Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady

Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady

Data: 2011-02-12 23:09:41
Autor: stabillo
Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady
Co byscie polecali ze wspolczesnych 2000-2011 konstrukcji, jakie marki sa najmniej zawodne w silnikach tdi i cd?

Data: 2011-02-12 23:04:03
Autor: masti
Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady
Dnia pięknego Sat, 12 Feb 2011 23:09:41 +0100 osobnik zwany stabillo
wystukał:

Co byscie polecali ze wspolczesnych 2000-2011 konstrukcji, jakie marki
sa najmniej zawodne w silnikach tdi i cd?

tdi i cd wyznaczajÄ… producentĂłw :)



--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2011-02-13 00:05:04
Autor: Lewis
Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady
W dniu 2011-02-13 00:04, masti pisze:
Dnia pięknego Sat, 12 Feb 2011 23:09:41 +0100 osobnik zwany stabillo
wystukał:

Co byscie polecali ze wspolczesnych 2000-2011 konstrukcji, jakie marki
sa najmniej zawodne w silnikach tdi i cd?

tdi i cd wyznaczajÄ… producentĂłw :)




Pewnie chodziło mu o PD i CR ;)

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-02-13 00:15:15
Autor: stabillo
Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady

Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ij73n1$kck$1news.onet.pl...

Pewnie chodziło mu o PD i CR ;)

ok, na pompowtryskiwaczach i common rail, chyba wiadomo o co cho :)

Data: 2011-02-13 13:30:18
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady
W dniu 2011-02-13 00:15, stabillo pisze:
UĹĽytkownik "Lewis"<"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci
news:ij73n1$kck$1news.onet.pl...

Pewnie chodziło mu o PD i CR ;)

ok, na pompowtryskiwaczach i common rail, chyba wiadomo o co cho :)



PD się skończyły. Już nawet VW uznał, że to była ślepa droga.


--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2011-02-13 13:42:16
Autor: J.F.
Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady
On Sun, 13 Feb 2011 13:30:18 +0100,  Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:
W dniu 2011-02-13 00:15, stabillo pisze:
Pewnie chodziło mu o PD i CR ;)
ok, na pompowtryskiwaczach i common rail, chyba wiadomo o co cho :)

PD się skończyły. Już nawet VW uznał, że to była ¶lepa droga.

Wymiana za drogo kosztuje, a przeciez na wtryskiwaczach i cxewkach
zarabia sie najwiecej :-)

J.

Data: 2011-02-12 23:13:10
Autor: P_ablo
Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady
Użytkownik "stabillo" <casio0@onet.eu> napisał w wiadomo¶ci news:ij70f5$a78$1news.onet.pl...
Co byscie polecali ze wspolczesnych 2000-2011 konstrukcji, jakie marki sa najmniej zawodne w silnikach tdi i cd?

Niezawodny i diesel to oksymoron...
Z racji tematyki grupy takich nie uzywamy!

--
Picasso

Data: 2011-02-13 00:03:59
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady
W dniu 2011-02-12 23:13, P_ablo pisze:
Użytkownik "stabillo" <casio0@onet.eu> napisał w wiadomości
news:ij70f5$a78$1news.onet.pl...
Co byscie polecali ze wspolczesnych 2000-2011 konstrukcji, jakie marki
sa najmniej zawodne w silnikach tdi i cd?

Niezawodny i diesel to oksymoron...

Bez przesady. Większość jeżdżących u nas (a sprowadzonych zza Odry) diesli w wieku 7-8 lat ma na kołach jakieś ~300-400kkm, a nie ~120-150, które wskazuje licznik. I jakoś te samochody jeżdżą. Usterki związane z silnikiem zaczynają wychodzić, to fakt. Ale benzyny z takim przebiegiem też bezawaryjne nie są. Minusem diesli są droższe części (sprzęgła wymieniane razem z kołem dwumasowym, wtryski, pompy wtryskowe).

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2011-02-13 10:28:20
Autor: P_ablo
Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady
Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisał w wiadomości news:ij73l8$eo5$1news.dialog.net.pl...

