Data: 2017-06-25 01:01:43 | |
Autor: PiteR | |
Nieudana naprawa | |
na ** p.m.s ** Budzik pisze tak:
Jak podchodzicie do takich sytuacji. Może podejdź do tematu jak grubodupy król relaksu, który traktuje samochody jak odkurzacz. Proszę pana ja płacę za efekt a nie za próby naprawy. Pompa w zbiorniku gupia ma zasilanie +12v i on nie potrafi zdiagnozować stabilności tego zasilania? To niech podłączy obcy akumulator na próbę. Pompa wymieniona przez mechaniora, auto od tego czasu nie odpala. no to zepsuł. Pompa kręci i auto nie odpala? -- Piter http://piterpro.private.pl/xnews/ |
|
Data: 2017-06-25 10:00:36 | |
Autor: Budzik | |
Nieudana naprawa | |
Użytkownik PiteR email@fauszywy.pl ...
Pompa w zbiorniku gupia ma zasilanie +12v i on nie potrafi zdiagnozować stabilności tego zasilania? To niech podłączy obcy akumulator na próbę. Ano. Pokazuje ze jest problem z cisnieniem na wejsciu do pompy wysokiego cisnienia. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Obelgi to argumenty tych, którzy nie mają argumentów" Jan Jakub Rousseau |
|
Data: 2017-06-25 14:40:39 | |
Autor: Maciek | |
Nieudana naprawa | |
Dnia Sun, 25 Jun 2017 10:00:36 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
Ano. Pokazuje ze jest problem z cisnieniem na wejsciu do pompy wysokiego cisnienia. To może właśnie ten czujnik ciśnienia przed pompą wys. ciś. jest problemem? -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl |
|
Data: 2017-06-25 18:00:34 | |
Autor: Budzik | |
Nieudana naprawa | |
Użytkownik Maciek docktor@poczta.onet.pl ...
Wymieniony na nowy a potem jeszcz raz dla pewnosci na kolejny.Ano. Pokazuje ze jest problem z cisnieniem na wejsciu do pompy To nie to. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Wiedza to władza. Ale niewiedza, niestety, nie oznacza jeszcze braku władzy." Niels Bohr |
|
Data: 2017-06-25 20:38:39 | |
Autor: yabba | |
Nieudana naprawa | |
W dniu 2017-06-25 o 20:00, Budzik pisze:
Użytkownik Maciek docktor@poczta.onet.pl ... Może wężyk z baku jest niedrożny? yabba |
|
Data: 2017-06-25 21:00:45 | |
Autor: Budzik | |
Nieudana naprawa | |
Użytkownik yabba gkwiatkowski2_remove_it@gmail.com ...
Nie, paliwo dochodzi leci jak głupie.Może wężyk z baku jest niedrożny?Wymieniony na nowy a potem jeszcz raz dla pewnosci na kolejny.Ano. Pokazuje ze jest problem z cisnieniem na wejsciu do pompy Filtr paliwa tez wymieniony. Sprawdzone - problemem jest prad na sterowniku na wejściu do pompy. Idzie za niski przez co otwiera sie zby słabo. Tym steruje ECU, stąd diagnoza ze z nim jest coś nie tak. Pytanie skąd taki zbieg okolicznosci, ze wymiana pompy w baku sprawiła, ze nagle auto przestało działac... -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Unix jest gorszy od W98 z tego prostego powodu, że W98 mam na swoim domowym komputerze, a Unixa nie i nie zamierzam. |
|
Data: 2017-06-25 23:06:53 | |
Autor: PiteR | |
Nieudana naprawa | |
na ** p.m.s ** Budzik pisze tak:
Ciśniene z nowej pompy jest wystarczające? Mierzył manometrem? Jest ynteligentna regulacja obrotów pompy w baku czy proste on off +12v zawsze na full obrotów? Sprawdzone - problemem jest prad na sterowniku na wejściu do której pompy? Idzie za niski przez co otwiera sie zby słabo. Co się otwiera zbyt słabo? Tym steruje ECU, stąd diagnoza ze z nim jest coś nie tak. To niech zada obcy prąd na 100% otwarcia. Dowie się czy wyjście ECU zmiękło czy rezystancja obciążenia wzrosła. Pytanie skąd taki zbieg okolicznosci, ze wymiana pompy w baku Może stara dawała mniejsze ciśnienie to ECU wysterowywał poprawnie. Nowa daje prawidłowe i zepsuty ECU przymyka. Albo nowa jest złego typu i daje za duże ciśń i ECU przymyka. -- Piter http://piterpro.private.pl/xnews/ |
|
Data: 2017-06-26 00:01:02 | |
Autor: Budzik | |
Nieudana naprawa | |
Użytkownik PiteR email@fauszywy.pl ...
