Nieudana reforma rynku cukru

Data: 2011-04-02 16:05:23
Autor: u2
Nieudana reforma rynku cukru
... teraz musimy importować rocznie 200 tys. ton cukru po cenach
światowych. A wystarczyło nie likwidować nowoczesnych i dużych cukrowni
w Łapach i Lublinie. Teraz Niemiec dyktuje nam ceny.

Data: 2011-04-02 17:10:14
Autor: M. Sz.

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:4d972d25$0$2461$65785112news.neostrada.pl...
.. teraz musimy importować rocznie 200 tys. ton cukru po cenach
światowych. A wystarczyło nie likwidować nowoczesnych i dużych cukrowni
w Łapach i Lublinie. Teraz Niemiec dyktuje nam ceny.

Napisz coś o tej reformie.

m.

Data: 2011-04-02 09:02:00
Autor: Marek
On Apr 2, 5:10 pm, "M. Sz." <mi...@onet.pl> wrote:
Użytkownik "u2" <u...@o2.pl> napisał w wiadomościnews:4d972d25$0$2461$65785112news.neostrada.pl...

> [...]
> światowych. A wystarczyło nie likwidować nowoczesnych i dużych cukrowni
> w Łapach i Lublinie. Teraz Niemiec dyktuje nam ceny.

Zajebali nasze cukrownie i nalozyli nam kwoty produkcji cukru .
Teraz polski rolnik nie ma prawa uprawiac burakow, zeby zaspokoic
potrzeby polskiego rynku.
Wystarczy ?

Data: 2011-04-02 18:04:30
Autor: u2
W dniu 2011-04-02 18:02, Marek pisze:
Zajebali nasze cukrownie i nalozyli nam kwoty produkcji cukru .
Teraz polski rolnik nie ma prawa uprawiac burakow, zeby zaspokoic
potrzeby polskiego rynku.
Wystarczy ?

Nawet nie uruchomili obiecywanej produkcji bioetanolu czy suszu w
miejsce zamykanych cukrowni.

Rolnicy stracili źródło utrzymania z dnia na dzień.

Data: 2011-04-02 18:05:03
Autor: M. Sz.

Użytkownik "Marek" <mwisniewski2008@googlemail.com> napisał w wiadomości news:8b0a532b-461f-4c31-b1d8-f14ec3b5349dk9g2000yqi.googlegroups.com...
> [...]

Zajebali nasze cukrownie i nalozyli nam kwoty produkcji cukru .
Teraz polski rolnik nie ma prawa uprawiac burakow, zeby zaspokoic

Nie - co ta Unia taka głupia ?

Data: 2011-04-02 18:07:02
Autor: u2
Nieudana reforma rynku cukru
W dniu 2011-04-02 18:05, M. Sz. pisze:
Nie - co ta Unia taka głupia ?

Nie taka głupia, zamknęli w Polsce, a polski rynek cukru przejęli, by
drenować zyski.

Data: 2011-04-02 18:08:52
Autor: M. Sz.

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:4d9749a8$0$2436$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2011-04-02 18:05, M. Sz. pisze:
Nie - co ta Unia taka głupia ?

Nie taka głupia, zamknęli w Polsce, a polski rynek cukru przejęli, by
drenować zyski.

 Znaczy się my jesteśmy tacy głupi? Drenowanie zysków nie świadczy o inteligencji.

m.

Data: 2011-04-02 19:54:25
Autor: u2
W dniu 2011-04-02 18:08, M. Sz. pisze:
Nie taka głupia, zamknęli w Polsce, a polski rynek cukru przejęli, by
drenować zyski.

Znaczy się my jesteśmy tacy głupi? Drenowanie zysków nie świadczy o
inteligencji.

To zależy co rozumiesz pod nazwą inteligencja.

Data: 2011-04-03 14:55:14
Autor: M. Sz.

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:4d9762d4$0$2448$65785112news.neostrada.pl...
[...]

 Nie nazwą tylko pojęciem. A niedoczytałem o tym imporcie cukru.

Data: 2011-04-03 15:46:46
Autor: u2
W dniu 2011-04-03 14:55, M. Sz. pisze:
To zależy co rozumiesz pod nazwą inteligencja.

Nie nazwą tylko pojęciem. A niedoczytałem o tym imporcie cukru.

No nie, inteligencja to nazwa, ale może mieć kilka znaczeń.

Data: 2011-04-03 16:08:06
Autor: M. Sz.

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:4d987a46$0$2484$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2011-04-03 14:55, M. Sz. pisze:
To zależy co rozumiesz pod nazwą inteligencja.

Nie nazwą tylko pojęciem. A niedoczytałem o tym imporcie cukru.

No nie, inteligencja to nazwa, ale może mieć kilka znaczeń.

Nazwa to w przypadku grupy społecznej.

Data: 2011-04-03 16:11:50
Autor: u2
W dniu 2011-04-03 16:08, M. Sz. pisze:

To zależy co rozumiesz pod nazwą inteligencja.

Nie nazwą tylko pojęciem. A niedoczytałem o tym imporcie cukru.

No nie, inteligencja to nazwa, ale może mieć kilka znaczeń.

Nazwa to w przypadku grupy społecznej.

To tylko jedno ze znaczeń tej nazwy.

Data: 2011-04-03 19:06:37
Autor: M. Sz.

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:4d988026$0$2445$65785112news.neostrada.pl...
[...]

 Nie wciskaj ciemnoty.

Data: 2011-04-03 19:14:42
Autor: u2
W dniu 2011-04-03 19:06, M. Sz. pisze:

[...]

Inteligencja to bijąca światłość, czasami skrywająca się w mroku.

Data: 2011-04-03 19:27:33
Autor: M. Sz.

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:4d98ab03$0$2441$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Czyli nazwa bijącej światłości?

Data: 2011-04-02 18:34:15
Autor: Bogdan Idzikowski
> [...]

Zajebali nasze cukrownie i nalozyli nam kwoty produkcji cukru .
Teraz polski rolnik nie ma prawa uprawiac burakow, zeby zaspokoic

Trzeba było udać się na negocjajce do Brukseli, gdy ustalano kwoty produkcyjne.
A nie mówić, że mu honor nie pozwala.
Wówczas był picowski minister rolnictwa i to on przep...ił sprawę.
Teraz zwalacie na PO.

Data: 2011-04-02 14:03:21
Autor: Marek

==================================================>
[...]

Co ty pieprzysz ?

Krzysztof Jurgiel
Wiceprzewodniczacy
Sejmowej Komisji Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Odpowiedzi na kretactwa ministra Marka Sawickiego w sprawie
regulacji rynku cukru w Unii Europejskiej
I Okres przedakcesyjny
Do roku kwotowego 2003-2004 rynek cukru w Polsce był regulowany według
zasad
krajowych. W Polsce produkowano ok. 2 mln ton cukru.
II Akcesja Polski do UE - rzad PSL-SLD
Polska przystepujac do UE (negocjował wicepremier Jarosław Kalinowski)
uzyskała
kwoty produkcyjne cukru w wysokosci 1671,9 tys. ton w tym kwota A-1580
tys. t. i kwota
B 91,9 tys., a wiec ok. 300 tys. ton mniej od realizowanej produkcji.

http://orka2.sejm.gov.pl/IZ6.nsf/main/4B1CDF3E

Kalinowski byl w PiS ?

Data: 2011-04-02 23:39:43
Autor: u2
Nieudana reforma rynku cukru
W dniu 2011-04-02 23:03, Marek pisze:
Kalinowski byl w PiS ?

Skoro on odpowiada za kryzys to na pewno był z PiS-u, bo PiS za wszystko
odpowiada wg agenciaków :)

Data: 2011-04-03 11:23:47
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Marek" <mwisniewski2008@googlemail.com> napisał w wiadomości news:2f44f463-376e-4c85-a8cb-9a4515972cafo20g2000yqk.googlegroups.com...
> [...]

tys. t. i kwota
B 91,9 tys., a wiec ok. 300 tys. ton mniej od realizowanej produkcji.

Poczytaj sobie to:
http://wiadomosci.dziennik.pl/polityka/artykuly/323401,jurgiel-grozi-kalinowskiemu-pozwem-za-wypowiedz-ws-reformy-rynku-cukru.html

Data: 2011-04-03 11:31:26
Autor: Bogdan Idzikowski
> [...]

tys. t. i kwota
B 91,9 tys., a wiec ok. 300 tys. ton mniej od realizowanej produkcji.

Jeszcze coś znalazłem:

Do 2006 roku Unia Europejska miała roczną nadwyżkę produkcji cukru o ok. 3,5 mln ton. Nadwyżki eksportowano z dopłatami, stąd Unia ograniczyła uprawy buraków i produkcję cukru. W wyniku wewnątrzunijnych negocjacji, które toczyły się od 2005 roku, cukrownie dostały odszkodowania i zaczęły produkować mniej. Obecnie o ok. 4 mln ton mniej.

W wyniku negocjacji Polska może produkować obecnie o 300 tys. ton mniej niż wynosi spożycie ale już np. Niemcy i Francja produkują więcej niż spożywają. Efekt: u nas kg cukru kosztuje ok. 5 zł a w Niemczech 2,6 zł.

