Nieuczciwy pracodawca - co zrobic?

Data: 2011-05-11 12:55:32
Autor: Liwiusz
Nieuczciwy pracodawca - co zrobic?
W dniu 2011-05-11 12:48, Q pisze:

Jak szybko odzyskac zalegle wynagrodzenie?
Co w obecnej sytuacji powinien zrobic?

Szybko się nie da. Aby odzyskać, trzeba pozwać. Nadto, jeśli nie zależy mu  na pracy, może rozwiązać umowę z winy pracodawcy w trybie natychmiastowym i zachować prawo do wynagrodzenia za "okres wypowiedzenia".

Zasugerowalem:
1. PIP
2. Sad Pracy
3. Rozwiazanie umowy o prace w trybie natychmiastowym
4. Umiescic pracodawce na liscie / listach dluznikow

Żaden z tych sposobów nie jest szybki. Pracodawcy po prostu brakuje pieniędzy, a kierowanie na niego kontroli jeszcze bardziej utrudni mu wypłaty.

3. Rozwiazanie umowy o prace w trybie natychmiastowym
Nowa prace juz ma "zaklepana" i tu pojawia sie pytanie:
czy w obecnej sytuacji moze rozwiazac umowe o prace
w trybie natychmiastowym bez zadnych konsekwencji?

Tak, z winy rażącego naruszenia obowiązków pracodawcy.

Poza tym sa az 3 rejestry i pewnie wpisanie tanie nie bedzie (o ile w
ogole sie uda):
http://www2.krd.pl/Centrum-prasowe/Media-o-KRD/2009/Sposob-na-pracodawce.aspx

http://www.big.pl/zalegle_pensje
http://www.erif.pl/pl/nowa-ustawa/wiecej-o-nowej-ustawie/

Po pierwsze - jeśli wierzycielem jest "Kowalski", to musi mieć tytuł wykonawczy.

Po drugie: nie widziałem dotychczas oferty KRD czy innej firmy w tym typie, która by umożliwiała jednorazowy wpis. Zawsze wymagana jest umowa stała z abonamentem.

Po trzecie: wpis nijak nie spowoduje, że dłużnik zapłaci, skoro nie ma pieniędzy

Po czwarte: to nie jest szybki sposób, choćby dlatego, że trzeba poinformować dłużnika o zamiarze dokonania wpisu z miesięcznym wyprzedzeniem.

Jakby nie patrzeć, jeśli brakuje pieniędzy na bieżące rachunki, to trzeba rzucić pracę w cholerę i natychmiast iść do nowej. Jak ze starej się za rok coś odzyska, to dobrze. I modlić się, by pracodawca nie zbankrutował do końca.

--
Liwiusz

Data: 2011-05-11 14:31:43
Autor: Q
[...]

Ma 3-miesieczny okres wypowiedzenia,
czyli jak zerwie umowe np. jutro,
to jeszcze nalezy mu sie dodatkowo pensja za 3 kolejne miesiace?

Jak ma wygladac takie zerwanie umowy?
Rozumiem, ze musi byc na pismie.
Co jesli pracodawca nie bedzie chcial podpisac wypowiedzenia?
(maja teraz ostry zapierdziel i szef moze robic problemy)

Żaden z tych sposobów nie jest szybki. Pracodawcy po prostu brakuje pieniędzy, a kierowanie na niego kontroli jeszcze bardziej utrudni mu wypłaty.

Zapomnialem napisac o jednym drobnym fakcie:
pracodawca prowadzi bardzo wystawny tryb zycia
mimo, ze brakuje pieniedzy na wynagrodzenia.

Dziala to oczywiscie na pracownikow jak plachta na byka,
ale coz - strach jest silniejszy od zdrowego rozsadku.

Data: 2011-05-11 14:40:40
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-05-11 14:31, Q pisze:
[...]

Wysłać listem poleconym.

Zapomnialem napisac o jednym drobnym fakcie:
pracodawca prowadzi bardzo wystawny tryb zycia
mimo, ze brakuje pieniedzy na wynagrodzenia.

