Niezapłacenie mandatu i możliwe konsekwencje

Data: 2009-08-07 08:13:33
Autor: gorgu
Niezapłacenie mandatu i możliwe konsekwencje
Może ktoś doświadczony w niepłaceniu mandatów napisze mi co mi grozi w przypadku:
1. Niezapłacenia mandatu w terminie przewidzianym (7dni)
2. Zapłaceniu "na raty" w sensie że teraz zapłacę część, później resztę (resztę np. po 7 dniach) - zamierzam płacić przelewem online

Zostałem ukarany za skręt w prawo w jednokierunkową uliczkę osiedlową w celu zaparkowania i panowie potraktowali to jako skręt na zakazie skrętu i wjazd pod zakaz wjazdu. (500zł 10pk)
Gorg

Data: 2009-08-07 08:18:21
Autor: Duch
Użytkownik "gorgu" <alibabka12@gmail.com> napisał w wiadomości

[...]

Skarbówka lub komornik się tym zajmą.
BTW nie wiem na co liczą ci co świadomie łamią przepisy i jeszcze mają pretensje. Tak trudno było wjechać na parking jak cywilizowany człowiek...

Data: 2009-08-07 07:47:16
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail tigerman@tnij.o2.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

BTW nie wiem na co liczą ci co świadomie łamią przepisy i jeszcze mają
pretensje. Tak trudno było wjechać na parking jak cywilizowany
człowiek...

to wyczytałes z postu watkotwórcy?
zaczynam wierzyc w te statystyki o analfabetyzmie wtórnym...

Data: 2009-08-07 09:04:05
Autor: Jackare
Użytkownik "Duch" <tigerman@tnij.o2.pl> napisał w wiadomości news:h5gh01$skl$1news.task.gda.pl...
[...]

-- Pozdrawiam

Absolutnie nic Ci nie grozi. Mniej więcej do roku czasu dostaniesz wezwanie od poborcy skarbowego z urzędu skarbowego. Wtedy pójdziesz i zapłacisz kwotę mandatu plus pięć lub sześć złotych kosztów administracyjnych, więc nie płać i ciesz się tanio oprocentowanym kredytem. Rok czasu wykorzystaj sobie na uzbieranie na mandat, albo wsadź te pięć stówek na lokatę na rok - w momencie zapłącenia madatu jeszcze ci zostanie. Robię tak od lat i nic więcej się z tym nie dzieje. Może się okazać że w ogóle nie dostaniesz wezwania bo ściągalność mandatów przez policję to ok 60% w przeciwieństwie do mandatów nakładanych przez gminy (straż miejską) gdzie ściągalność przekracza 90%. Być może znajdziesz sie w tej puli 40% która nie dostanie wezwania. Jak już pisałem od late się tak "kredytuję" ale też stosunkowo rzadko dostaję mandaty, średnio raz na dwa lata coś mi się przydarzy i jak do tej pory nigdy na większą kwotę niż 100 zł, ale to już jest umiejętność rozmowy z panami władzą :)))) wypraktykowana lata temu kiedy pracowałem w serwisie i przejeżdżałem miesęcznie od 10 do 30 tysięcy kilometrów.
--
Jackare

Data: 2009-08-07 08:03:37
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Fri, 7 Aug 2009 09:04:05 +0200, Jackare napisał(a):
[...]

Tak było kiedyś, teraz zajmuje to miesiąc-dwa. A jak poborca akurat nie
będzie miał czasu się do klienta wybrać, albo go nie zastanie w domu to
może np. zablokować konto. Jeśli akurat jest to konto w mBanku, to może się
okazać że mBank zablokuje również wszystkie konta do których ma dostęp - w
tym wspólne, firmowe itd... Warto?

Jak już mandat został wystawiony to nie ma co kombinować - jedyną opcją była
odmowa przyjęcia mandatu i wizyta w sądzie grodzkim.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-08-07 10:15:34
Autor: Artur Maśląg
Niezapłacenie mandatu i możliwe k onsekwencje
Jacek Osiecki pisze:
(...)
[...]

Z czystej ciekawości - bank ma prawo do takiego postępowania? Rozumiem
zablokowanie kwoty na koncie osobistym, ale blokada wszystkich kont do
których ma dostęp użytkownik?

