Nieważne ubezpieczenie OC przy zakupie auta

Data: 2009-02-28 11:13:22
Autor: P.H.
Nieważne ubezpieczenie OC przy zakupie auta
Jest do kupienia auto, ale. :)

Trzy miesiące temu autko kupił B od A
B nie przerejestrował autka i nie ubezpieczył autka. Na dodatek tydzień temu skończyło się OC które dostał od A.
Obecnie B chce sprzedać autko.
Jakie dokumenty powinienem dostać od B? (umowa kupna pomiędzy A i B? coś jeszcze?)
Co muszę zrobić żeby móc przyjechać legalnie na kołach autkiem? (inaczej jak szybko kupić OC?)

pzdr
Piotr

Data: 2009-02-28 10:31:10
Autor: TomN
P.H. w <news:gob2o2$jrj$1inews.gazeta.pl>:

[...]

Karta pojazdu, jeżeli była wydana, dowód rejestracyjny, polisę OC

Co muszę zrobić żeby móc przyjechać legalnie na kołach autkiem? (inaczej jak szybko kupić OC?)

Może ten pojazd ma OC (jeżeli poprzednie zostało opłacone w całości,
to automatycznie została nawiązana nowa umowa)

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2009-02-28 11:44:18
Autor: P.H.
Nieważne ubezpieczenie OC przy zakupie auta

Może ten pojazd ma OC (jeżeli poprzednie zostało opłacone w całości,
to automatycznie została nawiązana nowa umowa)

może tak być. pytanie czy zakład ubezpieczeń udzeli takiej odpowiedzi np na telefon i na ile ona będzie wiążąca
inna sprawa jak zmusić A żeby zapłacił zaległą składkę? a może to ja musiałbym zapłacić zaległą składkę + bieżącą??

Data: 2009-02-28 11:07:33
Autor: TomN
P.H. w <news:gob4i2$r3b$1inews.gazeta.pl>:

[...]

Ale po co pytać sie TU? Tych informacji powinien udzielić sprzedający.

inna sprawa jak zmusić A żeby zapłacił zaległą składkę? a może to ja musiałbym zapłacić zaległą składkę + bieżącą??

Jeżeli coś się TU należało za okres przed nabyciem to jest problem TU
i sprzedającego.

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2009-02-28 12:19:07
Autor: P.H.

Użytkownik "TomN" <spam@intf.dyndns.org> napisał w wiadomości news:090228.120714.pms.1854intf.dyndns.org...
[...]

reasumując:
1. glądam pojazd
2. jeśli mi się podoba idę do dowolnego ubezpieczyciela i kupuję OC od dziś do kiedy mi pasuje (miesiąc, rok...)
3. jadę do wydziału komunikacji z umową A->B i B->ja (B też nie przerejestorwał samochodu)
4. rejestruję na siebie

czy tak??

Data: 2009-02-28 12:22:11
Autor: P.H.

Użytkownik "P.H." <ktos@gdzies.w.sieci> napisał w wiadomości news:gob6jc$71v$1inews.gazeta.pl...

[...]

pytanie tylko co jeśli A wyrejestrował pojazd a B go nie zarejestrował?

Data: 2009-02-28 12:35:20
Autor: MarcinJM
P.H. pisze:

pytanie tylko co jeśli A wyrejestrował pojazd a B go nie zarejestrował?

A mogl co najwyzej zglosic zbycie pojazdu (zwane popularnie "wyrejestrowaniem").

MarcinJM

Data: 2009-02-28 14:14:25
Autor: Przembo
*P.H.* napisal(a) w news:gob6p4$7i4$1inews.gazeta.pl:
[...]

Jesli A wyrejestrowal pojazd to nie da sie go ponownie zarejestrowac... tzn. da sie, eksport do innego kraju, rejestracja "tam", a nastepnie import i rejestracja w kraju. Na pewno pojazd zostal wyrejestrowany? Moze nie trafil jeszcze na zlom, co? :)

Pozdr

PS. Jak inni pisali pkt 5 wyprostowac sprawe z OC

Data: 2009-02-28 14:55:54
Autor: P.H.

