Niewidomy kurator?!

Data: 2009-03-01 15:26:31
Autor: armar
Niewidomy kurator?!

Czy sąd może wyznaczyć osobę niewidomą do pełnienia funkcji
kuratora, lub "opiekuna nad osobą dorosłą"?

--
Pozdrawia Marek

Data: 2009-03-01 17:28:27
Autor: armar
Niewidomy kurator?!
armar pisze:

Czy sąd może wyznaczyć osobę niewidomą do pełnienia funkcji
kuratora, lub "opiekuna nad osobą dorosłą"?

Dodam, że wbrew woli tej osoby.

--
Pozdrawia Marek

Data: 2009-03-01 23:23:42
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Niewidomy kurator?!
armar pisze:

Dodam, że wbrew woli tej osoby.

Kurator zazwyczaj jest " *wbrew* " :)

Co do wady wzroku - nie sądzę by wykluczała kogokolwiek.

Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocykli

Data: 2009-03-02 10:20:48
Autor: armar
Niewidomy kurator?!
Rafał "SP" Gil pisze:
armar pisze:

Dodam, że wbrew woli tej osoby.

Kurator zazwyczaj jest " *wbrew* " :)

A gdzie szukać podstawy prawnej, by kurator sądowy mógł odmówić
wykonywania swojego zawodu bez żadnych konsekwencji?
Sytuacja jest taka, że kuratorzy zawodowi biorą wynagrodzenie
za pracę, po czym w sądzie rezygnują z kurateli.

Co do wady wzroku - nie sądzę by wykluczała kogokolwiek.

Sędzia też tak uważa, ale ja bym polemizował w tym temacie...
Po pierwsze wydaje mi się, że kurator powinien móc ocenić
sytuację osoby nad którą sprawuje opiekę.
Jeśli jest osobą niewidomą, to ani nie oceni tej sytuacji,
ani nawet nie może samodzielnie pojechać do niej.
Ponadto wymagane jest pisanie raportów z opieki (pod groźbą grzywny!),
więc jeśli nawet coś wymyśli, to czy taki raport
może być napisany w języku Brajla?

Znalazłem informację na temat wymagań co do kuratora:
( http://kurator.webd.pl/phpBB2/viewtopic.php?t=1273 )
Do pełnienia funkcji kuratora społecznego może być powołany ten, kto:
jest zdolny ze względu na stan zdrowia do pełnienia
obowiązków kuratora zawodowego,
Do określania stanu zdrowia wymaganego do podjęcia obowiązków kuratora zawodowego lub aplikanta kuratorskiego stosuje się odpowiednio przepisy dotyczące przeprowadzania badań kandydatów do objęcia urzędu sędziego.

No i wychodzi na to, że kurator społeczny musi mieć stan zdrowia taki,
jak sędzia.

Ja wiem, że w Polsce termin "ślepy sędzia" to nic dziwnego,
ale to nie oznacza, że sędzia może być osobą ociemniałą, prawda?

--
Pozdrawia Marek

Data: 2009-03-03 18:10:47
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Niewidomy kurator?!
armar pisze:

Ja wiem, że w Polsce termin "ślepy sędzia" to nic dziwnego,
ale to nie oznacza, że sędzia może być osobą ociemniałą, prawda?

A to niby czemu sędzia nie może być niewidomy ???

Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocykli

Data: 2009-03-04 16:36:12
Autor: armar
Niewidomy kurator?!
Rafał "SP" Gil pisze:
armar pisze:

Ja wiem, że w Polsce termin "ślepy sędzia" to nic dziwnego,
ale to nie oznacza, że sędzia może być osobą ociemniałą, prawda?

A to niby czemu sędzia nie może być niewidomy ???

Wielu znasz sędziów, którzy są osobami niewidomymi?
Może choć jednego?

Niemniej jednak masz rację - przepisy na podstawie których lekarze
dopuszczają kandydatów do pracy na stanowisku sędziego
nie dyskryminują osób niewidomych.
W Małopolskim Ośrodku Medycyny Pracy dowiedziałem się,
że obecnie istniejące środki techniczne sprawiają,
że niewidomy sędzia może rozpoznawać akta nie widząc ich.
Dodatkowo dowiedziałem się, że bez skierowania od pracodawcy
nie dokonuje się badań kandydatów.
Czy normalnym jest więc zlecanie osobie niewidomej pracy,
jeśli istnieje podejrzenie, że nie jest w stanie jej wykonywać?
Czy można więc zwrócić się do sądu z wnioskiem o skierowanie
na badania, które miałby potwierdzić zdolność niewidomego kandydata