Komu to zawdzięczamy?
Oczywiście kaczej Wielkiej Smucie zwanej IV RP,jednemu z jej " negocjacyjnych sukcesów" - obok Lizbony, chyba największemu :)

Tak opisał kacze negocjacje premier Donald Tusk na posiedzeniu sejmu:
  "negocjacje, mające miejsce w 2005 r., były jedną z najbardziej dotkliwych porażek polskiej dyplomacji. PiSowski minister rolnictwa Krzysztof Jurgiel doprowadził swoją nieudolnością do rozpadu wstępnej koalicji 11 krajów i o ile dziewięciu z tych krajów udało się podczas nocnych negocjacji osiągnąć korzystne dla siebie rozwiązania, to Jurgiel nie wziął w nich udziału argumentując to tym, że "ma swoją godność".

- To jest legenda żywa do dzisiaj w Brukseli (...). Minister Jurgiel powiedział, że noc to nie jest właściwy czas, żeby cokolwiek negocjować (...). Kiedy zdziwiony dowiedział się, że jest już po negocjacjach powiedział, że ma przecież swoje postulaty na papierze i je wysyła, a następnie powiedział, to jest wierny cytat: "pochodzę z Polski i mam swoją godność, przecież powiedziałem, co chciałem osiągnąć" - mówił Tusk. - Pan minister Jurgiel wyjechał z Brukseli ze swoją godnością, polscy rolnicy i producenci zostali ze swoim kłopotem z cukrem do dzisiaj - dodał premier."

Europoseł PSL Jarosław Kalinowski ujął to tak:
  "Sprawa cukru - no to tutaj sami politycy PiS-u powinni się uderzyć w piersi, bo po raz kolejny przypominam, że jak negocjowana była reforma cukru, to minister Jurgiel nie chciał z panią Fischer Boel rozmawiać w ogóle na temat tej reformy"

  W lutym tego roku, za powyższe słowa, Jurgiel zagroził Kalinowskiemu pozwem: "pełnomocnik Jurgiela wysłał do Kalinowskiego pismo z wezwaniem do wycofania się z "nieprawdziwych wypowiedzi" oraz żądaniami zamieszczenia na łamach dwóch ogólnopolskich gazet sprostowania i zapłaty 10 tys. zł na rzecz Caritas Polska. Zdaniem adwokata polityk PSL swoją wypowiedzią naruszył dobra osobiste Jurgiela. Pełnomocnik polityka PiS zaznacza, że jeżeli Kalinowski nie spełni żądań Jurgiela, ten skieruje do sądu pozew ws. naruszenia dóbr osobistych"

Kalinowski nie wycofał się ze swoich słów, wręcz przeciwnie - potwierdził.

Procesu, którym groził Jurgiel, do tej pory nie ma. Nie ma, bo w sądzie kacze kłamstwa nie przejdą. O czym przekonało się już wielu prawaków:
http://polemika.salon24.pl/290529,kolejny-prawacki-klamca-wyszkowski

Obecnie rząd Donalda Tuska musi odkręcać kolejną pozostałość po nieudolnych i szkodliwych rządach Kaczyńskich...
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
http://lubczasopismo.salon24.pl/euro/post/290779,jak-kaczory-odnosily-sukcesy-drogi-cukier

Data: 2011-04-03 13:03:54
Autor: u2
[...]

Bolek jest agentem i do tego wrażym, podobnie jak ty jesteś użytecznym
idiotą :)

Data: 2011-04-03 13:12:38
Autor: obserwator
Bogdan Idzikowski <bogdanid@neostrada.pl> napisał(a):

[...]

Facet ci udowodnil, ze klamiesz oczerniajac bezpodstawnie Kaczynskiego, a ty
nadal swoje i jeszcze dalej twirdzisz, ze Kaczynski w sadzie nie wygra bo klamie. Czy wy nadal posowieckie bydlo jestescie przekonani, ze ktos w koncu nie zrobi
operacji plastycznej, waszych zaklamanym ryjom?

Data: 2011-04-03 15:23:26
Autor: Pinocchio

Użytkownik " obserwator" <fajny.d.arzbor.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:in9ro5$28j$1inews.gazeta.pl...
[...]

Te, OboRowy POjebańcu! RyJe to u wAs roDziNNe. WyChjoDziSZ na UliCE tYLko WiEczorAmi taKi z ciEBie RYJ.