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-08-07 08:26:04
Autor: Jacek Osiecki
Niezapłacenie mandatu i możliwe konsekwencje
Dnia Fri, 07 Aug 2009 10:15:34 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
Jacek Osiecki pisze:
(...)
[...]

Przy mBanku wszystko jest możliwe. Nielegalne? Ależ proszę złożyć
reklamację, odpowiemy pisemnie w ciągu 30 dni... :)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-08-07 11:27:25
Autor: Artur Maśląg
Niezapłacenie mandatu i możli we konsekwencje
Jacek Osiecki pisze:
(...)
Przy mBanku wszystko jest możliwe. Nielegalne? Ależ proszę złożyć
reklamację, odpowiemy pisemnie w ciągu 30 dni... :)

Kurcze, ja nie pytałem o postępowanie w takiej sytuacji, tylko
o prawo do takiego postępowania - jeżeli bank ma prawo do tego,
to na jakiej podstawie?

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-08-07 10:42:56
Autor: J.F.
Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości news:h5gnr7$cjo$2inews.gazeta.pl...
Jacek Osiecki pisze:
[...]

Dostep jak dostep - ale jak komornik przysle nakaz zablokowania kont delikwenta o danym nr pesel, to czemu mialoby sie ostac konto jego firmy - prywatnej DG, s.c, wspolne z zona itp.

Trzeba byc przewidujacym - zglosic do US najmniej potrzebne konto :-)

J.

Data: 2009-08-07 11:34:13
Autor: Artur Maśląg
Niezapłacenie mandatu i możliwe k onsekwencje
J.F. pisze:
(...)
Dostep jak dostep - ale jak komornik przysle nakaz zablokowania kont delikwenta o danym nr pesel, to czemu mialoby sie ostac konto jego firmy - prywatnej DG, s.c, wspolne z zona itp.

Pytałem o podstawę takiego postępowania i zgodność z prawem.

Trzeba byc przewidujacym - zglosic do US najmniej potrzebne konto :-)

Sugerujesz utrzymywanie konta tylko do kontaktów z US? Trochę bez sensu.

BTW - przewidującym trzeba być i bez tego.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-08-07 10:36:55
Autor: Mirosław Habarta
Niezapłacenie mandatu i możliwe k onsekwencje
Jacek Osiecki pisze
[...]

To jeszcze ja z czystej ciekawości : Skąd oni dowiadują się gdzie masz konto ?
Lecą po wszystkich bankach które działają w Polsce i sprawdzają, czy pan X ma tam konto ?
A jak ktoś ma kilka kont w różnych bankach, to blokują wszystkie ? Tak na wszelki wypadek,
zalegasz stówę, a oni ci zablokują na parę milionów ?

Data: 2009-08-07 10:42:40
Autor: gom3z
[...]

masz podane w deklaracji PIT którejś tam..
jedno osobiste czy firmowe - banki z reguły nie wysyłają
do US informacji, że założyłeś konto.

Data: 2009-08-07 14:41:38
Autor: J.F.
Niezapłacenie mandatu i możliwe konsekwencje
Użytkownik "Mirosław Habarta" <Miroslaw.Habarta@pols.pl> napisał
To jeszcze ja z czystej ciekawości : Skąd oni dowiadują się gdzie masz konto ?
Lecą po wszystkich bankach które działają w Polsce i sprawdzają, czy pan X ma tam konto ?

Podstawowym zrodlem dla poborcy skarbowego w US moze byc deklaracja PIT w tymze US.

A w sumie wyslanie zbiorczego pisma "prosze o zablokowanie konta nastepujacym osobom: dane, adresy , pesele" do kilku bankow w Polsce nie jest problemem.

A jak ktoś ma kilka kont w różnych bankach, to blokują wszystkie ? Tak na wszelki wypadek,
zalegasz stówę, a oni ci zablokują na parę milionów ?

A tak, na przyszlosc oduczysz sie nieplacenia mandatow :-)

J.

Data: 2009-08-07 08:19:13
Autor: Waldek Godel
[...]

Albo komornik zajmie CAŁE konto lub wyśle tytuł do pracy.
Przy zajęciu konta banku liczą sobie po 30-40 zł za wysłanie zajętej kwoty.
No i jakie atrakcje jak się jest w trasie, bak pusty a tu nagle karta
przestanie działać

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-08-07 23:24:38
Autor: Jackare
Niezapłacenie mandatu i możliwe konsekwencje

Albo komornik zajmie CAŁE konto lub wyśle tytuł do pracy.

