Niezapłacone mandaty , blokada banku na rachunku , komornik...

Data: 2011-11-02 07:19:44
Autor: R2
Niezapłacone mandaty , blokada banku na rachunku , komornik...
Witam

Mam nadzieję, że pytanie kieruje na dobrej grupie.
Chodzi o to, że miałem kilka niezapłaconych mandatów, przyszło pismo z urzędu skarbowego z informacją o zajęciu kwoty niezapłaconych mandatów z konta bankowego, na drugi dzień suma ta została pociągnięta z konta.
Po mniej więcej 2 tygodniach , do domu przylazł komornik a ponieważ nie mieszkam w miejscu zameldowania nie było mnie tam , zadzwoniłem do komornika i powiedziałem, że suma została juz zajęta na koncie bankowym po czym on mnie poinformował iż wg polskiego prawa bank nie ma mozliwości ściągnięcia pieniędzy z konta jeżeli miesięczne wpływy na konto nie przekraczają 1000 euro a że jedynie kwota ta została zablokowana przez bank.
Powiedział, że w momencie kiedy on dostanie te pieniądze bank odblokuje mi zajęte pieniądze...
Moje pytanie brzmi czy ten człowiek ma rację czy jest to jakiś oszut? i czy można wpłacić te pieniądze bezpośrednio gdzies na jakieś konto bankowe urzędu skarbowego czy koniecznie trzeba jemu to wpłacić(on tak twierdzi)

Z góry dziękuję za odpowiedź

PozdrawiamR2

Data: 2011-11-02 10:21:03
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 2 Nov 2011, R2 wrote:

[...]

  No i tu mamy pierwszą zagwozdkę.
  Bo jak po podatek, to powinien przyjść poborca podatkowy, a nie komornik.
  Jeśli zaś uważasz że "jak zwał tak zwał", to masz sporo racji że
byc może wpłacisz oszustowi :] - po prostu takie szczegóły są WAŻNE.

a ponieważ nie mieszkam w miejscu zameldowania nie było mnie tam , zadzwoniłem do komornika

  Pierwsze pytanie: i rzecz jasna sprawdziłeś w swojej skarbówce, że
telefon który dostałeś należy do poborcy?
  Czy uważasz że wywalenie kilkudziesięciu groszy na telefon albo i dwa
(do swojej skarbówki) to wyrzucanie pieniedzy? ;)

[...]

  Mi się nie do końca zgadza, ale przejrzyj archiwa .prawo (.prawo, a nie
..prawo.podatki) oraz .banki i przepisy żeby sprawdzić aktualne kwoty,
ale AFAIR jest jakoś tak że kwota nie podlegająca egzekucji *na rachunku*
rzeczywiście może być w podobnej wysokości, ale chodzi o kwotę która
*leży* na rachunku, a nie kwotę która *wpływa*.
  Za to wpłaty z niektórych tytułów (np. pracy) mają ograniczenia
egzekucyjne gdzieś na poziomie 3/4 "płacy minimalnej", a tego to
się 1000 euro nijak nie uzbiera.

Powiedział, że w momencie kiedy on dostanie te pieniądze bank odblokuje mi zajęte pieniądze...

  Ale za blokadę potrąci. A formalnie "za zdjęcie blokady". Bank.
  Zazwyczaj w okolicach 50 zł (sprawdź w regulaminie umowy lub cenniku)

Moje pytanie brzmi czy ten człowiek ma rację czy jest to jakiś oszut?

  Na oko wydaje się, że przypadek wygląda realnie, a to Ty tu i ówdzie
pokręciłeś zeznania.
  Nie komornik a poborca, nie "wpływają" a "leżą" i radio Erewań
mamy na miejscu ;)

  Ale sprawdzić u źródła ci się nie chciało :]

i czy można wpłacić te pieniądze bezpośrednio gdzies na jakieś konto bankowe urzędu skarbowego czy koniecznie trzeba jemu to wpłacić(on tak twierdzi)

  Z jednej strony, to on musi wykazać że coś robi, więc słusznie twierdzi ;)
  Z drugiej, zwyczajnie nie wiem jak jest z kosztami przy poborcy, poza
tym że są to jakieś drobne (w odróżnieniu od komornika), znaczy czy
ta "dopłata" i tak będzie do uiszczenia. Pewnie tak (znaczy więcej
od tego, jakbyś zapłacił *nim* skarbówka wszczęła poszukiwanie
pieniędzy).
  Po trzecie, bank i tak Cię skasuje swoją opłatą.

