Niewystarczajace uprawienia i .... co dalej

Data: 2012-09-18 22:48:55
Autor: Mikolaj Jopczynski
Niewystarczajace uprawienia i .... co dalej
Witajcie,

Czysto hipotetyczna syt. Jest PJ na B, zatrzymuja misie, mandat 300 i co dalej? Pchanie motocykla, holowanie, czy jazda?:)

M.

Data: 2012-09-18 21:04:01
Autor: masti
Niewystarczajace uprawienia i .... co dalej
Dnia pięknego Tue, 18 Sep 2012 22:48:55 +0200 osobnik zwany Mikolaj
Jopczynski napisał:

Witajcie,

Czysto hipotetyczna syt. Jest PJ na B, zatrzymuja misie, mandat 300 i co
dalej? Pchanie motocykla, holowanie, czy jazda?:)

laweta, kolega, inne *)

*) niepotrzebne skreślić

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2012-09-18 23:11:53
Autor: RadoslawF
Dnia 2012-09-18 22:48, Użytkownik Mikolaj Jopczynski napisał:

Czysto hipotetyczna syt. Jest PJ na B, zatrzymuja misie, mandat 300 i co dalej? Pchanie motocykla, holowanie, czy jazda?:)

Jak masz pasażera z kat. A to jazda, jak nie masz to ściągną
pomoc drogową, na twój koszt niestety.
Pchanie to musiał byś na bardzo uczynnych policmajstrów trafić,
przecież wiadomo że jak im znikniesz z widoku to pojedziesz.

Pozdrawiam

Data: 2012-09-19 08:01:18
Autor: Marcin N
W dniu 2012-09-18 23:11, RadoslawF pisze:

[...]

Z innej beczki. Cze ten pasażer z kat. A będzie miał jakieś nieprzyjemności? Pasażer w samochodzie podobno ma w analogicznej sytuacji. A może to chodziło o właściciela pojazdu...

--
MN

Data: 2012-09-19 08:42:11
Autor: WOJO
[...]
Pasażer nie będzie miał nieprzyjemności (nie ma obowiązku sprawdzać uprawnień kierującego).
Właściciel użyczający pojazdu już będzie miał, o ile nie udowodni, że pojazd "pobrano" bez jego wiedzy.
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2012-09-19 09:15:22
Autor: RadoslawF
Dnia 2012-09-19 08:42, Użytkownik WOJO napisał:
[...]

A przy pożyczaniu pojazdu sąsiadowi jest obowiązek sprawdzania
uprawnień ? pierwsze słyszę że policja może coś za to użyczającemu
zrobić. Z drugiej strony jak taki bez uprawnień nam i nie tylko
pojazdy porozbija to ubezpieczyciel może się wypiąć i to jest
chyba główne ryzyko użyczania pojazdu osobie bez uprawnień.

Pozdrawiam

Data: 2012-09-19 10:49:47
Autor: WOJO
[...]

Dokładnie o takich nieprzyjemnościach piasłem. Policja nie bedzie się specjalnie czepiać pożyczkodawcy,
ale już sędzia w procesie o odszkodowanie w przypadku regresu z UFG będzie, bo sprawa niewątpliwie tam trafi.
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2012-09-19 14:59:38
Autor: RadoslawF
Dnia 2012-09-19 10:49, Użytkownik WOJO napisał:

Dokładnie o takich nieprzyjemnościach piasłem. Policja nie bedzie się specjalnie czepiać pożyczkodawcy,
ale już sędzia w procesie o odszkodowanie w przypadku regresu z UFG będzie, bo sprawa niewątpliwie tam trafi.

Będą żądać odszkodowania nie od sprawcy tylko od właściciela
narzędzia ? na pewno ?

Pozdrawiam

Data: 2012-09-19 16:08:23
Autor: Marcin N
W dniu 2012-09-19 14:59, RadoslawF pisze:
[...]

A co by mnie czekało, gdybym swoim samochodem uczył córkę jeździć? Ona bez prawka. W USA takie coś jest dozwolone a u nas? Jakie konsekwencje dla obu osób w samochodzie?

--
MN

Data: 2012-09-19 16:20:41
Autor: MrGlub
Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> wrote:
W dniu 2012-09-19 14:59, RadoslawF pisze:

A co by mnie czekało, gdybym swoim samochodem uczył córkę jeździć? Ona
bez prawka. W USA takie coś jest dozwolone a u nas? Jakie konsekwencje
dla obu osĂłb w samochodzie?

U nas myśleli o tym samym ale slę skończyło na planach...

--
NC700XA

Data: 2012-09-19 18:15:37
Autor: RadoslawF
Dnia 2012-09-19 16:08, Użytkownik Marcin N napisał:

[...]

Dla osoby kierującej mandat, dla właściciela chyba nic ale może
istnieje jakiś przepis ? Na początku lat osiemdziesiątych u nas
też można było tyle że "na drogach o małym natężeniu ruchu".

Pozdrawiam

Data: 2012-09-24 02:15:02
Autor: grzech
[...]

