopiero przymierzales sie do niego?

Dokladnie tak, mialem juz umowy. Tak jak pisalem to nie problem udowodnic ze go stracilem przez ten fakt, mam na to milion dowodow, problem tylko w tym czy prawo dopuszcza taka odpowiedzialnosc.

Data: 2012-11-26 16:02:19
Autor: witek
wireparcel@o2.pl wrote:

[...]

dopuszcza, ale dalej nie wdze szans.

jakby on jeszcze byl czescia tej umowy i np. nie dostarczyl kasy, ktora obiecal to moze bys cos ugrał.

Inaczej kazda firm ktora splajtowala zwalilaby wine na swoich dluznikow domagajac sie odszkodowania.
Dołącz do tych od autostrad.

Nic mądrego po za tym, zebys sobie poszukal porządnego prawnika kutego na cztery nogi nie da sie doradzic.

Data: 2012-11-28 01:58:59
Autor: wireparcel
Nieuczciwy pozyczkobiorca i straty

Nic m�drego po za tym, zebys sobie poszukal porz�dnego prawnika kutego na cztery nogi nie da sie doradzic.

Jeszcze jedno pytanko, pozyczka byla na kwote 13k PLN a umowilismy sie ze odda 20k PLN, czy moge od niego zadac drugiej kwoty + odsetki?

Pozdrawiam.

Data: 2012-11-28 04:55:51
Autor: witek
wireparcel@o2.pl wrote:

, czy moge od niego zadac drugiej kwoty + odsetki?

ty sie prosisz o prota droge do pierdla.
te 7 tys to z jakiego tytulu?

Data: 2012-11-28 04:04:37
Autor: wireparcel
Nieuczciwy pozyczkobiorca i straty

ty sie prosisz o prota droge do pierdla.

te 7 tys to z jakiego tytulu?

Tak obiecal oddac, pozyczajac.

Data: 2012-11-28 14:11:00
Autor: Jingiel
W dniu 2012-11-28 13:04, wireparcel@o2.pl pisze:

ty sie prosisz o prota droge do pierdla.

te 7 tys to z jakiego tytulu?

Tak obiecal oddac, pozyczajac.

A ty naiwny uwierzyłeś, heheheh. Mi też wróżka obiecała, że zostanę milionerem.:-)

Jingiel

Data: 2012-11-28 05:36:26
Autor: wireparcel
W dniu środa, 28 listopada 2012 14:11:00 UTC+1 użytkownik Jingiel napisał:

> Tak obiecal oddac, pozyczajac.

A ty naiwny uwierzyłeś, heheheh. Mi też wróżka obiecała, że zostanę milionerem.:-)

To nie byl calkowicie nieznajomy, tylko osoba ktora wydawaloby sie jest powazna ale jak widac czlowiek uczy sie caly zycie.

Data: 2012-11-28 11:37:09
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 28.11.2012 10:58, wireparcel@o2.pl pisze:

Jeszcze jedno pytanko, pozyczka byla na kwote 13k PLN a umowilismy sie ze
odda 20k PLN, czy moge od niego zadac drugiej kwoty + odsetki?

A po jakim czasie te 20 tysięcy i z jakiego tytułu te ekstra 7 tysięcy,
hmm? Jak DOKŁADNIE brzmiała ta umowa i ja DOKŁADNIE możesz udokumentować
jej treść?

Ustawa antylichwiarska obowiązuje wszystkich pożyczkodawców!

Ty lepiej uważaj, żeby się tobą fiskus i CBŚ nie zainteresowały, bo te
twoje biznesy zaczynają mi coraz bardziej śmierdzieć.

Data: 2012-11-28 04:05:25
Autor: wireparcel
Nieuczciwy pozyczkobiorca i straty

Ty lepiej uważaj, żeby się tobą fiskus i CBŚ nie zainteresowały, bo te

twoje biznesy zaczynają mi coraz bardziej śmierdzieć.

Spokojnie, mam paszport polsatu.

Data: 2012-11-28 13:19:21
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 28.11.2012 13:05, wireparcel@o2.pl pisze:

Ty lepiej uważaj, żeby się tobą fiskus i CBŚ nie zainteresowały, bo te

twoje biznesy zaczynają mi coraz bardziej śmierdzieć.