Bez przesady. Większość jeżdżących u nas (a sprowadzonych zza Odry) diesli w wieku 7-8 lat ma na kołach jakieś ~300-400kkm, a nie ~120-150, które wskazuje licznik. I jakoś te samochody jeżdżą. Usterki związane z silnikiem zaczynają wychodzić, to fakt. Ale benzyny z takim przebiegiem też bezawaryjne nie są. Minusem diesli są droższe części (sprzęgła wymieniane razem z kołem dwumasowym, wtryski, pompy wtryskowe).

Male porownanie  - Sprinter CDI i LT 2.0 benzyna + CNG. W sprinterze juz 2 razy robilem wtryskiwacze w tym raz byla regenerowana cala glowica i robiona turbosprezarka, przebieg 280 tys. LT jezdzi i jezdzi i zepsuc sie nie chce - olej i gaz, gaz i olej, czasami klocki - na blacie 250 tys...

Przy ogolnym tredzie w ktorym zarabia sie na serwisie nie na samym produkcie, psujace sie diesle i chore ceny na czesci sa na reke producentom i to co jest im na reke jest promowane.  Po malu diesel bedzie mial sens tylko w duzych samochodach ciezarowych - wystarczy policzyc.

--
Picasso

Data: 2011-02-13 01:40:30
Autor: mffd a
Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady
On 12 Lut, 23:09, "stabillo" <cas...@onet.eu> wrote:
Co byscie polecali ze wspolczesnych 2000-2011 konstrukcji, jakie marki sa
najmniej zawodne w silnikach tdi i cd?

To ja polecam Focusa. Wersj± kombi 1.8tdci z połowy 2004 przejechałem
195000km (do 2009) głównie trasami.
Przy 90000km do wymiany łożysko prawe przód, przy 170000km uszkodziło
się cięgno w drzwiach kierowcy, ale dało się otworzyć i zamkn±ć.
O dziwo (jak na nasze polskie drogi) nic nie było robione przy
zawieszeniu (trasa robi swoje).
Spalanie ¶rednie 6L/100km. Jak na FF żadnych problemów z rud± (cały
czas pod chmurk±), dwumas±, wtryskami i turbin±. Ta ostatnia
traktowana na zimno łagodnie, a po robocie należycie chłodzona.
MirekFD

Data: 2011-02-14 09:19:31
Autor: The_EaGle
Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady
W dniu 2011-02-13 10:40, mffd a pisze:
On 12 Lut, 23:09, "stabillo"<cas...@onet.eu>  wrote:
Co byscie polecali ze wspolczesnych 2000-2011 konstrukcji, jakie marki sa
najmniej zawodne w silnikach tdi i cd?

To ja polecam Focusa. Wersj± kombi 1.8tdci z połowy 2004 przejechałem
195000km (do 2009) głównie trasami.

To ja jestem lepszy. FF I tdci mam od nowo¶ci od 2004r i na liczniku 260 tys. Wła¶cie przygotowywuje się do wymiany rozrz±du (paska) po raz drugi tym razem z pomp± wody.

Z awarii:
- padnięte łożysko podpory półosi (na gwarancji)
- ogrzewanie lusterka (na gwarancji)
- sprzęgiełko przy alternatorze (z wymian± 700zł)
- układ do centralnego zamka (z wymian± w ASO 700zł)
- wycieraczki (do naprawy mechanizm) (około 150-200zł)

i tyle.

Po za tym tarcze, klocki, raz sprzęgło i koło dwu-masowe przy 150tys km.

Co do zawieszenia to z przodu NIC. Z tyły wymieniony gumowy odbój za 30zł. Wydech - fabryczny.
Turbina oryginalna tylko bałwanki (elastyczne ł±czniki co 2 lata trzeba wymieniać.)

W porównaniu do hondy i mitsubishi to ford jest zdecydowanie bardziej niezawodny. Silnik nie zużywa oleju po między wymianami co 20 tys km...
Z uwagi na przebieg nie zamierzam go w ogołe sprzedawać - zostanie jakie drugie auto.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2011-02-14 05:01:12
Autor: grzech
Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady
To ja jestem lepszy. FF I tdci mam od nowo¶ci od 2004r i na liczniku 260
tys. Wła¶cie przygotowywuje się do wymiany rozrz±du (paska) po raz drugi
tym razem z pomp± wody.