U nas nie USA:)
Gdańsk-Zaspa tam taki wielki plac po pasie kiedyś był i notorycznie
pełen przyszłych
kierowców i notorycznie policmajstry robiący niespodziewane naloty:)
Piękny widok jak z 10 aut jeżdżących w jednej chwili zostają 2-3:)

____
grzech
626

Data: 2012-09-24 03:04:31
Autor: WS
On 24 Wrz, 11:15, grzech <zulusi...@gmail.com> wrote:

[...]

A co w tym pieknego? To, ze policja zamiast zajac sie czyms
pozytecznym robi z siebie idiotow?

WS

PS. wczoraj ok 21 na CB lecialy piekne bluzgi - podobno na obwodnicy
autostradowej Krk gdzie jest zakaz wyprzedzania przez ciezarowki
policjanci jechali sobie ~50km/h i czekali kto ich wyprzedzi...
zenada :(

Data: 2012-09-20 07:08:41
Autor: WOJO
Niewystarczajace uprawienia i .... co dalej
Będą żądać odszkodowania nie od sprawcy tylko od właściciela
narzędzia ? na pewno ?

Widzisz, w tym chorym państwie ubezpieczenie kupujesz na "narzędzie"
i to właściciel tego ubezpieczenia będzie miał nieprzyjemności.
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2012-09-20 09:02:22
Autor: RadoslawF
Dnia 2012-09-20 07:08, Użytkownik WOJO napisał:
[...]

Ubezpieczenie jest, a skoro narzędzia użył ktoś nieuprawniony
to niech jego ścigają. Z tym ze nie mam pojęcia jak wygląda
praktyka, bo może się okazać ze tak jak w przypadku żyrantów.
Bank nie ściga dłużnika tylko jego żyrantów a oni najpierw
mają zapłacić a dopiero potem się mogą rozliczać z delikwentem.

Pozdrawiam

Data: 2012-09-21 09:39:33
Autor: Adam Parnicki
Niewystarczajace uprawienia i .... co dalej
W dniu 2012-09-20 07:08, WOJO pisze:
Bêd¹ ¿¹daÌ odszkodowania nie od sprawcy tylko od w³aœciciela
narzĂŞdzia ? na pewno ?

Widzisz, w tym chorym paĂąstwie ubezpieczenie kupujesz na "narzĂŞdzie"
i to wÂłaÂściciel tego ubezpieczenia bĂŞdzie miaÂł nieprzyjemnoÂści.
Pozdrawiam.
WOJO

Nie, nie będzie miał.
U nas raz jeden pracownik spowodował kolizję pod wpływem.
I ubezpieczyciel do niego, a nie od firmy egzekwował zwrot wypłaconego odszkodowania.
Pozdrawiam.

Data: 2012-09-21 09:53:51
Autor: cpt. Nemo

Użytkownik "Adam Parnicki" <parnicki.beztejczesci@ekopar.rowniezbeztego.krakow.pl> napisał w wiadomości news:505c19b7$0$26690$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2012-09-20 07:08, WOJO pisze:
Bed? ??daa odszkodowania nie od sprawcy tylko od w3a?ciciela
narzedzia ? na pewno ?

Widzisz, w tym chorym panstwie ubezpieczenie kupujesz na "narzedzie"
i to w3a?ciciel tego ubezpieczenia bedzie mia3 nieprzyjemno?ci.

Nie, nie będzie miał.
U nas raz jeden pracownik spowodował kolizję pod wpływem.
I ubezpieczyciel do niego, a nie od firmy egzekwował zwrot wypłaconego odszkodowania.

Ale pracownik prawo jazdy mial ?
:)
Art. 46.
5. Kierujący pojazdem jest obowiązany w czasie postoju zabezpieczyć pojazd przed możliwością jego uruchomienia przez osobę niepowołaną oraz zachować inne środki ostrożności niezbędne do uniknięcia wypadku.

A udostepnienie pojazdu osobie bez stosownych uprawnien lamie chocby powyzszy przepis i latwo przerzucic odpowiedzialnosc na wlasciciela :)

Data: 2012-09-21 10:08:15
Autor: RadoslawF
Dnia 2012-09-21 09:53, Użytkownik cpt. Nemo napisał:

[...]

Cytowany przepis dotyczy kierowcy a nie właściciela pojazdu.
Gdybyś miał rację to właściciel byłby winny udostępnienia
pojazdu osobie będącej pod wpływem.

Pozdrawiam

Data: 2012-09-21 10:33:00
Autor: WOJO
[...]