Komornik to działa zdaje się na podstawie wyroku sądu a tu do tego droga jeszcze daleka.
A jak urząd skarbowy przyśle tytuł egzekucyjny do pracy to efekt jest dokładnie taki sam, tyle tylko że nie trzeba się fatygowac do poborcy. Też to przerabiałem gdy jeszcze pracowałem.
Nigdy z powodu niezapłaconego mandatu nie zabolokowano mi konta. Nie przesadzajcie.
--
Jackare

Data: 2009-08-07 22:33:44
Autor: Waldek Godel
Dnia Fri, 7 Aug 2009 23:24:38 +0200, Jackare napisał(a):

Komornik to działa zdaje się na podstawie wyroku sądu a tu do tego droga jeszcze daleka.

Owszem, nie. Jak jest mandat - nie ma sądu.

Nigdy z powodu niezapłaconego mandatu nie zabolokowano mi konta. Nie przesadzajcie.

Nie ma to jak podejście małego Kazia.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-08-08 00:17:38
Autor: Jackare
Niezapłacenie mandatu i możliwe konsekwencje
Nigdy z powodu niezapłaconego mandatu nie zabolokowano mi konta. Nie
przesadzajcie.

Nie ma to jak podejście małego Kazia.

napisałem że mnie nie zablokowano konta a nie że nie blokują nikomu i że noigdy się to nie zdarza. Sformułowanie "Nie przesadzajcie" odosiło się do tego by nie straszyć wszelkimi potencjalnie możliwymi narzędzami egzakucyjnymi jakie ma do dyspozycji fiskus. Raczej stosuje się metodę adekwatną do zaległego zobowiązania a nie strzela z armaty do wróbla bo równie dobrze możnaby zacząć od zlicytowania przez komornika pojazdu dłużnika by odzyskać 200 zł mandatu.
Piszę to na podstawie własnych doświadczeń - pięciu czy sześciu mandatów niezapłaconych i ściągniętych drogą egzekucyjną  na przestrzeni od 2003 roku do teraz. Wcześniej był jakiś jeden mandat który  nie został zapłacony i w ogóle należności nie ściągnięto pomimo arsenału środków egzekucyjnych któryi dysponuje fiskus.Jeżeli masz inne doświadczenia, być może bogatsze, być może bardziej dolegliwe niż moje - napisz, chętnie poczytam.  Nie przesadzajcie.
--
Jackare

Data: 2009-08-08 09:40:11
Autor: Waldek Godel
Dnia Sat, 8 Aug 2009 00:17:38 +0200, Jackare napisał(a):

[...]

Komornik stosuje taką metodę jaka mu jest wygodna. Jak ktoś ma odliczenie
podatku to najchętniej to zajmują. Chodzić im się specjalnie nie chce,
wysłanie pisma do banku (który sam urzędowi skarbowemu podajesz w picie)
jest prostsze. A kasy dostaje tyle samo. To, że komornikowi w twoim rejonie
chce się chodzić nie jest specjalnie wiele warte dla innych, bo u nich mogą
akurat chcieć pisma wysyłać

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-08-11 01:10:56
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Fri, 7 Aug 2009 08:19:13 +0100, Waldek Godel napisał(a):

[...]

Miłośnika drogich cytryn nie stac na dobre konto w banku :P

Otóż wiele banków, w tym BRE w takiej sytuacji zajmie konto, jednak do
wysokości kwoty rządanej przez komornika i co więcej 0 nie wykona bez zgody
wierzyciela żadnego przelewu. Wtedy szybki przelew oraz pismo z żadaniem
uchylenia zajęcia oi po sprawie. --
     ___________ (R)

Data: 2009-08-07 10:39:36
Autor: J.F.
Użytkownik "Jackare" <j@sp.de.pl> napisał w wiadomości news:h5gjot$2o$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

od 500zl to bedzie raczej 30 niz 5,

i ciesz się tanio oprocentowanym kredytem.

I w efekcie drogo oprocentowany .. nie bardzo sie oplaca.

Rok czasu wykorzystaj sobie na uzbieranie na mandat, albo wsadź te pięć stówek na lokatę na rok - w momencie zapłącenia madatu jeszcze ci zostanie. Robię tak od lat i nic więcej się z tym nie dzieje.

A kiedy byl ostatni raz ?