Spokojnie, mam paszport polsatu.

Immunitetu to nie daje.

I nie odpowiedziałeś na pytanie: co to za biznes, że możesz wykazać
gwarancję uzyskania owego hipotetycznego zysku.

Data: 2012-11-28 05:37:16
Autor: wireparcel
Nieuczciwy pozyczkobiorca i straty

I nie odpowiedziałeś na pytanie: co to za biznes, że możesz wykazać

gwarancję uzyskania owego hipotetycznego zysku.

Podpisany kontrakt na projekt teleinformatyczny ze stalym klientem. Brak srodkow na jego realizacje spowodowal moje straty.

Pozdr

Data: 2012-11-28 07:31:13
Autor: Kris
W dniu środa, 28 listopada 2012 14:37:16 UTC+1 użytkownik wirep...@o2.pl napisał:

Podpisany kontrakt na projekt teleinformatyczny ze stalym klientem. Brak srodkow na jego realizacje spowodowal moje straty.

Podałem Tobie wyżej kilka sposobów na pozyskanie środków. Pozwól że powtórze:
"Pozabankowe" instytucje pożyczkowe udzielają szybkichj pożyczek bez weryfikacji BIKu(i póki co ich działalność jest w Polsce legalna).
 Prawo pozwala także pożyczyć od sąsiada, znajomego itp. Lombardy tez w Polsce działaja legalnie, itp.
 13tys to niewielka stosunkowo kwota i jej pożyczenie nie powinno stanowić problemu. Tym bardziej że dzieki tym 13tys mogłeś zarobic jak piszesz 90tys więc znalezienie wspólnika/inwestora nie powinno byc problemem.

Data: 2012-11-28 08:20:39
Autor: witek
wireparcel@o2.pl wrote:

[...]

wiesz, jakos ci nie wierze.

Data: 2012-11-28 06:22:32
Autor: wireparcel
W dniu środa, 28 listopada 2012 15:20:39 UTC+1 użytkownik witek napisał:
wireparcel@o2.pl wrote:

> Podpisany kontrakt na projekt teleinformatyczny ze stalym klientem. Brak srodkow na jego realizacje spowodowal moje straty.

> Pozdr

wiesz, jakos ci nie wierze.

w sensie?

Data: 2012-11-28 08:38:11
Autor: witek
Nieuczciwy pozyczkobiorca i straty
wireparcel@o2.pl wrote:

w sensie?

tak ogolnie,
cos krecisz i to mocno.

wez umowy idz do prawnika,
mi sie juz nie chce dluzej tego watku czytac.

Data: 2012-11-28 06:56:47
Autor: wireparcel
Nieuczciwy pozyczkobiorca i straty

wez umowy idz do prawnika,

mi sie juz nie chce dluzej tego watku czytac.

Czy oprocz kwoty pozyczki + odsetki moge wnioskowac o zwrot kosztow prawnika?

Data: 2012-11-28 07:39:12
Autor: Kris
W dniu środa, 28 listopada 2012 15:56:47 UTC+1 użytkownik wirep...@o2.pl napisał:

Czy oprocz kwoty pozyczki + odsetki moge wnioskowac o zwrot kosztow prawnika?

A z czego zapłacisz prawnikowi jak kasę pożyczyłeś, nici z kontraktu przez to wyszły i nie zarobiłeś.
I uważaj bo ten prawnik już pozew pisze przeciwko Tobie że stracił przez Ciebie zarobek bo Ty nie zleciłes roboty poniewaz nie miałeś czym zapłacić, ponieważ nie wygrałes kontraktu, poniewaz nie miałes kasy na zakup programu, ponieważ tą kase pozyczyłes znajomemu....

Data: 2012-11-28 14:50:19
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 28.11.2012 14:37, wireparcel@o2.pl pisze:

[...]

A jaką masz gwarancję, że ów stały klient by nagle nie
zmarł/splajtował/zwiał, hmm? Albo np. tobie nie przytrafiło by się coś
losowego (wypadek/choroba/kradzież) co by spowodowało nie tylko brak
zarobku ale jeszcze kary umowne?