Ciśniene z nowej pompy jest wystarczające? Mierzył manometrem?Wydaje mi się ze on/off. Mierzył - jest 8 atm. sprawdzalismy tez poprzednia pompe oraz jeszcze inna ktora dawała ok 4atm.' Pompy wysokiego cisnienia.Sprawdzone - problemem jest prad na sterowniku na wejściu do sterownik, zawór, regulator - jakkolwiek to nazwac zapytam, czy probował - dzieki za podpowiedz ok, ale wtedy przywrócenie starej pompy paliwa sprawiłoby ze wszystko wrociłoby do pierowtnego stanu. Albo nowa jest złego typu i daje za duże ciśń i ECU przymyka.Jest na pewno ok. Zreszta probowalismy kilka. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać" H. Jackson Brown, Jr. |
|
Data: 2017-06-26 11:23:12 | |
Autor: J.F. | |
Nieudana naprawa | |
Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości grup
Użytkownik PiteR email@fauszywy.pl ... Ciśniene z nowej pompy jest wystarczające? Mierzył manometrem? To nie jest jakos za duzo ? Wydaje mi sie, ze pompa mniejsze cisnienie daje ... ale to taka wiedza ogolna, i bardziej z benzyniakow. Pompy wysokiego cisnienia.Sprawdzone - problemem jest prad na sterowniku na wejściu doktórej pompy? sterownik, zawór, regulator - jakkolwiek to nazwacIdzie za niski przez co otwiera sie zby słabo.Co się otwiera zbyt słabo? Jest tam jakis regulator ? Regulator mial sens przy wtryskiwaczach benzynowych, ale na wejsciu pompy w.c. ? J. |
|
Data: 2017-06-26 11:01:01 | |
Autor: Budzik | |
Nieudana naprawa | |
Użytkownik J.F. jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ...
sterownik, zawór, regulator - jakkolwiek to nazwacIdzie za niski przez co otwiera sie zby słabo.Co się otwiera zbyt słabo? No ponoc jest to jakis zawór ktory otwiera sie bardziej lub mniej w zaleznosci od podanego prądu. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Błędy człowieka szlachetnego są jak zaćmienie Słońca lub Księżyca. Wszyscy je widzą." - Konfucjusz |
|
Data: 2017-06-27 09:40:20 | |
Autor: yabba | |
Nieudana naprawa | |
W dniu 2017-06-25 o 23:00, Budzik pisze:
Użytkownik yabba gkwiatkowski2_remove_it@gmail.com ... Co to znaczy za niski prąd? Czy ma być 12V a dochodzi tylko np. 8V (bez obciążenia/pod obciążeniem)? Czy też pompa potrzebuje 1A, a ECU jest w stanie podać tylko 500mA? Tym steruje ECU, stąd diagnoza ze z nim jest coś nie tak. Steruje bezpośrednio ze swojego wyjścia czy przez przekaźnik? Pytanie skąd taki zbieg okolicznosci, ze wymiana pompy w baku sprawiła, ze Może coś zwarł niechcący i uszkodził sterownik albo podczas manipulacji urwał się jakiś nadgnity kabel? Kolega miał cyrki z prądem w Maximie (zapalał raz na 20 prób), bo poprzedni naprawiacz odłączył sobie beztrosko kabel do jednego z punktów masy. yabba |
|
Data: 2017-06-27 10:00:49 | |
Autor: Budzik | |
Nieudana naprawa | |
Użytkownik yabba gkwiatkowski2_remove_it@gmail.com ...