Może się okazać że w ogóle nie dostaniesz wezwania bo ściągalność mandatów przez policję to ok 60% w przeciwieństwie

Sciagalnosc sie IMHO poprawila, w koncu co za problem dla komputera pilnowac.

I odwiedzaj strone Sejmu, bo juz przeglosowali stosowna zmiane, ale prezydent zablokowal ..

J.

Data: 2009-08-07 23:31:12
Autor: Jackare
Niezapłacenie mandatu i możliwe konsekwencje
Robię tak od lat i nic więcej się z tym nie dzieje.

A kiedy byl ostatni raz ?

chyba jakoś lutym tego roku miałem przyjemność spotkać się z panem poborcą i zapłacić mu 106 zł tytułem niezapłaconego mandatu w kwocie 100 zł nałożonego gdzieś w marciu lub kwietniu 2008 za przekroczenie prędkości.
--
Jackare

Data: 2009-08-07 08:28:41
Autor: Resun

Użytkownik "gorgu" <alibabka12@gmail.com> napisał w wiadomości news:h5ggn4$kg3$1news.onet.pl...
[...]

Ale na osiedlowkach to oni chyba nie moga mandatowac jeszcze ..cos głosno było ostatnio o tym ... czy już mogą ?

Data: 2009-08-07 09:37:56
Autor: Paweł Ubysz

Użytkownik "Resun" <resun@o2.pl> napisał w wiadomości news:h5ghn0$on6$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

 Watkotwórca nie okreslił statusu drogi na której popełnił wykroczenie.

Data: 2009-08-07 10:43:56
Autor: J.F.
Użytkownik "Paweł Ubysz" <puby@WYWALwp.pl> napisał w wiadomości news:h5glkk$61r$1inews.gazeta.pl...
[...]

A zakaz skretu stal zapewne na publicznej :-)

J.

Data: 2009-08-07 09:42:10
Autor: Paweł
[...]

Dlaczego mieliby nie móc?
Przepisy PORD obowiązują i tam. --
Paweł

Data: 2009-08-07 08:33:09
Autor: bartekk
gorgu pisze:
Może ktoś doświadczony w niepłaceniu mandatów napisze mi co mi grozi w przypadku:
1. Niezapłacenia mandatu w terminie przewidzianym (7dni)

Nic. Za trzy lata sciągną ci ze zwrotu podatku. Przerabiane wielokrotnie. Koszty egzekucji to jakies 10zl przy tej kwocie. Nie ma odsetek na mandaty.

Data: 2009-08-07 08:41:05
Autor: gom3z
[...]

Nigdy jeszcze nie zapłaciłem mandatu w terminie.
Wygląda to mniej więcej tak:
- dostajesz mandat, nie opłacasz, za kilka miesięcy (obecnie przyśpieszyli, 2-3 miesiące)
przychodzi list polecony z US o egzekucji z kontaktem do działu komorników
i do koleżki który to prowadzi. Dzwonisz, umawiasz się na jakiś tam dzień
- przyjeżdżasz, opłacasz. Jeśli nie, to zabierają Ci automatem ze zwrotu podatku.
Nic strasznego ;)

Data: 2009-08-07 08:42:46
Autor: gom3z
Niezapłacenie mandatu i możliwe konsekwencje
Nic strasznego ;)

a! no i co najważniejsze - dopłata za całość procedury
to kilka pln więcej;

Nie opłacaj na raty bo im się pochrzani, pozbieraj
na spokojnie i czekaj aż się sami zgłoszą.

Data: 2009-08-07 08:48:48
Autor: Marcin J. Kowalczyk
gom3z pisze:
- przyjeżdżasz, opłacasz. Jeśli nie, to zabierają Ci automatem ze zwrotu podatku.

lub wchodza na konto lub pensje...

Data: 2009-08-07 08:52:08
Autor: gom3z
Niezapłacenie mandatu i możliwe konsekwencje
- przyjeżdżasz, opłacasz. Jeśli nie, to zabierają Ci automatem ze zwrotu podatku.

lub wchodza na konto lub pensje...

aby na to zasłużyć, trzeba chyba mocno omijać Komornika
i Jego wezwania - ja spotkałem samych miłych kolesi,
zupełnie ich nie unikając i płacąc po pierwszym zaproszeniu do US.

Data: 2009-08-07 09:18:37
Autor: Marcin J. Kowalczyk
gom3z pisze:
[...]

