Nieudana próba samobójcza ?

Data: 2017-10-04 03:17:04
Autor: Jacek G.
Nieudana próba samobójcza ?
W dniu ¶roda, 4 pa¼dziernika 2017 11:30:28 UTC+2 u¿ytkownik z napisa³:
W dniu 2017-10-04 o 11:18, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
> autor jest w bledzie, skreca w lewo w dodatku przez przejscie dla pieszych gdzie MUSI spodziewac sie pieszych i rowerzystow ktorym MUSI ustapic pierwszenstwa.

Ale chyba nie zaprzeczysz ¿e u¿ytkownik drogi by³by lepiej widoczny gdyby ¦WIECI£ zw³aszcza gdy porusza siê z prêdko¶ci± porównywaln± do samochodów?
Lampka rowerowa w porównaniu z reflektorami samochodowymi ma znikom± moc i w dzieñ jest s³abo widoczna, wiêc nie wiem czy co¶ by to zmieni³o.

A tu jeszcze by³o pod s³oñce.

W tej sytuacji co innego moim zdaniem mia³o znaczenie. Obejrza³em filmik w zwolnionym tempie (przesuwaj±c rêcznie suwaczek) i rowerzysta nie by³ widoczny, bo zas³oni³ go poprzedzaj±cy samochód. Dopiero gdy ten skrêci³ wy³oni³ siê zza niego rowerzysta - st±d wra¿enie, ¿e "pojawi³ siê znik±d".
Najlepiej by³oby gdyby skrêt w lewo na tym skrzy¿owaniu mia³ wy³±czno¶æ, ale w sytuacji jaka jest wszyscy uczestnicy ruchu powinni byæ bardziej czujni. Nie wiem czy rowerzysta mia³ tam przejazd rowerowy czy zwyk³e przej¶cie dla pieszych. W ka¿dym razie ja w takich przypadkach - nawet jak nielegalnie przeje¿d¿am na pasach (zdarza mi siê) - stosujê zasadê ograniczonego zaufania, zwalniam lub zatrzymujê siê, nawi±zuje kontakt wzrokowy z kierowc±, sprawdzaj±c czy mnie widzi itp.
P.S. Kierowc± te¿ jestem.
--
Jacek G.

Data: 2017-10-04 03:31:05
Autor: przemek.jedrzejczak
Nieudana próba samobójcza ?
-- Lampka rowerowa w porównaniu z reflektorami samochodowymi ma znikom± moc i w dzieñ jest s³abo widoczna, wiêc nie wiem czy co¶ by to zmieni³o.

to bylo w epoce przed LEDowej :-)

-- Najlepiej by³oby gdyby skrêt w lewo na tym skrzy¿owaniu mia³ wy³±czno¶æ, ale w sytuacji jaka jest wszyscy uczestnicy ruchu powinni byæ bardziej czujni.

autor nagrania jedzie innym pasem niz BMW wiec moze powinni pociagnac ciagla az do pasow ? dziwne tez ze nie ma migajacego sygnalizatora ze piesi moga przechodzic, przy kolizyjnym lewoskrecie na tak duzym skrzyzowaniu powinien byc

Data: 2017-10-04 04:44:50
Autor: Jacek G.
Nieudana próba samobójcza ?
W dniu ¶roda, 4 pa¼dziernika 2017 12:31:07 UTC+2 u¿ytkownik przemek.j...@gmail.com napisa³:
-- Lampka rowerowa w porównaniu z reflektorami samochodowymi ma znikom± moc i w dzieñ jest s³abo widoczna, wiêc nie wiem czy co¶ by to zmieni³o.

to bylo w epoce przed LEDowej :-)

Led'owe te¿ s± ró¿ne i takie ledwo ¶wiec±ce i bardzo silne. Te silne, na pe³nej mocy ¶wiec± do¶æ krótko - 1 -3 godz. wiêc u¿ywanie ich w dzieñ, w mie¶cie wi±za³oby siê z czêst± wymian± baterii lub do³adowywaniem aku. S± jeszcze pr±dnice w pia¶cie, ale tylko w niektórych typach rowerów. Poza tym nie ma i chyba nie bêdzie norm i wymogów na si³ê o¶wietlenia rowerowego. A bez tego obligatoryjne u¿ywanie ¶wiate³ rowerowych w dzieñ mija siê z celem. Oczywi¶cie jak kto¶ chce sobie ¶wieciæ, to niech ¶wieci - zakazu te¿ nie ma.
--
Jacek G.

Data: 2017-10-04 13:57:03
Autor: z
Nieudana próba samobójcza ?
W dniu 2017-10-04 o 13:44, Jacek G. pisze:
A bez tego obligatoryjne u¿ywanie ¶wiate³ rowerowych w dzieñ mija siê z celem. Oczywi¶cie jak kto¶ chce sobie ¶wieciæ, to niech ¶wieci - zakazu te¿ nie ma.