Użytkownik "Przembo" <xxxxxxxxxxx@xx.xx> napisał w wiadomości news:gobdb2$3b9$1news.onet.pl...
[...]

jest dowód rejestracyjny i ważny przegląd rejestracyjny => pojazd nie został wyrejestorwany (jest tylko nie przerejestrowany).

Data: 2009-02-28 14:21:43
Autor: Czarek Daniluk
Użytkownik P.H. napisał:

pytanie tylko co jeśli A wyrejestrował pojazd a B go nie zarejestrował?

W naszym prawodawstwie możesz wyrejestrować samochód tylko z kwitem ze stacji złomowania o utylizacji pojazdu.
Inaczej nie ma możliwości wyrejestrowania.
Tak jak napisali inni wcześniej w WK zgłasza się tylko zbycie pojazdu.

Pozdrawiam !!

Data: 2009-02-28 12:32:50
Autor: TomN
P.H. w <news:gob6jc$71v$1inews.gazeta.pl>:

reasumując:
1. glądam pojazd
2. jeśli mi się podoba idę do dowolnego ubezpieczyciela i kupuję OC od dziś do kiedy mi pasuje (miesiąc, rok...)

OC zawiera sie na 12 miesięcy

3. jadę do wydziału komunikacji z umową A->B i B->ja (B też nie przerejestorwał samochodu)

4. rejestruję na siebie

5. Wypowiadasz umowę, którą zawarł A, a która mogła się "przedłużyć"

6. W zależności od wartości rynkowej (nie kwoty na umowie)  odwiedzasz
urząd skarbowy z PCC-3 i pieniążkami. Warto to zrobić przed wizytą w
WK i nie później niż 14 dni po nabyciu.

Na 3,4,5 masz 30 dni od daty nabycia, z tym, że 5 jak najszybciej i
najlepiej osobiście w oddziale TU, zabierając potwierdzenie złożenia
wypowiedzenia (na kopii na przykład).

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2009-02-28 14:54:27
Autor: P.H.

Użytkownik "TomN" <spam@intf.dyndns.org> napisał w wiadomości news:090228.133201.pms.1857intf.dyndns.org...
P.H. w <news:gob6jc$71v$1inews.gazeta.pl>:

reasumując:
1. oglądam pojazd
[...]

wypowiadając umowę, którą zawarł A, będę już miał swoją ważną umowę (zawartą w dniu zakupu)
czy TU, gdzie będę wypowiadał umowę A, będzie żądać ode mnie uzupełnienia zaległości??

Data: 2009-02-28 14:05:01
Autor: TomN
P.H. w <news:gobfmk$17h$1inews.gazeta.pl>:

[...]

Za okres, kiedy świadczyło ochronę -- tak.

Potraktuj to jako frycowe, skoro -- nie widząc, czy umowa zawarta
przez A została w pełni opłacona i w związku z tym się automatycznie
nawiązała kolejna -- zawarłeś, dla świętego swego spokoju ducha i
kieszeni (kara za brak OC od UFG to 100-500 EUR), równoległą umowę.

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2009-02-28 12:08:57
Autor: Paweł Ubysz

Użytkownik "P.H." <ktos@gdzies.w.sieci> napisał w wiadomości news:gob4i2$r3b$1inews.gazeta.pl...

[...]

A kto był włascicielem pojazdu w momencie gdy skończyła sie umowa OC?

Jeżeli B to on powinien podpisać nowa umowę , bąedź opłacić za kontynuacje starej.

A  już niczego nie musi opłacać  - sprzedał samochód a wraz z nim umowę OC. I ma na to papier.

Data: 2009-02-28 12:21:22
Autor: P.H.

Użytkownik "Paweł Ubysz" <puby@WYWALwp.pl> napisał w wiadomości news:gob608$49p$1inews.gazeta.pl...

[...]

w/g umowy KS to B
ale rejestracja i polisa była na A

Data: 2009-02-28 14:11:53
Autor: Przembo
*P.H.* napisal(a) w news:gob6nj$7d8$1inews.gazeta.pl:
[...]

