Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady

Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady

Data: 2011-02-13 01:40:30
Autor: mffd a
Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady
On 12 Lut, 23:09, "stabillo" <cas...@onet.eu> wrote:
Co byscie polecali ze wspolczesnych 2000-2011 konstrukcji, jakie marki sa
najmniej zawodne w silnikach tdi i cd?

To ja polecam Focusa. Wersją kombi 1.8tdci z połowy 2004 przejechałem
195000km (do 2009) głównie trasami.
Przy 90000km do wymiany łożysko prawe przód, przy 170000km uszkodziło
się cięgno w drzwiach kierowcy, ale dało się otworzyć i zamknąć.
O dziwo (jak na nasze polskie drogi) nic nie było robione przy
zawieszeniu (trasa robi swoje).
Spalanie średnie 6L/100km. Jak na FF żadnych problemów z rudą (cały
czas pod chmurką), dwumasą, wtryskami i turbiną. Ta ostatnia
traktowana na zimno łagodnie, a po robocie należycie chłodzona.
MirekFD

Data: 2011-02-14 09:19:31
Autor: The_EaGle
Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady
W dniu 2011-02-13 10:40, mffd a pisze:
On 12 Lut, 23:09, "stabillo"<cas...@onet.eu>  wrote:
Co byscie polecali ze wspolczesnych 2000-2011 konstrukcji, jakie marki sa
najmniej zawodne w silnikach tdi i cd?

To ja polecam Focusa. Wersją kombi 1.8tdci z połowy 2004 przejechałem
195000km (do 2009) głównie trasami.

To ja jestem lepszy. FF I tdci mam od nowości od 2004r i na liczniku 260 tys. Właście przygotowywuje się do wymiany rozrządu (paska) po raz drugi tym razem z pompą wody.

Z awarii:
- padnięte łożysko podpory półosi (na gwarancji)
- ogrzewanie lusterka (na gwarancji)
- sprzęgiełko przy alternatorze (z wymianą 700zł)
- układ do centralnego zamka (z wymianą w ASO 700zł)
- wycieraczki (do naprawy mechanizm) (około 150-200zł)

i tyle.

Po za tym tarcze, klocki, raz sprzęgło i koło dwu-masowe przy 150tys km.

Co do zawieszenia to z przodu NIC. Z tyły wymieniony gumowy odbój za 30zł. Wydech - fabryczny.
Turbina oryginalna tylko bałwanki (elastyczne łączniki co 2 lata trzeba wymieniać.)

W porównaniu do hondy i mitsubishi to ford jest zdecydowanie bardziej niezawodny. Silnik nie zużywa oleju po między wymianami co 20 tys km...
Z uwagi na przebieg nie zamierzam go w ogołe sprzedawać - zostanie jakie drugie auto.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2011-02-14 05:01:12
Autor: grzech
Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady
To ja jestem lepszy. FF I tdci mam od nowości od 2004r i na liczniku 260
tys. Właście przygotowywuje się do wymiany rozrządu (paska) po raz drugi
tym razem z pompą wody.

Z awarii:
- padnięte łożysko podpory półosi (na gwarancji)
- ogrzewanie lusterka (na gwarancji)
- sprzęgiełko przy alternatorze (z wymianą 700zł)
- układ do centralnego zamka (z wymianą w ASO 700zł)
- wycieraczki (do naprawy mechanizm) (około 150-200zł)

i tyle.

Po za tym tarcze, klocki, raz sprzęgło i koło dwu-masowe przy 150tys km.

Skoro się przechwalamy;)
almera z 01 r. z takim samym przebiegiem nadal na: m.in oryginalnej
pompie paliwa, rozrządzie, wydechu i turbinie.
wymieniona chłodniczka oleju, przepływka, pompa wody i drobiazgi w
przednim zawieszeniu, klocki, tarcze.
Spalanie jak to w dizlu - 900-1000km na baku, oleju co 10 tys zawsze
tyle wylane co wlane.
aaa - i korek na chłodnicy wymieniony bo gumka sparciała:)

pozdrawiam
grzech
nyska

Data: 2011-02-14 17:37:35
Autor: Czarek Daniluk
Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady
W dniu 2011-02-14 14:01, grzech pisze:

Skoro się przechwalamy;)
almera z 01 r. z takim samym przebiegiem nadal na: m.in oryginalnej
pompie paliwa, rozrządzie, wydechu i turbinie.
wymieniona chłodniczka oleju, przepływka, pompa wody i drobiazgi w
przednim zawieszeniu, klocki, tarcze.
Spalanie jak to w dizlu - 900-1000km na baku, oleju co 10 tys zawsze
tyle wylane co wlane.
aaa - i korek na chłodnicy wymieniony bo gumka sparciała:)

pozdrawiam
grzech
nyska

10 lat na oryginalnym rozrządzie ?? masz naprawdę duuuuużo szczęścia ;P
Cóż do odważnych świat należy ;P

Pozdrawiam !

Data: 2011-02-15 00:22:41
Autor: grzech
Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady
10 lat na oryginalnym rozrządzie ?? masz naprawdę duuuuużo szczęścia ;P
Cóż do odważnych świat należy ;P


łańcuch to nie pasek:)

grzech
nyska

Data: 2011-02-15 11:06:16
Autor: Jakub Witkowski
Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady
W dniu 2011-02-14 17:37, Czarek Daniluk pisze:
W dniu 2011-02-14 14:01, grzech pisze:

Skoro się przechwalamy;)
almera z 01 r. z takim samym przebiegiem nadal na: m.in oryginalnej
pompie paliwa, rozrządzie, wydechu i turbinie.
wymieniona chłodniczka oleju, przepływka, pompa wody i drobiazgi w
przednim zawieszeniu, klocki, tarcze.
Spalanie jak to w dizlu - 900-1000km na baku, oleju co 10 tys zawsze
tyle wylane co wlane.
aaa - i korek na chłodnicy wymieniony bo gumka sparciała:)

pozdrawiam
grzech
nyska

10 lat na oryginalnym rozrządzie ?? masz naprawdę duuuuużo szczęścia ;P
Cóż do odważnych świat należy ;P

Primera '95 też rozrząd oryginał. Z ciekawostek, oryginalna jest też m.in.
pompa wody, wydech (za wyjątkiem łącznika), katalizator działa (zbadane!)
W ogóle z rzeczy "nieeksploatacyjnych" to padł mi alternator, moduł
zapłonowy, pompa paliwa i... chyba tyle? Oraz chłodnica przegniła i kilka
rurek też wymieniłem.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Data: 2011-02-15 03:17:14
Autor: grzech
Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady
Primera '95<
W ogóle z rzeczy "nieeksploatacyjnych" to padł mi alternator, moduł
zapłonowy, pompa paliwa i... chyba tyle? Oraz chłodnica przegniła i kilka
rurek też wymieniłem.


hi - co nissan to nissan:))
napisz jaki silnik bo pompa paliwa w dieselu zdeczko się różni:)


grzech
nyska

Data: 2011-02-14 09:47:29
Autor: DoQ
Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady
W dniu 2011-02-14 09:19, The_EaGle pisze:

W porównaniu do hondy i mitsubishi to ford jest zdecydowanie bardziej
niezawodny. Silnik nie zużywa oleju po między wymianami co 20 tys km...

Mam podobne wnioski po eksploatacji japończyka, ciekawe... ;)

Pozdrawiam
Paweł
--
_____________________________________________
  DoQ -- [ES9J4]-- mail: pawel.doq@gmail.com

Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona