Niewyrejestrowany samochód

Data: 2019-04-08 05:21:33
Autor: Jacek
Niewyrejestrowany samochód
Po wczorajszej informacji w TV, że w Polsce ogromna ilość
samochodów nie została wyrejestrowana, zacząłem się
zastanawiać czy wyrejestrowałem mojego malucha ponad
20 lat temu. Sprzedałem go na szrot.
Czy, a jeśli tak, to jak, można to gdzieś sprawdzić - w Internecie,
w urzędzie? I co do tego jest potrzebne - wystarczą moje dane,
niezmienione od tamtej pory, czy potrzebne będą dane samochodu,
czyli co najmniej nr rejestracyjny? Jeśli to drugie, to będzie mnie
czekało wielkie szukanie.
Gdyby się  okazało, że jednak nie wyrejestrowałem, to jaka kara
będzie mnie ewentualnie czekała?

Pozdrawiam
Jacek

Data: 2019-04-07 22:43:09
Autor: Kris
Niewyrejestrowany samochód
Data: 2019-04-08 12:57:48
Autor: Jacek
Niewyrejestrowany samochód

Użytkownik "Kris" <kszysztofc@gmail.com> napisał w wiadomości news:a1922a48-eef6-4ef0-a399-c7b8d94f4d76googlegroups.com...
https://obywatel.gov.pl/kierowcy-i-pojazdy/moj-pojazd

Dziękuję Ci za ten link. Bardzo przydatny.
Wyświetlił mi się tylko jeden, obecny samochód.
Czy mam z tego wnioskować, że żaden inny na mnie nie wisi,
czyli tamtego malucha jednak wyrejestrowałem?
Chyba, że jest tak, jak ktoś tu napisał, że dane na tę stronę
są przeszukiwane po PESELu, a być może wtedy jeszcze
PESELa nie było. Wydaje mi się, że kupiłem tamtego malucha
i zarejestrowałem na siebie ok. roku 1990.
Drążyć sprawę dalej czy uznać, że jest OK?

Pozdrawiam
Jacek

Data: 2019-04-08 04:58:04
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 8 kwietnia 2019 12:57:31 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
> [...]

PESELa nie było. Wydaje mi się, że kupiłem tamtego malucha
i zarejestrowałem na siebie ok. roku 1990.
Drążyć sprawę dalej czy uznać, że jest OK?
 Uznać że jest ok

Data: 2019-04-08 13:02:14
Autor: Jacek

Użytkownik "Jacek" <jacek@jacek.com.pl> napisał w wiadomości news:5cab2919$0$525$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Właśnie znalazłem informację w Internecie, że PESEL ma 40 lat.
Z pewnością tamtego malucha nie kupiłem i nie zarejestrowałem
wcześniej.

Pozdrawiam
Jacek

Data: 2019-04-12 04:41:27
Autor: J.F.
Dnia Mon, 8 Apr 2019 13:02:14 +0200, Jacek napisał(a):
[...]

Pesel moze i ma 40 lat, ale jego powszechne uzywanie mniej.
Wiec nie bylbym taki pewien, czy w 1990 urzednik jak auto rejestrowal,
to pesel gdzies wpisywal.

J.

Data: 2019-04-08 11:15:08
Autor: J.F.
Użytkownik "Jacek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5caabe2a$0$517$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Historiapojazdu.gov.pl

I co do tego jest potrzebne - wystarczą moje dane,
niezmienione od tamtej pory, czy potrzebne będą dane samochodu,
czyli co najmniej nr rejestracyjny? Jeśli to drugie, to będzie mnie
czekało wielkie szukanie.

To moze jednak wizyta w urzedzie ...

Gdyby się  okazało, że jednak nie wyrejestrowałem, to jaka kara
będzie mnie ewentualnie czekała?

W zasadzie zadna. I moglo sie przedawnic.
A w ogole musiales cos zglaszac ? Przepisy sie zmienialy, a jesli to byla normalna sprzedaz ...

Jest jeszcze ryzyko, ze jak byl zarejestrowany, to pesel nie byl w powszechnym uzyciu.
I teraz maja bez pesela, wiec nawet urzednik nie znajdzie :)

To moze lepiej sie nie interesowac jeszcze z 10 lat ... no chyba, ze kare naloza, pismo do ciebie nie trafi (brak peselu), a komornik trafi :-)

J.

Data: 2019-04-08 02:42:57
Autor: przemek.jedrzejczak
Niewyrejestrowany samochód
-- To moze lepiej sie nie interesowac jeszcze z 10 lat ... no chyba, ze kare naloza, pismo do ciebie nie trafi (brak peselu), a komornik trafi :-)

heh przeciez takiego sztrucla widmo ktos moze naciagnac na oplaty parkingowe ... pohoduje (fikcyjnie) kilka lat potem odsprzeda roszczenia i bujaj sie z komornikiem :-)

Data: 2019-04-08 13:37:32
Autor: Chris
W dniu 2019-04-08 o 05:21, Jacek pisze:
Gdyby się  okazało, że jednak nie wyrejestrowałem, to jaka kara
będzie mnie ewentualnie czekała?

a ja dostałem pismo z urzędu że mi cofnęli rejestrację pojazdu bo 2 osoby przede mną ktoś robił wałki i ze względu na koszty sądowe, wartość auta, puściłem go jako złom na części, dowód zatrzymałem żeby ktoś nie zarejestrował jakoś, wchodzę na stronę GOV z linka niżej a auto cały czas wisi jako zarejestrowane. Burdel tam mają , skoro sami go wyrejestrowali to czemu dalej jest zarejestrowane.

--
Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej - Albert Einstein

Niewyrejestrowany samochód