Polisa po podpisaniu umowy KS byla juz B i to na nim ciaza obowiazki... Jesli B jest tak swiadomy jak Ty, bez obrazy :), to auto ma wazne OC - wystarczy pojsc to tego TU, zaplacic skladke i koniec problemow.

Pozdr

Data: 2009-02-28 14:33:06
Autor: P.H.

Użytkownik "Przembo" <xxxxxxxxxxx@xx.xx> napisał w wiadomości news:gobd6a$2ui$1news.onet.pl...
[...]

obrazy nie ma :)
ja pytam, a on żyje w nieświadomości :)

Data: 2009-02-28 15:18:40
Autor: Przembo
*P.H.* napisal(a) w news:gobeek$nr2$1inews.gazeta.pl:
[...]

Na razie to on, a gdybys nie spytal, to Ty bys prawdopodobnie zyl w nieswiadomosci, a nastepnie ponosil koszty...
Jakbys kupil to auto, to by byla twoja polisa, TU w koncu by sie upomnialo o kase do A, ewentualnie do B, B by pokazal umowe KS z Toba i... Tu jakos lubia sciagac naleznosci od aktualnych wlascicieli.

Pozdr

Data: 2009-02-28 15:25:59
Autor: P.H.

Użytkownik "Przembo" <xxxxxxxxxxx@xx.xx> napisał w wiadomości news:gobh3h$dql$1news.onet.pl...
[...]

generalnie wiedziałem że polisa sie przedłuża sama i że przechodzi wraz z samochodem
interesowało mnie jak to wyprostować
po dyskusji widzę dwa wyjścia:
1. biorę przed kupnem numer polisy od B, idę do TU i dowiaduję się ile mnie to będzie kosztowało i o tyle obniżam cenę zakupu
2. B przed sprzedażą wyjaśnia i reguluje należności w TU. ja dostaję ważną polisę

dziękuję wszystkim :)

Data: 2009-02-28 11:30:58
Autor: Wiesław
Nieważne ubezpieczenie OC przy zakupie auta

Co muszę zrobić żeby móc przyjechać legalnie na kołach autkiem? (inaczej jak
szybko kupić OC?)
B musi ubezpieczyć OC inaczej nie sprzeda, a jak uda mu się sprzedać to kupujący nie zarejestruje auta bez ważnego OC
A zapewne w wydziale komunikacji wyrejestrował (ja tak zrobiłem) i z tym podbitym papierem poinformowałem ubezpieczyciela (wysłałem fax) o sprzedaży samochodu.

Data: 2009-02-28 10:46:56
Autor: TomN
Wiesław w <news:gob3ng$8f3$1news.onet.pl>:

Co muszę zrobić żeby móc przyjechać legalnie na kołach autkiem? (inaczej jak
szybko kupić OC?)
B musi ubezpieczyć OC inaczej nie sprzeda,

Bajki waść opowiadasz

a jak uda mu się sprzedać to kupujący nie zarejestruje auta bez ważnego OC

Wtedy kupujący ma obowiązek ubezpieczyć w dniu nabycia.

A zapewne w wydziale komunikacji wyrejestrował (ja tak zrobiłem) i z tym podbitym papierem poinformowałem ubezpieczyciela (wysłałem fax) o sprzedaży samochodu.

To zezłomowałeś (i wyrejestrowałeś), czy sprzedałeś (i poinformowałeś
WK i TU o tym fakcie)?

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2009-02-28 11:42:51
Autor: P.H.
Nieważne ubezpieczenie OC przy zakupie auta

Użytkownik "Wiesław" <robert_vv@poczta.onet.pl> napisał w wiadomoœci news:gob3ng$8f3$1news.onet.pl...

