Nieudana aktualizacja BIOSu

Data: 2009-09-21 12:15:43
Autor: Zet
Nieudana aktualizacja BIOSu
Witam!
Mam problem z aktualizacją biosu w płycie głównej Gigabyte EP45-UD3LR, obecny F5
nie rozpoznaje mojego procesora prawidłowo (c2d e8400), z tego co wyczytałem na
stronie producenta to nowy bios F7 rozwiązuje ten problem. Aktualizacje robię
przy pomocy aplikacji @BIOS producenta płyty bezpośrednio serwera Gigabyte,
wszystko niby dobrze, aplikacja prosi o restart komputera. Komputer się
uruchamia ponownie, w biosie zmieniam napięcie vram na 2.2v (Pamięci Kingston
HyperX), zapisuję zmiany, kolejny restart komputera i uruchamia się on na starym
BIOSie F5. Nie wiem nawet czy po pierwszym restarcie ten bios nadal nie jest w
wersji F5. Płyta posiada Dual BIOS w czym upatruję winowajcę. W jaki sposób
zaktualizować ten BIOS zakańczając proces powodzeniem ? Komputer posiada nawet
FDD jak by było potrzebne.
--
Pozdrawiam!
Zet

Data: 2009-09-21 13:01:01
Autor: pIOTER
Nieudana aktualizacja BIOSu
mialem dosc podobny problem tyle ze na intelowskim mobo. Okazalo sie nowe opcje wprowadzone to ostatniego biosu gryzly sie sie z ustawieniami aktalizowanego biosu i plyta nie chciala startowac. W przypadku intela jest mozliwosc wejscia do biosu w trybie maintenance i wyresetowanie ustawien, wtedy zaczyna dzialac. Pomaga tez zmiana ustawien na defaultowe przed aktualizacja

pIOTER __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 4390 (20090902) __________

Data: 2009-09-21 13:25:57
Autor: Doxent
Nieudana aktualizacja BIOSu
zaktualizować ten BIOS zakańczając proces powodzeniem ? Komputer posiada nawet
FDD jak by było potrzebne.

a próbowałeś ściągnąć bios od producenta, rozpakować plik zip albo rar, wgrać tak rozpakowany plik biosu na pendrive. Po wejściu do biosu jest opcja q-flash (bodajże klawisz F8). Ten Q-flash powinien sobie wczytać nowy bios z pena i go wgrać.

Data: 2009-09-21 21:08:09
Autor: Zet
[...]

Zrobiłem tak, ale zamiast pamięci USB użyłem starego i poczciwego FDD :) Ale
teraz pojawia się mały problem wykasowałem ustawie BIOSu i na nowo chyba trzeba
dostroić BIOS do procesora i pamięci. Procesor to już wspominany e8400 teraz
wykrywany jako około 2,8GHz (8,5x333) i pamięci Kingston HyperX KHX8500D2T1K2/4G
1066MHz, płyta gł. Gigabyte EP45-UD3LR. Jak ustawić BIOS by wszystko grało :) ?
--
Pozdrawiam!
Zet

Data: 2009-09-21 21:21:38
Autor: Doxent
[...]

Ustaw mnożnik x9, Pci express 100MHz (zostawienie na auto może robić problemy), pamięci według specyfikacji. Te płyty ustawia się dość ciężko, mnóstwo opcji a na dodatek na default lubi się wywalać więc tam gdzie możemy opcję auto lepiej zmienić na właściwą. Hyperów nie znam zbytnio bo mnie overclockerskie pamięci nie przekonują i wolę tańszy wariant value ram z którymi nie mam zbytnio wiele problemów gdy pracują na standardowych ustawieniach.

Data: 2009-09-21 16:55:51
Autor: Grzegorz Prędki

Zrob normalny upgrade BIOSu tzn. nagraj obraz na dyskietke i flashuj. Mi sie za pomoca tego programu @BIOS nigdy nie udalo zrobic aktualizacji.

Data: 2009-09-21 21:10:06
Autor: Zet
Nieudana aktualizacja BIOSu
Zrob normalny upgrade BIOSu tzn. nagraj obraz na dyskietke i flashuj. Mi sie za pomoca tego programu @BIOS nigdy nie udalo zrobic aktualizacji.

Dzięki, tak się udało sfinalizować proces :)
--
Pozdrawiam!
Zet

--