Co więcej, stały i wiarygodny klient raczej nie miałby wielu zastrzeżeń
względem 20-procentowej zaliczki na zakup materiałów dla stałego i
solidnego wykonawcy.

Innymi słowy - pieniaczysz a wręcz nawet coś potężnie kombinujesz. Ja
nie miałbym zaufania do osoby pożyczającej komuś pieniądze na tak
drastycznie lichwiarskich warunkach.

Data: 2012-11-28 06:08:42
Autor: wireparcel
W dniu środa, 28 listopada 2012 14:50:19 UTC+1 użytkownik Andrzej Lawa napisał:

> [...]

zmarł/splajtował/zwiał, hmm? Albo np. tobie nie przytrafiło by się coś

losowego (wypadek/choroba/kradzież) co by spowodowało nie tylko brak

Nigdy nie ma takiej gwarancji.

Co więcej, stały i wiarygodny klient raczej nie miałby wielu zastrzeżeń

względem 20-procentowej zaliczki na zakup materiałów dla stałego i

solidnego wykonawcy.

Niesteyty zagraniczny duzy klient nie daje zaliczek.

Innymi słowy - pieniaczysz a wręcz nawet coś potężnie kombinujesz. Ja

nie miałbym zaufania do osoby pożyczającej komuś pieniądze na tak

drastycznie lichwiarskich warunkach.

Ale to nie byly moje warunki, sam pozyczajacy tak proponowal, w co watpilem a nawet nie wymagalem. A ze okazal sie oszustem, coz...

O jakim zaufaniu mowisz?

Data: 2012-11-28 15:18:04
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 28.11.2012 15:08, wireparcel@o2.pl pisze:

[...]

Czyli nie ma także straty.

[ciach]

[...]

To ty w ogóle ciesz się, jak choć trochę tych pieniędzy z powrotem
zobaczysz.

O jakim zaufaniu mowisz?

Wszelkim.

No, ale jeśli piszesz prawdę, toś po prostu naiwny frajer, co się skusił
na "łatwy grosz".

Data: 2012-11-28 06:30:41
Autor: wireparcel
Nieuczciwy pozyczkobiorca i straty

No, ale jeśli piszesz prawdę, toś po prostu naiwny frajer, co się skusił

na "łatwy grosz".

Tak nazwiesz kazdego pozyczajacego znajomym ? To wyrazy wspolczucia.

Data: 2012-11-28 15:32:15
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 28.11.2012 15:30, wireparcel@o2.pl pisze:

No, ale jeśli piszesz prawdę, toś po prostu naiwny frajer, co się skusił

na "łatwy grosz".

Tak nazwiesz kazdego pozyczajacego znajomym ? To wyrazy wspolczucia.

Każdego pożyczającego znajomym na tak drastyczny procent normalnie
nazwałbym parszywym lichwiarzem.

Ale jeśli to jego ktoś podpuścił na wizję łatwego zysku...

Data: 2012-11-29 01:22:28
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 28 Nov 2012, wireparcel@o2.pl wrote:

W dniu środa, 28 listopada 2012 14:50:19 UTC+1 użytkownik Andrzej Lawa napisał:

drastycznie lichwiarskich warunkach.

Ale to nie byly moje warunki, sam pozyczajacy tak proponowal

  Ja *wyłącznie* do tej sprawy.
  Primo, nic z tego nie wynika. Ustawa zabrania i już.

  Secundo, weź pod uwagę, że pożyczający mógł to zrobić celowo.
  Właśnie dlatego, że nie możesz powołać się na ten element umowy,
a raczej powoływać się możesz, tyle że nieskutecznie.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-11-29 08:44:34
Autor: Liwiusz

napisał:

[...]

Ale jaki element? Bo "pożyczę 2000, oddam 7000" nie oznacza, że odsetki zostały przekroczone, ponieważ ta czynność prawna nie jest określona odsetkami.

