Niezbyt szybki komputer do pracy 24/7/365

Data: 2009-10-28 22:04:25
Autor: Adam 'Adak' Kępiński
Niezbyt szybki komputer do pracy 24/7/365
Chce zakupić jakie¶ cudo, do wykorzystania jako serwer ftp, zdalny Windows, punkt zaczepienia kamerki, printserwer itd.
Dotychczas sluzy za to Compaq PII 400MHz, no ale przesadnie szybki nie jest.
Chce kupic cos podobnego - niewielki i stosunkowo cichy firmowy komputerek.
Widzialem i troche znam Compaq'i/HP, mialem  firmie cala gamę Delli (też fajne), może jakie¶ inne pomysły?

Alternatyw± jest kupno małej obudowy i wsadzenie tam Athlona 2500+, ale... troche mi to nie odpowiada - osobna grafika, a takie poskładane cueda nie będ± tak przemy¶lane jak kupiony zestawik.

Jakie¶ sprawdzone kurduple, tak do MAX 300-400pln?

--
Adam 'Adak' Kępiński    adak61@tlen.pl    GG: 1004327

Data: 2009-10-28 23:19:04
Autor: Andrzej Zbierzchowski
Adam 'Adak' Kępiński pisze:
Jakie¶ sprawdzone kurduple, tak do MAX 300-400pln?

Za tyle wyjmiesz an Allegro Della Optiplex 260 z P4, 1 GB RAM i dyskiem około 80 GB. W mojej ocenie bardzo przyzwoity sprzęt. I nieduzy.

Wada - mocno się grzeje.

--
"Komunizm to ustrój, w którym lud pracuj±cy miast i wsi będzie zjadał
owoce swojej pracy ustami swoich przedstawicieli"

Data: 2009-10-29 09:21:47
Autor: K
Andrzej Zbierzchowski <a@vp.pl> napisał(a):
Adam 'Adak' K=EApi=F1ski pisze:
> Jakie=B6 sprawdzone kurduple, tak do MAX 300-400pln?

Za tyle wyjmiesz an Allegro Della Optiplex 260 z P4, 1 GB RAM i dyskiem=20
oko=B3o 80 GB. W mojej ocenie bardzo przyzwoity sprz=EAt. I nieduzy.

Wada - mocno si=EA grzeje.

Mam takiego Della i jest ok, ale domniemam, ze tutaj walczymy o niski pobor mocy....

Przejrzyj informacje nt. tej plyty, ktora masz w tej chwili i daj jakiegos celerona 1,1 ghz na przejsciowce, sproboj mu obnizyc napiecie do 1,5v to moze nawet wentylator sie nie bedzie zalaczal.... koszt zamknie sie w 30 zl :)

Data: 2009-10-29 03:22:51
Autor: Krzysiek
Niezbyt szybki komputer do pracy 24/7/365
ja bym kupił co¶ na ATOMie.

Data: 2009-10-29 20:40:51
Autor: Adam 'Adak' Kępiński
Niezbyt szybki komputer do pracy 24/7/365
Mam takiego Della i jest ok, ale domniemam, ze tutaj walczymy o niski
pobor mocy....

Srednio na jeża :-)

[...]

Jest to opcja, aczkolwiek te wszystkie GX60ki itd. sa takie brzydkie ;-)

--
Adam 'Adak' Kępiński    adak61@tlen.pl    GG: 1004327

Data: 2009-10-29 01:00:00
Autor: Szymon Wróblewski
[...]

Witam
Polecam zakup jakiego¶ kadłubka notebooka.
W zależno¶ci od wyposażenia może kosztować już od 100zł w podstawowej wersji tzn PM 1,4GHz i 256MB ramu.
Może być to co¶ zupełnie zgrabnego HP nc4000 lub mniej zgrabnego nc6000.
Oczywi¶cie do tego trzeba dokupić dysk twardy 2,5", 40GB można kupić już od 80zł.
W zestawie karta sieciowa gigabitowa. Można za kolejne 100zł dokupić kartę wifi + wbudować bluetootha.
Taki zestaw będzie cichy i energooszczędny. W idle pobiera ok 25W, gdy się dokupi baterię będzie prawie jak z UPS :)
Można też dokupić stację dokuj±c± cena od 10zł i wtedy będzie komplet wyj¶ć.

--
Pozdro
Simon

Data: 2009-10-29 08:58:13
Autor: Mateusz Viste
Niezbyt szybki komputer do pracy 24/7/365
On Wednesday 28 October 2009 22:04, Adam 'Adak' Kępiński wrote:
JakieĹ› sprawdzone kurduple, tak do MAX 300-400pln?

