Nieudane wołanie 120

Data: 2009-07-29 07:19:10
Autor: Marcin Debowski
Nieudane wołanie 120
On 2009-07-28, an_zak <eigerany@gmail.com> wrote:
Po wstępnym moczeniu wylałem ciecz koloru niebieskiego, po wołaniu - w
kolorze wywojki, po utrwalaniu - mocno rózową ( w końcu wypłukał całe
srebro jakie było dostępne).

Przy 1:50 wyraźnie widać zmianę w kolorze wywoływacza (na żółtą) - przynajmniej Agfoskiego Rodinala z błonami Ilforda. Spodziewam sie, że przy 1:80 tez byłaby zauważalna. Dziwne tez MZ wbrew temu co twierdzisz ten kolor utrwalacza - nigdy się z czymś takim nie spotkałem.
W czym może leżeć problem? R09 nie był nowy, zużyłem dobre 2/3
buteleczki, ale z tego co mi wiadomo, jest to dość trwała chemia. Czy

Skoncentrowana jest bardzo trwała. Rozcieńczony niezbyt. Uzyłeś od razu po przygotowaniu?

na brzegu formatu 120 występują napisy, jak w małym obrazku? (na

Tak.

zdrowy rozum powinny, stad ich brak sugeruje mi bład wołania). Gdzie
mógł się czaić bład? Wywojka nie zadziałała?

Na to wygląda.

--
Marcin

Data: 2009-07-28 23:11:31
Autor: an_zak
Nieudane wołanie 120
On 29 Lip, 01:19, Marcin Debowski <agate...@INVALID.ml1.net> wrote:

[...]

Po wywoływaczu zawsze wylewałem ciecz fioletową, czasem bardziej
granatową (pewnie ze względu na warstwę p.odblask). Z kolei po
utrwalaniu zawsze dostaję płyn kolorowy - czasem słomkowy, czasem
różowy, minimalnie ciemniejszy też mi się kiedyś trafił. Przy
następnym użyciu fomafix znowu jest przezroczysty - cząsteczki srebra
osadzają mi się na ściankach butelki i siedzą cicho i spokojnie :)

> [...]
> buteleczki, ale z tego co mi wiadomo, jest to dość trwała chemia. Czy

Skoncentrowana jest bardzo trwała. Rozcieńczony niezbyt. Uzyłeś od razu

Po przygotowaniu chemii całość chłodziłem jakieś 20 minut. Zawsze
najpierw mieszam kąpiel, póżniej ją chłodzę.

> zdrowy rozum powinny, stad ich brak sugeruje mi bład wołania). Gdzie
> mógł się czaić bład? Wywojka nie zadziałała?

Na to wygląda.

Dziękuję bardzo za odpowiedzi. Mam jeszcze jedny pytanie. Szeroki film
na końcu jest przyklejony taśmą. Czy fakt, że trachnąłem tę taśmę
zaraz przy filmie (nie chciała się odkleić) i nawinąłem na szpulę
razem z tym kawałeczkiem papierowej taśmy (zamiast upierdzielić
kawałek błony), mógł wpłynąć na niezadziałanie wywoływacza? Cząsteczki
taśmy mogły wpierdzielić mi moje R09? ;-)

Data: 2009-07-29 15:48:41
Autor: Marcin Debowski
Nieudane wołanie 120
On 2009-07-29, an_zak <eigerany@gmail.com> wrote:
[...]

Raczej nie - często mi się zdarza. Apropos, czy obecnie stosowane tasmy nadal świecą przy odrywaniu?

--
Marcin

Data: 2009-07-29 10:32:48
Autor: Ptas
Nieudane wołanie 120
[...]

Ostatnio Neopan 400 jakies rok tem swiecil :) Ja generalnie adrywam papier a tacme przyklejam do filmu. Nie ma wplywu na wolanie a przy suszeniu zabka lepiej sie trzyma ;)

Ptas

Data: 2009-07-29 18:23:44
Autor: JA
Nieudane wołanie 120
On 2009-07-29 09:48:41 +0200, Marcin Debowski <agatekun@INVALID.ml1.net> said:

Raczej nie - często mi się zdarza. Apropos, czy obecnie stosowane tasmy
nadal świecą przy odrywaniu?

Tak.
:)
Na slajdach E-6 i negatywach C-41 także
--
200 ISO ma same zalety. Ziarno jak 400 czułość jak 100.
Nie odpowiadam na treści nad cytatem.

Nieudane wołanie 120