Od razu mówię, że utożsamianie odsetek maksymalnych z RRSO to ślepa uliczka (inaczej wszystkie banki by popłynęły

--
Liwiusz

Data: 2012-11-30 09:14:55
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 29 Nov 2012, Liwiusz wrote:

[...]

  Hm... wychodzi że tak jest.
  Ale to "oddam 7000" chyba powinno być rozpisane na pozycje?
(z definicji, pożyczka musi zawierać oddanie 2000, czyli 2000
zwrot i 5000... coś, jakoś nazwane, nie wiem, prowizja?)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-11-30 09:41:36
Autor: Andrzej Lawa
[...]

A wtedy przypuszczam można się powołać na niezgodność z zasadami
współżycia społecznego. Prowizja większa od pożyczki?!

Data: 2012-11-30 09:58:23
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-11-30 09:41, Andrzej Lawa pisze:

  Hm... wychodzi że tak jest.
  Ale to "oddam 7000" chyba powinno być rozpisane na pozycje?
(z definicji, pożyczka musi zawierać oddanie 2000, czyli 2000
zwrot i 5000... coś, jakoś nazwane, nie wiem, prowizja?)

No, można to rozpatrywać z wielu punktów widzenia, łącznie z podejrzeniem prowadzenia niezarejestrowanej działalności gospodarczej, czy nawet działalności bankowej, nie zmienia to jednak faktu, że badając wyłącznie tę prowizję w kontekście odsetek maksymalnych, nie można jej uznać za "lichwiarską" w rozumieniu kc, ponieważ kc. określa jedynie maksymalną wysokość odsetek, a prowizja odsetkami nie jest.

A wtedy przypuszczam można się powołać na niezgodność z zasadami
współżycia społecznego. Prowizja większa od pożyczki?!

Tyż można próbować walczyć.

--
Liwiusz

Data: 2012-11-30 10:30:17
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 30 Nov 2012, Andrzej Lawa wrote:

[...]

  Być może.
"Wykorzystanie przymusowego położenia" (->nieważność umowy)
  Ale to chyba trudna sprawa.

Prowizja większa od pożyczki?!

  FORMALNIE ograniczenie (bodaj 5%) jest AFAIR tylko przy kredytach
konsumenckich "umiarkowaniekwotowych" (do 80 kzł czy jakoś tak).

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-11-30 02:03:08
Autor: Kris
W dniu piątek, 30 listopada 2012 10:30:17 UTC+1 użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
  FORMALNIE ograniczenie (bodaj 5%) jest AFAIR tylko przy kredytach

konsumenckich "umiarkowaniekwotowych" (do 80 kzďż˝ czy jakoďż˝ tak).

Dokładnie 255 550zł

Data: 2012-11-30 22:16:55
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 30 Nov 2012, Kris wrote:

[...]

  Zacząłem szukać jak to wygląda, i wyszło że miałem przestarzałe dane
w cache :( i obie ("moje") wartości są błędne (przestarzałe).
  Faktycznie, limit podniesiony do 255 550, ale równocześnie zniesiono
limit 5% dla prowizji.
  Jakby kto potrzebował to opisy:
http://serwisy.gazetaprawna.pl/finanse-osobiste/artykuly/575609,wchodzi_w_zycie_ustawa_o_kredycie_konsumenckim_zmienia_sie_zasady_oplat_i_prowizji.html
http://kredyty.wieszjak.pl/kredyt-konsumencki/301397,Czy-mozna-zaciagajac-kredyt-konsumencki-i-skredytowac-prowizje.html

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-11-30 22:56:23
Autor: Liwiusz
Nieuczciwy pozyczkobiorca i straty
równocześnie zniesiono
limit 5% dla prowizji.

I dlatego jeden z banków ma teraz kredyt na 0% odsetek i 9% prowizji :)

--
Liwiusz

Data: 2012-12-01 23:24:56
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 30 Nov 2012, Liwiusz wrote:

I dlatego jeden z banków ma teraz kredyt na 0% odsetek i 9% prowizji :)

  Jak krótkoterminowy to lepiej nie liczyć RRSO :)
  Ale podobno taktyka "lepiej nie wiedzieć" dotyczy różnych produktów,
żywnościowych nie wyłączając, więc... ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-11-30 10:44:07
Autor: Andrzej Lawa
[...]

