Niezgłoszenie sprzedaży

Data: 2020-06-16 13:41:04
Autor: Maciek
Niezgłoszenie sprzedaży

Cześć,

Pod koniec lutego sprzedałem samochód i nie zgłosiłem tego w urzędzie.
Przypomniało mi się przypadkiem, bo byłem w wydziale komunikacji i
zobaczyłem plakaty z informacjami. Przy okazji dopiero teraz dowiedziałem
się, że są za to kary. Kolejny durny biurokratyczny "obowiązek".
Pytanie - ktoś to w ogóle sprawdza? Pchać się w jakieś "czynne żale" czy
olać sprawę?

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2020-06-16 13:53:15
Autor: K
Niezgłoszenie sprzedaży
On 16/06/2020 12:41, Maciek wrote:

[...]

A zapytam inaczej, czy w Polsce juz mozna cos takiego zglosic przez internet? Jesli tak to kolejna dobra zmiana byloby dziedziczenie tablic lub jak kto woli jedne tablice przez caly okres zycia auta i w takim ukladzie nowy DR idzie do nowego wlasciciela poczta. I mamy wtedy mityczny "Zachod" w Polsce.

Data: 2020-06-16 14:58:07
Autor: Maciek
Niezgłoszenie sprzedaży
Dnia Tue, 16 Jun 2020 13:53:15 +0100, K napisał(a):

A zapytam inaczej, czy w Polsce juz mozna cos takiego zglosic przez internet?

Można, ale ja o tym nie wiedziałem. Poza tym głównym właścicielem była moja
żona, która podpada pod powiatowy wydział komunikacji, a ten nie jest do
końca spięty z tym całym ePUAP czy jak to się tam nazywa (np. rejestracja
elektroniczna jets miemożliwa, czego się dowieidzieliśmy z miesięcznym
opóźnieniem).

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2020-06-16 15:26:11
Autor: Cavallino
Niezgłoszenie sprzedaży
W dniu 16-06-2020 o 14:53, K pisze:
[...]

Tak.

Jesli tak to kolejna dobra zmiana byloby dziedziczenie tablic

Można, ale nie trzeba.

Data: 2020-06-16 17:08:46
Autor: K
Niezgłoszenie sprzedaży
On 16/06/2020 14:26, Cavallino wrote:

Jesli tak to kolejna dobra zmiana byloby dziedziczenie tablic

Można, ale nie trzeba.

Ale tylko jesli mieszkasz w tym samym powiecie?

Data: 2020-06-16 20:33:57
Autor: PiteR
Niezgłoszenie sprzedaży
in <news:rcafbr$vng$1$horiznnews.chmurka.net>
user K pisze tak:

[...]

żeby to była dobra zmiana musiałyby wszystkie tablice być wymienione na nic nie znaczące lub trudne do rozszyfrowania.

--
Piter

#ZawszeGratem
strefa wolna od LPG TDI RWD AT DSG klimy
smrodu z Costa i Starbucks

Data: 2020-06-16 22:49:19
Autor: Maciek
Niezgłoszenie sprzedaży
Dnia Tue, 16 Jun 2020 20:33:57 +0100, PiteR napisał(a):

(...)

Popatrzyłem na sygnaturkę - z ciekawości, czym jeździsz?

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2020-06-16 22:45:27
Autor: PiteR
Niezgłoszenie sprzedaży
in <news:158imfif1h0u2.1vqxdzx4yx589$.dlg40tude.net>
user Maciek pisze tak:

Popatrzyłem na sygnaturkę - z ciekawości, czym jeździsz?

obecnie metrem ;) a posiadam pastucha B5 1.6 benza

Idzie na rekord, nie jeździłem nim od 3 stycznia.

Data: 2020-06-16 23:23:59
Autor: nadir
Niezgłoszenie sprzedaży
W dniu 16.06.2020 o 22:49, Maciek pisze:

Popatrzyłem na sygnaturkę - z ciekawości, czym jeździsz?

Trabantem;)

Data: 2020-06-17 10:59:05
Autor: z
Niezgłoszenie sprzedaży
Zbigniew Łomnik? ;-)

Data: 2020-06-17 10:12:51
Autor: PiteR
Niezgłoszenie sprzedaży
in <news:5ee9db5a$0$544$65785112news.neostrada.pl>
user z pisze tak:

Zbigniew Łomnik? ;-)

wspieram ten kanał, chłop fajnie opowiada.

Idea #ZawszeGratem jest mi szczególnie bliska.
Mogę wydać $$$ na dom, mieszkanie ale auto max za 10k, złom i następne.

jeszcze polecam
https://www.youtube.com/user/88Rafciu/videos
https://www.youtube.com/channel/UCMnrY_kF7jsPr8XO59F9nVQ/videos

Data: 2020-06-17 08:29:35
Autor: K
Niezgłoszenie sprzedaży
user K pisze tak:

[...]

W jakim celu, kompleksy?

Data: 2020-06-17 09:51:43
Autor: PiteR
Niezgłoszenie sprzedaży
in <news:rccgov$9gr$3$horiznnews.chmurka.net>
user K pisze tak:

[...]

Tak

Z 10 lat temu u mnie na osiedlu obce samochody nie były mile widziane. Toczyły sie wojny zastawianie, wzywanie policji, straży wiejskiej itp.

Do tego narażenie na wandalizm, porysowanie i agresja na drodze wobec obcych rejestracji.