Z awarii:
- padnięte łożysko podpory półosi (na gwarancji)
- ogrzewanie lusterka (na gwarancji)
- sprzęgiełko przy alternatorze (z wymian± 700zł)
- układ do centralnego zamka (z wymian± w ASO 700zł)
- wycieraczki (do naprawy mechanizm) (około 150-200zł)

i tyle.

Po za tym tarcze, klocki, raz sprzęgło i koło dwu-masowe przy 150tys km.

Skoro się przechwalamy;)
almera z 01 r. z takim samym przebiegiem nadal na: m.in oryginalnej
pompie paliwa, rozrz±dzie, wydechu i turbinie.
wymieniona chłodniczka oleju, przepływka, pompa wody i drobiazgi w
przednim zawieszeniu, klocki, tarcze.
Spalanie jak to w dizlu - 900-1000km na baku, oleju co 10 tys zawsze
tyle wylane co wlane.
aaa - i korek na chłodnicy wymieniony bo gumka sparciała:)

pozdrawiam
grzech
nyska

Data: 2011-02-14 17:37:35
Autor: Czarek Daniluk
Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady
W dniu 2011-02-14 14:01, grzech pisze:

Skoro się przechwalamy;)
almera z 01 r. z takim samym przebiegiem nadal na: m.in oryginalnej
pompie paliwa, rozrz±dzie, wydechu i turbinie.
wymieniona chłodniczka oleju, przepływka, pompa wody i drobiazgi w
przednim zawieszeniu, klocki, tarcze.
Spalanie jak to w dizlu - 900-1000km na baku, oleju co 10 tys zawsze
tyle wylane co wlane.
aaa - i korek na chłodnicy wymieniony bo gumka sparciała:)

pozdrawiam
grzech
nyska

10 lat na oryginalnym rozrz±dzie ?? masz naprawdę duuuuużo szczę¶cia ;P
Cóż do odważnych ¶wiat należy ;P

Pozdrawiam !

Data: 2011-02-15 00:22:41
Autor: grzech
Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady
10 lat na oryginalnym rozrz±dzie ?? masz naprawdę duuuuużo szczę¶cia ;P
Cóż do odważnych ¶wiat należy ;P


łańcuch to nie pasek:)

grzech
nyska

Data: 2011-02-15 11:06:16
Autor: Jakub Witkowski
Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady
W dniu 2011-02-14 17:37, Czarek Daniluk pisze:
W dniu 2011-02-14 14:01, grzech pisze:

Skoro się przechwalamy;)
almera z 01 r. z takim samym przebiegiem nadal na: m.in oryginalnej
pompie paliwa, rozrz±dzie, wydechu i turbinie.
wymieniona chłodniczka oleju, przepływka, pompa wody i drobiazgi w
przednim zawieszeniu, klocki, tarcze.
Spalanie jak to w dizlu - 900-1000km na baku, oleju co 10 tys zawsze
tyle wylane co wlane.
aaa - i korek na chłodnicy wymieniony bo gumka sparciała:)

pozdrawiam
grzech
nyska

10 lat na oryginalnym rozrz±dzie ?? masz naprawdę duuuuużo szczę¶cia ;P
Cóż do odważnych ¶wiat należy ;P

Primera '95 też rozrz±d oryginał. Z ciekawostek, oryginalna jest też m.in.
pompa wody, wydech (za wyj±tkiem ł±cznika), katalizator działa (zbadane!)
W ogóle z rzeczy "nieeksploatacyjnych" to padł mi alternator, moduł
zapłonowy, pompa paliwa i... chyba tyle? Oraz chłodnica przegniła i kilka
rurek też wymieniłem.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub cało¶ci pogl±dom ich Autora.