Ewentualnie inna linia obrony/ataku: taki zapis był próbą ominięcia
przepisów antylichwiarskich i tak na prawdę to były odsetki tylko
nieprawidłowo nazwane.

Prowizja większa od pożyczki?!

 FORMALNIE ograniczenie (bodaj 5%) jest AFAIR tylko przy kredytach
konsumenckich "umiarkowaniekwotowych" (do 80 kzł czy jakoś tak).

I chyba można się na to powołać jako "normę społeczną".

Data: 2012-11-28 07:34:33
Autor: Kris
W dniu środa, 28 listopada 2012 15:08:42 UTC+1 użytkownik wirep...@o2.pl napisał:
Niesteyty zagraniczny duzy klient nie daje zaliczek.
Nie daje tez gwarancji wypłaty kasy. Może byc niezadowolony z efektów Twojej pracy i nie zapłacić, może zbankrutować itp

Data: 2012-11-28 15:22:01
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-11-28 14:37, wireparcel@o2.pl pisze:
Podpisany kontrakt na projekt teleinformatyczny ze stalym klientem. Brak srodkow na jego realizacje spowodowal moje straty.

Brak zysków to jeszcze nie straty.

--
Liwiusz

Data: 2012-11-28 15:26:11
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 28.11.2012 15:22, Liwiusz pisze:
W dniu 2012-11-28 14:37, wireparcel@o2.pl pisze:
Podpisany kontrakt na projekt teleinformatyczny ze stalym klientem.
Brak srodkow na jego realizacje spowodowal moje straty.

Brak zysków to jeszcze nie straty.

Zwłaszcza że to były tylko zyski potencjalne, zależne od wielu
czynników, także losowych.

Data: 2012-11-30 19:08:57
Autor: Tomasz Chmielewski
On 11/28/2012 04:22 PM, Liwiusz wrote:
W dniu 2012-11-28 14:37, wireparcel@o2.pl pisze:
Podpisany kontrakt na projekt teleinformatyczny ze stalym klientem.
Brak srodkow na jego realizacje spowodowal moje straty.

Brak zysków to jeszcze nie straty.

Wyjatkiem sa rzecz jasna firmy fonograficzne i wytwornie filmowe.

--
Tomasz Chmielewski
http://blog.wpkg.org

Data: 2012-11-30 18:20:48
Autor: RadoslawF
Dnia 2012-11-30 18:08, Użytkownik Tomasz Chmielewski napisał:

[...]

Oraz producenci oprogramowania komputerowego.

Pozdrawiam

Data: 2012-11-26 18:47:05
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-11-26 18:05, witek pisze:
wireparcel@o2.pl wrote:

Nie mialem takiej mozliwosci.

a moze łatwo mogłeś miec?

Albo mógł przewidzieć, że pożyczając pieniądze istnieje ryzyko ich nieotrzymania w terminie. Jeśli zatem od tych pieniędzy zależało "być albo nie być" jakiegoś ważnego kontraktu, to nie powinien ich pożyczać.

--
Liwiusz

Data: 2012-11-26 09:54:41
Autor: wireparcel
[...]

Pytanie jest czy jest szansza otrzymania odszkodowania?

Data: 2012-11-26 13:14:39
Autor: witek
wireparcel@o2.pl wrote:
[...]

na pewno nie w wysokosci np. utraconego zlecenia czy co tam było.

Gora wartosc odsetek od kredytu.

Data: 2012-11-26 19:01:13
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-11-26 18:54, wireparcel@o2.pl pisze:
[...]

Ja bym na to nie liczył. Zgodnie z art. 361kc. zobowiązany do odszkodowania ponosi odpowiedzialność tylko za normalne następstwa działania lub zaniechania, z którego szkoda wynikła. Trudno uznać, że normalną konsekwencją niespłacenia pożyczki jest narażenie się na jakieś wydumane wysokie straty.

Musisz się po prostu zadowolić odsetkami, a na przyszłość, jak wiesz, że będziesz na gwałt potrzebować pieniędzy, nie pożyczać ich wcześniej.