I dlatego zakaza³bym ¶wieciæ w dzieñ samochodom ¿eby kierowcy siê nie rozleniwiali i patrzyli na drogê a nie tylko dekodowali ¶wietliste punkty ;-)

Data: 2017-10-04 12:34:51
Autor: m
Nieudana próba samobójcza ?
W dniu 04.10.2017 o 12:17, Jacek G. pisze:
> [...]

W tej sytuacji co innego moim zdaniem mia³o znaczenie. Obejrza³em filmik w zwolnionym tempie (przesuwaj±c rêcznie suwaczek) i rowerzysta nie by³ widoczny, bo zas³oni³ go poprzedzaj±cy samochód. Dopiero gdy ten skrêci³ wy³oni³ siê zza niego rowerzysta - st±d wra¿enie, ¿e "pojawi³ siê znik±d".

Kluczowe jest to, ¿e rowerzystów na drogach jest jeszcze stosunkowo ma³o
wiêc kierowcy (w tym ja) siê ich nie spodziewaj± wiêc ich nie wypatruj±.
St±d zdziwienie.

A¿ dziw ¿e ja, taki zwolennik je¿d¿enia po wszystkim a nie po jezdni,
powtarzam argumenty ¶cie¿kofobów. Widaæ s³uszne s± te argumenty i muszê
przemy¶leæ swoje pogl±dy ;)

p. m.

Data: 2017-10-04 04:06:44
Autor: przemek.jedrzejczak
Nieudana próba samobójcza ?
jako kierowca wypatruj takiego znaku
Znak informacyjny D-6b - Przej¶cie dla pieszych i przejazd dla rowerzystów
jesli widzisz taki znak jest duza szansa ze pojawi sie rowerzysta :-)

2. ZNACZENIE I STOSOWANIE
Znak informacyjny D6b "Przej¶cie dla pieszych i przejazd dla rowerzystów" stosuje siê w celu oznaczenia miejsca przeznaczonego do przechodzenia pieszych oraz miejsca przeje¿d¿ania rowerzystów w poprzek drogi.
Kieruj±cy pojazdem zbli¿aj±cy siê do miejsca oznaczonego znakiem jest obowi±zany zmniejszyæ prêdko¶æ tak, aby nie naraziæ na niebezpieczeñstwo pieszych znajduj±cych siê w tych miejscach lub na nie wchodz±cych oraz rowerzystów znajduj±cych siê w tych miejscach lub na nie wje¿d¿aj±cych. podsumujmy:
facet ma ustap pierwszenstwa, ma przejscie dla pieszych i zaskakuje go rower na przejezdzie? tlumaczeniem o oslepiajacym sloncu tylko sie pograza bo ma 3 opcje:
-zwolnic bo kiepsko widac
-przyspieszyc bo kiepsko widac :-)
-nic nie robic no bo kiepsko widac :-)
w krajach rowerowych ma pozamiatane plus wysokie ryzyko ze ubezpieczalnia sie wypnie i bedzie regres bo w koncu potracil rowerzyste na oznakowanym przejsciu :-)

Data: 2017-10-04 13:09:32
Autor: Å„
Nieudana próba samobójcza ?
Jak to jest w innych krajach z przeje¿d¿aniem rowerem na pasach?
Zakaz (nie uwzglêdniaj±cy prêdko¶ci roweru) uwa¿am za durny przepis, mo¿e czas ten zakaz zmieniæ.

-- -- -
nawet jak nielegalnie przeje¿d¿am na pasach (zdarza mi siê)

Data: 2017-10-04 16:07:41
Autor: Piotr aka dracorp
Nieudana próba samobójcza ?
Dnia Wed, 04 Oct 2017 13:09:32 +0200, ñ napisa³(a):

Jak to jest w innych krajach z przeje¿d¿aniem rowerem na pasach?
Zakaz (nie uwzglêdniaj±cy prêdko¶ci roweru) uwa¿am za durny przepis,
mo¿e czas ten zakaz zmieniæ.
Ciekawe. Jak chcesz to zrealizowaæ?

--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr.r.public at gmail dot com

Data: 2017-10-04 19:18:20
Autor: Å„
Nieudana próba samobójcza ?
Wykre¶leniem zakazu z ustawy (poprzez lobbying).

-- -- -
Jak chcesz to zrealizowaæ?

Data: 2017-10-04 19:22:40
Autor: Piotr aka dracorp
Nieudana próba samobójcza ?
Dnia Wed, 04 Oct 2017 19:18:20 +0200, ñ napisa³(a):

Wykre¶leniem zakazu z ustawy (poprzez lobbying).
To kiedy wykre¶lasz?