Nieprawda.
Mnie sciagneli sobie z konta a do domu przyslali tylko informacje ze sciagaja.
Koeldze weszli na pensje tez bez komornika

Data: 2009-08-07 09:23:02
Autor: gom3z
[...]

hm widocznie u Was (jestem z Białegostoku) działają
bardziej radykalnie :-) Mi się to nigdy nie zdarzyło.

Data: 2009-08-07 08:51:16
Autor: Irokez
Użytkownik "gom3z" <gome@aaom.pl> napisał w wiadomości news:h5gi9t$ors$1news.onet.pl...

[...]

A ja raz miałem wizytę w domu egzekutora z US, a drugi raz wezwanie do wstawienia się w US - strata czasu.
Trzeci mandat zapłaciłem bo zciagalność z 2.5 roku im się skróciła do max 3 miesięcy, przynajmniej u nas.

--
Irokez

Data: 2009-08-07 10:46:26
Autor: J.F.
Użytkownik "Irokez" <henric8@op.pl> napisał w wiadomości news:h5git5$qbh$1news.onet.pl...
A ja raz miałem wizytę w domu egzekutora z US, a drugi raz wezwanie do wstawienia się w US - strata czasu.

We wrocku chyba zawsze wzywaja do US.
Strata czasu ? Niekoniecznie - kolejka krotsza niz na poczcie, mila obsluga, doceniaja placacych klientow  :-)
Ale moze tez byc odwrotnie - wyszedl i przyjdzie za 20 minut :-)

J.

Data: 2009-08-07 08:48:13
Autor: Arek M
[...]

Mozliwosci jest kilka - nie mam pojecia zielonego od czego to zalezy :)
Ja generalnie place mandatów duzo, i zawsze w ostatniej mozliwej  chwili - jakoby zmuszony do tego :)

I tak:
- jak masz zwrot podatku: zabiorą
- moga zablokowac kwote mandatu + koszta operacyjne na koncie osobistym, jesli takowe posiadasz.
- mogą przyslac do domu komornika :)
- pewnie jeszcze jakies metody mają, ale ja ich nie uświadczyłem.

Najzabawniejsze jest to, ze w kazdym z przypadków koszty manipulacyjne, niezaleznie od czasu, jaki im zabiera sciągnięcie kwoty to circa 35 pln.

--
PozdrawiAM!
WRX/240KM

Data: 2009-08-07 08:50:52
Autor: gom3z
Niezapłacenie mandatu i możliwe konsekwencje
- jak masz zwrot podatku: zabiorą

to robią najszybciej ;)

- moga zablokowac kwote mandatu + koszta operacyjne na koncie osobistym, jesli takowe posiadasz.

to chyba tylko w przypadkach, w których unikasz dość mocno
Pana Komornika z US :)

- mogą przyslac do domu komornika :)

kiedyś przyłazili, teraz polecone walą albo dzwonią.

pozdr

Data: 2009-08-07 08:58:31
Autor: Arek M
Niezapłacenie mandatu i możliwe k onsekwencje

to chyba tylko w przypadkach, w których unikasz dość mocno
Pana Komornika z US :)

Wlasnie nie! Komornik wczesniej nie odezwał się ani razu :)

- mogą przyslac do domu komornika :)

kiedyś przyłazili, teraz polecone walą albo dzwonią.

Caly czas przyłażą. Przynajmniej robili tak 2 miesiące temu. Bez uprzedzenia :)

Generalnie - brak jakiejkolwiek reguły ...

--
PozdrawiAM!
WRX/240KM

Data: 2009-08-07 10:12:54
Autor: gorgu
Niezapłacenie mandatu i możliwe konsekwencje
Dzięki wszystkim za wypowiedzi.
Gorg

Data: 2009-08-07 11:11:08
Autor: Jan-xx
[...]

Nie wiem, co sie zmienilo w ostatnich 2,5 roku, ale wczesniej, na przestrzeni lat znam przypadki, ze ktos nie placil mandatu i pozniej w ogole nic sie nie dzialo. Nie bylo zadnych wezwan, ani przypomnien. BTW ciekaw jestem, jaka jest obecnie procedura, jesli ktos nie pracuje, nie prowadzi dzialalnosci gospodarczej w Polsce (nie wysyla zadnych rozliczen), ale ma konto prywatne.