--
Liwiusz

Data: 2012-11-26 10:26:41
Autor: wireparcel
Nieuczciwy pozyczkobiorca i straty
Dzieki, odsetki ustawowe?

Data: 2012-11-26 19:33:03
Autor: Liwiusz
Nieuczciwy pozyczkobiorca i straty
W dniu 2012-11-26 19:26, wireparcel@o2.pl pisze:
Dzieki, odsetki ustawowe?

Tak (chyba że w umowie określiliście inne).

--
Liwiusz

Data: 2012-11-27 14:02:28
Autor: Marek Dyjor
Użytkownik wrote:
[...]

a o jaką kwotę chodzi?

Data: 2012-11-26 17:27:01
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 26.11.2012 15:52, wireparcel@o2.pl pisze:
Witam,

Pozyczylem Panu X pewna kwote pieniedzy na pare dni,

1. naucz się zawijać wiersze
2. co było w umowie?

Data: 2012-11-26 08:40:41
Autor: wireparcel
Nieuczciwy pozyczkobiorca i straty
2. co by�o w umowie?

Nie było umowy pisemnej, tylko ustna, telefoniczne + rozmowy na facebooku.. Oczywiscie wszystko przelewem.

Data: 2012-11-26 17:51:49
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 26.11.2012 17:40, wireparcel@o2.pl pisze:
2. co by�o w umowie?

Nie było umowy pisemnej, tylko ustna, telefoniczne

Naucz się poprawnie pisać. Nie będę odpowiadał kaleczącym kodowanie i
formatowanie.

Data: 2012-11-26 09:01:00
Autor: wireparcel
Nieuczciwy pozyczkobiorca i straty
Naucz się poprawnie pisać. Nie będę odpowiadał kaleczącym kodowanie i

formatowanie.

Wybacz Malkontencie, korzystam z bramki telefonicznej.

Data: 2012-11-26 18:33:44
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 26.11.2012 18:01, wireparcel@o2.pl pisze:
Naucz się poprawnie pisać. Nie będę odpowiadał kaleczącym kodowanie i

formatowanie.

Wybacz Malkontencie, korzystam z bramki telefonicznej.

Nie mój problem.

I przez ciebie poniosłem straty, bo się zirytowałem i przegapiłem okazję
na biznes.

Data: 2012-11-26 09:53:44
Autor: wireparcel
W dniu poniedziałek, 26 listopada 2012 18:33:45 UTC+1 użytkownik Andrzej Lawa napisał:

> Nie mój problem.

I przez ciebie poniosłem straty, bo się zirytowałem i przegapiłem okazję

na biznes.

sue me, jak to mawiaja za bajorem ;]]]

Data: 2012-11-26 19:35:10
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 26.11.2012 18:53, wireparcel@o2.pl pisze:

Nie mój problem.

I przez ciebie poniosłem straty, bo się zirytowałem i przegapiłem okazję

na biznes.

sue me, jak to mawiaja za bajorem ;]]]

No to pozwij także tego swojego dłużnika. Masz dokładnie takie same
podstawy do tego swojego "odszkodowania".

Data: 2012-11-26 13:13:08
Autor: witek
Andrzej Lawa wrote:
[...]

wyslij mu rachunek od psychiatry do zapłaty.

Data: 2012-11-27 18:01:49
Autor: Gotfryd Smolik news
Nieuczciwy pozyczkobiorca i straty
On Mon, 26 Nov 2012, wireparcel@o2.pl wrote:

[...do Andrzeja...]
2. co by�o w umowie?

Nie było umowy pisemnej, tylko ustna, telefoniczne + rozmowy na facebooku. Oczywiscie wszystko przelewem.

  Rozumiem że przelew występuje w roli "stwierdzenia pismem"?
  Pytam, bo kiedyś spotkałem się z oporami co do takiego poglądu :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-11-26 20:23:15
Autor: Feromon
Nieuczciwy pozyczkobiorca i straty

Uzytkownik <wireparcel@o2.pl> napisal w wiadomosci news:382bceac-1281-4108-9593-532db4fa2d95googlegroups.com...
[...]

Tak, ale to potrwa i zalezy od przychylnosci Sadu.
Osobiscie doradze, aby nie majac pieniedzy nie pozyczac innym.
Bo Sad moze nie zasadzic odszkodowania za glupote.

Feromon

Data: 2012-11-26 11:29:00
Autor: wireparcel
Nieuczciwy pozyczkobiorca i straty

Tak, ale to potrwa i zalezy od przychylnosci Sadu.

Osobiscie doradze, aby nie majac pieniedzy nie pozyczac innym.

Bo Sad moze nie zasadzic odszkodowania za glupote.

Kwestia czy jest sens sie w to bawic, dowody mam solidne ze naprawde ponioslem strate, wiec to nie ulega watpliwosci, pytanie czy prawo dopuszcza taka mozliwosc aby go ciagnac do odpowiedzialnosci za to.

Data: 2012-11-26 14:52:19
Autor: witek
wireparcel@o2.pl wrote:

[...]

pytanie tylko, czy zrobiles wszystko, aby tą strate pomniejszyc tyle ile sie da.

Sama strata niewiele jeszcze daje.

Data: 2012-11-26 20:49:01
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 26.11.2012 20:29, wireparcel@o2.pl pisze:

Tak, ale to potrwa i zalezy od przychylnosci Sadu.

Osobiscie doradze, aby nie majac pieniedzy nie pozyczac innym.

Bo Sad moze nie zasadzic odszkodowania za glupote.

Kwestia czy jest sens sie w to bawic,

Nie.

dowody mam solidne ze naprawde ponioslem strate,

Niezwiązaną z pożyczką.

Równie dobrze mógłbyś próbować oskarżyć go o próbę morderstwa, bo nie
miałeś przez to pieniędzy na jedzenie i mogłeś umrzeć z głodu.

wiec to nie ulega watpliwosci, pytanie czy prawo
dopuszcza taka mozliwosc aby go ciagnac
do odpowiedzialnosci za to.

A co miałeś w umowie?

Jak nie było żadnych kar umownych to uzyskasz najwyżej ustawowe odsetki.

Data: 2012-11-27 17:35:16
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 26 Nov 2012, Andrzej Lawa wrote:

A co miałeś w umowie?

Jak nie było żadnych kar umownych to uzyskasz najwyżej ustawowe odsetki.

  W sprawie formalnej - strona zobowiązana wyłącznie do świadczenia
pieniężnego nie może być obciążona karą umowną.
  Słowa "wykonania zobowiązania niepieniężnego" w art.483 KC, a contrario.

  Odszkodowania za wyliczone szkody to teoretycznie nie wyklucza, ale
przyznam że marnie widzę. Jakby tak mogło być, to niejeden bank by już
wygrał z klientami uzasadniając, że przez to iż 422315 klientów spóźniło
się ze spłatą pożyczki lub karty kredytowej co w dniu 17.V.2012
dawało łączną kwotę 18 424 242 i spowodowało że bank utracił taaaaaką
okazję do zarobienia, no ćwierć miliarda jest do tyłu i chce od
tych klientów wyrównania ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-11-27 19:32:20
Autor: Andrzej Lawa
[...]

Kara umowna w sensie jakichś wysokich umownych odsetek karnych.

Data: 2012-11-27 20:44:28
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 27 Nov 2012, Andrzej Lawa wrote:

Kara umowna w sensie jakichś wysokich umownych odsetek karnych.

  Tu jest ograniczenie do dwukrotności ustawowych.
  Już nie pamiętam kiedy, ale jakaś "ustawa antylichwiarska" była.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-11-27 21:46:15
Autor: Andrzej Lawa
Nieuczciwy pozyczkobiorca i straty
On Tue, 27 Nov 2012, Andrzej Lawa wrote:

Kara umowna w sensie jakichś wysokich umownych odsetek karnych.

 Tu jest ograniczenie do dwukrotności ustawowych.

Nie czterokrotności? Tak czy inaczej zawsze coś.

Plus jeszcze opłaty za wezwanie itepe.