W sensie ze prąd steruje otwarciem, i np. maks otwarcie to 12V a on daje 3V i nie otweira.Nie, paliwo dochodzi leci jak głupie.Może wężyk z baku jest niedrożny?Wymieniony na nowy a potem jeszcz raz dla pewnosci na kolejny.Ano. Pokazuje ze jest problem z cisnieniem na wejsciu do pompy Podobno bezposrednio.Tym steruje ECU, stąd diagnoza ze z nim jest coś nie tak. Pytanie skąd taki zbieg okolicznosci, ze wymiana pompy w baku :) Masy sa na pewno ok. Tez miałem/mam takie skojarzenie, ze jedyne rozsadne wytłumaczenie to jakas przypadkowo zrobiona zwara. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Unix jest gorszy od W98 z tego prostego powodu, że W98 mam na swoim domowym komputerze, a Unixa nie i nie zamierzam. |
|
Data: 2017-06-27 17:38:05 | |
Autor: spider | |
Nieudana naprawa | |
W dniu 2017-06-27 o 12:00, Budzik pisze:
Użytkownik yabba gkwiatkowski2_remove_it@gmail.com ... Kumaty elektryk/elektronik powinien potrafić to sprawdzić bez zamieniania ECU. Specyfikacja sygnałów elektrycznych sterowania pompy raczej nie jest jakąś tajną informacją i pewnie można ją gdzieś znaleźć, lub wyciągnąć od producenta. Sprawdzić potem miernikiem lub oscyloskopem co się tam na wejściu przy uruchamianiu pojawia pojawia i wszystko się wyjaśni. |
|
Data: 2017-06-27 18:33:33 | |
Autor: J.F. | |
Nieudana naprawa | |
Użytkownik "spider" napisał w wiadomości grup
W dniu 2017-06-27 o 12:00, Budzik pisze: Nie, paliwo dochodzi leci jak głupie. Kumaty elektryk/elektronik powinien potrafić to sprawdzić bez zamieniania ECU. Specyfikacja sygnałów elektrycznych sterowania pompy raczej nie jest jakąś tajną informacją i pewnie można ją gdzieś znaleźć, Niekoniecznie tak latwo, jak Ci sie wydaje. A problem moze byc w calkiem innym miejscu - czujnik uszkodzony, i komputer mysli ze za duze cisnienie, albo wejscie w komputerze uszkodzone, albo jakis kabelek masy urwany ... J. |
|
Data: 2017-06-28 14:07:56 | |
Autor: spider | |
Nieudana naprawa | |
W dniu 2017-06-27 o 18:33, J.F. pisze:
Użytkownik "spider" napisał w wiadomości grup Kable można łatwo sprawdzić, nawet miernikiem z supermarketu, czujnik z tego co kolega pisał był już wymieniany, ale pewnie też jego charakterystykę i sygnał elektryczny da się pewnie łatwo zbadać. Trzeba tylko wiedzieć czego się spodziewać. No chyba że komunikacja komputer - czujniki, pompa, jest cyfrowa, w co wątpię. |
|
Data: 2017-06-27 20:09:54 | |
Autor: yabba | |
Nieudana naprawa | |
W dniu 2017-06-27 o 12:00, Budzik pisze:
Użytkownik yabba gkwiatkowski2_remove_it@gmail.com ... Czy te 3 V jest zawsze, nawet na kablu odłączonym od sterownika na wejściu pompy? Podobno bezposrednio.Tym steruje ECU, stąd diagnoza ze z nim jest coś nie tak. Z ciekawostek motoryzacyjno-elektrycznych, to mi się kiedyś trafiła Astra II z uszkodzonym wejściem masy w ECU. ECU "brało sobie" masę z wejścia podłączonego do świateł STOP. Efekt był taki, że silnik gasł po naciśnięciu hamulca. Jak wyjęło się żarówki od stopów, to silnik w ogóle nie dawał się uruchomić. yabba |
|
Data: 2017-06-27 18:39:19 | |
Autor: Pszemol | |
Nieudana naprawa | |
yabba <gkwiatkowski2_remove_it@gmail.com> wrote:
Z ciekawostek motoryzacyjno-elektrycznych, to mi się kiedyś trafiła Astra II z uszkodzonym wejściem masy w ECU. ECU "brało sobie" masę z wejścia podłączonego do świateł STOP. Efekt był taki, że silnik gasł po naciśnięciu hamulca. Jak wyjęło się żarówki od stopów, to silnik w ogóle nie dawał się uruchomić. Problemy z masą są zawsze najciekawsze do usuwania :-) |
|
Data: 2017-06-27 21:00:47 | |
Autor: Budzik | |
Nieudana naprawa | |
Użytkownik Pszemol Pszemol@PolBox.com ...