Data: 2020-06-17 12:17:43
Autor: Uncle Pete
Niezgłoszenie sprzedaży
On 2020-06-17 11:01, K wrote:
[...]

Śmiej się, a mi opluto samochód na warszawskich tablicach na parkingu pod prywatną uczelnią w Olsztynie. Ale muszę przyznać, że więcej z przypadkami niechęci do warsiafki nie spotkałem się.

Data: 2020-06-17 16:48:43
Autor: K
Niezgłoszenie sprzedaży
On 17/06/2020 11:17, Uncle Pete wrote:
On 2020-06-17 11:01, K wrote:
[...]

Nie, ja sie nie smieje. Mi jest zal tych ludzi, bo oni sie przeciez co niedziele identyfikuja jako prawdziwi katolicy.

Data: 2020-06-17 19:40:11
Autor: kk
Niezgłoszenie sprzedaży
On 2020-06-16 14:53, K wrote:
[...]

Tablice należy zlikwidować a nie wymyślać przeróżne pojebaństwa z okazji ich istnienia.

Data: 2020-07-07 15:08:01
Autor: jerzu.xyz
Niezgłoszenie sprzedaży
On Tue, 16 Jun 2020 13:53:15 +0100, K <none@email.com> wrote:

A zapytam inaczej, czy w Polsce juz mozna cos takiego zglosic przez internet?

Lata temu robiłem to... faksem. :)

http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Data: 2020-06-16 13:59:25
Autor: RadoslawF
Niezgłoszenie sprzedaży
W dniu 2020-06-16 o 13:41, Maciek pisze:

[...]

Skąd się tacy geniusze biorą?
Jak gość nie przerejestruje co jest ostatnio dosyć modne i narozrabia
to kto będzie się policji tłumaczył?
Jak przyjdzie zwykły mandat za fotoradar?  :-)

Pozdrawiam

Data: 2020-06-16 14:12:13
Autor: Maciek
Niezgłoszenie sprzedaży
Dnia Tue, 16 Jun 2020 13:59:25 +0200, RadoslawF napisał(a):

Jak gość nie przerejestruje co jest ostatnio dosyć modne i narozrabia
to kto będzie się policji tłumaczył?
Jak przyjdzie zwykły mandat za fotoradar?  :-)

Przecież mam umowę k-s. Poza tym sprawdziłem, gość auto przerejstrował.

Skąd się tacy geniusze biorą?

Widocznie nie wszyscy możemy być tacy bystrzy jak Ty, Radosławie.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2020-06-16 14:16:49
Autor: Cavallino
Niezgłoszenie sprzedaży
W dniu 16-06-2020 o 14:12, Maciek pisze:
Dnia Tue, 16 Jun 2020 13:59:25 +0200, RadoslawF napisał(a):

Jak gość nie przerejestruje co jest ostatnio dosyć modne i narozrabia
to kto będzie się policji tłumaczył?
Jak przyjdzie zwykły mandat za fotoradar?  :-)

Przecież mam umowę k-s.

A kto zapłaci za szukanie Ciebie, a nie obecnego właściciela?
Jesteś chętny?

Data: 2020-06-16 14:32:41
Autor: Maciek
Niezgłoszenie sprzedaży
Dnia Tue, 16 Jun 2020 14:16:49 +0200, Cavallino napisał(a):

A kto zapłaci za szukanie Ciebie, a nie obecnego właściciela?
Jesteś chętny?

Szukanie gdzie? Samochód został przerejestrowany (lub skasowany). Mimo niedopełniania
obowiązku administracyjnego w Cepiku nie figuruję już jako właściciel, bo
samochód zniknął z wykazu na stronie "Historia pojazdu". Nie mam racji? OC
też wypowiedziałem.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2020-06-16 14:39:41
Autor: Cavallino
Niezgłoszenie sprzedaży
W dniu 16-06-2020 o 14:32, Maciek pisze:
[...]

Przypadek.
Mógł nie być.

Mimo niedopełniania
obowiązku administracyjnego w Cepiku nie figuruję już jako właściciel, bo
samochód zniknął z wykazu na stronie "Historia pojazdu". Nie mam racji?

Pewnie masz, ale ten obowiązek jest właśnie po to, żeby nikt się nie musiał nad tym zastanawiać, gdy jednak nie zniknie.

OC
też wypowiedziałem.

Ty jako sprzedający nie możesz wypowiedzieć OC, bo ono staje się własnością kupującego.

Data: 2020-06-16 14:54:22
Autor: Maciek
Niezgłoszenie sprzedaży
Dnia Tue, 16 Jun 2020 14:39:41 +0200, Cavallino napisał(a):

Pewnie masz, ale ten obowiązek jest właśnie po to, żeby nikt się nie musiał nad tym zastanawiać, gdy jednak nie zniknie.

W porządku, ale grzywna dla sprzedającego to już przesada.

OC
też wypowiedziałem.

Ty jako sprzedający nie możesz wypowiedzieć OC, bo ono staje się własnością kupującego.

No tak. W każdym razie zgłosiłem sprzedaż do ubezpieczyciela, wysyłając
skan umowy.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2020-06-16 15:27:33
Autor: Cavallino
Niezgłoszenie sprzedaży
W dniu 16-06-2020 o 14:54, Maciek pisze:
[...]

Taa, to czemu nie zgłosiłeś bez niej?
Bez tej grzywny te rejestry są fikcją, bo nikt nie zgłasza.

I jest w nich pewnie ze dwa razy tyle samochodów, co faktycznie.

Niezgłoszenie sprzedaży