Data: 2012-11-27 23:29:27
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-11-27 21:46, Andrzej Lawa pisze:
On Tue, 27 Nov 2012, Andrzej Lawa wrote:

Kara umowna w sensie jakichś wysokich umownych odsetek karnych.

  Tu jest ograniczenie do dwukrotności ustawowych.

Nie czterokrotności? Tak czy inaczej zawsze coś.

Czterokrotność stopy lombardowej.

--
Liwiusz

Data: 2012-11-28 08:08:41
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 27.11.2012 23:29, Liwiusz pisze:
[...]

A, to by wtedy pasowało :)

Data: 2012-11-27 23:28:16
Autor: Liwiusz
[...]

Banki jak banki, zaraz by powstały firmy te od "lichwiarskich" pożyczek, dowodzące, że brak tego tysiąca spłaty spowodował szkodę na milion ;)

--
Liwiusz

Data: 2012-11-28 08:10:56
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 27.11.2012 23:28, Liwiusz pisze:

Banki jak banki, zaraz by powstały firmy te od "lichwiarskich" pożyczek,
dowodzące, że brak tego tysiąca spłaty spowodował szkodę na milion ;)

A nie spowodował? Pożyczyłem 1000, nie oddał przed sobotą i nie miałem
czego postawić na konia, za którego płacono 40:1, a przez to nie miałbym
na tego, za którego płacono 25:1. Milion jak w mordę strzelił.

;->

Data: 2012-11-28 08:17:06
Autor: Andrzej Lawa
[...]

Mhm. A jakie masz dowody na to, że biznes by wypalił i tyle byś zarobił,
hmm? A może wszystko by przepadło?

Data: 2012-11-28 03:46:29
Autor: mad78s
Nieuczciwy pozyczkobiorca i straty
Czy moge, oprocz pozyczki, wnioskowac o odszkodowanie od Pana X z tytulu szkod ktore przez niego powstaly?

Twój problem, że pożyczasz na gębę pieniądze wiedząc, że będą Ci potrzebne.
Czy poinformowałeś chociaż klienta, że te pieniądze musisz mieć na ten i ten dzień bo jak nie to Ci interes nie wypali? Jeśli tak i jesteś w stanie to udowodnić to szanse pewnie większe.
Chociaż i tak dla 7 tys. ryzykować kontrakt na 90tys.. Ktoś jest niepoważny.

Data: 2012-11-28 04:05:57
Autor: wireparcel
[...]

Tak, zostal poinformowany.

Data: 2012-11-29 01:16:25
Autor: m
[OT]Re: Nieuczciwy pozyczkobiorca i straty
W dniu 28.11.2012 12:46, mad78s@gmail.com pisze:
[...]

Swoją drogą, to wyobraźmy sobie sytuację że przychodzi do mnie ktoś i mówi "pożycz do jutra". Ja mówię "nie mogę, bo pojutrze kupuję dom i te pieniądze mi są potrzebne. Jak mi zabraknie - stracę shitload of money". Na co on "to ja Ci w razie czego zwrócę ten shitload of money".

Czyli powiedzmy, ja mam 10 tys w razie ich braku - tracę 100tys, ten ktoś się godzi na to że jeżeli jutro nie odda mi 10 tys to odda mi 100tys za stracony zadatek.

Czy w ogóle możliwe jest legalnie podpisać w/w umowę, z taką dysproporcją między wartością przedmiotu umowy i karą umowną/karną/odsetkami/... ?

p. m.

Data: 2012-11-29 10:56:30
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 29.11.2012 01:16, m pisze:

Czy w ogóle możliwe jest legalnie podpisać w/w umowę, z taką
dysproporcją między wartością przedmiotu umowy i karą
umowną/karną/odsetkami/... ?

Cóż, nie jest to nielegalne ale nie będzie też zbyt skuteczne ;)

Jak wspomniał Gotfryd od zobowiązania pieniężnego można się domagać
zasadniczo tylko odsetek (ograniczonych ustawowo), a nie żadnej innej
kary umownej, no i patrząc na praktyki banków ewentualnie jakichś opłat
manipulacyjnych za wezwania, ale na pewno nie w takiej wysokości.

Nieuczciwy pozyczkobiorca i straty