PhD

Data: 2011-04-03 13:50:55
Autor: obserwator
Pinocchio <pinocchio@lorenzini.it> napisał(a):

Te, OboRowy POjebańcu! RyJe to u wAs roDziNNe. WyChjoDziSZ na UliCE tYLko WiEczorAmi taKi z ciEBie RYJ.

widzisz to: IP Address Inspector:

https://www.projecthoneypot.org/ip_83.6.111.65

Koniecznie chcesz byc odciety od netu?

Data: 2011-04-03 16:03:27
Autor: u2
W dniu 2011-04-03 15:50,  obserwator pisze:
[...]

Nie dyskutuj z trollem, tylko zglaszaj do morderacji :)

Data: 2011-04-03 15:29:54
Autor: obserwator
u2 <u_2@o2.pl> napisał(a):
Nie dyskutuj z trollem, tylko zglaszaj do morderacji :)

coz z tego, ze ja nie beda, skoro ty bedziesz?

Data: 2011-04-03 17:34:13
Autor: u2
W dniu 2011-04-03 17:29,  obserwator pisze:
u2 <u_2@o2.pl> napisał(a):
Nie dyskutuj z trollem, tylko zglaszaj do morderacji :)

coz z tego, ze ja nie beda, skoro ty bedziesz?

W sumie takie debile jak Pinokio vel zahir mi zwisają i powiewają. I tak
w końcu dostaną w swoje 4 litery :)

Data: 2011-04-03 16:18:20
Autor: Pinocchio

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:4d987e30$0$2442$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Zgloś to:

--

Zanim łajdaku zaczniesz straszyć "odcięciem" od internetu poczytaj swoje
wypociny! Twój ISP będzie bardzo zadowolony!

PhD

W dniu 2011-04-03 15:12,  obserwator pisze:
[...]

Operacje plastyczne sporo kosztują, lepiej sprać im mordy.

Data: 2011-04-02 19:33:10
Autor: the_foe
[...]

limity chronia wlasnie producentow:
http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,58480,3942236.html
gdyby nie limity cukier zalegalby w magazynach a cena cukry bylaby ponizej 2 zl. Czyli ponizej kosztow produkcji.

--
the_foe

Data: 2011-04-02 20:41:31
Autor: pluton
Nieudana reforma rynku cukru
limity chronia wlasnie producentow:

Nie wiem, czy wiesz, ale producentow jest kilku,
a konsumentow dziesiatki milionow.
Jezeli chodzi o mnie, to producenci moga wyzdychac.
Na miejsce kazdego znajdzie sie 20 nastepnych.

Nullification

Data: 2011-04-02 20:39:53
Autor: u2
W dniu 2011-04-02 20:41, pluton pisze:
Jezeli chodzi o mnie, to producenci moga wyzdychac.
Na miejsce kazdego znajdzie sie 20 nastepnych.

Nie zdechna, bo im Unia na to nie pozwoli :)

Data: 2011-04-02 18:00:58
Autor: u2
Nieudana reforma rynku cukru
W dniu 2011-04-02 17:10, M. Sz. pisze:
Napisz coś o tej reformie.

Chodzi o likwidację polskich cukrowni :

http://pl.wikipedia.org/wiki/Cukrownia

"W wyniku prywatyzacji i restrukturyzacji przemysłu cukrowniczego,
cukrownie w Polsce znalazły się w pięciu grupach właścicielskich, wiele
cukrowni zamknięto[1]."

Wśród tych pięciu grup producenckich znajdują się takie trzy swojsko
brzmiące :

Cukrownie Südzucker Polska Sp. z o.o.

Cukrownie Pfeifer & Langen Polska S.A.

Cukrownie Nordzucker Polska S.A.

Data: 2011-04-02 18:04:16
Autor: M. Sz.

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:4d97483c$0$2436$65785112news.neostrada.pl...
[...]

 Znaczy się jest lepiej, trzeba tylko poczekać na efekty reformy - jak już mogę napisać.

m.

Data: 2011-04-02 18:05:46
Autor: u2
W dniu 2011-04-02 18:04, M. Sz. pisze:
Znaczy się jest lepiej, trzeba tylko poczekać na efekty reformy - jak
już mogę napisać.

Operacja się udała, pacjent umarł.

Data: 2011-04-02 18:07:20
Autor: M. Sz.

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:4d97495d$0$2436$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2011-04-02 18:04, M. Sz. pisze:
Znaczy się jest lepiej, trzeba tylko poczekać na efekty reformy - jak
już mogę napisać.

Operacja się udała, pacjent umarł.

Nie pierdol - pustych od cukru pułek nie ma.

Data: 2011-04-02 18:08:55
Autor: u2
W dniu 2011-04-02 18:07, M. Sz. pisze:
Operacja się udała, pacjent umarł.

