Nieudane flashowanie BIOS-u

Data: 2010-11-24 09:19:32
Autor: OMSON
Nieudane flashowanie BIOS-u
Właśnie wysypało mi BIOS podczas flashowania pod OS :(
Netbook DELL INSPIRON mini 1018-1505. Próbowałem wgrać wersję A02 na istniejącą A00... W sumie nieistotne.

Pytanie - gdzie w Lublinie tanio zaprogramują/wymienią mi BIOS w netbooku (o ile sie da)? Ewentualnie jakieś porady bo teraz mogę pooglądać czarny ekran jedynie?

Pzdr, OMSON

P.S. Porady dotyczące leczenia zbędne - sam wiem, że spieprzyłem sprawę jak kretyn flashując pod Windows. Nie wiem co mnie podkusiło... :/

Data: 2010-11-25 15:57:05
Autor: kamil

"OMSON" <omson@o-dwa.pl> wrote in message news:icihkv$apt$1news.lublin.pl...
[...]

Bez przesady, dziesiatki razy tak robilem, po to sa programy do flashowania pod Win, zeby uzywac.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-11-25 21:58:52
Autor: Remek
Użytkownik "kamil" napisał:

Bez przesady, dziesiatki razy tak robilem, po to sa programy do
flashowania
pod Win, zeby uzywac.

Programowanie BIOS z pod OS to proszenie się o kłopoty.

Remek

Data: 2010-11-26 13:56:11
Autor: Marrcino
W dniu 2010-11-25 21:58, Remek pisze:

Programowanie BIOS z pod OS to proszenie się o kłopoty.

Remek

Rozumiem, że jak wykonujesz z dyskietki to nie uznajesz DOSa za OS?

Data: 2010-11-28 02:38:11
Autor: Remek
Użytkownik "Marrcino" napisał:

Rozumiem, że jak wykonujesz z dyskietki to nie uznajesz DOSa za OS?

W bezczelny sposób próbujesz mnie przypisać swoje ograniczenie. Jedynym
bezpiecznym i prawidłowym sposobem jest użycie zewnętrznego programatora.
Producenci płyt głównych stosują różne kości. Część z nich może wymagać do
programowania podwyższonego napięcia na któryms pinie, czy inntch zabiegów
opisanych w specyfikacji kości i instrukcji obsługi programatora. Tego nie
biorą pod uwagę autorzy radosnej twórczości różnego autoramentu flasherów i
innego badziewia.

Remek

Data: 2010-11-28 12:51:46
Autor: qwerty
Użytkownik "Remek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ict669$h91$1@inews.gazeta.pl...
[...]

Gdyby było wymagane to co opisujesz to producent nie pisałby programu do flashowania pod Windows.
Jak system jest zasyfiony jakimś badziewem i co chwila się wiesza (problem sprzętowy) to użycie zewnętrznego programatora to także użycie zewnętrznego programatora nie gwarantuje sukcesu.

Data: 2010-11-29 03:15:11
Autor: Remek
Użytkownik "qwerty" napisał:

Gdyby było wymagane to co opisujesz to producent nie pisałby programu do
flashowania pod Windows.

Producent czego? Układu scalonego, czy BIOSu? Nie piszę bezpodstawnie.
Miałem kilka płyt K7S5A i w nich różne kości z BIOSem. Część z nich nie dała
się zaprogramować w komputerze ponieważ wymagały do zapisu 12V na jednym z
pinów. Nie chce mi się bić bezsensownie piany. Dowiedz się w jakimś
serwisie, czy wszystkie kości dają się programować w PC.

Jak system jest zasyfiony jakimś badziewem i co chwila się wiesza (problem
sprzętowy) to użycie zewnętrznego programatora to także użycie
zewnętrznego
programatora nie gwarantuje sukcesu.

O czym Ty piszesz? Co ma wspólnego zasyfiony, czy nie system ze sprzetowym
programatorem??? Jakiego sukcesu nie gwarantuje? Zaręczam Ci, że nie
obchodzi mnie stan Twojego systemu. Gaj mi kość a ja Ci ją zaprogramuję moim
Willemem.