Dlatego mnie uczyli ze pierwsze co robisz to bierzesz kabel i podłaczasz mase bezposrednio na silnik.Z ciekawostek motoryzacyjno-elektrycznych, to mi się kiedyś trafiła Astra II z uszkodzonym wejściem masy w ECU. ECU "brało sobie" masę z wejścia podłączonego do świateł STOP. Efekt był taki, że silnik gasłProblemy z masą są zawsze najciekawsze do usuwania :-) Ale tutaj mechanior mowi ze wszystkie połaczenia i masy posprawdzał. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Nic na to nie można poradzić. To byłby dobry tytuł do historii mojego życia." Irwin Shaw |
|
Data: 2017-06-27 21:01:18 | |
Autor: Pszemol | |
Nieudana naprawa | |
Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
Użytkownik Pszemol Pszemol@PolBox.com ... Opisz to dokładniej... Co to znaczy "bierzesz kabel" - co łączysz z czym konkretnie? Ale tutaj mechanior mowi ze wszystkie połaczenia i masy posprawdzał. Może sprawdził ale nie tak jak trzeba? |
|
Data: 2017-06-28 05:00:56 | |
Autor: Budzik | |
Nieudana naprawa | |
Użytkownik Pszemol Pszemol@PolBox.com ...
Dlatego mnie uczyli ze pierwsze co robisz to bierzesz kabel i Mase z aku z jakas metalowa czescia silnika. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Jest tylko jedna kategoria ludzi, którzy myślą więcej o pieniądzach niż bogaci - to biedni." Oscar Wilde |
|
Data: 2017-06-28 14:21:21 | |
Autor: Pszemol | |
Nieudana naprawa | |
Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
Użytkownik Pszemol Pszemol@PolBox.com ... No ale to "leczy" tylko problemy z jednym połączeniem, nie zdiagnozujesz w ten sposób problemów z masą w wiązkach idących do ECU, do przełączników na tablicy, masy idącej do zegarów czy nawet w wiązce do pompy paliwa gdzieś daleko z tyłu, w baku, itp, itd. |
|
Data: 2017-06-28 19:01:00 | |
Autor: Budzik | |
Nieudana naprawa | |
Użytkownik Pszemol Pszemol@PolBox.com ...
Ok, ale mechanior mowił, ze posprawdzał wszystkie przejscia i masy. --No ale to "leczy" tylko problemy z jednym połączeniem, nieDlatego mnie uczyli ze pierwsze co robisz to bierzesz kabel i Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Chyba mam zdolności prekognicyjne - wczoraj rano, wyjmując resztki mizernej pensji z bankomatu, powiedziałem do siebie: "Chyba się urżnę". No i proszę! |
|
Data: 2017-06-28 21:09:20 | |
Autor: cef | |
Nieudana naprawa | |
W dniu 2017-06-28 o 21:01, Budzik pisze:
Użytkownik Pszemol Pszemol@PolBox.com ... A co ma powiedzieć? Przecież jakoś musi uzasadnić żądanie zapłaty. |
|