[...]
też mi się wydaje że A wyrejestrował i wypowiedział umowę OC
B tłumaczy że żaden zakład ubezpieczeń do niego nie dzwonił (a w przypadku innych samochodów dzwonili) -dziwna logika ale tak mówił :))

czyli sytuacja w której ja (nawet przed kupnem) idę do ubezpieczyciela bez poprzedniej polisy (albo z polisš zakończonš) i mówię, że chcę wykupić OC nie przejdzie??
potem z mojš polisš OC i umowš A-B i umowš B-C idę rejestorwać... ??

Data: 2009-02-28 11:08:45
Autor: TomN
P.H. w <news:gob4fc$qm9$1inews.gazeta.pl>:

też mi się wydaje że A wyrejestrował i wypowiedział umowę OC

A nie mógł wypowiedzieć OC, mógł to zrobić B.

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2009-02-28 12:16:16
Autor: P.H.

Użytkownik "TomN" <spam@intf.dyndns.org> napisał w wiadomości news:090228.120820.pms.1855intf.dyndns.org...
P.H. w <news:gob4fc$qm9$1inews.gazeta.pl>:

też mi się wydaje że A wyrejestrował i wypowiedział umowę OC

A nie mógł wypowiedzieć OC, mógł to zrobić B.

nie zrobił ale polisa się skończyła
czyli obowiązek OC (dług za okres od końca piolisy do dziś) ciąży na B??

Data: 2009-02-28 17:33:34
Autor: TomiZS
[...]

Jeśli B nie wypowiedział umowy OC, to auto nadal posiada ubezpieczenie OC, tylko nie posiada na to kwitu. Firma ubezpieczeniowa lub Fundusz gwarancyjny będzie go za to ściagał.

--
Pozdr.

TOMI
(Wawa Praga/Jelonki)
R216 Cabrio, R420D i MG ZS 2.5 V6.

Data: 2009-02-28 11:50:11
Autor: badzio
On 28 Lut, 17:33, "TomiZS" <t...@tomateam.pl> wrote:

> [...]

tylko nie posiada na to kwitu. Firma ubezpieczeniowa lub Fundusz gwarancyjny

Za brak kwitu?
TU bedzie scigal za nieoplacona skladke. Fundusz nie ma tu nic do
gadania bo OC jest wazne

Data: 2009-02-28 14:12:59
Autor: Czarek Daniluk
Użytkownik Wiesław napisał:
[...]

B jeśli nie wypowiedział umowy - to ma ważne OC na samochód, tylko z nieopłaconą składką.

Pozdrawiam !!

PS:
I co z tego że poinformowałeś ubezpieczyciela o sprzedaży ?? ale nie zlikwidowałeś umowy OC którą zawarłeś - poinformowałeś ubezpieczyciela na kim ciąży obowiązek przedłużenia tej umowy, ot tyle w moim mniemaniu.

Data: 2009-02-28 12:59:10
Autor: moje_przedmioty

Użytkownik "P.H." <ktos@gdzies.w.sieci> napisał w wiadomości news:gob2o2$jrj$1inews.gazeta.pl...
[...]

Po kupnie
1.Musisz napisać do ubezpieczyciela od polisy która się skończyła że wypowiadasz umowe
w ciągu 30 dni od kupna (umowa OC mimo że sie skonczyła i mimo że B nie wykupywał przedłużyła sie automatycznie i jeśli jej nie wypowiesz to ona
dla Ciebie bedzie dalej obowiązywała)

2. Wykupic tego samego dnia co kupno ubezpieczenie OC

3. Zarejestrować auto

4. Zapłacić podatek PCC jesli cena wieksza od 1000 i w umowie masz że Ty płacisz.
Pozdrawiam
foti

Data: 2009-02-28 12:25:55
Autor: TomN
moje_przedmioty w <news:gob9h8$na2$1nemesis.news.neostrada.pl>:

[...]

Czyli nie musi wypowiedzieć, tylko *może*...

2. Wykupic tego samego dnia co kupno ubezpieczenie OC

To w przypadku gdyby pojazd nie miał ważnego OC, a jest podejrzenie,
że ma

3. Zarejestrować auto

Jest zarejestrowane...