Zainteresuj siÄ™ platformÄ… VIA Epia. UĹĽywam, i jestem *bardzo*
zadowolony. :-)

Pozdrawiam,
Mateusz Viste

Data: 2009-10-29 20:40:06
Autor: Adam 'Adak' Kępiński
Niezbyt szybki komputer do pracy 24/7/365
Zainteresuj siÄ™ platformÄ… VIA Epia. UĹĽywam, i jestem *bardzo*
zadowolony. :-)

Moze sie myle co do Epii, ale wolalbym troche wieksza wydajnosc.
Chociaz atom.

--
Adam 'Adak' KÄ™piĹ„ski    adak61@tlen.pl    GG: 1004327

Data: 2009-10-29 20:48:16
Autor: Mateusz Viste
On Thursday 29 October 2009 20:40, Adam 'Adak' Kępiński wrote:
Moze sie myle co do Epii, ale wolalbym troche wieksza wydajnosc.
Chociaz atom.

Zależy, do czego ma być. ZTCP płyty EPIA dochodzą do 1.2GHz (być może
teraz już więcej, ostatnio nie sprawdzałem) - a to już 3x tyle co masz
teraz. ;-)

Pozdrawiam,
Mateusz Viste

Data: 2009-10-29 23:34:40
Autor: Adam 'Adak' Kępiński
Niezbyt szybki komputer do pracy 24/7/365
Zależy, do czego ma być. ZTCP płyty EPIA dochodzą do 1.2GHz (być może
teraz już więcej, ostatnio nie sprawdzałem) - a to już 3x tyle co masz
teraz. ;-)

Obecne cudo jest kompletnie przestarzale - o tym nie ma w ogole co dyskutowac.
Kwestia jaka wydajnosc ma Epia 1.2GHz?
Jesli mniejsza niz Atom 1.6 to w ogole odpada.
Ja bym mogl tam wsadzic takiego Athlona 3200+ z 2GB RAM - starczylo by w zupelnosci.
P4 tez moze byc, ale to grzalka.

--
Adam 'Adak' KÄ™piĹ„ski    adak61@tlen.pl    GG: 1004327

Data: 2009-10-30 00:08:37
Autor: Grzegorz S
Adam 'Adak' Kępiński <adak61@gazeta.pl> wrote:
> Zależy, do czego ma być. ZTCP płyty EPIA dochodz± do 1.2GHz (być może
> teraz już więcej, ostatnio nie sprawdzałem) - a to już 3x tyle co masz
> teraz. ;-)

P4 tez moze byc, ale to grzalka.

Nieprawda.

--
gs

Data: 2009-10-30 11:12:11
Autor: ToMasz
Adam 'Adak' Kępiński pisze:
[...]

i to jest względnie tanie i ciche rozwiazanie. JA teraz siedze przed
athlonem3000, który zwolnił do 1MHz i wentylator (na zwykłym radiatorze
procesora) sie wcale nie kręci..
ToMasz

Data: 2009-11-05 00:02:30
Autor: ąćęłńóśżź
Niezbyt szybki komputer do pracy 24/7/365
A na zasilaczu??
JaC

-- -- -

wentylator (na zwykłym radiatorze procesora) sie wcale nie kręci.

Data: 2010-01-05 10:46:07
Autor: Radosław Sokół
Adam 'Adak' Kępiński pisze:
Chce kupic cos podobnego - niewielki i stosunkowo cichy firmowy komputerek.

Ja bym jednak co¶ składał.

Alternatyw± jest kupno małej obudowy i wsadzenie tam Athlona 2500+,

Może lepiej jakiego¶ prostego Athlona 64? CnQ jednak trochę
daje.

ale... troche mi to nie odpowiada - osobna grafika, a takie poskładane

Jaki problem kupić płytę ze zintegrowan± grafik± i sieciówk±?
Można poskładać zestaw w ogóle bez żadnej karty rozszerzaj±-
cej.

cueda nie będ± tak przemy¶lane jak kupiony zestawik.

Czy ja wiem? Jak sobie jeszcze zrobi człowiek własn± obudowę,
to czasem może całkiem nowoczesny mało obci±żany zestaw chło-
dzić jednym dużym wentylatorem i mieć prawie bezgło¶ny kompu-
ter.

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Niezbyt szybki komputer do pracy 24/7/365