Nieważny akt notarialny?

Data: 2011-08-17 23:40:47
Autor: Marian Paździoch
Nieważny akt notarialny?
Witam :),
dostałem pełnomocnictwo poświadczone notarialnie. Jednak data w nim wydrukowana komputerowo jest poprawiona ręcznie na inną. Czy to coś zmienia w kwestii ważności takiego pełnomocnictwa?

Pzdr.
M.

Data: 2011-08-18 14:02:45
Autor: Marcin Wasilewski
Nieważny akt notarialny?
Użytkownik "Marian Paździoch" <niema@niema.pl> napisał w wiadomości news:j2hch0$cul$1news.dialog.net.pl...
[...]

    Pomiędzy aktem notarialnym, a dokumentem potwierdzonym notarialnie to jest taaaaaaaka różnica.

    Wracając do pytania, "czy jest ważne" to zależy kiedy taka poprawka została wprowadzona, przez kogo (czy przez osobę udzielającą pełnomocnictwa) i w jakiś sposób parafowana.

    Na pewno możesz spodziewać się kłopotów, gdyż wiele instytucji będzie z nieufnością spoglądać na taki papier. Jeśli to jest pełnomocnictwo udzielone w formie aktu notarialnego, to każda poprawka powinna zostać opisana. Jeśli jest poświadczone za zgodność z oryginałem, to ja bym takiego dokumentu nie przyjął, gdyż nie sposób dociec kto i kiedy wprowadził poprawkę, jeśli potwierdzona jest własnoręczność podpisu, to inna "bajka", gdyż wtedy można domniemać, że poprawka ta istniała w momencie podpisywania pełnomocnictwa.No i na koniec najważniejsza kwestia co to za data, czy jest to np. data kiedy wygasa pełnomocnictwo, czy jakaś mniej istotna rzecz.

Data: 2011-08-18 14:12:52
Autor: Marian Paździoch
Nieważny akt notarialny?
Użytkownik "Marcin Wasilewski" <jakis@adres.pl> napisał w wiadomości news:j2iv0v$eqr$1news.onet.pl...
   Pomiędzy aktem notarialnym, a dokumentem potwierdzonym notarialnie to jest taaaaaaaka różnica.

Przepraszam, nie znam się.

   Wracając do pytania, "czy jest ważne" to zależy kiedy taka poprawka została wprowadzona, przez kogo (czy przez osobę udzielającą pełnomocnictwa) i w jakiś sposób parafowana.

Wprowadzona prawdopodobnie (tak do mnie przyszło) przez udzielającego pełnomocnictwo i nie ma żadnej parafki.

No i na koniec najważniejsza kwestia co to za data, czy jest to np. data kiedy wygasa pełnomocnictwo, czy jakaś mniej istotna rzecz.

Teoretycznie pierdoła - jeden dzień, który nie ma wpływu na ważność. Ale zastanawiam się czy to nie jakaś podpucha i osoba ta będzie później podnosić zarzut, że nie mogłem wykonywac czynności udzielonych pełnomocnictwem.

Pzdr.
M.

Nieważny akt notarialny?