Niezbywalność autorskich praw osobistych a zakaz publikowania utworu

Data: 2010-06-06 18:14:48
Autor: Stefan
Niezbywalność autorskich praw osobistych a zakaz publikowania utworu
Konrad pisze:
Sytuacja wygląda tak, że podpisałem umowę na mocy której przekazuję
autorskie prawa majątkowe do zdjęć zrobionych w ramach tej umowy. Ale
osobiste oczywiście zostają przy mnie.

Tak. Oznacza to ze nowy wlasciciel nie moze powiedziec ze to on jest autorem, a Tobie nie moze zabronic sie tym faktem chwalic.

Co do umieszczania na swojej stronie, to sie nie wypowiem, bo nie jestem pewien - wszystko zalezy od kontekstu.

2) Umowa nie określa wynagrodzenia za przekazanie praw autorskich.
Określa wynagrodzenie za realizację reportażu ślubnego. Więc
teoretycznie mogę się domagać dodatkowego wynagrodzenia ?

Tylko realizacje reportazu slubnego? To nawet nie musisz im go przekazywac. Pomijajac kwestie moralna, to po slubie mozesz powiedziec ze reportaz, zgodnie z umowa, zrealizowales i zaproponowac:

- wykonanie kopii dla nich, i osobno dla kazdego kto bedzie chcial (i na kogo p.mlodzi pozwola) za jakas stawke
- wykonanie kopii i przekazanie majatkowych praw autorskich - wtedy juz moga robic kopie we wlasnym zakresie

No ale ekspertem w tej dziedzinie nie jestem, takze jako pewnik tego nie bierz co pisze.

--
http://www.artveo.pl/

Data: 2010-06-15 00:45:50
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sun, 6 Jun 2010, Stefan wrote:

Konrad pisze:

[...]

  A co z art.65 PA w powiązaniu z art.5 i art.56 KC?
  IMHO - zapłacili za "prawo do korzystania do własnych celów", czyli
licencję (jedną, bez prawa wydawania kolejnych licencji samemu).

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-06-15 10:30:24
Autor: Stefan
Gotfryd Smolik news pisze:
[...]

Widzac ze odpowiedz jest od Ciebie juz wiedzialem ze nie mam racji :-)
Faktycznie, dzieki za wskazanie tego.

--
http://www.artveo.pl/

Niezbywalność autorskich praw osobistych a zakaz publikowania utworu