Nie pierdol - pustych od cukru pułek nie ma.

Weź do ręki słownik :)

Data: 2011-04-02 18:12:45
Autor: M. Sz.

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:4d974a19$0$2436$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2011-04-02 18:07, M. Sz. pisze:
Operacja się udała, pacjent umarł.

Nie pierdol - pustych od cukru pułek nie ma.

Weź do ręki słownik :)

Poza tym skończyły Ci się argumenty?

Data: 2011-04-02 19:53:41
Autor: u2
W dniu 2011-04-02 18:12, M. Sz. pisze:

Operacja się udała, pacjent umarł.

Nie pierdol - pustych od cukru pułek nie ma.

Weź do ręki słownik :)

Poza tym skończyły Ci się argumenty?

Nie używam cukru, to biała śmierć.

Data: 2011-04-03 06:01:15
Autor: M. Sz.
Nieudana reforma rynku cukru
Nie używam cukru, to biała śmierć.

 Ja słodzę np. herbatę.

Data: 2011-04-03 08:53:18
Autor: A. Filip
Nieomylna Unia Europejska zatroszczyła się o zdrowie Polaków drogim cukrem ;-)
u2 <u_2@o2.pl> pisze:
[...]

Czy *już* wystosowałeś apel dziękczynny do Unii Europejskiej za to że
tak skutecznie zatroszczyła się o zdrowie (głupich) Polaków? :-)

--
A. Filip : Świat jaki jest każdy widzi (inaczej).
Gruboskórnych drażni najcieńsza aluzja.

Data: 2011-04-03 10:00:48
Autor: u2
W dniu 2011-04-03 08:53, A. Filip pisze:
Nie używam cukru, to biała śmierć.
Czy *już* wystosowałeś apel dziękczynny do Unii Europejskiej za to że
tak skutecznie zatroszczyła się o zdrowie (głupich) Polaków? :-)

Ja nie piszę, że Polacy są głupi. Ja osobiście staram się ograniczyć
spożycie cukru, ale w ramach protestu przeciwko zmowie cenowej i
polityce PO-PSL nie kupuję cukru wcale, choć zawsze trzeba czymś słodkim
poczęstować gości :)

Data: 2011-04-02 18:56:06
Autor: bolek

Użytkownik "M. Sz." <micsz@onet.pl> napisał w wiadomości news:in7hjo$bel$1news.onet.pl...

[...]

Nigdy nie będzie pustych półek.
Gdyby cukier kosztował 10 zł.,
to go nawet nie trzeba produkować.
Wiesz co to jest cena zaporowa ?

bolek

Data: 2011-04-03 06:04:17
Autor: M. Sz.

Użytkownik "bolek" <bolek@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:4d975526$0$2450$65785112news.neostrada.pl...

[...]

 To nie jest cena zaporowa, zresztą ostatnio potaniał, przynajmniej u mnie. To szacowana cena konieczna dla utrzymania sprzedaży.
 A jakbyś się wysilił, to byś lepiej sformułował myśl o relacji kupujący - towar.

bolek

Data: 2011-04-03 16:23:37
Autor: bolek

Użytkownik "M. Sz." <micsz@onet.pl> napisał w wiadomości news:in8rjv$3fr$1news.onet.pl...

[...]

No to może 30 zł. ?
Utrzymać sprzedaż można nawet no to czego nie ma.

bolek

Data: 2011-04-03 00:07:14
Autor: MH
u2 <u_2@o2.pl> napisał(a):
... teraz musimy importować rocznie 200 tys. ton cukru po cenach
światowych. A wystarczyło nie likwidować nowoczesnych i dużych cukrowni
w Łapach i Lublinie. Teraz Niemiec dyktuje nam ceny.

===============

A kto zapoczątkował ową reformę ?? Cytat :

Konsekwencją realizowanej od 2006 r. reformy rynku cukru we wszystkich krajach
zjednoczonej Europy, a zatem również w Polsce, jest zmniejszenie limitów
produkcyjnych (we wszystkich cukrowniach UE, w tym należących do Krajowej
Spółki Cukrowej SA) co powoduje m.in. konieczność podejmowania bardzo trudnych
i niepopularnych decyzji w zakresie redukcji ilości cukrowni i koncentracji
produkcji.

W kampanii cukrowniczej 2006/07 pracowało tylko 13 cukrowni a 14 było
wyłaczonych z produkcji cukru.

Żródło :

http://pl.wikipedia.org/wiki/Polski_Cukier

====

MH  P.S. Słodkich obchodów smoleńskich i beatyfikacji..

--

Nieudana reforma rynku cukru