Data: 2010-05-05 15:05:02 | |
Autor: Jacek Kalinski | |
Nieudana prĂłba logowania - getinBank | |
W artykule <4be1292b$0$17084$65785112@news.neostrada.pl>, Ziemovit napisał(a):
Co jakiś czas (raz na miesiąc) dostaję informację via SMS o nieudanym logowaniu. Rzecz w tym, że w tym czasie nawet nie jestem w pobliżu komputera. Albo próba włamania, albo pomyłka człowieka. Ostatnio sam chciałem się zalogować do konta (nie był to getin) i wpisuję raz login i hasło - niepoprawne. Ok, może się pomyliłem - zdaża się (tym bardziej, że jeśli zbyt szybko wpisuję hasło w kratki, to system się gubi i _zawsze_ zgłasza błąd logowania). Drugi raz (zwracając szczególną uwagę na hasło) - błąd. Coś mi nie grało - poszedłem sprawdzić login i... zrobiłem literówkę i logowałem się na czyjeś konto. Wpisałem poprawny login i wszedł. Nie było to celowe, lecz normalna pomyłka. Jeśli właściciel konta, którego wpisałem błędnie login miał powiadomienie o logowaniu, pewnie się poddenerwował (za 2 błędne próby). PS: a teraz już czysto informatycznie: sprawdź w dzienniku zdarzeń swojego systemu, czy w danej chwili był on włączony i czy ktoś na nim pracował (eventlog i historia przeglądarki dla Windowsa lub syslog/messages i historia przeglądarki dla Linuksa). Jeśli data i godzina pokryje się, wówczas będziesz miał pewność, że to ktoś od Ciebie (korzystający z Twojego/wspólnego komputera). A ponieważ jest to już NTG, dlatego kontynuuj temat na odpowiedniej grupie. Jacek |
|
Data: 2010-05-05 23:12:23 | |
Autor: Ziemovit | |
Nieudana próba logowania - getinBank | |
PS: a teraz już czysto informatycznie: Mało prawdopodobne, ale warto sprawdzić. Dzięki. |
|