4. Zapłacić podatek PCC jesli cena wieksza od 1000 i w umowie masz że Ty płacisz.

Od jakiegoś czasu PCC to obowiązek wyłącznie nabywcy, więc zapis w
umowie nie ma żadnego znaczenia

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2009-02-28 13:28:14
Autor: P.H.
Nieważne ubezpieczenie OC przy zakupie auta

2. Wykupic tego samego dnia co kupno ubezpieczenie OC

To w przypadku gdyby pojazd nie miał ważnego OC, a jest podejrzenie,
że ma

no tak czy siak jakiś kwitek musze pokazać przy kontroli drogowej
zakładam że jak z datą ważności wcześniejszą niż data bieżąca to pan w białej czapce nie będzie zadowolony...

Data: 2009-02-28 14:16:15
Autor: Przembo
*P.H.* napisal(a) w news:gobal2$qns$1inews.gazeta.pl:
[...]

No niestety TU potwierdzenie zawarcia ubezpieczenia OC wydaja po oplaceniu skladki :)

Pozdr

Data: 2009-02-28 22:38:02
Autor: jack
> [...]

No niestety TU potwierdzenie zawarcia ubezpieczenia OC wydaja po oplaceniu skladki :)

Pozwólcie ze dołącze swoje pytanie:
Zakładam ze kupiłem samochód bez opłaconego OC,[poprzedni własciciel nie opłacił
bo nie].Jade takim autkiem i buch wypadeczek[powiedzmy laduje na innym autku a
do tego robie sobie i komuś kuku].
Kto w takim wypadku bierze odpowiedzialność???
Dodam tylko ze w przypadku zakupu z opłaconym[czy tylko?]OC poprzedni włascicie
odpowiada [w razie mojego wypadku]przez miesiąć.
pozdro.jack

Data: 2009-02-28 23:14:54
Autor: Przembo
*jack* napisal(a) w news:1a16.00000101.49a9aebanewsgate.onet.pl:
[...]

Jak tylko nie oplacil to jest OC, a jesli faktycznie go nie ma to w ostatecznym rozrachunku odpowie wlasciciel.

Dodam tylko ze w przypadku zakupu z opłaconym[czy tylko?]OC poprzedni
włascicie odpowiada [w razie mojego wypadku]przez miesiąć.

Nie, szkoda jest pokrywana z OC, a znizki leca aktualnemu wlascicielowi... nawet jesli polisa jest na dane sprzedajacego.

Pozdr

Data: 2009-03-01 07:49:02
Autor: J.F.
On Sat, 28 Feb 2009 22:38:02 +0100,  jack wrote:
[...]

Twoje auto, ty prowadzisz .. to Ty.

A tak naprawde to UFG wyplaci, ale z ciebie sciagnie.

Dodam tylko ze w przypadku zakupu z opłaconym[czy tylko?]OC poprzedni włascicie
odpowiada [w razie mojego wypadku]przez miesiąć.

lub dluzej bo az do konca polisy plus przedluzenie automatyczne .

J.

Data: 2009-03-01 09:30:24
Autor: jack
On Sat, 28 Feb 2009 22:38:02 +0100,  jack wrote: >Pozwólcie ze dołącze swoje pytanie:
> [...]

>odpowiada [w razie mojego wypadku]przez miesiąć.

lub dluzej bo az do konca polisy plus przedluzenie automatyczne .

A no właśnie,wiec jak sie to ma do odpowiedzialności za ew.wypadek przez ten czas??
Czy aby napewno ja odpowiadam???
Kumpel kupił:rzęcha za 1000zł,poprzedni właściciel opłacił mu
ubezpieczenie[skończyło sie].Nie chciał sprzedać bez!!![do tego przed sprzedażą
naprawił hamulce]
Dodam jeszcze ze np.w takich niemczech sprzedajacy [nawet rzecha] jest
odpowiedzialny za stan techniczny sprzedawanego pojazdu.Z tego by wynikało ze w
razie kolizji z powodu niesprawnego autka odpowiada sprzedajacy[np.hamulce]
pozdro.jack

Data: 2009-03-01 01:19:05
Autor: badzio
On 1 Mar, 09:30, "jack" <jackgl...@vp.pl> wrote:
A no właśnie,wiec jak sie to ma do odpowiedzialności za ew.wypadek przez ten czas??