Remek

Data: 2010-11-30 12:16:46
Autor: kamil
"Remek" <dupa@gmail.com> wrote in message news:ict669$h91$1inews.gazeta.pl...
[...]

Sciagasz bios ze strony producenta plyty. Z tej samej strony tego samego producenta plyty sciagasz program do flashowania pod windows.

Co tu maja podwyzszone napiecia na czternastym pinie do rzeczy?

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-11-30 22:28:08
Autor: Remek
Użytkownik "kamil" napisał:

Sciagasz bios ze strony producenta plyty. Z tej samej strony tego samego
producenta plyty sciagasz program do flashowania pod windows.

Co tu maja podwyzszone napiecia na czternastym pinie do rzeczy?

A no mają. Jeśli konkretny egzemplarz (typ) kości wymaga do programowania
np. podwyższonego napięcia na którymś z pinów (a są takie) to w komputerze
go nie zaprogramujesz. Są przypadki, że tylko część obszaru pamięci scalaka
jest zabezpieczona przed zapisem. Wtedy przy flashowaniu część pliku się
"wgra", a część nie. I użytkownik dziwi się, że komputer nie wstaje. A
następmie pisze alarmistyczne posty o nieudanym flashowaniu. Te problemy
obecnie dotyczą niewielkiej ilości kości z BIOS, ale występują. Dlatego
najpewniejszym i zalecanym sposobem jest udanie się do zaprzyjaźnionego
serwisu i zaprogramowanie profesjonalnym sprzętem. Ja do tego zalecam
kupienie dodatkowej kostki i zrobienie backupu.

Remek

Data: 2010-12-02 13:53:02
Autor: kamil
"Remek" <dupa@gmail.com> wrote in message news:id3qf8$ohr$2inews.gazeta.pl...
Użytkownik "kamil" napisał:

[...]

Mysle, ze producenci plyt glownych wiedza, jak programowac na nich BIOSy i udostepniaja narzedzia pelniace swoja funkcje. Masz oczywiscie pelne prawo wierzyc, ze zapomnieli o "wgraniu czesci pliku".

To, ze jeden bios na pierdylion posypie sie przy wgrywaniu ma tutaj znaczenie rownie duze jak fakt, ze czasem karta graficzna w komputerze padnie. Sama z siebie. Bedziesz teraz naklanial do rezygnacji z kart graficznych?

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-12-02 23:24:35
Autor: Remek
Użytkownik "kamil" napisał:

> Mysle, ze producenci plyt glownych wiedza, jak programowac na nich BIOSy
udostepniaja narzedzia pelniace swoja funkcje. Masz oczywiscie pelne prawo
wierzyc, ze zapomnieli o "wgraniu czesci pliku".

Piszesz nie na temat, albo nie potrafisz zrozumieć tego co czytasz.

[...]

Ja do niczego nie namawiam. Piszę jedynie o wadach i zaletach różnych metod.
Wybór nalezy do użytkownika. Nieudane flashowanie to często poważny kłopot.
Warto przedtem się zastanowić czy nie skorzystać z serwisu.

Remek

Data: 2010-12-01 10:22:29
Autor: Marrcino
W dniu 2010-11-28 02:38, Remek pisze:
[...]

No to wyciągnij kość BIOSu z della

Data: 2010-12-01 18:36:15
Autor: Remek
Nieudane flashowanie BIOS-u
Użytkownik "Marrcino" napisał:

No to wyciągnij kość BIOSu z della
mini ocywiscie

Szkopda mi czasu na dyskusje z Tobą. Za mało wiesz. Wpisz w Googla hasło
Wiilem i poczytaj o jego możliwościach.

Dla mnie EOT. Kto chce niech korzysta, a kto nie niech płacze na grupach bo
mu komputer nie wstaje.

Remek

Nieudane flashowanie BIOS-u