Już Ty w cudze portfele nie zaglądaj ;)

--
Liwiusz

Data: 2011-05-11 14:49:38
Autor: Q
[...]

....a jak wroci? :)
Rozumiem, ze to wynagrodzenie za 3 kolejne miesiace bedzie sie nalezalo?

Już Ty w cudze portfele nie zaglądaj ;)

Pracownicy z tamtej firmy opowiadali mi
jak to szefowie marudza, ze byli na sushi
i ze az 400zl wydali, ze ta wycieczka na Kanary
taka droga, no i na urodziny 10-letniego dziecka
wydali 3k pln, i w ogole jakie to zycie jest ciezkie :).

A na pensje nie maja - masakra :).

Data: 2011-05-11 14:52:48
Autor: Massai
Q wrote:

> [...]

> Już Ty w cudze portfele nie zaglądaj ;)

Pracownicy z tamtej firmy opowiadali mi
jak to szefowie marudza, ze byli na sushi

Hehe, w zeszłym tygodniu też byłem na obiedzie za 4 stówy. Płaciłem za
siebie i za klienta... Się zwróciło.

ze ta wycieczka na Kanary

Kanary? to rzeczywiście bieda musi być ;-)

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-05-12 09:19:22
Autor: Kamil
Dnia Wed, 11 May 2011 14:52:48 +0000 (UTC), Massai napisał(a):

ze ta wycieczka na Kanary

Kanary? to rzeczywiście bieda musi być ;-)

No ba!
wy, "lekarze" nie korzystacie z plebsowych miejsc, musicie mieć przepych :)

Data: 2011-05-11 14:55:47
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-05-11 14:49, Q pisze:
[...]

Uzna się, że dotarło ostatniego dnia awizowania.

[...]

  Nie mają, czy nie chcą mieć, bo to zasadnicza różnica? Olać ich i szukać czegoś nowego, mentalności nie zmienisz.

--
Liwiusz

Data: 2011-05-11 17:51:48
Autor: Q
Nieuczciwy pracodawca - co zrobic?
 Nie mają, czy nie chcą mieć, bo to zasadnicza różnica? Olać ich i szukać czegoś nowego, mentalności nie zmienisz.

Zadzwonilem z porada i okazalo sie, ze nastapil maly update:

znajomy mial dzis pogaduchy w sprawie odejscia
i pierwsze zdanie szefa brzmialo:
"ale wiesz, ze obowiazuje cie 3-miesieczny okres wypowiedzenia?"
(poczekaj, jeszcze nie idz po chipsy :)

Po paru argumentach (brak pensji, wieczne obietnice, nowa praca)
szef laskawie zszedl z terminem wypowiedzenia do konca maja,
ale i to nie jest do konca pewne - w piatek maja sporzadzic
i podpisac jakies papiery.

Przy okazji obiecal, ze do piatku zaplaci zalegle pensje
(oczywiscie nie wszystkim :) - i tu pojawia sie pytanie:

jesli znajomy dostanie zalegle pensje, to automatycznie
straci podstawy do rozwiazania umowy w trybie natychmiastowym?

PS
Mowie, zeby sie nie pierdzielil i przytarl nosa bezczelnemu szefowi
(tryb natychmiastowy + PIP / SP + odszkodowanie za 3 miechy),
ale liczy na jakis przelom w piatek...

Data: 2011-05-11 18:44:12
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-05-11 17:51, Q pisze:
jesli znajomy dostanie zalegle pensje, to automatycznie
straci podstawy do rozwiazania umowy w trybie natychmiastowym?

Tego nie wiem.

--
Liwiusz

Data: 2011-05-12 09:53:41
Autor: Zbynek Ltd.
Q napisał(a) :
[...]

Jak już napisałeś: strach jest silniejszy od rozsądku. Mam pewne
obawy, kto komu prędzej dostarczy wypowiedzenie.

   Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3

wszystkie możliwości.]

Nieuczciwy pracodawca - co zrobic?