Należy tutaj rozróżnić dwa przypadki.
1. Pracownikowi w stanie pełnej trzeźwości, pracodawca użycza pojazdu w celu
wykonania zadań związanych z działalnością firmy. Taki pracownik posiadając już pojazd,
"odwiedza" dno butelki i siada za kierownicę, bez wiedzy pracodawcy.
W tym przypadku pracodawca nie będzie miał problemów, a UFG będzie występował z
regresem bezpośrednio do sprawcy zdarzenia, czyli rzeczonego pracownika.
2.Pracownik w stanie wskazującym na spożycie udaje się do pracodawcy i ten użycza mu pojazdu, którym
ten pierwszy powoduje zdarzenie drogowe. UFG będzie próbowało pociągnąć do odpowiedzialności
pracownika oraz pracodawcę.
Weź także jeszcze jedną rzecz pod uwagę, że za szkody spowodowane pod wpływem nie odpowiada ubezpieczyciel OC.
W takim przypadku ubezpieczyciel odmawia wypłacenia odszkodowania i owo odszkodowanie idzie ze środków UFG, a ten
egzekwuje zwrot tych środków od sprawcy będącego pod wpływem.
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2012-09-21 06:14:54
Autor: WS
On 21 Wrz, 10:32, "WOJO" <so...@address.unknown.hehe> wrote:

[...]

Ubezpieczyciel odpowiada, musi wyplacic poszkodowanemu, ale ma prawo
wystapic z regresem do sprawcy...
Jesli ma sie wazne ubezpieczenie OC UFG sie do tego w zaden sposob nie
miesza...

WS

Data: 2012-09-21 20:58:51
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 20.09.2012 07:08, WOJO pisze:
[...]

Interesujące. Najgłośniej o "chorym państwie" wrzeszczą ci, co jako dowodów na tę "chorobę" używają mitów, przesądów i zwykłych bredni ;->

Powiedz mi łaskawie, co wg ciebie UFG ma do żądania regresowego ubezpieczyciela w przypadku zdarzenia z udziałem pojazdu ubezpieczonego, hmm?

To sprawa między sprawcą a ubezpieczycielem, który ma w pewnych okolicznościach *prawo* wystąpić z żądaniem regresowym w stosunku do sprawcy. I bardzo dobrze.

Data: 2012-09-19 10:41:21
Autor: Adam Parnicki
[...]

Niekoniecznie laweta.
Osoba pchająca motor jest wg prawa pieszym, więc nie mogą ci tego zabronić.
No, chyba ze zatrzymają cie na autostradzie; tam sobie nie pochodzisz.
Pozdrawiam.

Data: 2012-09-18 23:19:20
Autor: grzech
Niewystarczajace uprawienia i .... co dalej
Czysto hipotetyczna syt. Jest PJ na B, zatrzymuja misie, mandat 300 i co
dalej? Pchanie motocykla, holowanie, czy jazda?:)

A nie taniej zapomnieć? Wiosną jechałem puszką z papierami od moto
(czasem też odwrotnie):)
i rutynowa kontrola potraktowała mnie mandacikiem 50pln - toć każdemu
może się zdarzyć zapomnieć:)

______
grzech
tdm

Data: 2012-09-19 08:29:31
Autor: WW
W dniu 2012-09-19 08:19, grzech pisze:
[...]

Teraz coraz częściej mają kompa i mogą od reki sprawdzić.

Pozdrawiam
WW

Data: 2012-09-19 08:44:42
Autor: WOJO
Niewystarczajace uprawienia i .... co dalej
i rutynowa kontrola potraktowała mnie mandacikiem 50pln - toć każdemu
może się zdarzyć zapomnieć:)

Teraz coraz częściej mają kompa i mogą od reki sprawdzić.
Potwierdzam.
Przy czym potwierdzenie częściej następuje drogą radiową przez dyżurnego :)
Te kompy w kazdym aucie to jeszcze nie w Polsce...
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2012-09-19 16:02:56
Autor: Monster
[...]

Raz mi się udało zapomnieć-wyleciał mi samo ubezp z DR,no i trafiła mnie łapanka,wyjmowali wszystkich po kolei.Laweta już przyjechała po kilku zawodników bez PJ,po któregoś widziałem kolega z A.
Puścili mnie do chaty po ubezpieczenie,bez motocykla,podwiózł mnie ktoś, no i 50PLN poszło.

--
Tomek
BMW R1100S

Data: 2012-09-19 07:33:38
Autor: Roman Niewiarowski
W dniu 2012-09-18 22:48, Mikolaj Jopczynski pisze:
Witajcie,

Czysto hipotetyczna syt. Jest PJ na B, zatrzymuja misie, mandat 300 i co
dalej? Pchanie motocykla, holowanie, czy jazda?:)

Martw sie wylaczeniami OC, a nie mandatem czy kosztem lawety

pozdr
newrom
--
DRZ 400e - http://otomoto.pl/show?id=M3176601

Data: 2012-09-19 07:39:31
Autor: WOJO
Niewystarczajace uprawienia i .... co dalej
Martw sie wylaczeniami OC, a nie mandatem czy kosztem lawety
Kilka setek tysięcy w Polsce się nie martwi...
WOJO

Data: 2012-09-19 07:49:22
Autor: Roman Niewiarowski
W dniu 2012-09-19 07:39, WOJO pisze:

Kilka setek tysięcy w Polsce się nie martwi...

Nie wiem skad dane, ale to nie istotne. Zalozylem ze Mikolaj ma cos pod czaszka i nie jest to sieczka ;)

pozdr
newrom