Jaka odpowiedzialnosc?

Czy aby napewno ja odpowiadam???

Za spowodowanie wypadku? Kierujacy pojazdem.

Kumpel kupił:rzęcha za 1000zł,poprzedni właściciel opłacił mu
ubezpieczenie[skończyło sie].Nie chciał sprzedać bez!!![do tego przed sprzedażą
naprawił hamulce]

Fajny gosc, takich wiecej powinno byc. Ja m-c przed sprzedaza
naprawilem rozrzad w nexii, chociaz wiedzialem na 99% ze bede ja
sprzedawal.

Zdecyduj sie czy samochod mial OC czy nie mial (niewazne oplacone czy
nie). Jesli mial OC to szkoda pokrywana jest z OC, znizki leca
aktualnemu wlascicielowi. Jesli nie mial OC, to szkoda pokrywana jest
z UFG a ten probuje sciagnac kase z aktualnego wlasciciela.

Zyjemy w Polsce

Data: 2009-03-01 10:56:13
Autor: Przembo
*jack* napisal(a) w news:1a16.0000014a.49aa47a0newsgate.onet.pl:
[...]

Nie, za to odpowiada pewna partia...

Kumpel kupił:rzęcha za 1000zł,poprzedni właściciel opłacił mu
ubezpieczenie[skończyło sie].Nie chciał sprzedać bez!!![do tego przed
sprzedażą naprawił hamulce]

Bardzo ladnie ze strony sprzedajacego, oby takich wiecej... ale nie musial robic zadnej z tych rzeczy, o ile OC skonczylo sie po sprzedazy.

Dziecieca naiwnosc...

Pozdr

Data: 2009-03-01 10:56:14
Autor: Przembo
*J.F.* napisal(a) w news:uo3kq4hojnj80dnp45e21utto0qppfjure4ax.com:
Dodam tylko ze w przypadku zakupu z opłaconym[czy tylko?]OC poprzedni
włascicie odpowiada [w razie mojego wypadku]przez miesiąć.
lub dluzej bo az do konca polisy plus przedluzenie automatyczne .

Mylisz sie, to ze kwota odszkodowania zostanie sciagnieta z OC wystawionego na poprzedniego wlasciciela nie oznacza ze poprzedni wlasciciel odpowiada.

Pozdr

Data: 2009-03-01 18:04:45
Autor: jack
> [...]

Mylisz sie, to ze kwota odszkodowania zostanie sciagnieta z OC wystawionego na poprzedniego wlasciciela nie oznacza ze poprzedni wlasciciel odpowiada.

Nawet kiedy sprzedał mi niesprawne auto,czyli zataił usterke???
A ja laik ,naiwy wsiadam i rozwalam sie na pierwszym zakrecie i co???
Moja wina-w mysl zasady widziały gały.....?
pozdro.jack

Data: 2009-03-01 18:48:43
Autor: Przembo
*jack* napisal(a) w news:43b9.0000000f.49aac02dnewsgate.onet.pl:
[...]

W kwestii OC? Oczywiscie ze tak, w momencie podpisania umowy KS polisa OC przypisana do pojazdu jest Twoja wlasnoscia (na czyje dane jest wypisane potwierdznie jest nieistotne).

A jak pomijamy OC to te wady ukryte musialyby byc dobrze zamaskowana i krytyczne, na przyklad okresowo niedzialajace hamulce, blokujaca sie kierownica, czy samoistnie rozlaczajace sie elementy zawieszenia, ukladu kierowniczego - wtedy na drodze cywilnej bys mial szanse na odzyskanie pieniedzy, moze jakies odszkodowanko... ale to jak juz wspomnialem do odpowiedzialnosci za zdarzenie wiele nie wnosi.

Pozdr

Nieważne ubezpieczenie OC przy zakupie auta