--
Jan-xx

Data: 2009-08-07 05:30:04
Autor: mic49
Niezapłacenie mandatu i możliwe konsekwencje
Rozumiem, że kolega chce zapłacić i zastanawia się, czy spóźnienie 7
dni czy kilkanaście będzie miało znaczenie. Nie będzie - to nie jest
tak, że po siedmiu dniach policja wysyła do US ten mandat tym
bardziej, że poczta - potrafi trzymać pieniądze po trzy tygodnie. A
więc - tydzień czy dwa po terminie płać spokojnie.

Nie rób rat - będzie zamieszanie...

***

A swoją drogą - panowie - dostaliście mandat, bo przejeżdzaliście na
czerwonym, wymijaliście na ciągłej, na przejściu, za szybko
jechaliście... i kombinujecie - co by tu zrobić, żeby nie zapłacić.
Żeby zaoszczędzić, bo co tam - może drugi raz nie złapią. Wkurza mnie
takie rozumowanie, bo żadnej lekcji z mandatu nie wyciągacie mówiąc,
że może będziesz miał szczęście i nie przyjdzie komornik... itp.. Chyba
że lekcją będzie dopiero zabicie człowieka?

Sorry, ale tknęło mnie to.

Michał

Data: 2009-08-07 05:33:24
Autor: mic49
Niezapłacenie mandatu i możliwe konsekwencje
Albo sytuacja odwrotnia - czy będziecie tak samo tłumaczyć gościa,
który po pijanemu wjedzie w was, kogoś porani, auto do kasacji? Założe
się, że będziecie chcieli jak największej kary dla niego - również
finansowej. A okaże się, że facet nie pierwszy raz po pijaku, mandatów
nie płacić, komornika unikał...

Michał

Data: 2009-08-07 20:27:29
Autor: bartekk
mic49 pisze:
A swoją drogą - panowie - dostaliście mandat, bo przejeżdzaliście na
czerwonym, wymijaliście na ciągłej, na przejściu, za szybko

Nie sadze, zeby ktokolwiek kiedykolwiek otrzymal mandat za wymijanie na ciaglej. Za to nie ma mandatow. W gruncie rzeczy codziennie dostawalbys kilka podczas normalnej jazdy.

Data: 2009-08-08 16:50:52
Autor: gorgu

Użytkownik "mic49" <michalp@interia.pl> napisał w wiadomości news:3046228a-1f8a-4e92-83bd-8a54b75fe26ff10g2000vbf.googlegroups.com...
[...]

Chcę zapłacić - bo "zgrzeszyłem" - choć kara wydaje mi się nieadekwatna do winy. Problem w tym że akurat w tym miesiącu jest mi trochę nie na rękę.
Co do drugiej części Twojej wypowiedzi to się z nią w 100%zgadzam.
Gorg

Data: 2009-08-08 19:48:21
Autor: J.F.
On Sat, 8 Aug 2009 16:50:52 +0200,  gorgu wrote:
[...]

Wyciagamy wyciagamy. Tu stoja, trzeba kupic CB, zmienic konto i nie
powiadomic US itp :-)

Chcę zapłacić -

To twoja sprawa :-)

- choć kara wydaje mi się nieadekwatna do winy.

No to nie plac. Moze komornikowi tez sie wyda nieadekwatna :-)

Problem w tym że akurat w tym miesiącu jest mi trochę nie na rękę.

I na to odpowiedz padla :-)

J.

Data: 2009-08-08 13:02:38
Autor: Rychu
gorgu pisze:
> Może ktoś doświadczony w niepłaceniu mandatów napisze mi co mi grozi w
> przypadku:
> 1. Niezapłacenia mandatu w terminie przewidzianym (7dni)

Wczoraj dostałem zwrot podatku pomniejszony o 954 zł. Nie otrzymałem
wyjaśnienia dlaczego tak, ale jak przypuszczam będzie to:

400 zł - 10 pkt - 10 kwietnia 2008, 1:15, Zielonka,
500 zł - 10 pkt - 26 lipca 2008, 10:30, Warszawa,
54 zł - odsetki

Tak więc za tak jak ktoś napisał, jakbym wsadził tę kasę na lokatę,
to jeszcze byłbym jakieś grosze do przodu, ewentualnie wyszedł na 0.

Rychu

Niezapłacenie mandatu i możliwe konsekwencje