  Jakby na mnie trafiło, to zadzwoniłbym do swojej skarbówki, upewnił
się że to właśnie poborca, wylegitymował (jak przyjdzie) i mu zapłacił.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-11-02 07:48:40
Autor: witek
On 11/2/2011 4:21 AM, Gotfryd Smolik news wrote:

  Jakby na mnie trafiło, to zadzwoniłbym do swojej skarbówki, upewnił
się że to właśnie poborca, wylegitymował (jak przyjdzie) i mu zapłacił.

jak poborca, to zapewne jakims tytulem egzekucyjnym dysponuje.

Data: 2011-11-02 13:55:56
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-11-02 13:48, witek pisze:
[...]

Jak zajęcie, to może nawet i tytułem wykonawczym.

--
Liwiusz

Data: 2011-11-02 15:28:35
Autor: radekp@konto.pl
Niezapłacone mandaty , blokada banku na rachunku , komornik...
Wed, 2 Nov 2011 07:19:44 +0100, w <j8qne3$vav$1@news.onet.pl>, "R2"
<kultartTNIJ@wp.pl> napisał(-a):

[...]

Tak, generalnie ma rację.
Aczkolwiek nie pamiętam dokładnych sum, bank może AFAIK przelać pieniądze
komornikowi dopiero po spełnieniu jakichś warunków ustawowych (use google).
Komornik raczej machnął się z tym 1000 euro/miesięcznie, bank chyba nie może
przelać, jeżeli na koncie masz mniej niż 3 średnie krajowe (use google).

Generalnie masz dwa wyjścia:
1) zlecić bankowi wykonanie tego tytułu (zadzwonić, zlecić wykonanie przelewu)
2) zapłacić bezpośrednio komornikowi w jego biurze, wówczas on wyśle do banku
info o zwolnieniu zajęcia

Data: 2011-11-02 09:32:53
Autor: witek
Niezapłacone mandaty , blokada banku na rachunku , komornik...
On 11/2/2011 9:28 AM, radekp@konto.pl wrote:
wówczas on wyśle do banku
info o zwolnieniu zajęcia

jak mu sie bedzie chcialo :)

Data: 2011-11-02 16:14:59
Autor: radekp@konto.pl
Niezapłacone mandaty , blokada banku na rachunku , komornik...
Wed, 02 Nov 2011 09:32:53 -0500, w <j8rkal$sd3$3@inews.gazeta.pl>, witek
<witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał(-a):

On 11/2/2011 9:28 AM, radekp@konto.pl wrote:
> wówczas on wyśle do banku
> info o zwolnieniu zajęcia

jak mu sie bedzie chcialo :)

Zawsze można skarżyć :).

Data: 2011-11-02 11:57:34
Autor: witek
On 11/2/2011 10:14 AM, radekp@konto.pl wrote:
[...]

od skarzenia sie kasy nie przybedzie, ale mozna.

Data: 2011-11-02 18:25:25
Autor: radekp@konto.pl
Niezapłacone mandaty , blokada banku na rachunku , komornik...
Wed, 02 Nov 2011 11:57:34 -0500, w <j8rspu$hf8$1@inews.gazeta.pl>, witek
<witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał(-a):

> Zawsze można skarżyć :).

od skarzenia sie kasy nie przybedzie, ale mozna.

Ciekawe czy można by blokadę podciągnąć pod zaodsetkowanie :).

Niezapłacone mandaty , blokada banku na rachunku , komornik...