Nieważne ubezpieczenie OC przy zakupie auta

Data: 2009-02-28 11:30:58
Autor: Wiesław
Nieważne ubezpieczenie OC przy zakupie auta

Co muszę zrobić żeby móc przyjechać legalnie na kołach autkiem? (inaczej jak
szybko kupić OC?)
B musi ubezpieczyć OC inaczej nie sprzeda, a jak uda mu się sprzedać to kupujący nie zarejestruje auta bez ważnego OC
A zapewne w wydziale komunikacji wyrejestrował (ja tak zrobiłem) i z tym podbitym papierem poinformowałem ubezpieczyciela (wysłałem fax) o sprzedaży samochodu.

Data: 2009-02-28 10:46:56
Autor: TomN
Wiesław w <news:gob3ng$8f3$1news.onet.pl>:

Co muszę zrobić żeby móc przyjechać legalnie na kołach autkiem? (inaczej jak
szybko kupić OC?)
B musi ubezpieczyć OC inaczej nie sprzeda,

Bajki waść opowiadasz

a jak uda mu się sprzedać to kupujący nie zarejestruje auta bez ważnego OC

Wtedy kupujący ma obowiązek ubezpieczyć w dniu nabycia.

A zapewne w wydziale komunikacji wyrejestrował (ja tak zrobiłem) i z tym podbitym papierem poinformowałem ubezpieczyciela (wysłałem fax) o sprzedaży samochodu.

To zezłomowałeś (i wyrejestrowałeś), czy sprzedałeś (i poinformowałeś
WK i TU o tym fakcie)?

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2009-02-28 11:42:51
Autor: P.H.
Nieważne ubezpieczenie OC przy zakupie auta

Użytkownik "Wiesław" <robert_vv@poczta.onet.pl> napisał w wiadomoœci news:gob3ng$8f3$1news.onet.pl...

[...]
też mi się wydaje że A wyrejestrował i wypowiedział umowę OC
B tłumaczy że żaden zakład ubezpieczeń do niego nie dzwonił (a w przypadku innych samochodów dzwonili) -dziwna logika ale tak mówił :))

czyli sytuacja w której ja (nawet przed kupnem) idę do ubezpieczyciela bez poprzedniej polisy (albo z polisš zakończonš) i mówię, że chcę wykupić OC nie przejdzie??
potem z mojš polisš OC i umowš A-B i umowš B-C idę rejestorwać... ??

Data: 2009-02-28 11:08:45
Autor: TomN
P.H. w <news:gob4fc$qm9$1inews.gazeta.pl>:

też mi się wydaje że A wyrejestrował i wypowiedział umowę OC

A nie mógł wypowiedzieć OC, mógł to zrobić B.

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2009-02-28 12:16:16
Autor: P.H.

Użytkownik "TomN" <spam@intf.dyndns.org> napisał w wiadomości news:090228.120820.pms.1855intf.dyndns.org...
P.H. w <news:gob4fc$qm9$1inews.gazeta.pl>:

też mi się wydaje że A wyrejestrował i wypowiedział umowę OC

A nie mógł wypowiedzieć OC, mógł to zrobić B.

nie zrobił ale polisa się skończyła
czyli obowiązek OC (dług za okres od końca piolisy do dziś) ciąży na B??

Data: 2009-02-28 17:33:34
Autor: TomiZS
[...]

Jeśli B nie wypowiedział umowy OC, to auto nadal posiada ubezpieczenie OC, tylko nie posiada na to kwitu. Firma ubezpieczeniowa lub Fundusz gwarancyjny będzie go za to ściagał.

--
Pozdr.

TOMI
(Wawa Praga/Jelonki)
R216 Cabrio, R420D i MG ZS 2.5 V6.

Data: 2009-02-28 11:50:11
Autor: badzio
On 28 Lut, 17:33, "TomiZS" <t...@tomateam.pl> wrote:

> [...]

tylko nie posiada na to kwitu. Firma ubezpieczeniowa lub Fundusz gwarancyjny

Za brak kwitu?
TU bedzie scigal za nieoplacona skladke. Fundusz nie ma tu nic do
gadania bo OC jest wazne

Data: 2009-02-28 14:12:59
Autor: Czarek Daniluk
Użytkownik Wiesław napisał:
[...]

B jeśli nie wypowiedział umowy - to ma ważne OC na samochód, tylko z nieopłaconą składką.

Pozdrawiam !!

PS:
I co z tego że poinformowałeś ubezpieczyciela o sprzedaży ?? ale nie zlikwidowałeś umowy OC którą zawarłeś - poinformowałeś ubezpieczyciela na kim ciąży obowiązek przedłużenia tej umowy, ot tyle w moim mniemaniu.

Nieważne ubezpieczenie OC przy zakupie auta