Data: 2011-02-15 03:17:14
Autor: grzech
Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady
Primera '95<
W ogóle z rzeczy "nieeksploatacyjnych" to padł mi alternator, moduł
zapłonowy, pompa paliwa i... chyba tyle? Oraz chłodnica przegniła i kilka
rurek też wymieniłem.


hi - co nissan to nissan:))
napisz jaki silnik bo pompa paliwa w dieselu zdeczko się różni:)


grzech
nyska

Data: 2011-02-14 09:47:29
Autor: DoQ
Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady
W dniu 2011-02-14 09:19, The_EaGle pisze:

W porównaniu do hondy i mitsubishi to ford jest zdecydowanie bardziej
niezawodny. Silnik nie zużywa oleju po między wymianami co 20 tys km...

Mam podobne wnioski po eksploatacji japończyka, ciekawe... ;)

Pozdrawiam
Paweł
--
_____________________________________________
  DoQ -- [ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com

Data: 2011-02-13 15:34:12
Autor: rafal000
Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady
W dniu 12.02.2011 23:09, stabillo pisze:
Co byscie polecali ze wspolczesnych 2000-2011 konstrukcji, jakie marki sa
najmniej zawodne w silnikach tdi i cd?

A ja polecam JTD fiata. Po 165 tyś żadnych problemów, spalanie bardzo niskie (nawet 1200 km na 52 litrowym baku), nie żre oleju... jedynie EGR właśnie po 120 - 180 kkm się zapycha, ale jego wyczyszczenie to 45 minut z demontażem/montażem do wykonania w każdym garażu. Sąsiad miał mareę z takim silnikiem i jakieś 1,5 roku temu oddał ją ojcu gdy na liczniku było ponad 290 tyś przebiegu. Nadal regularnie pod domem widuje to auto a więc silnik służy kolejnej osobie i ma już pewnie grubo ponad 300 kkm :)

Data: 2011-02-13 22:46:09
Autor: Bugatti
Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady
Użytkownik "stabillo"  napisał w wiadomo¶ci:

Co byscie polecali ze wspolczesnych 2000-2011 konstrukcji, jakie marki sa najmniej zawodne w silnikach tdi i cd?

Absolutnie wszystkie te które stoj± w garażu i odk±d tam s±, nie widziały spalania stukowego...absolutnie ;>


Pozdr.

--
Bugatti

Data: 2011-02-14 11:00:01
Autor: Jan-xx
Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady
Ale wymyslaja... 200 - 300 tys. km to przebiegi, ktore zrobi bez problemu wiekszosc wspolczesnych samochodow. Niech ktos napisze, ze zrobil milion lub wiecej - wtedy bedzie mozna dyskutowac o niezawodnosci. Nawet moja Nexia ma 300 tys., jeszcze jezdzi i nie bylo jakichs dramatycznych napraw. Tez mi wyczyn.


--
Jan-xx

Data: 2011-02-14 12:39:43
Autor: The_EaGle
Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady
W dniu 2011-02-14 12:00, Jan-xx pisze:
Ale wymyslaja... 200 - 300 tys. km to przebiegi, ktore zrobi bez
problemu wiekszosc wspolczesnych samochodow. Niech ktos napisze, ze
zrobil milion lub wiecej - wtedy bedzie mozna dyskutowac o
niezawodnosci. Nawet moja Nexia ma 300 tys., jeszcze jezdzi i nie bylo
jakichs dramatycznych napraw. Tez mi wyczyn.

Kiedyś czytałem opis renault master 2.8DTI 115KM (silnik iveco z bezpośrednim wtryskiem) gdzie kierowca pisał o 860tys km przebiegu. W tym czasie z poważniejszych awarii to turbina padła przy 660tys km...
Jak znajdę to podeślę linka.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2011-02-14 17:13:43
Autor: Inead
Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady

Kiedyś czytałem opis renault master 2.8DTI 115KM (silnik iveco z bezpośrednim wtryskiem) gdzie kierowca pisał o 860tys km przebiegu. W tym czasie z poważniejszych awarii to turbina padła przy 660tys km...
Jak znajdę to podeślę linka.


a te od TYRA to wogĂłle, po milionie dopiero dotarty.

Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona